Welke serie(s) volg je op dit moment elke week en andere zodra ze weer beginnen.

Started by Gizz, May 10, 2007, 18:16:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Deleted member

Quote from: JCL on October 28, 2008, 23:13:56
Hoe vind jij Fringe tot op heden? Hij is na mijn mening echt ijzersterk begonnen! Heb echt genoten van de eerste 6 afleveringen. Het enige wat ik jammer vind is dat de afleveringen soms te goor zijn. Neem de laatste bijvoorbeeld, waar een half ontploft hoofd in zat... Dat had ook prima gekunt zonder dergelijke "gruwelijkheden". Leidt een beetje af van de kern van het verhaal. Verder, top serie!

Ik vind 't ook een leuke serie om te kijken, zit goed in mekaar! Maar dat verwacht je ook haast niet anders van JJ Abrams. 'Lost' van dezelfde Abrams is wel sterker moet ik zeggen maar goed Lost is ook vrij uniek. Fringe vind ik gewoon een leuke serie met humor, actie, mysterie en spanning. Soms is 't verhaal of delen er van tegen 't ongeloofwaardige aan of zelfs net over 't randje maar de rest maakt een hoop goed.  :)

Deleted member

Quote from: WubboZ on October 29, 2008, 00:38:27
Och ja! Daar heb ik ook nog de eerste 3 afleveringen van gezien, be-lachelijk :'(
Misschien was dat ook wel met de oude knight rider, maar de features van KITT zijn nu wel echt over the top. On the fly transformaties, zoals in de Taxi films, alleen dan van mustang naar pickup. De scene met de draaiende GPS view was ook wel 'briljant': hadden ze live Satelite view om een auto te volgen, maar ze konden naast superver inzoomen ook nog de hoek veranderen, zodat ze de auto die ze volgde van voren konden zien, en konden bevestigen wie er in zat ::)

LOL inderdaad, naar mijn smaak is 't ook veel te ongeloofwaardig en puberaal. Met alleen mooie auto's en mooie vrouwen trekken ze mij niet meer!  ;)

JCL

Quote from: BWzes03 on October 29, 2008, 17:56:48
Ik wacht met smart tot NCIS weer start ....
Heerlijke serie, de dynamics tussen de individuen in de serie, heel veel humor en prettig ogende dames ....

Daarnaast volg ik CSI:LV , CSI:NY , Medium en Medical Examiners.


Die is al lang gestart. Moet zeggen dat er tot op heden een paar echte klassiekers tussen hebben gezeten. Zo maken we kennis met de vader van Gibbs en komt ook Fornell weer terug met een Boneyard achtige aflevering.

BWzes03

Quote from: JCL on October 29, 2008, 23:27:57
Die is al lang gestart. Moet zeggen dat er tot op heden een paar echte klassiekers tussen hebben gezeten. Zo maken we kennis met de vader van Gibbs en komt ook Fornell weer terug met een Boneyard achtige aflevering.

Niet op de Nederlandse TV....

Helaas...
HT: Rotel RSP-1098|RMB-1075|Marantz Ma-500|QED Qunex4S|75 Signature|Pana BD50|WD HDTV-Live|Epson TW700ISF|B&W DM603|LCR600|DM601|ASW-675
ST: Rotel RC-1090|RB-1092|RT-1080|RCD-1072|Pro-Ject Debut III Esprit|Ortofon 2M Blue|Pio N-50A-s|Pio DV-989Ai-S|Nordost Red Dawn|Monster M2.2s|B&W N802|ASW-700
Pana TH-42PY70

johnhifi

Gisteren weer een nieuwe House. Dacht ik. Maar helaas: zoals zo vaak worden we als kijker volledig geminacht en geschoffeerd door die *** commerciële omroepen. Wat doen ze maar weer eens: zonder enige aankondiging gooien ze er een herhaling van een herhaling doorheen!  >:( Ik weet nu dus niet of de serie afgelopen is, volgende week weer verdergaat, of wat. Is het nou zó moeilijk dat heel even ergens aan te kondigen??
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

JCL

Quote from: BWzes03 on October 30, 2008, 22:57:20
Niet op de Nederlandse TV....

