advies gevraagd over bron

Started by jamoman, February 13, 2003, 14:37:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ub4b

#25
Quote from: jamoman on February 14, 2003, 14:31:56
thommy voldoet jou 737 met PSM-1 niet meer ?

Jamoman,

Thommy goed kennende denk ik dat het eerder te maken heeft met het feit dat hij kwa audio een nog betere speler wenst (met zijn set kan ik zijn perfectionisme geen ongelijk meer geven, zijn subs en amps zijn best wel OK) en als 480p/576p er dan native goed genoeg uitziet zal hij dit wel overwegen.

thommy

Quote from: jamoman on February 14, 2003, 14:31:56
thommy voldoet jou 737 met PSM-1 niet meer ?

Hi Jamoman,

Zeker en vast, maar wil nu toch terug een echte 'audio'topper.
De Pio 737 was eigenlijk op het moment dat ik de Barco 801 kocht een unieke gelegenheid.
Plotseling werd ik geconfronteerd met het feit dat mij Pioneer DV-09 Elite THX met zijn interlaced videogedeelte niet compatibel was met een PSM-1.
Komt nog bij dat deze player een echte US player is, die niet Pal compatible te maken is.
Voor de weinige R-2 dvd's had ik toen een Pioneer 717K.

De 717K is reeds lang de deur uit, maar de DV-09 heb ik nog steeds.

Indien ik nu qua audio de 737, met in het bijzonder CD weergave, vergelijk met de 'oude' DV-09, ja dan staat mijn besluit erg vlug vast.
Vergeet niet dat de DV-09 ook een 'reference player' was, 16 kg koper!

Daarom zou ik nu weeral kiezen voor een 'reference player'

Ik ben er altijd van uit gegaan dat het audio gedeelte voor mij toch meer betekent dan het video gedeelte.
Dit laatste moet ook wel goed zijn, maar toch is bij mij de basis 'audio'
Begrijp je nu waarom ik toch wel veel interesse heb in dit topic,
Gewoon om te zien of een PS dvd-player voldoende is om de tijd tot de aankoop van een scaler te overbruggen ;)
Ik ben spijtig ook niet de kapitalist om zomaar alles te kopen wat je verlangt.
Misschien maar goed ook, dit maakt onze hobby daarom ook zo interessant.

Mvgr
Yves.

Ps, in bijlage de Pioneer DV-09




thommy

Quote from: ub4b on February 14, 2003, 14:46:07

Jamoman,

Thommy goed kennende denk ik dat het eerder te maken heeft met het feit dat hij kwa audio een nog betere speler wenst (met zijn set kan ik zijn perfectionisme geen ongelijk meer geven, zijn subs en amps zijn best wel OK) en als 480p/576p er dan native goed genoeg uitziet zal hij dit wel overwegen.


Héhé Fred,
Je was me net voor ;D
Kan jij soms mijn gedachten lezen ???

Mvgr
Yves.

jamoman

zit met hezelfde probleem als jij indertijd, ik wil gaan projecteren en mijn speler is niet PSM compatibel..

financieel gezien heb ik slechts één optie en dat is de 963 of eventueel hk-25.. wetende dat ik hiermee audiofiel acheruit zal gaan tov van m'n marantz, weliswaar geen "reference player" maar toch bekend om z'n adiofiele kwaliteit.

.................................

thommy

#29
Quote from: jamoman on February 14, 2003, 15:17:22
zit met hezelfde probleem als jij indertijd, ik wil gaan projecteren en mijn speler is niet PSM compatibel..

financieel gezien heb ik slechts één optie en dat is de 963 of eventueel hk-25.. wetende dat ik hiermee audiofiel acheruit zal gaan tov van m'n marantz, weliswaar geen "reference player" maar toch bekend om z'n adiofiele kwaliteit.



Ik begrijp je maar al te goed, maar dat is een persoonlijke keuze die je moet maken.

Zo is bv mijn Pioneer DV-737K met PSM-1 ook wel algemeen zeer goed met audio en dito beeld hoor.
Maar toch grijp ik steeds terug naar dat audiofiele, maar is dan erg persoonlijk gebonden.
Misschien zullen er velen zijn die dit verschil maar matig ervaren, maar ik ben er toevallig erg 'gevoelig' voor.

Mvgr
Yves.

J.A.F._Doorhof

Goede audiofiele spelers voor de PSM-1 zijn:
Denon 5000, Marantz DV-8300.

De Marantz is nog leverbaar en gaat mijn voorkeur naar uit, ten eerste is de geluidskwaliteit zeer goed (alleen SACD is iets minder) en is het een echte allesvreter, ook Jeepers Creepers R1 pakt hij zonder problemen, iets waar tot nu toe bijna alle spelers zich in verslikken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

eduard

Ik heb een kleine vraag, er wordt veel gesproken over de audiofiele kwaliteiten van een dvd speler. Wordt hier voor namelijk de kwaliteit voor het het afspelen van cd's bedoelt? Zo ja is het dan niet veel beter om geen combi spelers te kopen maar voor elk type software een eigenbron, op deze manier hoeft er geen compromie gemaakt teworden.

J.A.F._Doorhof

Eduard,

De audiofiele eigenschappen slaan ook op de weergaves van films en liveconcerten.

Ik heb bv met de Marantz DV-8300 een enorme winst in film weergave geboekt tov de Pioneer 939, CD en DVD-A klinken ook beter (natuurlijk).
Maar met films is het ook zeer goed te horen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

blue-eyes

iets goedkoper en mischien niet eens minder, ntsc en pal progressive scan: denon dvd3800, adviesprijs 1700.

De denon dvd5000, is die nog wel te krijgen? Of bedoel je de dvd A1 van denon (rond de 4000 euro, echte topper)?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

J.A.F._Doorhof

Ik bedoelde de 5000, aangezien er ook gevraagt werdt in combinatie met de PSM-1.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"