Wat moet ik doen??? Ik wil HD!!

Started by -Freek-, May 3, 2007, 23:43:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-Freek-

Ik zit met een probleem: een HD-probleem ;D . Ik wil namelijk ontzettend graag alleen nog maar HD kijken, omdat ik heb gemerkt dat mijn projector eigenlijk 100% op HD materiaal gebouwd is (en niet op DVD's). Ik heb de volgende mogelijkheden:


  • Streamen vanaf de 360: Dit vind ik eigenlijk geen mogelijkheid, omdat het niet echt opschiet met alleen maar WMV-bestanden.
  • Afspelen vanaf de pc: Hierbij moet ik ongeveer €100 bij optellen voor een goede geluidskaart (die er dus nog niet in zit). Verder is een nadeel dat de videokaart waarschijnlijk niet alles trekt (GeForce 7300LE).
  • HD-DVD speler kopen: Risico is dat ik daar over 1 jaar niets meer aan heb.
Wat zal ik doen?

HAL

Tversity installeren en HD streamen vanaf een PC die aan je Xbox hangt.

http://www.tversity.com/home

-Freek-

#2
Wat voor bestanden kan je daarmee streamen?

Edit: oh, wacht, ik zie het al: zo'n beetje alles 8). Betekent "Matroska (MKA and MKV) " dus ook x264? Of is dat weer heel wat anders?

Aleko

Op dit moment stream ik alleen mpeg2 TransportStreams via 360. Dit werkt perfect. Het enige wat je hoeft te doen is hdtvpump installeren en je 360 aan het netwerk hangen. Het installeren is een fluitje van een cent, geen instellingen oid alleen puur het installeren is nodig. Een klein probleempje is het door spoelen, dit kan alleen in stappen van 30 sec. Op zich is dit niet zo'n groot probleem. Ik heb alle films opgesplits in delen van 4 GB. Je krijgt dan stukken film van ongeveer 30-45 min. Dit is afhankelijk van de bitrate van de film. Zodra je het eerste deel hebt gezien speel je gewoon het volgende deel af enz.
Een veel groter probleem is het niet kunnen afspelen van H264 materiaal. Er is een kleine hoop dat dit met de volgende update (7 mei a.s.) is opgelost, maar dit is uiteraard pas na de update met zekerheid te zeggen... ::)

Tot op heden werkt dit perfect. Vooral het gemak van het besturen met een afstandsbediening vanuit je luie stoel ipv het lopen naar je pc is een verademing!  ;)
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--

HAL

Quote from: JKI on May  3, 2007, 23:59:05

Edit: oh, wacht, ik zie het al: zo'n beetje alles 8). Betekent "Matroska (MKA and MKV) " dus ook x264? Of is dat weer heel wat anders?

Zie http://www.matroska.org/

mradem

Met een pc kan je zowel HD dvd als BD als TS files, mkv etc etc afspelen. Dat zou dus ook mijn advies zijn als je ook een beetje overweg kan met een pc.

Koei

Quote from: JKI on May  3, 2007, 23:43:03
Ik zit met een probleem: een HD-probleem ;D . Ik wil namelijk ontzettend graag alleen nog maar HD kijken, omdat ik heb gemerkt dat mijn projector eigenlijk 100% op HD materiaal gebouwd is (en niet op DVD's). Ik heb de volgende mogelijkheden:


  • Streamen vanaf de 360: Dit vind ik eigenlijk geen mogelijkheid, omdat het niet echt opschiet met alleen maar WMV-bestanden.
  • Afspelen vanaf de pc: Hierbij moet ik ongeveer €100 bij optellen voor een goede geluidskaart (die er dus nog niet in zit). Verder is een nadeel dat de videokaart waarschijnlijk niet alles trekt (GeForce 7300LE).
  • HD-DVD speler kopen: Risico is dat ik daar over 1 jaar niets meer aan heb.
Wat zal ik doen?

