Welke serie(s) volg je op dit moment elke week en andere zodra ze weer beginnen.

Started by Gizz, May 10, 2007, 18:16:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

peterjon

" To live in fear is like , a life half lived. "

roncitf

Quote from: MaxxMark on February 26, 2009, 11:17:15
Ok here goes 8)

Series die ik volg / wacht tot ze weer beginnen:
- DollHouse

Series waar ik mee gestopt ben wegens tijdgebrek/ niet waren wat ik er van verwachtte:
- Californication
- TorchWood
- True Blood

En hoe vind je Dollhouse? Is aardig, maar nog een beetje gewoontjes voor Joss. Pakt nog niet helemaal. Hoop dat het tijdens het seizoen wel gaat gebeuren.

Californication niet leuk? Ik vind het geweldig. Heb de hele serie in een week gekeken.
Torchwood is idd bij lange na geen Dr Who, maar dan heb je ook een niveau... Vind Torchwood wel sterk, hoewel ik het 1e seizoen beter vond dan het 2e
True Blood vond ik wel lekker. Ook smerig en echt.
Stereo: Sphinx Project 32 / 8 / 12 * Tannoy D700 * Siltech SQ88 XLR / LS-25 MXT / SPX20/30 * Kemp Powerstrip 4/6
Surround: NAD T753 * Totem Dreamcatcher * Sunfire Solitaire 12 (1500W RMS) * Themescene HD72i
Wishlist: Siltech XLRs 6,50+ mtr, Ruby Hill, Signat.XLRs * Tannoy TD10/12 * Sphinx Project

MaxxMark

Quote from: roncitf on February 26, 2009, 17:52:14
En hoe vind je Dollhouse? Is aardig, maar nog een beetje gewoontjes voor Joss. Pakt nog niet helemaal. Hoop dat het tijdens het seizoen wel gaat gebeuren.

Californication niet leuk? Ik vind het geweldig. Heb de hele serie in een week gekeken.
Torchwood is idd bij lange na geen Dr Who, maar dan heb je ook een niveau... Vind Torchwood wel sterk, hoewel ik het 1e seizoen beter vond dan het 2e
True Blood vond ik wel lekker. Ook smerig en echt.

Ik had bij Dollhouse heel erg het gevoel van "My Own Worst Enemy". Het concept komt tot nu toe heel erg overeen.

Ik ben in ieder geval nog niet afgehaakt. Ik ben te benieuwd wat Joss er van gaat maken :) Het heeft dus in ieder geval de voordeel van de twijfel.

Californication vond ik te veel drama achtig. Het wist me niet te pakken. Uiteindelijk wegens tijdgebrek besloten het maar niet meer te volgen.

Torchwood vond ik in het begin wel erg leuk, maar ook weer wegens tijdgebrek er mee gestopt.

True Blood is weer een ander verhaal. Het begin stond me wel aan, maar het werd wat raar en er ontstond niet echt een verhaal lijn, dus ook maar gestopt.


Bedenk me nog dat ik er een was vergeten:
- Eureka:  halverwege S2 mee gestopt omdat ik er opeens klaar mee was. Het was gewoon niet leuk meer (vond ik)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

roncitf

Quote from: MaxxMark on February 26, 2009, 19:21:32
True Blood is weer een ander verhaal. Het begin stond me wel aan, maar het werd wat raar en er ontstond niet echt een verhaal lijn, dus ook maar gestopt.

Bedenk me nog dat ik er een was vergeten:
- Eureka:  halverwege S2 mee gestopt omdat ik er opeens klaar mee was. Het was gewoon niet leuk meer (vond ik)

Duidelijk van True Blood. Als je het seizoen niet afgemaakt hebt, kan ik me dat voorstellen. Laatste paar afleveringen waren wel erg goed.

Eureka heb ik hetzelfde mee. Wordt een beetje meer van hetzelfde. Ga toch nieuwe seizoen nog even checken.
Stereo: Sphinx Project 32 / 8 / 12 * Tannoy D700 * Siltech SQ88 XLR / LS-25 MXT / SPX20/30 * Kemp Powerstrip 4/6
Surround: NAD T753 * Totem Dreamcatcher * Sunfire Solitaire 12 (1500W RMS) * Themescene HD72i
Wishlist: Siltech XLRs 6,50+ mtr, Ruby Hill, Signat.XLRs * Tannoy TD10/12 * Sphinx Project

Xstream

Eureka kakt inderdaad wat in op een gegeven moment. Met name omdat de rode draad weg is. Het zijn alleen nog maar situaties die elke afl. opgelost moeten worden. Is ook gestopt inmiddels. Wel zonde, want die serie had enorm veel potentie en was op zich ook goed neergezet.

