video kaarten

Started by Pb, February 13, 2003, 18:02:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pb

Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe video kaart voor mijn PC. Deze gebuik ik voor games en films kijken. Nu heb ik al wat topics door gelezen maar er kwamen allen maar meer vragen in mij op. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik ben op zoek naar een videokaart van ongeveer 150 euro(als het echt meer moet worden ok maar niet meer dan 200 euro). Nu scheelt het als je er geen tv out op heb en ik heb gelezen dat dvi ook erg geschikt is voor de HT. Maar ik dacht dat dit niet echt gechikt was voor tv's. Mijn comp word namenlijk aangesloten op mijn tv (Philips 28pw6006). Kan dit met DVI???

Kort om welke video kaart adviseren jullie mij?
Gelieve wel met 128 mb.


Pb
Stereo: Devialet, Marten
HT: Front loos, 99.25MKII, Focal SIB, Marantz 8801

Erik

Iets van de het merk ATI uit de Radeon serie.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

cornermastino

Hoi,

Ik heb zelf een ATI Radeon 8500 (64 MB)
De meeste spellen speel ik op 1600 x 1200 met 32 bits kleuren, en alles gaat razend snel.

Op dit moment is ATI zelfs marktleider, en laat hij de Geforce kaarten ver achter zich. (ik heb het dan wel over de 9700 serie)

Vergeleken met de Geforce kaarten heeft ATI een veel betere prijs/kwaliteit verhouding.

Ook goede drivers zijn voor de ATI ruimschoots aanwezig.

Gr. Ton.




Roland

Bv. Ati 8500/9000 Pro/9500

Zie http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/49 voor een prijsindicatie.
De 9500 ligt iets boven de 200 euro meestal, maar wel significant beter (iig sneller) dan de 8500/9000 (Pro)

Ik geloof echter dat ze voor een (echt) goede tv-out beter een Matrox kan kiezen, maar de Matrox serie is alleen geschikt voor 2d, behalve de Parhelia wel ook aardig op 3d-gebied presteert, maar ook meteen 400 euro kost en dat zeker niet waard is  :-\

J.A.F._Doorhof

Ton,

Ik wil niet in discussie gaan over marktleider.
Maar de drivers van ATI zijn voor games en überhaupt vaak erg buggy.
Ik probeerde bv gisteren de Catalyst 3.1 te installeren (ook op een schoon systeem), en het control panel blijft crashen.

De Geforce kaarten hebben een rocksolid driver en game support.

Voor HT gebruik is de Radeon nr. 1 voor games blijft het toch de Geforce voor mij.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"