1 keer een 24" of 2 keer een 19" scherm

Started by Hanky Panky, May 9, 2007, 18:09:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hanky Panky

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar goed advies over bovenstaande vraag: één scherm van 24" of 2 schermen van 19"

Ik ga binnenkort een office pc+ samenstellen. Dwz een office pc waarop ik ook Command en Conquer 3 kan spelen (het enige spel dat ik op de PC speel, rest op de XB360). Nu vind ik het wel erg gaaf om op een 24" breedbeeld scherm te gamen maar omdat ik hem ook voor office applicaties ga gebruiken (98% vd tijd) vraag ik me af wat handiger is.

Als je 2 schermen hebt kun je namelijk makkelijk een browserscherm (Firefox) of applicatie slepen naar 1 vd schermen en als je maximeert dan vult hij alleen dát scherm op. Als je dat op een 24" doet heb je meteen je hele desktop vol (is nu mijn ervaring met XP).

Ik heb nu een 22" en daar erger ik me dus zwaar aan. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik nog XP draai op mijn huidige pc/scherm combi en misschien is er in Vista Ultimate wel een oplossing voor?

Iemand suggesties, tips of commentaar?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

W

Quote from: Hanky Panky on May  9, 2007, 18:09:13
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar goed advies over bovenstaande vraag: één scherm van 24" of 2 schermen van 19"

Ik ga binnenkort een office pc+ samenstellen. Dwz een office pc waarop ik ook Command en Conquer 3 kan spelen (het enige spel dat ik op de PC speel, rest op de XB360). Nu vind ik het wel erg gaaf om op een 24" breedbeeld scherm te gamen maar omdat ik hem ook voor office applicaties ga gebruiken (98% vd tijd) vraag ik me af wat handiger is.

Als je 2 schermen hebt kun je namelijk makkelijk een browserscherm (Firefox) of applicatie slepen naar 1 vd schermen en als je maximeert dan vult hij alleen dát scherm op. Als je dat op een 24" doet heb je meteen je hele desktop vol (is nu mijn ervaring met XP).

Ik heb nu een 22" en daar erger ik me dus zwaar aan. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik nog XP draai op mijn huidige pc/scherm combi en misschien is er in Vista Ultimate wel een oplossing voor?

Iemand suggesties, tips of commentaar?

Ik heb ervaring met 2x 19 inch en 1x 23 inch breedbeeld. Ik moet zeggen dat ik veel blijer met m'n 23 inch ben(huidige opstelling). Ik kan nu nog 2 windows makkelijk naast elkaar draaien en alles goed en makkelijk lezen zonder dat het 'windowed' kijken me gaat irriteren. Ik moet wel zeggen dat ik deze 23 inch gebruik voor autocad, foto's en 3d modelling en daarbij vind ik het erg fijn om het beeld in 1 vlak te hebben. Toch denk ik inderdaad dat een 2e kleiner scherm hiernaast wel handig is. Ik ben van plan om een macbook pro aan te schaffen als vervanger voor mijn huidige pc(ja ik weet 't, andere software) en het scherm daarvan kan ik dan gelijk gebruiken als 2e scherm. Heel af en toe speel ik ook een game, en ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt een voordeel van de hoge resolutie kan noemen(het zijn oudere games dus sommige ondersteunen het niet eens).

Misschien dat je er wat aan hebt ???

Wybrand

Audiofiel

Ik heb ervaring met 2 schermen van 20" naast elkaar (1680 x 1050 elk) en ik vond het in het begin wel prettig, maar op den duur irriteerde mij de tussenrand tussen beide schermen...

Ik gebruik momenteel een 24" scherm (1920 x 1080) en dat bevalt uitstekend. Aangezien ik tegenover deze computer nog een tweede heb staan, staat er sinds kort een 22" naast met een zwenkarm. Via DVI aangesloten als tweede scherm (aan de andere via VGA als eerste scherm). Makkelijk om er even 'bij' aan te zetten.

Wel moet ik zeggen dat ik het tweede scherm, een Samsung 226BW, een beetje vind tegenvallen in vergelijking met het 24" Apple scherm, ondanks alle positieve reviews. Dus ik zou zeker ook goed kijken naar de kwaliteit van het scherm, niet alleen naar de oppervlakte. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

rbormans

Ik heb een 19" Eizo (als hoofdscherm) en evenzeer de 226BW van Samsung als scherm ernaast.

Meestal draait gewoon outlook op het tweede scherm met een preview naasr de folder en de mails, en dan vind ik 16:9 wel erg prettig.
Ik zou de Samsung niet eens als hoofdscherm willen (te groot) dus nog groter, moet je wel voor zijn (want 2 schermen naast elkaar is vooral breed, maar 1 groot is ook nog eens hoger).

Ik volg trouwens Audiofiel in zijn opmerking over de Samsung, maar daar is de prijs dan ook gewoon naar (ik vermoed dat ook de Apple geen TN panel is).

Groeten, Raf

Hanky Panky

Quote from: Audiofiel on May  9, 2007, 21:14:08
Ik heb ervaring met 2 schermen van 20" naast elkaar (1680 x 1050 elk) en ik vond het in het begin wel prettig, maar op den duur irriteerde mij de tussenrand tussen beide schermen...

Ik gebruik momenteel een 24" scherm (1920 x 1080) en dat bevalt uitstekend. Aangezien ik tegenover deze computer nog een tweede heb staan, staat er sinds kort een 22" naast met een zwenkarm. Via DVI aangesloten als tweede scherm (aan de andere via VGA als eerste scherm). Makkelijk om er even 'bij' aan te zetten.

Wel moet ik zeggen dat ik het tweede scherm, een Samsung 226BW, een beetje vind tegenvallen in vergelijking met het 24" Apple scherm, ondanks alle positieve reviews. Dus ik zou zeker ook goed kijken naar de kwaliteit van het scherm, niet alleen naar de oppervlakte. ;)

Ik zat zelf te denken aan de Dell 2407WFP of 2 19 "NEC schermen (Multisync 90GX2) of 2 HP's (Hanky Packard ;D) 1965 schermen. Die 19
" komen als office schermen erg goed uit tests naar voren. Mijn voorkeur gaat nml. ook uit naar 1 scherm maar ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat het me gaat irriteren op den duur als ik elke keer de zaak moet schikken met de muis oid. Goed gereedschap, halve werk etc. etc.

Wat ik me nog steeds afvraag is hoe en of het mogelijk is om op 1 scherm 2 applicaties netjes naast elkaar te krijgen zonder dat je elke keer moet klieren met 'Vensters naast elkaar schikken'. Is daar in Vista een oplossing voor misschien?

@Raf: ik heb nu een Nvidia 7600GS kaart maar die stuurt geen 2 verschillende resoluties uit (heeft 2 x DVI). Ik heb nu een 17" en een 22" maar kan die dus niet separaat aansturen zonder dat ik vertekende beelden krijg op het scherm dat niet als hoofdscherm fungeert.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Audiofiel

Quote from: Raf (B) on May  9, 2007, 21:35:15
Ik volg trouwens Audiofiel in zijn opmerking over de Samsung, maar daar is de prijs dan ook gewoon naar (ik vermoed dat ook de Apple geen TN panel is).

Correct. ;)

Deze Samsung schijnt overigens wel een erg goed TN paneel te zijn... maar dan nog... Wel een prima scherm voor het geld natuurlijk, maar voor 150 euro meer koop ik ook de Apple 20". Alleen heeft die slechts DVI, dus op die ander computer niet te delen (dan heb ik dus 2 schermen die ik moet kopen).
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Erik

Ook een 24 inch hier en in het begin te groot, maar na een dag wil je niets anders meer.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Hanky Panky

Quote from: Erik on May 10, 2007, 17:32:52
Ook een 24 inch hier en in het begin te groot, maar na een dag wil je niets anders meer.

Hoe doe jij dat dan als je 2 browsers oid op je scherm wilt ? Zet je die handmatig naast elkaar ?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Erik

Die behoefte heb ik eigenlijk nooit gehad. Maar ik kan inderdaad 2 firefox schermen naast elkaar zetten,wel handmatig dan. Ik ken geen autorezise.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

#9
Even voor je gekeken en met deze ff extensie (Yet Another Window Resizer 1.1) kun je je scherm met 1 klik in een halfbreedbeeld scherm veranderen (960x1200) dus je zet zo twee FF vensters passend naast elkaar. En ja ik heb het ook getest het werkt ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Hanky Panky

YEAH !

Om maar even met Jerry McGuire te spreken: SHOW ME THE MONEY !!

Ik ben er wel uit  ;D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

BOUBOU

Waarom niet je 22" houden, en een 24" er naast?

Ik heb momenteel een 20" breedbeeld van Dell, ik ben van plan er een 24" naast te plaatsen.
De Dell is een halve slag te draaien, zodat forum pagina's bijna in één keer in beeld passen.  8)

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Hanky Panky

Quote from: BOUBOU on May 12, 2007, 21:15:34
Waarom niet je 22" houden, en een 24" er naast?

Ik heb momenteel een 20" breedbeeld van Dell, ik ben van plan er een 24" naast te plaatsen.
De Dell is een halve slag te draaien, zodat forum pagina's bijna in één keer in beeld passen.  8)

MvGr. BOUBOU

Dat leek me ook wel wat maar mijn videokaart heeft daar niet zo'n zin in. Als ik 2 verschillende schermen (dus met afwijkende basisresolutie) aansluit krijg ik alleen in de kloonmode een normaal beeld. Schakel ik 1 vd 2 als primair scherm in dan gaat het andere scherm over de rooie en vertekend het beeld behoorlijk.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

BOUBOU

Quote from: Hanky Panky on May 12, 2007, 21:24:51
Dat leek me ook wel wat maar mijn videokaart heeft daar niet zo'n zin in. Als ik 2 verschillende schermen (dus met afwijkende basisresolutie) aansluit krijg ik alleen in de kloonmode een normaal beeld. Schakel ik 1 vd 2 als primair scherm in dan gaat het andere scherm over de rooie en vertekend het beeld behoorlijk.

Daar zeg je zowat, ik zit momenteel met 2x een 7900GTX, ik vraag mij af wat er gebeurd wanneer ik een 20" 1680*1050 en een 24" 1920*1080 ieders op één van de 2 kaarten aansluit, anyone ???

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Raphie

JBL PRX Power!

Ghosty J

hm met deze vraag heb ik namelijk ook gezeten, ik heb toen voor een 24" gekozen vanwege het stroom verbruik.
nu ik dus een 24"breedbeeld heb van dell wil ik eingelijk niets anders meer.
je kan heel makkelijk in windows 2 internet explorers naast elkaar hebben of iets anders:)
selecteren met ctrl en dan rechtermuisknop selecteer naast elkaar.

heb je 2 videokaarten dan mag je kiezen tussen 2 beeldschermen of sli!
sli zorgt voor je 24" scherm met een resolutie van 1920x 1200! voor meer frames p/sec
het is geen enkel probleem om 2 verschillende monitoren met een verschillende resolutie aan te sluiten!
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

BOUBOU

Quote from: GhostyJ on May 13, 2007, 00:41:28
het is geen enkel probleem om 2 verschillende monitoren met een verschillende resolutie aan te sluiten!

8)
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Audiofiel

Quote from: BOUBOU on May 12, 2007, 21:38:41
Daar zeg je zowat, ik zit momenteel met 2x een 7900GTX, ik vraag mij af wat er gebeurd wanneer ik een 20" 1680*1050 en een 24" 1920*1080 ieders op één van de 2 kaarten aansluit, anyone ???

Met een Apple zijn verschillende resoluties nooit een probleem. Lijkt me vreemd als je op een PC alleen dezelfde resoluties zou kunnen gebruiken...  :o Heb je niet een soort van 'mirroring' aanstaan? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

Trouwens de Dell 3007FPHC is door Apple World verkozen tot de beste 30" Display (tussen Apple, Dell, SAMSUNG & HP)

Hoe groter hoe beter ;D
JBL PRX Power!

Audiofiel

Quote from: Raphie on May 13, 2007, 09:40:36
Trouwens de Dell 3007FPHC is door Apple World verkozen tot de beste 30" Display (tussen Apple, Dell, SAMSUNG & HP)

Linkje?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

JBL PRX Power!