Welke serie(s) volg je op dit moment elke week en andere zodra ze weer beginnen.

Started by Gizz, May 10, 2007, 18:16:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AnubisNefer

Quote from: THX-ultraII on June  3, 2009, 16:23:02
Lost is echt de SHIT om het zo maar te zeggen. Beste serie ooit gemaakt wat mij betreft. Einde van S5 was echt te gek. Sowieso vond ik S5 het beste tot nu toe. Het is gewoon een grote rush tot aflevering 16 aan toe!

Heb toch 24 ook maar weer opgepakt maar ben bang dat dit een beetje over is. Zit nu op aflevering 5 van S7 maar de spanning van vroeger is er gewoon niet meer en zal ook niet meer komen ben ik bang.

Heroes ben ik mee gestopt. We vonden het echt minder worden.

Hoe heb jij Seizoen 1 overleefd dan ? Na 5 afleveringen viel ik gewoon letterlijk in slaap. Opbouw van het verhaal en de manier waarop alles werd uitgerekt (qua tijd) vond ik zo slaapwekkend, dat ik echt mijn interesse verloor en zodoende ben gestopt met kijken.

Denk dat het niet snel genoeg gaat voor mij aangezien ik Las Vegas en Entourage volg. Buiten dat ben ik verzot op Nip Tuck.
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

Mohr

Nu aan het kijken:

- Boondocks,
- Gangland
- Ross Kemp on Gangs
- Family guy
Get me addicted?

Xstream

Quote from: AnubisNefer on July  3, 2009, 18:20:15
Hoe heb jij Seizoen 1 overleefd dan ? Na 5 afleveringen viel ik gewoon letterlijk in slaap. Opbouw van het verhaal en de manier waarop alles werd uitgerekt (qua tijd) vond ik zo slaapwekkend, dat ik echt mijn interesse verloor en zodoende ben gestopt met kijken.

Denk dat het niet snel genoeg gaat voor mij aangezien ik Las Vegas en Entourage volg. Buiten dat ben ik verzot op Nip Tuck.

Stop er maar mee dan. Lijkt erop dat het geen serie is voor jou.
Entourage vind ik ook kick ass - 1 van de beste series (beter dan lost).
Las Vegas - CSI neem ik aan? Dat vond ik pas slaapverwekkend.
Nip/Tuck kon ik niet inkomen ... ergens op 3/4 van S1 gestopt.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Icarus314

Seizoen twee van de HBO serie True Blood heeft me toch te pakken. Seizoen één bleef me net boeien tot het einde maar nu moet ik toch zeggen cool!
De serie gaat over vampieren waarvan sommigen geaccepteerd willen worden in een behoorlijk overtrokken gristelijk Amerika. Ik spoel het begin filmpje altijd snel door omdat dat nogal walgelijk is, veel expliciete horror humor en redelijk expliciete sex  :D

Xstream

Quote from: Icarus314 on July 14, 2009, 12:01:29
Seizoen twee van de HBO serie True Blood heeft me toch te pakken. Seizoen één bleef me net boeien tot het einde maar nu moet ik toch zeggen cool!
De serie gaat over vampieren waarvan sommigen geaccepteerd willen worden in een behoorlijk overtrokken gristelijk Amerika. Ik spoel het begin filmpje altijd snel door omdat dat nogal walgelijk is, veel expliciete horror humor en redelijk expliciete sex  :D

True Blood is idd geweldig. S2 is heel sterk met continuiteit van karakters en dialogen, maar ik mis nog een beetje verhaal, maar dat zal ongetwijfeld gaan komen. Ik heb me kapot gelachen om de opmerkingen van Detective Andy Bellefleur. :D

Ik zit nu ook in seizoen 3 van Primeval, een BBC serie. Er ontstaan willekeurig portals op verschillende locaties die toegang geven tot andere tijds dimensies. Dinosuarussen en andere monsters komen door de portals om Londen en omstreken te terroriseren. Ik moet zeggen dat het voor een serie redelijk goed gedaan is qua SFX. Wel zijn heel veel dingen knullig, maar de karakters zijn dan net sterk genoeg om het vermakelijk te blijven vinden. Daarbij vind ik de serie per seizoen ook sterker worden.

Lie to me S1 afgekeken. Erg goed 1e seizoen. Zit solide in elkaar, maar het is nog niet top, maar je merkt dat het steeds sterker wordt en meer vorm krijgt. Tim Roth vertolkt de hoofdrol, dat alleen al is een rede om te kijken voor velen :)
Het gaat over een agency die getraind zijn om mensen te lezen op basis van non-verbaal gedrag. Ze kunnen zien of iemand liegt, nog beter als een leugendetector dat zou kunnen en lossen zo allerlei zaken op.

Chuck S2 ook afgekeken. Ik vond het een leuke wegkijk serie, maar ik vond het laatste deel van Seizoen 2 ineens een vlucht en wending nemen die het ineens behoorlijk interessant maakte. Dus daar kan nog weleens heel wat moois uit gaan komen. Chevy Chase als bad guy is sowieso humor :) En naar Yvonne Strahovski aka Sarah Walker kijken is ook niet bepaald vervelend :D

HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Icarus314

Quote from: Xstream on July 14, 2009, 16:32:48
True Blood is idd geweldig. S2 is heel sterk met continuiteit van karakters en dialogen, maar ik mis nog een beetje verhaal, maar dat zal ongetwijfeld gaan komen. Ik heb me kapot gelachen om de opmerkingen van Detective Andy Bellefleur. :D

Ja de serie bevat een enorme humor. Wat te denken van seizoen één waar vampieren bloed een erectie veroorzaakt bij Jason waar hij niet meer van af komt. Hoe leg je dat de dokter uit die uiteindelijk een bloeddreinage moet doen. Haha.

Primeval kijk ik even lijkt wel een leuke serie maar ik kon geen hd -tv van vinden.

Xstream

Nou, inmiddels afl. 3,4 en 5 ook gekeken van True Blood en ik moet zeggen ... Zo!
Ik vond de show al goed maar het ontbrak nog aan een echt intrigerend verhaal en een beetje mysterie, maar dit begint er echt op te lijken :D Ook de dialogen en karakters worden steeds sterker. Het enige karakter die ik gek genoeg nog wat misplaatst vind is die van Sookie. (vooral de naïviteit die maar niet echt ontwikkeld, alsof ze enorm dom is) Maar wie weet komt dat nog.

Seizoen 1 was vooral ook veel over Sookie, haar leven, introductie van de situatie, karakters en het vreemde beeld van Vampieren "integratie", met daarbij een klein verhaaltje en grote belevingswereld. Maar nu begin ik toch echt naar de volgende afl. te hunkeren ... hoe zou het verder gaan?

Ik vond vooral afl. 4 erg sterk. Nou, maar weer even wachten tot de volgende ...

Toch nog maar 's een serie opsnorren om me tot die tijd te vermaken :)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Jimmy Conway


Dracoplasm

Chuck
Simpsons/American Dad/Southpark
My Name is Earl
CSI (LV en soms NY)
Southland (grote voorkeur voor)
Castle
Big Bang Theory
How I met your mother
Sons of Tucson (ook gaaf)
Scrubs
Psych
The Pacific

En nog een paar, ben enigszins verslaafd
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

svmnb

Breaking bad (veruit de best geschreven serie van afgelopen jaren)
Lie to me
Fringe
Southland (jammer van de korte seizoenen)
Dexter
Mad men

In de wachtrij:
Rubicon (nieuwe HBO serie)
Boardwalk Empire
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Pos

Quote from: svmnb on June 22, 2010, 12:00:21
Breaking bad (veruit de best geschreven serie van afgelopen jaren)
Lie to me
Fringe
Southland (jammer van de korte seizoenen)
Dexter
Mad men

In de wachtrij:
Rubicon (nieuwe HBO serie)
Boardwalk Empire


Ook net begonnen met Breaking Bad, heeft mij zeer positief verrast!!
Marantz PM 8003 * BA A26 * Block DAC 100 * Kimber PR8 * Atlas Equator mkII * TW2900 * AKG K701 * TEAC WAP

jon81

- 24 (las ergens dat ze stoppen, zou ik erg jammer vinden, maar de koek is natuurlijk ooit een keer op)
- Bones
- CSI (orignal)
- Dexter
- Heroes
- Medium
- Supernatural

