Welke serie(s) volg je op dit moment elke week en andere zodra ze weer beginnen.

Started by Gizz, May 10, 2007, 18:16:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gerard1

10 min dexter??? de meeste wie ik deze serie aanraad, vinden het in het begin niks, ff doorzetten en ja hoor................verslaafd

Xstream

Dexter is wat mij betreft echt een must see serie ...
Ken maar weinig (geen?) betere series.

Verder series die ik volg momenteel (even uit het hoofd):
In Treatment - Zware serie maar echt top! Geef het wat tijd :) Wel drama optima forma - 9
Lie to me - Leuk, maar weinig karakter/verhaal ontwikkeling, begint me beetje te vervelen nu (S2) - 6.5
Merlin - Begint wat kneuterig, maar ontwikkeld zich uitstekend. Zeker een aanrader voor de fantasy liefhebbers - 8
True Blood - Beste vampieren serie tot nu toe ... origineel en goed geproduceerd. - 8.5
Californication - Sex in the city voor mannen :) Geweldige serie - 9
Entourage - Kijkt heerlijk weg. Al is het niet meer zo goed als de 1e seizoenen, ontwikkeld niet zoveel meer helaas, maar kabbelt nog lekker door - 9
Castle - Nathan Fillon, altijd droog. Concept ook wel leuk, maar te weinig karakter/verhaal ontwikkeling om geboeid te blijven, dreig af te haken. - 6.5
Eureka - Ontspannen, grappige en originele Sci-Fi serie in het gekke nerd stadje Eureka. - 8
House - Tja ... gewoon top! - 9.5
Mad Men - Al 2x aan begonnen, maar kom er niet echt in op 1 of andere manier, terwijl het best wel boeit als ik eenmaal kijk, eerdaags mee verder. - 7
V - S1 afgekeken, best leuke serie. Leuk om die chica uit FireFly weer 's te zien :) - 7
Hung - Geweldige serie! Comisch en absurd. - 8.5
Eastbound & Down - Was gecancelled, maar gaat toch nog een 2e seizoen aan komen. Leuk! - 8
The Office (US) - Al blijft de Engelse wellicht beter/orgineler, ik krijg geen genoeg van/vermaak me beter met de US versie en lijkt per seizoen beter te worden ... Lach me rot. - 9

Klaar om te gaan bekijken:
Damages
Vampire Diaries

Afgehaakt:
Dollhouse - 1 seizoen leuk, voor de 2e kon ik me niet meer opladen.

En eh ... vul de lijst later nog wel aan :)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

gsuk

Dexter.......    kan niet wachten op het nieuwe seizoen
the good wife   leuk met zijn tweeen
flash forward       jammer dat het gestopt is
mad men        goed zeg moest er wel inkomen,          zo wat roken ze veel!!!
24    laatste seizoen vond ik wel erg goed   misschien wel goed dat ze gestopt zijn
Deadline    voor een nederlandse serie erg goed gemaakt

vanaf donderdag op de bbc
mistresses



groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

Ronin79

Op televisie:

* Leverage
* Burn Notice
* House (SBS6)
* Spartacus (hoewel ik hem ook op de mediaspeler heb staan)


Op DVD of Media Speler:

* Lost (seizoen 3,4,5 en de laatste moet ik nog kijken... retail)
* Heroes (Seizoen 4, bij uitkomen nog kopen)
* Supernatural (binnenkort seizoen 5 kopen)
* Angel (nog steeds helft van seizoen 5 kijken)
* Fringe (op de media speler, nog niet verder gekomen dan aflevering 1)


Verder heb ik nog veel meer series, alleen heb ik er de laatste tijden niet zoveel tijd meer voor.
De series die ik goed vind, probeer ik altijd te kopen.

denoontje

Quote from: gerard1 on July 28, 2010, 19:24:16
10 min dexter??? de meeste wie ik deze serie aanraad, vinden het in het begin niks, ff doorzetten en ja hoor................verslaafd

Inderdaad..ben zelf ook wel fan van series en ik moest toch ook eerst 2 afleveringen zien en was daarna verslaafd!

lestat1234

Quote from: denoontje on July 29, 2010, 09:08:48
Inderdaad..ben zelf ook wel fan van series en ik moest toch ook eerst 2 afleveringen zien en was daarna verslaafd!