Ik zit nu Sanctuary te kijken. Nog niet geweldig, maar elke aflevering wordt wel beter en ik denk dat dit weleens een hele leuke serie kan worden. Wel moet je bereid zijn om een stukje "cheesy" Sci-Fi 3D omgevingen te accepteren ;)
Ik kreeg er een soort alternatief Blade Runner gevoel bij, alleen weten ze die sfeer en gevoel nog niet goed en consequent neer te zetten, maar misschien groeit dat nog. De cast ben ik ook nog niet kapot van, maar groeit wel.

Ook volg ik nu "Lie to me". Enorm veel potentieel en zeer degelijk tot op heden. HBO, dus tja ... Zeker een serie om te blijven volgen.

Voor de 2e keer aan The 4400 begonnen, maar ik kom er niet in, die laat ik maar lopen denk.

Op het comedy vlak kijk ik nu ook 30 Rock en Two and a Half men ... geweldige series.

Californication keek ik ook in een zucht uit ... Het is weer wachten op het volgende seizoen.

Entourage blijft geweldig, maar staat ook weer even stil.

Torchwood heb ik 6 afl. of zoiets van gekeken. Was wel grappig, maar echt vasthouden kon de serie me niet, wel een leuk sfeertje.

True blood vind ik ook geweldig. Veel potentieel, alleen ik vraag me af waar het naartoe gaat. Ik vond seizoen qua sfeer en idee erg sterk en bleef boeien dankzij de introductie van de karakters, alleen het lange term verhaal is nog wat slapjes en ontwikkeld nog niet echt. Hopelijk gaan ze dat in seizoen 2 oplossen, anders kan het weleens een 2e Heroes gaan worden, maar gezien de mensen die achter deze serie (Six Feet under etc) zitten verwacht ik dat niet.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Xstream

Quote from: Xstream on February 27, 2009, 13:55:40
Eureka kakt inderdaad wat in op een gegeven moment. Met name omdat de rode draad weg is. Het zijn alleen nog maar situaties die elke afl. opgelost moeten worden. Is ook gestopt inmiddels. Wel zonde, want die serie had enorm veel potentie en was op zich ook goed neergezet.

Ik zit nu Sanctuary te kijken. Nog niet geweldig, maar elke aflevering wordt wel beter en ik denk dat dit weleens een hele leuke serie kan worden. Wel moet je bereid zijn om een stukje "cheesy" Sci-Fi 3D omgevingen te accepteren ;)
Ik kreeg er een soort alternatief Blade Runner gevoel bij, alleen weten ze die sfeer en gevoel nog niet goed en consequent neer te zetten, maar misschien groeit dat nog. De cast ben ik ook nog niet kapot van, maar groeit wel.

Ook volg ik nu "Lie to me". Enorm veel potentieel en zeer degelijk tot op heden. HBO, dus tja ... Zeker een serie om te blijven volgen.

Voor de 2e keer aan The 4400 begonnen, maar ik kom er niet in, die laat ik maar lopen denk.

Op het comedy vlak kijk ik nu ook 30 Rock en Two and a Half men ... geweldige series.

Californication keek ik ook in een zucht uit ... Het is weer wachten op het volgende seizoen.

Entourage blijft geweldig, maar staat ook weer even stil.

Torchwood heb ik 6 afl. of zoiets van gekeken. Was wel grappig, maar echt vasthouden kon de serie me niet, wel een leuk sfeertje.

True blood vind ik ook geweldig. Veel potentieel, alleen ik vraag me af waar het naartoe gaat. Ik vond seizoen qua sfeer en idee erg sterk en bleef boeien dankzij de introductie van de karakters, alleen het lange term verhaal is nog wat slapjes en ontwikkelt nog niet echt. Hopelijk gaan ze dat in seizoen 2 oplossen, anders kan het weleens een 2e Heroes gaan worden, maar gezien de mensen die achter deze serie (Six Feet under etc) zitten verwacht ik dat niet.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Gizz

Van de week John adams geprobeerd. Na 3 goede aflevr ging het echt van mooi naar saaaaai. Leuk om nederlands te horen in een grote productie als deze.

roncitf

Quote from: Xstream on February 27, 2009, 13:55:40
Voor de 2e keer aan The 4400 begonnen, maar ik kom er niet in, die laat ik maar lopen denk.

Had ik ook, maar blijf het proberen. Is echt een geweldige serie. Laatste seizoen is wat minder.
Stereo: Sphinx Project 32 / 8 / 12 * Tannoy D700 * Siltech SQ88 XLR / LS-25 MXT / SPX20/30 * Kemp Powerstrip 4/6
Surround: NAD T753 * Totem Dreamcatcher * Sunfire Solitaire 12 (1500W RMS) * Themescene HD72i
Wishlist: Siltech XLRs 6,50+ mtr, Ruby Hill, Signat.XLRs * Tannoy TD10/12 * Sphinx Project

roncitf

Zal wel bij iedereen bekend zijn, maar voor degene die em niet kennen: http://epguides.com
Is niet altijd even precies met data, maar is wel erg gebruikersvriendelijk.
Stereo: Sphinx Project 32 / 8 / 12 * Tannoy D700 * Siltech SQ88 XLR / LS-25 MXT / SPX20/30 * Kemp Powerstrip 4/6
Surround: NAD T753 * Totem Dreamcatcher * Sunfire Solitaire 12 (1500W RMS) * Themescene HD72i
Wishlist: Siltech XLRs 6,50+ mtr, Ruby Hill, Signat.XLRs * Tannoy TD10/12 * Sphinx Project

Xstream

Quote from: Gizz on February 27, 2009, 15:33:03
Van de week John adams geprobeerd. Na 3 goede aflevr ging het echt van mooi naar saaaaai. Leuk om nederlands te horen in een grote productie als deze.

Geweldige mini-serie. Je moet er miss een btje van houden, maar ik vond hem erg interessant en goed vertolkt.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

MaxxMark

Quote from: roncitf on February 27, 2009, 18:43:08
Had ik ook, maar blijf het proberen. Is echt een geweldige serie. Laatste seizoen is wat minder.

Eind laatste seizoen seizoen had ik echt zoiets van OMG OMG ik ben benieuwd hoe het verder gaat!

En toen stopten ze :(
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

svmnb

Volgende week start seizoen 2 van Breaking Bad. Het eerste seizoen was geweldig, qua verhaallijnen.
Voor wie het niet kent: highschool scheikunde docent belandt in een midlife crisis, krijgt kanker en besluit om crystal meth te gaan maken en verkopen. Klinkt op het eerste gezicht misschien niet als leuk om naar te kijken, maar is het wel.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Xstream

Quote from: svmnb on March  6, 2009, 10:26:26
Volgende week start seizoen 2 van Breaking Bad. Het eerste seizoen was geweldig, qua verhaallijnen.
Voor wie het niet kent: highschool scheikunde docent belandt in een midlife crisis, krijgt kanker en besluit om crystal meth te gaan maken en verkopen. Klinkt op het eerste gezicht misschien niet als leuk om naar te kijken, maar is het wel.

Thanks voor de tip. Ik heb ooit toen die net uit kwam een paar afl. gedownload, maar is er niet van gekomen / vergeten om hem ook te kijken. Ga ik bij deze alsnog doen :D Klinkt wel als een verhaal wat mij ligt :) (doet me eigenlijk een beetje aan house denken).
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Xstream

Quote from: svmnb on March  6, 2009, 10:26:26
Volgende week start seizoen 2 van Breaking Bad. Het eerste seizoen was geweldig, qua verhaallijnen.
Voor wie het niet kent: highschool scheikunde docent belandt in een midlife crisis, krijgt kanker en besluit om crystal meth te gaan maken en verkopen. Klinkt op het eerste gezicht misschien niet als leuk om naar te kijken, maar is het wel.

1e 3 afl. gezien en yes! Dit is het soort serie waar ik van hou :) Een tikkeltje morbide en maf, maar tegelijkertijd dramatisch met droge humor en situaties. Een soort Dexter meets Weeds idee ...
Qua sfeer en style lijkt het ook wel een combi van de films Falling Down en American Beauty.