Helaas...

Ohhh... Daar moet je ook helemaal niet op wachten! Het 6e seizoen is veel te goed om nog een jaar op te gaan zitten wachten. Gewoon even een niewsgroepje of een torrentje meepakken :P

Xstream

Quote from: JCL on October 28, 2008, 23:13:56
Hoe vind jij Fringe tot op heden? Hij is na mijn mening echt ijzersterk begonnen! Heb echt genoten van de eerste 6 afleveringen. Het enige wat ik jammer vind is dat de afleveringen soms te goor zijn. Neem de laatste bijvoorbeeld, waar een half ontploft hoofd in zat... Dat had ook prima gekunt zonder dergelijke "gruwelijkheden". Leidt een beetje af van de kern van het verhaal. Verder, top serie!

Ik heb Fringe inmiddels ook gekeken (1e 6 afl), maar eerlijk gezegd deel ik de mening van de mensen hier niet. J.J. Abrams ... wie? Dat Lost een groot succes is gebleken weet iedereen, maar echt niet alles wat hij doet veranderd in goud. En daarbij is hij meestal één van de schrijvers / producers en komt er veel marketing bij kijken (denk alleen al aan Cloverfield waar Abrams z'n naam op gezet heeft). Maargoed, het werkt ... dus niks gezegd.

Lost zoals gezegd is een goede serie met een goede start, matig 3e seizoen, maar langzaam weer wat inhoud begint te krijgen. Alias heeft me nooit kunnen bekoren en na 1 seizoen bij afgehaakt.
En nu dan Fringe.

Ik had er geen enorme verwachtingen van, ondanks dat veel mensen het wel goed vonden. Ik had dan ook gewoon iets goed verwacht, geen super serie, maar helaas ... Fringe schiet, voor mij, op verschillende facetten tekort.

De opnames zijn prima. De pilot was dan ook een prima aflevering waarbij ik de indruk kreeg dat het weleens wat kon gaan worden. Met name de enorme sfeervolle opnames en beelden (met de sneeuw enzo) spraken tot de verbeelding. De inleiding van de karakters volgen, er wordt een verhaaltje omheen gemaakt en een nieuwe serie is geboren.

Maar helaas, na de pilot wordt dat niveau al niet meer gehaald. De mooie beelden hebben plaats gemaakt voor de normale Tv-Serie kwaliteit, met mooie camera's uiteraard, niet zoals in de tijd van The A-Team natuurlijk, maar zonder de sfeer en/of creativiteit van de Pilot. Ook was de teleurstelling groot toen bleek dat het toch weer zo'n serie was met een verhaaltje per aflevering. Ik had toch meer op 1 groot verhaal gehoopt ala de eerste X-Files, 24, Lost etc ... Al loopt er een groter verhaal doorheen uiteraard.

Hoewel ik al niet direct onder de indruk was van het acteer werk heeft dat altijd wat meer tijd nodig, maar na 6 afleveringen mag ik toch wel concluderen dat de halve cast niet kan acteren of op de verkeerde plek zit. Met name Olivia Dunham slaat de plank helemaal mis. Bij mij in ieder geval. Ze weet geen enkele emotie te tonen en probeert van alles om dit te verdoezelen door een "look" op te zetten. Ook de regisseur doet z'n best om haar zo in beeld te brengen dat het niet zoveel opvalt, maar helaas.

De enige waar ik positief over ben is de professor. Prima cast. Ook Peter is een bekende en op zich prima, maar de teksten die hij heeft en timing zijn bijzonder belabberd, maar dat kun je de schrijvers en regisseur meer kwalijk nemen. Baas Broyles heeft een goeie kop, maar wekt weinig sympathie op, iets wat ik wel mis in z'n rol. Er is dan ook (nog) geen chemie onderling tussen de karakters en dat is jammer.

