Aanschafplannen satelliet systeem, maar ben er nog niet uit

Started by Jurrie, February 12, 2003, 21:12:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jurrie

Ik ben van plan om binnenkort een Satelliet ontvanger aan te schaffen. Ik denk momenteel aan de volgende config:

1. Topfield 4000 + 100Gb hd of groter (geeft deze de beste beeldkwaliteit?)
2. 60 cm schotel (liefst doorzichtig) - draaibaar?
3. LNB met 4 uitgangen (om nu reeds voorbereid te zijn)
4. Hauppage kaart voor in PC - om progs op DVD te zetten zoals ik dat wil

wellicht kunnen jullie advies geven waar ik op moet letten.

Ik wil liever niet zelf gaan installeren, ivm afregelen etc.
Wat ik wel belangrijk vindt, is dat het systeem uitbreidbaar dient te zijn. Ik ken mezelf, momenteel ben ik er nog niet zo in thuis (buiten wat gesnuffel hier - en - daar) maar als ik hiermee bezig ben, wil ik niet over 3 maand denken, ik moet toch iets anders.

Ik ben een echte hobbyist, dwz experimenteren met hardware e.d. vind ik erg leuk.
Maar het moet wel kwaliteit zijn. ;D

Budget voor de hele set is ongeveer 1.500 - 2.000 euro.

alvast bedankt voor jullie inzichten :)

Jurrie

Jurrie

Oh ja, zou bijna nog de 'software' vergeten...

Ik denk aan een Canal+ abo en ik denk dat 'gewoon' de astra interessant is om overige kanalen te 'plukken' Ik ga ervanuit dat dit abo normaal te gebruiken is in combinatie met de Topfield?

Ik wil wel de optie houden om later evt. ook andere satellieten te ontvangen...

Jurrie



Guybrush

Hoi,

Een tip : voor een goed ontvangst en ook als je in de toekomst ook andere satellieten dan de Astra wilt onvangen zou ik als ik jouwas een schotel van minimaal 80cm nemen

Mvrgr
Ted

Jurrie

Hoi Guybrush,

thx - maar ik heb begrepen dat je ook een 'te sterk' signaal kunt krijgen door een te grote schotel? Waardoor dit extra storing kan opleveren.... weet je of dit klopt?

Jurrie

J.A.F._Doorhof

Hi,