Optie 2 gaan. 1 is te beperkt, 2 is inderdaad een risico en gaat enorm veel goedkoper worden. Geluidskaart maakt niet uit aangezien je het digitaal naar je receiver stuurt, dat kan een AC97 al. Elke geluidskaart met een optische of coaxiale digitale uitgang voldoet. Videokaart maakt echt totaal niet uit als je processor maar snel genoeg is. Wat voor cpu heb je?
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

baltar

Quote from: JKI on May  3, 2007, 23:43:03

  • HD-DVD speler kopen: Risico is dat ik daar over 1 jaar niets meer aan heb.
Wat zal ik doen?

Ga toch maar een HD-DVD speler kopen (nu 165 euro bij Mediamarkt). Voor dat bedrag loop je weinig risico en de kans is groot dat beide formaten nog een hele tijd langs elkaar blijven bestaan. (De verkopen van HD-DVD zijn de laatste weken op gelijk niveau gekomen met Blu-Ray

http://www.dvdempire.com/Content/Features/hidef_wars.asp?view=1&userid=99365636848672

en ik verwacht dat HD-DVD aan het eind van de maand zelfs de leiding neemt ivm de release van The Matrix.)


Koei

#8
NVM
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

Kjelt

Zoveel HD titels zijn er nog niet, ik heb ipv pc te upgraden een MB200 gekocht, bevalt op zich prima voor gedownloade HD content

HAL

#10
Quote from: Kjelt on May  4, 2007, 13:22:27
Zoveel HD titels zijn er nog niet, ik heb ipv pc te upgraden een MB200 gekocht, bevalt op zich prima voor gedownloade HD content

Maar alles is steeds meer h.264.... :(

Kjelt

Ok maar speelt een HDDVD speler dan zelf op dvd+R gebrande H264 content af ?  ???

Als ik bij de MM kijk dan zijn er slechts 15 titels voor HDDVD en dan ook nog eens voor de hoofdprijs van 30 euro/stuk
BR is met rond de 70 titels beter vertegenwoordigd

reza

#12
Quote from: baltar on May  4, 2007, 12:03:39
Ga toch maar een HD-DVD speler kopen (nu 165 euro bij Mediamarkt). Voor dat bedrag loop je weinig risico.




Zou ik ook zeker doen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

baltar

Quote from: Kjelt on May  4, 2007, 14:47:45
Ok maar speelt een HDDVD speler dan zelf op dvd+R gebrande H264 content af ?  ???

Als ik bij de MM kijk dan zijn er slechts 15 titels voor HDDVD en dan ook nog eens voor de hoofdprijs van 30 euro/stuk
BR is met rond de 70 titels beter vertegenwoordigd

Als je echt graag HD wilt ben je een early adopter en moet je op dit moment nog genoegen nemen met minder aanbod. Kijk eens bij www.dvdpacific.com onder de sectie HD-DVD. Daar staan 253(!) HD-DVD titels waarvan er een groot aantal rond de 15 euro kosten. Bestel je er +/- 4 dan komt daar 1,5 euro verzendkosten bij, dus 16,5 euro. Zij verzenden het ook zonder waardevermelding op de adressticker zodat de douane het pakketje zelden tot nooit opmaakt (ik heb daar nu al 10 bestellingen gedaan en nog niet één keer onderschept).

Als je echt wilt genieten van HD moet je voor Planet Earth gaan (ook te koop bij DVDpacific). Dat is een ongelofelijk mooie documentarie van de BBC die (bijna) volledig in HD is opgenomen en waarvan de beeldkwaliteit heel erg goed is.

-Freek-

Thnx voor de reacties allemaal!

Ik weet het nog steeds niet ;D. HD-DVD speler of PC. Eigenlijk is er niet echt een risico dat een HD-DVD speler over een paar jaar niet meer wordt ondersteund, want het ding is al voor 150 euro te krijgen. Een groot voordeel vind ik dat je net zoals een dvd geen afspeelproblemen hebt oid, en je weet zeker dat de kwaliteit optimaal is.

Een groot nadeel van de computer (Dual Core 2x3.0 Ghz) vind ik dat je nooit weet of je een goede versie download, mijn internetverbinding niet al te snel is (300 kb/s download) en natuurlijk het risico dat het gaat schokken.
Voordeel is dan weer wel dat je alles gratis kunt downen en het aanbod is enorm.

Ik moet nog maar eens goed gaan nadenken.