De verhaallijnen zijn ook wat dunnetjes. Gebaseerd op een berg fictie die, hoewel ze een hoop praten, geen enkele verbanden of logica bevat. Het is allemaal suggestief en er wordt gewoon teveel aan het toeval over gelaten.

Wat er dan voor mij overblijft is een prima productie die met name op inhoudelijk vlak de plank behoorlijk mis slaat. Laten we hopen dat het bijdraait, want de potentie is er op zich wel. Het kijkt dan ook wel vrij makkelijk weg, maar ik had er eerlijk gezegd meer van verwacht. Met name de toelichting op "Science" gebied had wel wat intilligenter gemogen, evenals de cast.

HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Benco

Dexter , al heb ik de laatste afl gemist  >:(
Pushing Daisies , vind ik wel leuk  :)
Matroesjka's 2 ... al vind het toch niet meer het niveau van de eerste serie halen  :(

Xstream

Ik heb een beginnetje gemaakt met Legend of the Seeker.
Rating: 3 (tip! lees de boeken ipv)

Daarnaast ben ik begonnen met Bones die ik al een tijdje had liggen en ik moet zeggen ... Vanaf het begin klikt het wel goed met de acteurs, wat daarna alleen nog maar meer groeit. In de eerste paar afl. zitten wel wat foutjes, maar heeft geen invloed op het sfeertje en karakters. Met de afl. wordt de serie sterker en zit nu aan het einde van S1 en ik moet zeggen ... goede serie!

Uiteraard ook weer verder gegaan met Entourage! Yes! Heerlijk dat het weer terug is ... ik heb het gemist. Super serie!

The Office USA weer verder gekeken, S6 alweer geloof ik, leuk. Chuck S2 is nog leuker dan S1, dus ook hier hoor je me niet over klagen :)

Verder:
Eli Stone S2, altijd lekker ontspannen.
Life S2, leuk, ontspannen, beter dan S1.

En er ligt nog e.e.a. klaar natuurlijk ... maar soms moet ik ook nog slapen ;)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

)p(

Op dit moment kijken wij naar:

Dexter (wat een cliffhanger deze week...kan niet wachten tot de volgende week (VS uitzending))
of
Mad Men (perfectie en wat ziet die jaren 60 vormgeving er toch fantastisch uit)
en daarna
Uggly Betty, Weeds, of Samantha Who? voor de vrolijke noot voor het slapen gaan :)

peter


Tinus_

Quote from: johnhifi on October 31, 2008, 11:57:28
Gisteren weer een nieuwe House. Dacht ik. Maar helaas: zoals zo vaak worden we als kijker volledig geminacht en geschoffeerd door die *** commerciële omroepen. Wat doen ze maar weer eens: zonder enige aankondiging gooien ze er een herhaling van een herhaling doorheen!  >:( Ik weet nu dus niet of de serie afgelopen is, volgende week weer verdergaat, of wat. Is het nou zó moeilijk dat heel even ergens aan te kondigen??
Dat is ook de rede dat ik ze niet meer kijk op TV maar gewoon uit nieuwsgroepen haal.

Momenteel bezig met het 2e seizoen van Prison Break. Een verslavende serie maar ik vind bepaalde afleveringen van dit seizoen een beetje over de top.
bijv. agent Mahone die gewoon kan martelen in een ziekenhuis om info te krijgen. Op het ene moment zitten ze op meer dan 1000 mijl van elkaar en zijn ze enkele uren later toch gelijktijdige op de zelfde plaats. Dat vind ik echt jammer, dat heeft PB toch niet nodig.


Rebuilding my HT

Xstream

Quote from: Tinus_ on December  2, 2008, 14:15:01
Momenteel bezig met het 2e seizoen van Prison Break. Een verslavende serie maar ik vind bepaalde afleveringen van dit seizoen een beetje over de top.
bijv. agent Mahone die gewoon kan martelen in een ziekenhuis om info te krijgen. Op het ene moment zitten ze op meer dan 1000 mijl van elkaar en zijn ze enkele uren later toch gelijktijdige op de zelfde plaats. Dat vind ik echt jammer, dat heeft PB toch niet nodig.

Prison Break vond ik in seizoen 1 al redelijk onrealistisch. Sowieso stoorde het me dat ze zoveel elementen uit bestaande verhalen / films hebben gepakt. Vrijwel niks kwam origineel op me over.
Toch, door toeval meer en door gebrek aan wat anders, ben ik verder gaan kijken. S2 vond ik dan ook niet zo boeiend, al werd het tegen einde steeds beter.
S3 vond ik dan eigenlijk de beste. Ook niet realistisch, maar het sfeertje en de plotjes, voor zover die in PB zitten, vond ik leuker / origineler dan wat ik ervoor had gezien.
S4 heb ik nog maar 2 afl. gezien en lijkt een andere wending te krijgen die me meer bevalt dan alle voorgaande.

House heb ik uiteraard ook allemaal alweer gezien. Heerlijke serie. En inderdaad, stop met TV kijken en download ze van nieuwsgroepen oid :)

Dexter wacht ik bewust mee. Dat is echt zo'n geweldige serie dat ik me opvreet als ik moet wachten op de volgende. Dus ik wacht wel tot het seizoen erop zit :)

Weeds vind ik steeds beter worden, was ik ook niet echt een fan van, maar ontwikkeld goed, zowel qua karakters, maar ook verhaallijn, thema als omgeving.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

jantje112

Prison break wordt in 2 slechter, maar in 3 is het al compleet RUK

Xstream

Quote from: jantje112 on December  5, 2008, 23:54:42
Prison break wordt in 2 slechter, maar in 3 is het al compleet RUK

Smaken verschillen :)

Ik denk dat het bij mij komt omdat S1 heel pretentieus wordt neergezet. Er zijn zaken die goed worden neergezet zoals de style en filosofie erachter. Alleen werkelijk elk plotje of "oplossing" scenario is vervolgens zo goedkoop dat het bij mij compleet in het verkeerde keelgat schiet. Ook is de style/sfeer goed, alleen worden vele scenes vervolgens zo knullig geschoten dat ook dat de plank een beetje mis slaat. Ze zijn niet echt creatief, ze kijken alleen heel goed af van andere hit series, wat op zich geen probleem is, alleen doen ze vele zaken dan net minder waardoor het in mijn ogen pretentieus overkomt en als je door het laagje heen prikt het zo dun is als vloeipapier.

S2 had bijna geen verhaallijn of plotjes, alleen vond ik de partijen iets meer draagkracht krijgen naarmate het verhaal ontwikkelde. Er begon zowaar een klein beetje lijn in te komen. Met name de verhaallijn van Mahone en het karakter gaf de serie wat meer flair ... iets wat de 2 broers gewoon missen ... In weze kunnen ze gewoon totaal niet acteren, alleen hebben ze een goeie kop waardoor ze met veel zaken wegkomen.

S3 vond ik met name interessant om z'n "eigen" sfeer. Ik had niet meer het gevoel of ik naar een rip-off zat te kijken. De baas / volgelingen verhouding en het politieke spelletje om in het elite clubje te komen en te manipuleren vond ik wel aardig gedaan. Alleen blijft ook, net als de voorgaande seizoenen, het verhaal te dun om een heel seizoen interessant te houden. Je mist gewoon van die turning points die je een beetjek kippenvel geven en alles ineens in een ander perspectief brengt. Al vond ik dat in seizoen 3 beter gedaan dan in de vorige 2. Ook omdat de rolverdeling ineens compleet omdraait t.o.v. de 1e 2 seizoenen.

