Welke serie(s) volg je op dit moment elke week en andere zodra ze weer beginnen.

Started by Gizz, May 10, 2007, 18:16:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ppeter

Kan mij wel vinden in de mening van Jack_D, en heb de laatste jaren ook dit gevoel.
Met films kan ik nog wel (al dan niet met verstand op nul), ontspannen en genieten. Maar bij series haak ik meestal na een tijdje toch gewoon af. Welke series er dan wel (persoonlijk) goed zijn, is voor de ander dan ook misschien weer niets.
Maar het is een feit, dat vroeger de series (vb Miami Vice etc.) en films (de betere actie comedy en Gladiator) je gewoon pakten en gelukkig maakten, en je elke week reikhalzend deed uitkijken naar de volgende episode of vervolg van een film.

Star Wars
Lethal Weapon
Beverly Hills Cop
Fast and Furious
Mission Impossible
Jurassic Park
Die Hard
Etc...

JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Barry2001

Quote from: Jack_D on August  7, 2019, 12:16:23
Laat ik eens mijn persoonlijke en behoorlijke negatieve mening over de series van vandaag de dag ventileren(sorry hiervoor). Ik heb overigens niet heel dit topic doorgelezen dus misschien val ik in herhaling.


Helaas is er nagenoeg geen serie meer vol te houden voor mij. Het zijn voor het grootste deel alleen maar verkoop concepten. Iemand met een goed creatief idee, zoals vroeger soms nog wel eens het geval was, zijn helaas zeldzaam. De meeste series zijn volgens de zelfde technisch uitvoerende concepten opgebouwd.

Je gooit een flinke bak geld over de balk voor aflevering 1 van het seizoen, daarna geef je de kijker net genoeg actie, drama, blote borsten en special effects om de gemiddelde kijker aan de buis/mobiel/iPad te houden. Een kennis van mij noemt dit het de "tieten, schieten, helikopters factor"  :D . Lukt dit, dan doe je de zelfde truc voor het volgende seizoen, lukt dit niet dan stop je met de serie en probeer je weer wat anders conform het zelfde technische uitvoerende concept.

Een gedetailleerd en goed kloppend verhaal lijkt tegenwoordig ook totaal niet meer nodig. Er wordt met de snel opeenvolgende emotionele scenes direct getapt in het "primitieve deel" van onze hersenen. Net zoals het met de reclame en de sociale media het geval is. Met deze aanpak is er voor mij niet meer te kijken naar de meeste series, die qua beschrijving overigens vaak best leuk lijken.

Als ik weer eens wat nieuws voorbij zie komen zit ik mijzelf constant af te vragen, hoe het tot bepaalde gebeurtenissen in de betreffende serie komt.... er gebeurd van alles opeens en ik denk dan hoe zit dat, hoe komt dat, waarom?.... door het gebrek aan een gedetailleerde storyline hou je dan alleen maar snel opeenvolgende heftige emotionele scenes over, die mij dan erg onrealistisch overkomen omdat ze niet goed door het verhaal worden onderbouwd. Dan ben ik opeens "uit" de serie. Net zoals je met een goed kloppende en interessante storyline je juist echt in de serie word getrokken. Nu lijkt de emotie altijd de overhand te hebben.

Helaas is het dus voor mij niet echt genieten van series de laatste jaren en zeker niet op Netflix, Videoland etc... Heb wel een abo maar de kids zijn hier de grootgebruiker van.

Maar nogmaals, dit is maar mijn mening, ben zelf een beetje jaloers als je wel van de "Netflix-achtige" series houd, want dan heb je flink wat te kijken. Dit zelfde geld trouwers voor veel films... om te beginnen word ik al niet goed van al die vervolg films... een film met gewoon een eind is tegenwoordig een zeldzaamheid, altijd weer een op open einde zodat ze weer lekker commercieel een volgend deel in elkaar kunnen draaien.

Ik in mijn hoedanigheid heb het maar moeilijk in het huidige serie/film klimaat, ik krijg nog bijna medelijden met mijzelf......... :D :tounge:

Dus om terug on-topic te komen: op dit moment kijk ik geen actuele series. Is er weer wat nieuws dan kom ik meestal helaas niet verder dan 2 a 3 afleveringen voordat ik afhaak. :wacko:

Sterk verwoord, heb hetzelfde. Lijkt ook wel door het aanbod dat het minder speciaal is, toen Star Trek 'Next Generation' en 'Discovery' werden uitgezonden ging ik echt zitten voor het wekelijkse nieuwe deel om eens een voorbeeld te noemen. Series, er zijn er maar weinig waar ik het kan opbrengen het seizoen uit te kijken zonder in slaap te vallen. Films zijn wmb een beter alternatief. Ligt denk ik niet aan het niveau vd series, dat is ongekend hoog vandaag de dag, maar er is zoveel... of is het deze tijd? We hebben zoveel te doen vinden we zelf.. een goede film, beamer aan en stoel achterover, kan je oppakken en 2 uur later weer neerzetten. Er even totaal uit geweest, met een serie lukt me dat veel minder.
Laatste series waarvan ik me kan herinneren dat het echt wachten was op het volgende deel, waren wat mij betreft 'Dexter' en 'Breaking Bad'.

gerard1

Quote from: katwax on August  7, 2019, 20:38:29
Was inderdaad even doorbijten, maar werd best leuk. Spijtig genoeg gecancelled

Gelukkig is er wel een net eind aan de serie toegevoegd, dmv een super lange aflevering ;D

Tabcam

Ik snap wel dat karakteropbouw en onverwachte zaken elkaar bijten. Breaking Bad was een geweldige serie en toch werd er vaker door de hoofdpersoon heethoofdig rare fouten gemaakt terwijl hij op andere momenten enorm koelbloedig was.

Van vroeger vind ik Babylon 5 het mooiste voorbeeld van een goed opgebouwde serie met een achtergrond verhaal die door 5 seizoenen loopt en op de voorgrond een SciFi Soap. Want laten we eerlijk zijn, de meeste series lijken stiekem toch op Soaps als je het laagje SciFi/Crime/Horror eraf haalt :tongue2:.

Als je er een beetje doorheen kan kijken zijn er best hedendaagse series die te pruimen zijn. Game of Thrones, La Casa de Papel, Stranger Things (in ieder geval eerste twee seizoenen geloofwaardig), DareDevil, Black Mirror, Vikings, Suits (t/m 3e seizoen).

Je moet alleen voor lief nemen dat een serie afgebroken wordt/kan worden ofwel stopgezet dan wel te lang door loopt tot de kijkcijfers dramatisch teruglopen en met reden. Er zijn maar weinig schrijvers die vijf seizoenen of verder vooruit kunnen kijken.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Malignant

Amen @Jack_D

Ben het geheel met je eens. Netflix, Videoland etc etc zijn eigenlijk niet meer dan een top40 in video formaat.

Het is enkel en alleen voor massa consumptie & cash gemaakt.
Heeft zeer weinig meer met het artistieke aspect te maken.
Cash is king tegenwoordig helaas.

Vind het persoonlijk ook heel jammer dat SyFy channel niet meer te zien is in NL.
Die hadden ook leuke content altijd vroeger.

Zelf inmiddels een binge begonnen met Gotham, en moet zeggen dat die serie me ook wel heel goed bevalt. Hopelijk is het einde er netjes aan geschreven, maar na S01 zit ik er lekker in.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

katwax

Ben het er niet helemaal mee eens, ja de populaire series zijn inderdaad vaak opppervlakkig, maar dat is omdat de massa dat graag lust.
Echter als je bij Netflix voorbij de lijst met populaire series kijkt zitten er toch wel enkele mooie dingen tussen, je moet alleen wat meer zoeken (google is your friend).

Ik heb dat gevoel echter wat meer met de filmen van de laatste jaren.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Bas Akkerman

Jack, je hoeft je zeker niet te verantwoorden hoor. Ik was gewoon benieuwd.

The Wire met stipt op 1. Carnival, Breaking Bad. Zo even wat series waar ik aan moet denken die goed bleven.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Kjelt

Je wilt zo nu en dan ook eens buiten US kijken, veel goede engelse, deense, zweedse, noorse, franse en italiaanse series gezien in mijn leven.
Meestal minder commercieel in die zin dat het na 2 a 3 seizoenen gewoon stopt ook al was het een heel goed bekeken serie. Als de Schrijver het genoeg vind stopt het en in de US huren ze dan een andere Schrijver in om er een verwaterd vervolg aan te hangen, zo bloed een serie vanzelf dood en dat zie je dan ook aan de kijkcijfers.

Bas Akkerman

Veel Scandinavische thrillers vallen voor mij vaak wel af. Heb je nog tips van de overige landen, Kjelt?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Ohm Ivo

QuoteLaat ik eens mijn persoonlijke en behoorlijke negatieve mening over de series van vandaag de dag ventileren(sorry hiervoor). Ik heb overigens niet heel dit topic doorgelezen dus misschien val ik in herhaling.


Helaas is er nagenoeg geen serie meer vol te houden voor mij. Het zijn voor het grootste deel alleen maar verkoop concepten. Iemand met een goed creatief idee, zoals vroeger soms nog wel eens het geval was, zijn helaas zeldzaam. De meeste series zijn volgens de zelfde technisch uitvoerende concepten opgebouwd.

Je gooit een flinke bak geld over de balk voor aflevering 1 van het seizoen, daarna geef je de kijker net genoeg actie, drama, blote borsten en special effects om de gemiddelde kijker aan de buis/mobiel/iPad te houden. Een kennis van mij noemt dit het de "tieten, schieten, helikopters factor"  :D . Lukt dit, dan doe je de zelfde truc voor het volgende seizoen, lukt dit niet dan stop je met de serie en probeer je weer wat anders conform het zelfde technische uitvoerende concept.

Een gedetailleerd en goed kloppend verhaal lijkt tegenwoordig ook totaal niet meer nodig. Er wordt met de snel opeenvolgende emotionele scenes direct getapt in het "primitieve deel" van onze hersenen. Net zoals het met de reclame en de sociale media het geval is. Met deze aanpak is er voor mij niet meer te kijken naar de meeste series, die qua beschrijving overigens vaak best leuk lijken.

Als ik weer eens wat nieuws voorbij zie komen zit ik mijzelf constant af te vragen, hoe het tot bepaalde gebeurtenissen in de betreffende serie komt.... er gebeurd van alles opeens en ik denk dan hoe zit dat, hoe komt dat, waarom?.... door het gebrek aan een gedetailleerde storyline hou je dan alleen maar snel opeenvolgende heftige emotionele scenes over, die mij dan erg onrealistisch overkomen omdat ze niet goed door het verhaal worden onderbouwd. Dan ben ik opeens "uit" de serie. Net zoals je met een goed kloppende en interessante storyline je juist echt in de serie word getrokken. Nu lijkt de emotie altijd de overhand te hebben.

Helaas is het dus voor mij niet echt genieten van series de laatste jaren en zeker niet op Netflix, Videoland etc... Heb wel een abo maar de kids zijn hier de grootgebruiker van.

Maar nogmaals, dit is maar mijn mening, ben zelf een beetje jaloers als je wel van de "Netflix-achtige" series houd, want dan heb je flink wat te kijken. Dit zelfde geld trouwers voor veel films... om te beginnen word ik al niet goed van al die vervolg films... een film met gewoon een eind is tegenwoordig een zeldzaamheid, altijd weer een op open einde zodat ze weer lekker commercieel een volgend deel in elkaar kunnen draaien.