-Freek-

#15
Quote from: Koei on May  4, 2007, 11:34:36
Optie 2 gaan. 1 is te beperkt, 2 is inderdaad een risico en gaat enorm veel goedkoper worden. Geluidskaart maakt niet uit aangezien je het digitaal naar je receiver stuurt, dat kan een AC97 al. Elke geluidskaart met een optische of coaxiale digitale uitgang voldoet. Videokaart maakt echt totaal niet uit als je processor maar snel genoeg is. Wat voor cpu heb je?
Is dat echt zo? Zit er geen verschil tussen geluidskaarten met een digitale uitgang? Als dat zo is koop ik gewoon een HD-DVD speler én een geluidskaart ;D.
Ik heb niet zo heel erg veel verstand van pc's, ik weet alleen dat het een Dual Core 2x3.0 Ghz is met 2 x 256 mb geheugen.

SpeedyAndré

Ik ken genoeg forummers die niet vanzelfsprekend 5.1 via spdif kunnen uitsturen, niet elke willekeurige geluidskaart voldoet dus.
Neem Powerdvd 7.x, daar kan je alles mee afspelen en mits hij de geluidskaart herkent heb je ook 5.1 geluid.
Zo niet dan wordt het stereo over spdif of zelfs geen geluid  :-[
Het kost natuurlijk niets om even te testen of je huidige geluidskaart met de te gebruiken software werkt :)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

-Freek-


SpeedyAndré

Quote from: JKI on May  4, 2007, 19:01:16
Die heeft geen spdif...

Heb je toevallig een onboard soundcard?
Soms zit er dan ook een header op het mobo waar je een spdif module op aan kan sluiten.
Of dit goed gaat met de software is natuurlijk de vraag, nee heb je alvast  ;D

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

-Freek-

Quote from: SpeedyAndré on May  4, 2007, 19:10:12
Heb je toevallig een onboard soundcard?
Soms zit er dan ook een header op het mobo waar je een spdif module op aan kan sluiten.
Of dit goed gaat met de software is natuurlijk de vraag, nee heb je alvast  ;D

André  8)
Ik heb geen idee hoe zoiets eruit ziet ;D.

En ja, ik heb een onboard geluidskaart, maar die heeft alleen maar 6 analoge uitgangen.

baltar

Quote from: SpeedyAndré on May  4, 2007, 18:59:31
Ik ken genoeg forummers die niet vanzelfsprekend 5.1 via spdif kunnen uitsturen, niet elke willekeurige geluidskaart voldoet dus.
Neem Powerdvd 7.x, daar kan je alles mee afspelen en mits hij de geluidskaart herkent heb je ook 5.1 geluid.
Zo niet dan wordt het stereo over spdif of zelfs geen geluid  :-[
Het kost natuurlijk niets om even te testen of je huidige geluidskaart met de te gebruiken software werkt :)

André  8)

Ik heb ook een Toshiba Qosmio laptop met HD-DVD speler en die stuurt 5.1 uit via SPDIF, inderdaad met Powerdvd 7.3.

-Freek-


SpeedyAndré

Dit zou goed kunnen gaan, al zou ik liever geen Trust kiezen  :-X ;D

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

-Freek-

Quote from: SpeedyAndré on May  4, 2007, 19:41:39
Dit zou goed kunnen gaan, al zou ik liever geen Trust kiezen  :-X ;D

André  8)
Ja, I know, maar als het verder toch niets uitmaakt ga ik gewoon voor de goedkoopste. Of heb jij soms een alternatief?

Ik vind het wel een mooie oplossing. Dan ga ik eerst hier een beetje mee expirimenteren, en als het toch niet bevalt kan ik nog altijd een HD-DVD speler kopen :).

Koei

Quote from: JKI on May  4, 2007, 17:58:26
Is dat echt zo? Zit er geen verschil tussen geluidskaarten met een digitale uitgang? Als dat zo is koop ik gewoon een HD-DVD speler én een geluidskaart ;D.
Ik heb niet zo heel erg veel verstand van pc's, ik weet alleen dat het een Dual Core 2x3.0 Ghz is met 2 x 256 mb geheugen.

Volgens mij zit er geen verschil tussen. Ik hoor trouwens geen verschil tussen m'n cd-speler digitaal op mn DAC en m'n geluidskaart  :)
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs