Interessant 1080P projectoren overzicht en vergelijk op projectorreviews

Started by revo, May 7, 2007, 10:10:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gaeje

ik weet het eigenlijk niet  ???
ze staan alleszins niet in de gouden gids

spotmatic

Ja, maar je krijgt bij Rob Dingen en Reinier Bauer natuurlijk geen gratis calibratie als je een projector bij Frank Doorhof koopt. Wil je toch betalen voor de calibratie, dan zit er overigens ook een ISF tech in België.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Gaeje


spotmatic

BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

revo

Er zijn er wel meer hoor in nederland die calibreren. Alleen is niet iedereen ISF gecertificeerd, maar goed, ervaring doet ook een hoop. En lezen kunnen we allemaal.

We kunnen wel een lijstje maken:
ITC
Rob Dingen
Reinier Bauer
Beter Beeld en geluid
GTDesign
LivingCinema
Living Cinema

jaco


FrankL

Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

jaco


bmateijsen

Daarnaast maakt het wel uit welke kalibratie apparatuur je hebt, er is vind ik een groot verschil tussen:

- Colorfacts + Gretag McBeth
- Spider + spider-software

Groet,

Bjorn

Quote from: revo on May 24, 2007, 21:41:39
Er zijn er wel meer hoor in nederland die calibreren. Alleen is niet iedereen ISF gecertificeerd, maar goed, ervaring doet ook een hoop. En lezen kunnen we allemaal.

We kunnen wel een lijstje maken:
ITC
Rob Dingen
Reinier Bauer
Beter Beeld en geluid
GTDesign
LivingCinema


Gaeje

Quote from: bmateijsen on May 27, 2007, 09:27:28
Daarnaast maakt het wel uit welke kalibratie apparatuur je hebt, er is vind ik een groot verschil tussen:

- Colorfacts + Gretag McBeth
- Spider + spider-software


dat zou nu toch niet mogen hé, gezien het feit dat je probeert een 'standaard' of een normwaarde in te stellen?

J.A.F._Doorhof

Prijsverschil maakt toch wel veel uit met calibratie spullen hoor :D

heb zelf ongeveer 10.000,00 geinvesteerd aan apparatuur van Sencore, Gretag en Colorfacts.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje


J.A.F._Doorhof

Een analyzer is een precisie instrument, en daar geldt gewoon dat er goede zijn en matige.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bmateijsen

Een spyder is inderdaad wat anders dan een Gretag McBeth en dat zit hem niet alleen in het prijsverschil. Ook wij hebben de industriestandaard genomen van ISF voor kalibratieapparatuur en beschikken dus ook over een gretag + milori.

Quote from: Gaetan on May 28, 2007, 01:46:30
ik zei dus ook "zou"
maar er zou zoveel niet mogen...

Mark C00len

Quote from: Gaetan on May 23, 2007, 17:54:35
hoe noodzakelijk is een hercalibratie aan 200 uur eigenlijk, want ik woon behoorlijk ver weg, en heb die trip al 2x gemaakt
en nu zou het echt de aller aller allerlaatste keer zijn als ik zo'n PJ zou kopen.

Is een hercalibratie na 200 uur echt noodzakelijk?

bmateijsen

De meeste lampverloop is in de 1ste 200 uur. Dus een tune-up is daar het meest noodzakelijk.


Quote from: Mark C00len on May 28, 2007, 11:17:56
Is een hercalibratie na 200 uur echt noodzakelijk?

Gaeje

dus kun je beter bvb 200 uur out of the box kijken en dan pas gaan calibreren? dan geniet je nog meer van het verschil ook  :)

J.A.F._Doorhof

Correct.
Of bij een bedrijf kopen waar ze calibreren bij nieuw en meer :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"