Ik in mijn hoedanigheid heb het maar moeilijk in het huidige serie/film klimaat, ik krijg nog bijna medelijden met mijzelf......... :D :tounge:

Dus om terug on-topic te komen: op dit moment kijk ik geen actuele series. Is er weer wat nieuws dan kom ik meestal helaas niet verder dan 2 a 3 afleveringen voordat ik afhaak. :wacko:

mee eens met bovenstaande. Ik heb wat films/serie-streamingsdienst betreft alleen Nedvlicks tot mijn beschikking, en als je een aantal series geheel of gedeeltelijk gezien hebt dan wordt het stramien dat gevolgd wordt wel duidelijk. Bovendien (zeer persoonlijk) vind ik de meeste series veel te lang doorgaan. Gisteren zijn mijn vrouw en ik gestopt met de zoveelste serie, genaamd Designated Survivor. Begint goed, met veel actie en een overzichtelijk verhaal, dat gaandeweg dichtslibt met soap en politiek gekonkel. Andere gestopte series zijn oa Bodyguard, the Code, the Expanse, en dan nog wat series over zombies en over tijdreizen.
De sterkste series zijn wmb
-Breaking bad (sterke karakters en spel),
-Black Mirror (elke aflevering staat op zichzelf, wisselende kwaliteit met een aantal erg goede),
-Line of Duty (met de spannendste verhoren die ik ooit in een serie gezien heb).

Groet van Evert

Kjelt

Quote from: Bas Akkerman on August  8, 2019, 16:07:16
Veel Scandinavische thrillers vallen voor mij vaak wel af. Heb je nog tips van de overige landen, Kjelt?
Waarom vallen die af Bas ? Die kijken wij juist erg vaak.

Andere landen tja toch wel lastig uit het hoofd, ik kijk zoveel en vergeet dan vaak de titels na een half jaar  :D
Maar wat ik me nog kan herinneren en hangt ook van je smaak af:

UK zul je allemaal wel kennen: Luther, Broadchurch, Peaky Blinders en oh je ik geef het toe vond het een erg sfeervolle serie: Downton Abbey  :)
                                             na een tip van mijn schoonouders staat er nog om te kijken: Killing Eve.

IT (Maffia): Gomorrah  https://www.imdb.com/title/tt2049116
                  Suburra https://www.imdb.com/title/tt7197684
                 nog op mijn lijstje om ergens tegen te komen: Romanzo Criminale
FR
Historisch: Versaille https://www.imdb.com/title/tt3830558

Crime/Politie: Braquo (moet ik nog zien trouwens  :D ) https://www.imdb.com/title/tt1429534
Falco heb je ook nog, vond ik zelf minder mijn partner vond hem wel goed. https://www.imdb.com/title/tt2396953/






katwax

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

minplus

Ik weet zeker dat ik iedereen hier volledig chockeer , mede gezien het ontbreken van reacties op wat ik eerder plaatste over Duitse krimi's als de schitterende serie Heldt en Franse als Candice Renoir .
Maar de Duitse serie Willsberg bekijk ik met erg veel genoegen. Fraaie krimi met veel humor. Je moet natuurlijk wel Duits kunnen verstaan en wie kan dat tegenwoordig nog...
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Hanky Panky

Quote from: minplus on August  8, 2019, 22:18:54
Ik weet zeker dat ik iedereen hier volledig chockeer , mede gezien het ontbreken van reacties op wat ik eerder plaatste over Duitse krimi's als de schitterende serie Heldt en Franse als Candice Renoir .
Maar de Duitse serie Willsberg bekijk ik met erg veel genoegen. Fraaie krimi met veel humor. Je moet natuurlijk wel Duits kunnen verstaan en wie kan dat tegenwoordig nog...

Dogs of Berlin kun je gerust aan het rijtje toevoegen (Duitstalige serie).
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Bas Akkerman

Quote from: Kjelt on August  8, 2019, 16:58:01
Waarom vallen die af Bas ? Die kijken wij juist erg vaak.
Ik vind ze meer van hetzelfde. (Ex) rechercheur met relatie- en drankprobleem valt in ongenade, maar houdt vast en lost sadistische moordzaak op.

QuoteAndere landen tja toch wel lastig uit het hoofd, ik kijk zoveel en vergeet dan vaak de titels na een half jaar  :D
Maar wat ik me nog kan herinneren en hangt ook van je smaak af:

UK zul je allemaal wel kennen: Luther, Broadchurch, Peaky Blinders en oh je ik geef het toe vond het een erg sfeervolle serie: Downton Abbey  :)
                                             na een tip van mijn schoonouders staat er nog om te kijken: Killing Eve.

IT (Maffia): Gomorrah  https://www.imdb.com/title/tt2049116
                  Suburra https://www.imdb.com/title/tt7197684
                 nog op mijn lijstje om ergens tegen te komen: Romanzo Criminale
FR
Historisch: Versaille https://www.imdb.com/title/tt3830558

Crime/Politie: Braquo (moet ik nog zien trouwens  :D ) https://www.imdb.com/title/tt1429534
Falco heb je ook nog, vond ik zelf minder mijn partner vond hem wel goed. https://www.imdb.com/title/tt2396953/
Linda kijkt veel van die series inderdaad. Dank je voor de tips!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

katwax

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

MechanicalAnimal

Quote from: katwax on August  9, 2019, 09:45:55
Duits: Dark

^^

Van Dark heb ik echt genoten, zélfs nadat we deze keken na Stranger Things en dus erg grote schoenen te vullen had.
Heerlijke serie terwijl ik (buiten engels) anderstalige series niet zo snel kijk.

Het Franse "La Mante" vond ik ook erg goed.

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Kjelt

Quote from: Bas Akkerman on August  9, 2019, 08:05:41
Ik vind ze meer van hetzelfde. (Ex) rechercheur met relatie- en drankprobleem valt in ongenade, maar houdt vast en lost sadistische moordzaak op.
Ah op die fiets. Misschien dan deze deense eens proberen:Bedrag
https://www.imdb.com/title/tt3638488

Rechercheur met relatieprobleem lost financiele fraude op  :D

katwax

Quote from: MechanicalAnimal on August  9, 2019, 09:49:58
^^

Van Dark heb ik echt genoten, zélfs nadat we deze keken na Stranger Things en dus erg grote schoenen te vullen had.
Heerlijke serie terwijl ik (buiten engels) anderstalige series niet zo snel kijk.

Het Franse "La Mante" vond ik ook erg goed.
Ik begrijp je vergelijking van Dark met Stranger Things, het is van dezelfde "soort". S1 gaf zeer veel vragen, weinig antwoorden (de eerste paar afleveringen moet je doorkomen), S2 was dan weer een openbaring en het goede nieuws is dat er een S3 komt volgend jaar.

Lan Mante zet ik op het lijstje :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

MechanicalAnimal

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Tabcam

Wat ik me nog wel bedenk qua series, films, e.d.; ze beloven maar raak. Ik vind het flink irritant als iemand weer beloofd dat de ander nooit meer aangevallen zal worden, hij/zij ze zal beschermen, etc.

Natuurlijk is het een film/serie, maar het is mijns inziens volkomen ongeloofwaardig dat je beloofd de bevolking te beschermen tegen terroristische aanslagen, misdaadsyndicaten en zelfs tegen natuurgeweld. Je kan hooguit je uiterste best doen. En omdat het een film is weet je dat het nog een keer gebeurd en (bijna) fout gaat :tongue2:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Hanky Panky

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

HereIsTom

 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

katwax

Quote from: HereIsTom on August  9, 2019, 15:03:45
En wat vinden jullie van Black Summer?
Walking dead heeft voor mij dit genre op ignore lijst gezet, dus ik skip serie vanaf ik het woord Zombie zie, maar indien het niets op Walking dead lijkt en het goed is, laat het dan weten :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

H B

Nee het lijkt er in niets op, maar ik vond het je reinste bagger.