Verder ben ik onlangs begonnen met Six Feet under, ik weet dat die serie al afgelopen is, maar ik heb ze nog niet allemaal gezien.
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

Tube-freak

Op dit moment ben ik de serie The Lone gunmen aan het kijken.  Een soort spinoff van de X files.
Er zit naar mijn idee iets teveel van die suffe humor in maar het is best een aardige serie.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

kippekop

Vond de Nederlandse serie Bloedverwanten best goed trouwens, vooral qua acteerprestaties
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

JCL

Quote from: svmnb on June 22, 2010, 12:00:21
Breaking bad (veruit de best geschreven serie van afgelopen jaren)
Lie to me
Fringe
Southland (jammer van de korte seizoenen)
Dexter
Mad men

In de wachtrij:
Rubicon (nieuwe HBO serie)
Boardwalk Empire


Gisteren de pilot van rubicon gezien. Weet niet goed wat ik er van moet denken. Eerste aflevering is erg tráág! Verhaal opzich lijkt me reuze interressant, maar een beetje tempo en wat actie zou wel prettig zijn!

Tube-freak

Quote from: kippekop on June 23, 2010, 08:09:01
Vond de Nederlandse serie Bloedverwanten best goed trouwens, vooral qua acteerprestaties

Zeg je nou acteer prestaties in een nederlandse serie?   :crazy:
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

kippekop

Quote from: Tube-freak on June 23, 2010, 09:48:24
Zeg je nou acteer prestaties in een nederlandse serie?   :crazy:

Ja, niveau GTST, erg goed dus... (j/k)
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

lestat1234

Laat ik hier ook eens een lijstje plaatsen :)

Momenteel volg ik:

- Legend of the seeker S2
- True Blood S3
- Psych S3
- The Tudors S2

- Stargate Universe S1
Al moet ik zeggen dat het me nog niet echt trekt. Vermoedelijk zal ik deze serie afkijken, waarna ik er mee stop.
Het kan me niet zo boeien als SG1 en Atlantis wel deden.

Voor het volgende lijstje is het wachten tot het nieuwe seizoen
- Weeds S6
- Californication S4
- Gossip Girl S4
- Vampire Diaries S2
- Sons of anarchy S2
- Supernatural S6

En dan heb ik nog een aantal series liggen waar ik nog geen tijd voor gevonden heb om te kijken:
- Flash forward
- Fringe
- Heroes S4
- Two and a half men
- Ghost wishperer
- The Pacific
- Dexter
Primare SP33 4KVM & a30.5 + cd21
 Rega Planar 6 & Exact
 
Totem Forest, Model One Center, Model One
 Velodyne SPL 1200 Ultra
Sony Bravia 55"
Cables + connectors: Totem - Nordost/ Wyrewizard - Supra - Van den Hul - Soundright - Kemp - Rittal -  WBT - PS audio - Rega

Roger Black

Ik heb net 'V' afgekeken, leuke serie, soms wat doen ze wat makkelijk over bepaalde oplossingen, maar verder leuk!

Nu ben ik aan het orienteren naar een nieuwe serie, vooral mijn vriendin vind niet alles leuk. Zo zijn we bijvoorbeeld niet verdergekomen dan 10 minuten van Dexter. Ik vind zelf een beetje SF wel leuk en het vrouwtje moet er een goed gevoel van krijgen, de sfeer dan met name.

Any tips?

Tube-freak

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Flavio

Quote from: Roger Black on July 28, 2010, 09:46:23
Ik heb net 'V' afgekeken, leuke serie, soms wat doen ze wat makkelijk over bepaalde oplossingen, maar verder leuk!

Nu ben ik aan het orienteren naar een nieuwe serie, vooral mijn vriendin vind niet alles leuk. Zo zijn we bijvoorbeeld niet verdergekomen dan 10 minuten van Dexter. Ik vind zelf een beetje SF wel leuk en het vrouwtje moet er een goed gevoel van krijgen, de sfeer dan met name.

Any tips?

Heb je Defying Gravity al gezien. Heeft het maar 1 seizoen volgehouden maar vond het wel indrukwekkend.