Ook ik ben een groot fan van series.
En moet zeggen dat ik het na ep 12 nog steeds saai en eentonig vond.
Ik ga nog een keer verder kijken, maar ben bang dat dit niet een serie voor mij is.
Primare SP33 4KVM & a30.5 + cd21
 Rega Planar 6 & Exact
 
Totem Forest, Model One Center, Model One
 Velodyne SPL 1200 Ultra
Sony Bravia 55"
Cables + connectors: Totem - Nordost/ Wyrewizard - Supra - Van den Hul - Soundright - Kemp - Rittal -  WBT - PS audio - Rega

bmateijsen


Xstream

Quote from: lestat1234 on July 29, 2010, 15:21:52
Ook ik ben een groot fan van series.
En moet zeggen dat ik het na ep 12 nog steeds saai en eentonig vond.
Ik ga nog een keer verder kijken, maar ben bang dat dit niet een serie voor mij is.

Idd, als je het na 12 afl niks vind kun je beter ophouden :)
Toch verbaas ik me erover dat het je niks doet. Maarja, ieder z'n ding ...
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

lestat1234

Quote from: Xstream on July 29, 2010, 19:48:41
Idd, als je het na 12 afl niks vind kun je beter ophouden :)
Toch verbaas ik me erover dat het je niks doet. Maarja, ieder z'n ding ...

Ik denk dat het me gewoon te traag is.
Niet alles kan leuk zijn voor mij.
Maar wie weet pakt het me nog.
Mijn partner wilt nog steeds verder kijken, dus ik haak wel weer in :)
Primare SP33 4KVM & a30.5 + cd21
 Rega Planar 6 & Exact
 
Totem Forest, Model One Center, Model One
 Velodyne SPL 1200 Ultra
Sony Bravia 55"
Cables + connectors: Totem - Nordost/ Wyrewizard - Supra - Van den Hul - Soundright - Kemp - Rittal -  WBT - PS audio - Rega

JCL

Heb afgelopen week de eerste 3 afleveringen van "The Big Bang Theory" gekeken. Opzich wel aardig, maar niet zo leuk als b.v. How I Met Your Mother! Iemand die me kan vertellen of hij nog beter wordt?

MaxxMark

Quote from: JCL on July 30, 2010, 19:00:26
Heb afgelopen week de eerste 3 afleveringen van "The Big Bang Theory" gekeken. Opzich wel aardig, maar niet zo leuk als b.v. How I Met Your Mother! Iemand die me kan vertellen of hij nog beter wordt?

Het ligt je of het ligt je niet. Ik vind BBT erg leuk. Het is inderdaad geen HIMYM. En dat zal het ook niet worden. Ik merkte wel dat S1 leuker is dan S3, dus als je het nu al matig vind denk ik niet dat het beter wordt
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

reMC

Pfoe, de hype om Dexter snap ik niet. Ik heb seizoen 1 helemaal gekeken en ja, het was vermakelijk. Maar geniaal? Hmm, niet echt...

Flash Forward nu bij aflevering 8 ofzo maar booooring. :(

bmateijsen

Quote from: MaxxMark on July 31, 2010, 20:39:16
Het ligt je of het ligt je niet. Ik vind BBT erg leuk. Het is inderdaad geen HIMYM. En dat zal het ook niet worden. Ik merkte wel dat S1 leuker is dan S3, dus als je het nu al matig vind denk ik niet dat het beter wordt

Ik vind de nerd humor juist onwijs leuk, maar dit is een serie die je zonder ondertiteling moet kijken en je Engels moet gewoon goed zijn, want anders snap je bepaalde dingen niet of je begrijpt de clou van een grap niet. Ik vind S3 ook iets minder dan S1, maar dat is denk ik ook omdat in S1 alles nieuw is ;D

bmateijsen

Quote from: reMC on July 31, 2010, 20:53:05
Pfoe, de hype om Dexter snap ik niet. Ik heb seizoen 1 helemaal gekeken en ja, het was vermakelijk. Maar geniaal? Hmm, niet echt...

Flash Forward nu bij aflevering 8 ofzo maar booooring. :(

Tja, wat is wel geniaal... ::), Dexter is vanwege de invalshoek goed. En als je in het verhaal zit, sleept het je mee, waardoor je na de klimax van de aflevering de volgende wil kijken.

