Welke serie(s) volg je op dit moment elke week en andere zodra ze weer beginnen.

Started by Gizz, May 10, 2007, 18:16:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DofN

Wat zijn de ervaringen met Amazon Prime, oftewel prime video? Ik las dat opzeggen soms wat lastig gaat?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Kjelt


Maximus_Aurelius

Toch maar begonnen met La casa del papel S4.
Benieuwd wat het gaat doen want S3 vond ik minder te pruimen dan de twee voorgaande.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Martijnst1990

Quote from: MechanicalAnimal on March 25, 2020, 07:25:40
Dark........wat een topserie.  :worship:

Het was even wennen aan het duits, maar sjonge wat is dat goed geacteerd, echt klasse.
De muziek en geluideffecten vind ik subliem, ik zat op het puntje van mijn stoel.

Helaas de klassieke fout van mijn kant.....te lang tussen S1 en S2 gewacht.

Doordat het al een ingewikkelde serie is (ik heb ook wat moeite met de tijdsprongen is series, al helemaal zoals ze dat doen in bijv.  de serie 12 monkeys, onnavolgbaar ingewikkeld) kwam ik ik er gewoonweg niet meer lekker in helaas.
Vandaag begonnen aan Dark, erg goed tot nu toe! Sfeer is inderdaad erg goed neergezet  8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LS2

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..

Hanky Panky

Begonnen aan Blindspot S5 maar het verhaal begint wel heeeeel mager te worden.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Shadowfox

Net klaar met gangs of london

Man man wat een serie...acteerwerk Aktie aktie aktie verhaal...de 9uur is omgevlogen

Ga dat zien!!!

Malignant

Gisteren de aller laatste aflevering van Homeland gekeken,
Moest er wel weer even inkomen dit laatste seizoen na zo'n lange break, maar wat een heerlijke serie was het.....
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

pameijer

Quote from: Shadowfox on May 11, 2020, 22:26:16
Net klaar met gangs of london

Man man wat een serie...acteerwerk Aktie aktie aktie verhaal...de 9uur is omgevlogen

Ga dat zien!!!
Ziet er goed uit! Waar of hoe heb je deze serie bekeken?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

norman

Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

reza

Quote from: Martijn90 on May 12, 2020, 10:37:31
Kan hem niet vinden op Netflix, of kijk je via VPN naar een ander land?

Nee. Ik dacht dat ik hem daar van de week bij zag staan als nieuwe release..

Ik heb net ook even gekeken, was een totaal andere serie ( sorry..)  :D

Wat ik had gezien was: once upon a time in London
Lijkt er wel een beetje op :tounge2:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Shadowfox


pameijer

Quote from: Shadowfox on May 12, 2020, 13:27:45
Met Usenet naar binnen gehengeld :clapping:
Thought so  :P , maar ik zag dat het meeste in 720P was geüpload, wat ik eigenlijk niet meer om aan te zien vind.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Shadowfox

Quote from: pameijer on May 12, 2020, 14:08:34
Thought so  :P , maar ik zag dat het meeste in 720P was geüpload, wat ik eigenlijk niet meer om aan te zien vind.

Klopt color palette was aan de lichte kant. Geluid was sterro en deed de serie zeker geen recht.

Kjelt


paulkokkie

Quote from: Shadowfox on May 12, 2020, 16:34:49
Klopt color palette was aan de lichte kant. Geluid was sterro en deed de serie zeker geen recht.
Ik ben blij dat je dat zegt over dat color palette, was me ook opgevallen en dacht dat het aan mij lag,en idd jammer van dat stereo.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

svmnb

Quote from: Shadowfox on May 11, 2020, 22:26:16
Net klaar met gangs of london

Man man wat een serie...acteerwerk Aktie aktie aktie verhaal...de 9uur is omgevlogen

Ga dat zien!!!

Geregisseerd door Gareth Evans. Deze heeft ook the Raid 1 en II gemaakt en dat zijn klassiekers op actiegebied.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Shadowfox

Derek van ricky gervais...na after life weer een serie met humor liefde en heerlijk naturel "geacteerd"

Xstream

Quote from: Kjelt on May 12, 2020, 17:03:59
West World S3 net klaar mee, was weer smullen.
Killing Eve S3

Vond je S2 van Westworld ook goed? Want dat was me een draak van een seizoen, zeker na zo'n geweldig 1e seizoen. Ik twijfel daarom of ik nog wel aan S3 moet beginnen.

Quote from: Shadowfox on May 11, 2020, 22:26:16
Net klaar met gangs of london

Man man wat een serie...acteerwerk Aktie aktie aktie verhaal...de 9uur is omgevlogen

Ga dat zien!!!
Staat op de watchlist, erg benieuwd naar, nu nog meer :-D

Quote from: Malignant on May 12, 2020, 07:15:16
Gisteren de aller laatste aflevering van Homeland gekeken,
Moest er wel weer even inkomen dit laatste seizoen na zo'n lange break, maar wat een heerlijke serie was het.....
We hebben de 1e 2 afl gekeken, maar het voelde voor ons erg aan als een herhaling van zetten en waren er eigenlijk een beetje klaar mee. Het wordt ook wel erg ongeloofwaardig nu dat zij nog een functionerende agent kan zijn. Maar misschien pikken we 'm nog een keer op.

Wat wij de afgelopen tijd gekeken hebben:
- Get Shorty - 8.5 (beetje gebaseerd op de gelijknamige films): Een maffia organisatie die z'n vuile geld gebruikt voor film producties. Het wordt een warboel van proberen echt goede films te maken en maffia-achtige praktijken. Erg komisch en vermakelijk.
- The Boys - 8.5: Gewoon een heerlijke, goed geproduceerde, wacky en komische actie serie.
- Shameless S11 - 8.5: Nog steeds vermakelijk. 11 seizoenen alweer.
- The Expanse S4 - 7: S4 was weer wat beter dan S3. Dus dat geeft hoop voor S5 :-) Beetje ups en downs met deze serie, maar het sfeertje blijft lekker.
- The Witcher - 8.5: Brakke vertelling, soms echt van huh, hoe zit 't nou, om later dan te zeggen, ow, zo zit 't. Maar los daarvan erg lekkere wegkijker en goed geproduceerd.
- Silicon Valley S6 - 10: Pijnlijk dat het nu voorbij is :-(. Toch wel m'n favo comedy serie van de afgelopen 10 jaar. Echt geweldig.
- Tom Clancy Jack Ryan S2 - 8.5: Voor ons een beetje de Homeland vervanger, maar dan met wat meer actie, iets luchtiger. Top serie. S1 was wel iets beter, maar S2 smaakt nog steess naar meer.
- Killing Eve S2 - 8: S3 moeten we nog aan beginnen. Vraag me af hoe ze verder gaan na de finale van S2. Is tot op heden een gave en originele serie.
- Kidding - 7.5: Zwart gallige humor. Een beetje in de style van Charlie Kaufman. Werd gedurende het 1e seizoen steeds beter. Dus kijk uit naar S2.
- Future Man - 8.5: S1 is echt ge-wel-dig! Helaas weten ze dat geen gevolg te geven, maar S2 en S3 zijn wel vermakelijk genoeg om er zo doorheen te jassen.
- Rake - 7.5: Wat oudere serie die ik tegen kwam. Australische serie over een advocaat met alcohol problemen en die 't leven niet zo serieus neemt, tot ergernis van anderen. Lekkere wegkijker.
- Barry - 7: Eigenlijk een wat minder geslaagde variant van Get Shorty, maar wel ok. Weet niet of we nog aan S2 beginnen.
- The Kominsky Method - 8.5: Geweldige character comedy met 2 oude mannetjes met oude mannen problemen. Gewoon heerlijke feel good.
- After Life - 7.5: Ricky Gervais zoals we 'm kennen. Iets melodramatisch, wat vaak aankomt en soms ook niet. Feel good met een tikkie drama. Mooie en leuke serie.
- Chernobyl - 9.5: Top serie, kan niks anders zeggen. Alles is gewoon top. Must see.
- The end of the f*cking world S1 - 7: Lekkere feel good. Beetje arty en quirky, maar vermakelijk.
- The Umbrella Academy - 7.5: leuke superhelden serie. Neemt het ook niet zo serieus, maar iets minder grappig en geslaagd als The Boys. Maar zeker onderhoudend.
- Castle Rock - 7 S1: Typische Stephen King style. Beetje Haven sfeertje, maar dan wel wat beter geproduceerd. Goed, onderhoudend, maar ik weet niet of we verder gaan met S2.
- Narcos Mexico - 6.5: We waren al een beetje Narcos moe, maar na 1 seizoen van de Mexico variant geloven we het wel. Prima geproduceerd, maar gewoon een beetje maffia moe.
- Ozark - 7.5: We vonden het in S1 wat stroef op gang komen, maar zo richting 't einde en met S2 en S3 zitten we er lekker in. Prima serie die na S3 wel een andere route moet gaan kiezen om 't een beetje op te frissen, anders gaat het teveel herhalen.
- Vikings - 9: Ik hoor al een paar jaar dat deze gaat stoppen, maar er komt blijkbaar ook nog een 7e seizoen aan. We vonden S6 wel iets minder worden, maar gezien de Viking historie, weten we dat er nog wat verhaaltjes zijn die best interessant kunnen zijn en we naar uitkijken. Ze rekken 't alleen iets teveel uit nu. Blijft verder top.
- The Crown S3 - 8: Vinden we nu wel wat minder dan de 1e 2 seizoenen. Vooral omdat de vertelling wat meer individuele verhaaltjes zijn (ook moeilijk om dat anders te doen aangezien ze over een langere tijdslijn itereren), waar het in de 1e 2 seizoenen wat meer aan elkaar gelijmd was.
- Poldark S5 - 8: Goede serie, maar met 5 seizoenen is het een prima afsluiting zo. Lekkere feel good kostuum drama. Beetje Downton Abbey feel, maar dan iets meer open wereld en wat meer actie vs een iets lager productie niveau, maar zeer onderhoudend.

En Justified nu voor de 2e keer aan het kijken met m'n vrouw die 'm nog niet gezien had, ghe, blijft goed :-)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

blue-eyes

Gisteren eindelijk S4 van Last Kingdom gekeken. Ik hou wel van series met een soort van waarheid, geschiedenis. Zeer leuk!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Xstream

Quote from: Blue-Eyes on May 19, 2020, 11:51:04
Gisteren eindelijk S4 van Last Kingdom gekeken. Ik hou wel van series met een soort van waarheid, geschiedenis. Zeer leuk!
Staat hier ook op de lijst. Beetje maf dat het 2 jaar duurt voor een nieuw seizoen. Was bij de 1e 3 niet zo'n probleem omdat de 1e 2 er al waren en al vrij snel S3 volgde. Dus ben benieuwd of we zo weer in S4 rollen, maar gaan we zeker kijken.

We vonden de volgende series ook top, in het historisch achtig scenario:
- Vikings
- The Tudors
- Downton Abbey
- Poldark
- The Crown
- En in iets mindere mate, The Borgias.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Richi

Bedankt voor de lijst Xstream. We doen er ons voordeel mee!  :clapping:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

SV..S





Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15