Momenteel kijk ik naar Warehouse 13 S02 en The Gates S01.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Dirc

Na "V" te hebben gezien ben ik nu heel 24 aan het kijken.
Seizoen 2 bijna af  ::)

Xstream

Quote from: Roger Black on July 28, 2010, 09:46:23
Ik heb net 'V' afgekeken, leuke serie, soms wat doen ze wat makkelijk over bepaalde oplossingen, maar verder leuk!

Nu ben ik aan het orienteren naar een nieuwe serie, vooral mijn vriendin vind niet alles leuk. Zo zijn we bijvoorbeeld niet verdergekomen dan 10 minuten van Dexter. Ik vind zelf een beetje SF wel leuk en het vrouwtje moet er een goed gevoel van krijgen, de sfeer dan met name.

Any tips?

In de categorie luchtige / gezellig Sci-Fi is Firefly aan te raden, maar die heb je wellicht al gezien.
Momenteel kijk ik Doctor Who (de nieuwe). Qua SFX enzo allemaal niet zo bijzonder, maar wel grappig en kijkt lekker weg. Wordt wel per seizoen beter.
Er is ook nog een spinoff van in de vorm van Torchwood. Als je Who leuk vind, dan vind je dit ook wel leuk.

Eureka is een hele leuke serie, zal 't vrouwtje vast wel waarderen :)
Ik vond Sanctuary ook vermakelijk. Heeft ook wel een hele specifieke sfeer ...
Fringe vond ik wat matig beginnen, maar wordt wel steeds beter. Beetje X-files achtig.
Surface vond ik ook een leuke Sci-Fi met hier een daar een miscast, maar de rest maakt het meer dan goed. Helaas maar 1 seizoen.

Verder nog Battlestar Galactica natuurlijk, maar die zal je ook vast wel gezien hebben.
En als je van een beetje flauw / droge engelse humor houdt dan moet je Red Dwarf gezien hebben! :)

Op het gebied van Fantasy vond ik Legend of the Seeker wel geinig.
Ook Merlin kijk ik nu. Kijkt ook lekker / leuk weg. Wordt steeds beter. Ik vond S2 ook 2x zo goed als S1.

HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Dirc

Quote from: Roger Black on July 28, 2010, 09:46:23
Ik heb net 'V' afgekeken, leuke serie, soms wat doen ze wat makkelijk over bepaalde oplossingen, maar verder leuk!

Nu ben ik aan het orienteren naar een nieuwe serie, vooral mijn vriendin vind niet alles leuk. Zo zijn we bijvoorbeeld niet verdergekomen dan 10 minuten van Dexter. Ik vind zelf een beetje SF wel leuk en het vrouwtje moet er een goed gevoel van krijgen, de sfeer dan met name.

Any tips?

In november gaat V weer verder dacht ik!

Roger Black

Quote from: Xstream on July 28, 2010, 16:32:53
In de categorie luchtige / gezellig Sci-Fi is Firefly aan te raden, maar die heb je wellicht al gezien.
Momenteel kijk ik Doctor Who (de nieuwe). Qua SFX enzo allemaal niet zo bijzonder, maar wel grappig en kijkt lekker weg. Wordt wel per seizoen beter.
Er is ook nog een spinoff van in de vorm van Torchwood. Als je Who leuk vind, dan vind je dit ook wel leuk.

Eureka is een hele leuke serie, zal 't vrouwtje vast wel waarderen :)
Ik vond Sanctuary ook vermakelijk. Heeft ook wel een hele specifieke sfeer ...
Fringe vond ik wat matig beginnen, maar wordt wel steeds beter. Beetje X-files achtig.
Surface vond ik ook een leuke Sci-Fi met hier een daar een miscast, maar de rest maakt het meer dan goed. Helaas maar 1 seizoen.

Verder nog Battlestar Galactica natuurlijk, maar die zal je ook vast wel gezien hebben.
En als je van een beetje flauw / droge engelse humor houdt dan moet je Red Dwarf gezien hebben! :)

Op het gebied van Fantasy vond ik Legend of the Seeker wel geinig.
Ook Merlin kijk ik nu. Kijkt ook lekker / leuk weg. Wordt steeds beter. Ik vond S2 ook 2x zo goed als S1.

Dank voor de reactie! Hier kan ik wat mee, leuk!