Flashforward vind ik ook goed, omdat het concept wederom een nieuwe invalshoek heeft. Deze variatie van sci-fi en de voorspelbaarheid neemt je mee in een bepaald patroon, wat dan toch weer afwijkt. De serie heeft helaas wel last van een lichte dip...

reMC

Quote from: bmateijsen on July 31, 2010, 21:17:56
Tja, wat is wel geniaal... ::), Dexter is vanwege de invalshoek goed. En als je in het verhaal zit, sleept het je mee, waardoor je na de klimax van de aflevering de volgende wil kijken.

Invalshoek is heel leuk! Maar ik heb dus helemaal niet dat ik per se de volgende aflevering wil kijken. Ik ga NU wel Serie 2 beginnen, maar dat is meer om te zien waar het nu heen gaat en of het beter wordt ::)

bmateijsen

Quote from: reMC on July 31, 2010, 21:23:53
Invalshoek is heel leuk! Maar ik heb dus helemaal niet dat ik per se de volgende aflevering wil kijken. Ik ga NU wel Serie 2 beginnen, maar dat is meer om te zien waar het nu heen gaat en of het beter wordt ::)

Seizoen 2 wordt beter, maar misschien niet op de vlakken die jij leuk vindt. Bepaalde karakters worden namelijk verder uitgediept ;).

Misschien is Burn Notice dan wel leuker voor je ;)

ProXius

Op dit moment kijk ik alleen maar '24' (ben bij einde seizoen 2, erg goed.)
Wat ik gekeken heb en al is afgelopen is Lost en X-files.

Waarvan ik tot nu toe alles heb gezien en waarvan ik (met smart) wacht op het nieuwe seizoen;

- House (Behoorlijk goed!)
- NCIS (Best okai)
- NCIS:LA (Niks bijzonders eigenlijk, wel geinig)
- Chuck (OMG, zó gaaf vind ik het. :D)
- V (tof om de remake te zien!)

Ooit wil ik nog eens beginnen met Dexter. :)

Zelf vind ik het niet fijn series door elkaar te kijken, ook vind ik steeds een week wachten eigenlijk ook een ramp.
Het liefst koop/kijk ik alles in ene keer... Dan bedoel ik, 2 afleveringen per avond en dat dan in principe de hele week. (Niet in/op/met de HTapparatuur, ik kijk ze puur op de laptop in bed. :D)
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

Xstream

Ik vond Dexter S2 ook (nog) beter dan S1.
S3 is het dieptepunt, maar S4 is dan weer heel sterk.

Wat ik mooi vind aan Dexter is sowieso hoe het karakter Dexter wordt uitgelicht. Je zit echt in z'n hoofd. Ik voel persoonlijk sterk die conflicten, niet zozeer op een zware manier, eerder bijna comisch.
Dat maakt het ook zo absurd. Het is een zieke geest die het beste haalt uit hoe hij is en je gek genoeg nog sympathie voor hem krijgt ook.

Wat ik ook mooi vind is dat het eigenlijk een behoorlijk zieke serie is, maar bijna ontspannen overkomt omdat er een leuk salsa muziekje onder zit. De zon schijnt, er zit humor in, maar tegelijkertijd snijdt het hele serieuze thema's aan. Dat maakt het voor mij zo'n mooie en knappe serie.

Daarbij vind ik de karakter ontwikkeling erg sterk in de serie. Zeker in S2 loopt dat uit op mooie situaties.

Flash Forward ook gezien, maar vond ik erg tegenvallen na een veelbelovend begin. Ze raken al vrij snel in de knoop met het concept. Ze kunnen eigenlijk maar 1 kant op, en de mini plotjes tussendoor vind ik ook zwak. Ook heb ik weinig met de meeste acteurs, op een enkeling na. Al vrij snel neemt de geloofwaardigheid voor mij af, en daarmee ook m'n interesse.

M.b.t. comedy series, wat ik kijk/gekeken heb de laatste tijd:
How i met your mother: Ik vond het begin wat lame (Friends 2?), maar na een 2e poging en wat meer doorzetten begint het zich toch wel te ontwikkelen als een leuke wegkijk serie. Vermakelijk. - 7
Curb your enthusiasm: Voor mij misschien wel de leukste / beste serie van de laatste tijd. Voor de mensen die Seinfeld leuk vonden is deze serie een genot :D David Larry is absurd en dolkomisch met al z'n neurotische trekjes. - 9
Two and a half men: Blijft leuk. Zit eigenlijk vrij weinig ontwikkeling in, maar toch weten ze me geboeid / aan het lachen te houden. Gewoon 1 van de betere sitcoms van de laatste tijd :) - 8
Big Bang Theory: Na een sterk en leuk 1e seizoen wordt het daarna steeds minder. Denk dat het concept/thema leuk en origineel is, maar ze niet zo goed weten wat ze erna mee moeten. De grappen en grollen worden ook wat voorspelbaar op een gegeven moment. Al is dat bij 2 and a half men ook wel, maar toch ... Ik begin wel af te haken nu. 2 a 3 seizoen is leuk. - 6.5
Chuck: Een serie die wat mij betreft op 2 benen hinkt waardoor er uiteindelijk niet zoveel gebeurt. Chuck is onnozel, leuk, maar ik vind hem vaak wel heeeeeel erg onnozel. Tegen het vervelende aan. Al is Sarah (Yvonne Strahovski) bijna alleen al een rede om de serie te blijven kijken :P Maar het wel/niet tussen Sarah en Chuck is ook wel lichtelijk irri aan 't worden. - 6.5

The office had ik al genoemd, blijft ook een toppertje.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

evilniek

zelf heb ik twee afleveringen van de nieuwe BBC serie Sherlock gezien. Ik weet niet zeker of dit alleen een mini serie is trouwens.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

MaxxMark

Quote from: bmateijsen on July 31, 2010, 21:14:21
Ik vind de nerd humor juist onwijs leuk, maar dit is een serie die je zonder ondertiteling moet kijken en je Engels moet gewoon goed zijn, want anders snap je bepaalde dingen niet of je begrijpt de clou van een grap niet. Ik vind S3 ook iets minder dan S1, maar dat is denk ik ook omdat in S1 alles nieuw is ;D

Absoluut met je eens dat BBT het volgen waard is! Ik vind het erg leuk (ondanks dat grappen soms te gemaakt over kunnen komen. Ik vind die over-the-top approach juist leuk!).

Ik ben een keertje BBT opnieuw gaan kijken en vond de grappen in S1 toch echt een stuk leuker (dat je in een deuk van het lachen ligt) dan in de vervolg seizoenen (waar het 'leuk' is maar waar je maar zelden jezelf betrapt op een schaterlach).

Friends had dat eigenlijk ook. S1 had eigenlijk de meest geniale grappen (Chandler in de ATM vestibule anyone? ::) ). De rest van Friends is uiteraard geniaal, maar S1 bevatte toch de grappen waar je mij van op de grond van het lachen krijgt.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

gsuk

Quote from: gsuk on July 28, 2010, 23:13:00
Dexter.......    kan niet wachten op het nieuwe seizoen
the good wife   leuk met zijn tweeen
flash forward       jammer dat het gestopt is
mad men        goed zeg moest er wel inkomen,          zo wat roken ze veel!!!
24    laatste seizoen vond ik wel erg goed   misschien wel goed dat ze gestopt zijn
Deadline    voor een nederlandse serie erg goed gemaakt

vanaf donderdag op de bbc
mistresses



groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

eddy135

Quote from: bmateijsen on July 31, 2010, 21:26:14
Seizoen 2 wordt beter, maar misschien niet op de vlakken die jij leuk vindt. Bepaalde karakters worden namelijk verder uitgediept ;).


S2 is idd een uitdieping van vooral het verhaal.
Is eigenlijk wel klaar na S2, maar S3 en S4 waren toch nog steeds goed te zien.
Ben wel benieuwd naar S5...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Nightrider

Als ik dit topic zo eens lees, wordt het tijd om aan Dexter te beginnen 8) Ben nu bezig aan Heroes op blu-ray.. onlangs seizoen 3 gekocht en daar ben ik nu bij aflevering 9 :smile:

Ronin79

Heroes is erg leuk om te kijken. Ik hou wel van dat type series.

Dexter moet ik ook nog mee beginnen. Die schijnt best goed te zijn.

Jimmy Conway

Boardwalk Empire; nieuwe HBO serie, verschijnt 19 september.
Rubicon; nieuwe serie, nu bezig.

En natuurlijk :
True Blood; seizoen nu bezig.
Breaking Bad; nieuw seizoen in 2011.
Sons of Anarchy; 7 september nieuw seizoen.
Dexter; 26 september nieuw seizoen.
Fringe;23 september nieuw seizoen