S4 moet ik nog kijken, al vond ik het begin wel potentie hebben ... Ze draaien de boel een keer om wat op zich meer mogelijkheden geeft ... we zullen zien.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

eddy135

Six feet under is net afgelopen.. :( :o
Morgen begint (seizoen 3 alweer) van Nip/Tuck.
Liggen nog 4 seizoenen The Wire te wachten, kwamen uit de jutezak, vrijdag. :)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Tinus_

Quote from: jantje112 on December  5, 2008, 23:54:42
Prison break wordt in 2 slechter, maar in 3 is het al compleet RUK
Ik zit nu in S3, die vind ik veel beter als S2.
Rebuilding my HT

Deleted member

Ik vind The Mentalist trouwens ook een leuke serie om te kijken en volgen.  :)

Erik

Ik kijk tegenwoordig "Merlin" oftewel koning Arthur in zijn jonge rebelse jaren geholpen door Merlin die zijn toverkunsten niet mag laten zien op straffe van dood. Magie is namelijk verboden doordat het land er bijna aan ten onder ging.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

denoontje

Hier houden we het op
24
lost
prison break

Wel eerst alle afleveringen in huis halen en dan in marathons kijken.
Aantal gewoon de dvd box gehuurd in de bieb (voor weinig), maar nu via internet ivm HD
Ik kan dat niet meer....een week wachten op de volgende uitzending..........

Heroes ben ik afgehaakt na s2...heeft me nooit echt kunnen boeien.

TheSpeedSkater

Net klaar met The Sopranos. Heb er meer dan een jaar over gedaan maar het was het zeker waard. Geweldig, wat een fantastische serie. Ik denk dat er weinig series kwalitatief in de buurt komen van Tony en zijn vrienden. ;D
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Bart Kuypers

ja heb nieuwe inspiratie nodig....
ik ben namelijk even uitgekeken. voor degene die nog wat leuke series willen zien hier een lijst van wat ik de laatste tijd heb gekeken.

als iemand ideeen heeft graag!! irriteer me namelijk iedere avond meer aan die &*%^& reclame op tv.

Californication s1 en s2
Lost 1-4 en nu wacht tot 5 klaar is.
Heroes s1. 2 en 3
dexter 1-3
Nip/Tuck 1-3 gezien, 4 en 5 moet ik nog aan beginnen (even geen zin in)
Mad men s1 (moet ik nog aan beginnen)
The Mentalist s1
Entourage s1 en s2
True Blood s1
24 1 t/m 5
Sopranos 1 t/m 6

Ben op zoek naar series die het liefst compleet te downloaden zijn in 720P, zodat ik niet iedere week hoef te wachten... dus hebbben jullie nog nieuwe/oude series als tip?
Het liefst op niveau van 24 S1 en S2, Lost S1, Heroes S1 en Dexter.

TheSpeedSkater

The Shield, erg mooie serie. Spanning, snel, actie. Zit veel in. Ze zijn bij seizoen 7 dus genoeg te kijken.
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

svmnb

Quote from: Bart Kuypers on January 30, 2009, 18:08:51
ja heb nieuwe inspiratie nodig....
Ben op zoek naar series die het liefst compleet te downloaden zijn in 720P, zodat ik niet iedere week hoef te wachten... dus hebbben jullie nog nieuwe/oude series als tip?


Deze zijn zeker de moeite waard:
Damages (2e seizoen net begonnen)
Generation Kill (US soldaten in Irak)
Mad men (2 seizoenen)
Weeds (4 seizoenen)
Breaking bad (2 seizoenen)
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

jantje112

24
Californication
Boston Legal
Heroes
Terminator TSCC
LOST (op de nominatie om te schrappen)

Nog te doen:
CSI hooguit 5 van gekeken van alle versies/sausjes/uitvoeringen..

suggestie's?

lestat1234

Quote from: jantje112 on January 30, 2009, 22:21:07
24
Californication
Boston Legal
Heroes
Terminator TSCC
LOST (op de nominatie om te schrappen)

Nog te doen:
CSI hooguit 5 van gekeken van alle versies/sausjes/uitvoeringen..

suggestie's?


- The shield
- Jericho
- Supernatural
Primare SP33 4KVM & a30.5 + cd21
 Rega Planar 6 & Exact
 
Totem Forest, Model One Center, Model One
 Velodyne SPL 1200 Ultra
Sony Bravia 55"
Cables + connectors: Totem - Nordost/ Wyrewizard - Supra - Van den Hul - Soundright - Kemp - Rittal -  WBT - PS audio - Rega