Goeie cast ook ... Deze blijf ik volgen :)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Tube-freak

Naar aanleiding van dit topic toch maar weer aan wat series begonnen:

- Jericho (bevalt erg goed)
- The 4400 ligt klaar...
- first wave, ligt ook nog klaar (is niet echt recent deze serie maar heb hem toen nooit helemaal af gekeken).
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

master30

Quote from: Tube-freak on March 10, 2009, 00:42:44
Naar aanleiding van dit topic toch maar weer aan wat series begonnen:

- Jericho (bevalt erg goed)

Jericho heb ik helemaal gezien,
hij begint erg goed, verderop in het seizoen daar moet je even door heen, het word mij een beetje teveel drama. Maar geloof me je wilt hem afkijken.
Wel alles kijken, voor de rode draad in het verhaal.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

AnubisNefer

Entourage

Nip Tuck

helaas staan beide series nu even stil........ voor de rest kan mij al die series a la csi/24 etc niet boeien.
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

JCL

Quote from: Robbert54 on March 10, 2009, 14:31:32
criminal minds!

Blijft ook echt een top serie! Jammer dat er nu vrij veel tijd tussen de afleveringen zit bij een aantal series (Criminal Minds, NCIS, Fringe, Numb3rs).

eddy135

Quote from: AnubisNefer on March 10, 2009, 14:54:50
Entourage

Nip Tuck

helaas staan beide series nu even stil........ voor de rest kan mij al die series a la csi/24 etc niet boeien.
Nip/Tuck loopt toch nog??
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

AnubisNefer

Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

eddy135

Quote from: AnubisNefer on March 12, 2009, 15:43:08
Ik volg tegelijkertijd met amerika, siezoen 5 is dus net afgelopen.
Ik heb serie 4 op dvd gezien; kreeg toch de indruk aan het eind dat er geen vervolg meer kwam...
Maar wel dus, dat is mooi. :)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Tube-freak

Wel een beetje jammer dat Jericho afgelopen is na 7 afleveringen in het 2e seizoen.  Welke mafketel heeft deze serie gecancelled dan. 
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

roncitf

Jericho was na het 1e seizoen al gecancelled. Na een internet petitie is de studio toch overstag gegaan en heeft een 2e seizoen gedaan. De 1e 3 afleveringen vh nieuwe seizoen lekte al maanden voor de TV premiere uit en werd echt massaal gedownload door de fanatieke fans. Toen de serie op de TV kwam, vielen de kijkcijfers tegen (ja hoe zou dat nou komen), dus werd de serie na 7 aflevering definfitief gecancelled.

Door het downloaden hebben de VS fans zich deze keer dus behoorlijk in hun vingers gesneden.

Wel een goede serie trouwens.
Stereo: Sphinx Project 32 / 8 / 12 * Tannoy D700 * Siltech SQ88 XLR / LS-25 MXT / SPX20/30 * Kemp Powerstrip 4/6
Surround: NAD T753 * Totem Dreamcatcher * Sunfire Solitaire 12 (1500W RMS) * Themescene HD72i
Wishlist: Siltech XLRs 6,50+ mtr, Ruby Hill, Signat.XLRs * Tannoy TD10/12 * Sphinx Project

Tube-freak

Quote from: roncitf on March 13, 2009, 18:44:05
Jericho was na het 1e seizoen al gecancelled. Na een internet petitie is de studio toch overstag gegaan en heeft een 2e seizoen gedaan. De 1e 3 afleveringen vh nieuwe seizoen lekte al maanden voor de TV premiere uit en werd echt massaal gedownload door de fanatieke fans. Toen de serie op de TV kwam, vielen de kijkcijfers tegen (ja hoe zou dat nou komen), dus werd de serie na 7 aflevering definfitief gecancelled.

Door het downloaden hebben de VS fans zich deze keer dus behoorlijk in hun vingers gesneden.

Wel een goede serie trouwens.

Geruchten gaan dat het gewoon "express" is uitgelekt.  Je kan mij niet vertellen dat er per ongeluk opeens een heel nieuw seisoen op internet staat zonder dat het is uitgezonden.   Ik was eindelijk eens blij dat er weer een goede serie was met goede acteurs.  Tegenwoordig ontbreekt het namelijk nogal aan acteurs die gewoon goed acteren, je ziet bijna alleen maar van dat "over-acting" in veel series.   
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai