twijfel Subwoofer

Started by the limp man, May 2, 2007, 09:22:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gast_001

als er naast "reply, notify enz " nu ook gewoon "spellingcontrole" zou staan dan was dat wel lachuhhhh

evilniek

ja bestaat er niet zoiets?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

gast_001


Ejorne

Firefox heeft een hele fijne spellingcontrole als plugin...

MarkD

Misschien tijd om een PUNT ::) achter deze discussie te zetten en terug te keren naar het oorspronkelijke onderwerp??

On topic: Op hifi.nl staat momenteel een Rel Strata 2 te koop voor 275 euro. Dat vind ik zeker voor dit geld een mooie muzikale sub, die ook echt wel wil knallen met films. De JMLab ken ik dan helaas weer niet, zodat ik hiermee geen vergelijking kan maken.
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Mariusz

Als je bereid bent je budget iets op te rekken moet je eens kijken naar de Celan subs van Heco. Zeker de 38A, denderend getest op areadvd, (de 30A scoorde ook erg hoog in de stereoplay) is een prachtige sub. Zeer strak, snel en muzikaal met een enorme diepgang (de 38A gaat onder de 20 Hz).
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

the limp man

nee, ik kan echt niet hoger, er komt ook nog 275euro kabels bij, dus dat zit er niet in. ik heb ondekt dat de sub die ik nu gekozen heb (Cub2) de beste is in zijn prijsklasse (nieuwe subs), want ik heb ookal Gekeken naar de Balboa maar die heeft netzoveel bereik als mijn speakers en minder vermogen. maar ik ga eens kijken naar die REL.

gast_001

Waarom niet meer geld investeren in een betere sub, ipv 275 euro aan kabels ?

the limp man

omdat ik met minder kabels het niet afkan.

gast_001

1600 uitgeven aan een standaard setje + 275 extra voor bekabeling.........
Waar praten we over? interlinks, speakerkabels ?

yorkie13

betere optie lijkt mij nu eerst de betere sub, de rel bv, daar merk je meer van
en later de kabels stap voor stap upgraden, heb je uiteindelijk een betere sub en toch goed kabels

evilniek

hey limp man, de specifiaties vind ik eerlijk gezegd niet heel indrukwekkend. maar het zal ook wel moeilijk worden om voor zo'n bedrag echt iets goeds aan te schaffen. daar moet ik dan wel, bij zeggen dat ik deze verder ook niet ken en ikzelf ook een sub newbie ben. maar zou een jbl sub niet ook iets zijn? om wat voor set gaat t eigenlijk?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

gast_001

Nou ben het met Yorkie wel eens.
Liever betere sub en standaard kabels dan goedkopere sub en.....

Verder ben ik eerlijk gezegd sceptisch of je in het prijssegment van 1600 euro voor een complete set serieus 275 euro aan kabels moet besteden ??

Ieder zo zijn ding maar als ik veelal speakers, subs, apparatuur intern bekijk en zie wat er voor standaard rommel vaak gebruikt wordt aan bekabeling enz dan vraag ik me vaak af waarom er zo veel uitgegeven wordt aan externe bekabelingen / interlinks enz enz ?






the limp man

jullie begrijpen het verkeerd. ik koop de goedkoopste kabel die er is (€5 per meter) en ik heb 25 vierkante meter kabel nodig, voor 5 speakers. daar komt een coax en subwoofer kabel bij.

gast_001


the limp man

die slaapkamer is toch echt 25 vierkantie meter...

Ramius

Koop dan eerst jouw kabeltjes zodat al kunt spelen en spaar dan lekker door voor een betere sub. ;)
Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

-madison-

Als je kamer 25m2 is heb je dan 25 meter kabel nodig? ???
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Ejorne

Quote from: the limp man on May  5, 2007, 17:25:58
jullie begrijpen het verkeerd. ik koop de goedkoopste kabel die er is (€5 per meter) en ik heb 25 vierkante meter kabel nodig, voor 5 speakers. daar komt een coax en subwoofer kabel bij.

Welke kabel betreft het? Misschien dat daar nog andere keuzes in te maken. Canare heeft bijvoorbeeld ook vrij goede kabels in verhouding met de aanschafprijs. Als je niet al te grote center en rearspeakers hebt kun je daarin volstaan met de 4S8. Voor de fronts neem je desnoods de 4S11. En er zijn nog veel meer opties mogelijk beneden de 5 euro per meter... (hoewel er voor dat bedrag niet zoveel opties zijn per vierkante meter, dan is 5 euro wel erg goedkoop...  :P )

the limp man

Quote from: Stefan S. on May  4, 2007, 09:59:24
Deze reactie was van mij en als je even kijkt op bladzijde 1 van je topic, dan zie je een hele andere bevinding: nl

- "Ik heb de Focal Cub2 gehad en ik was er niet echt van onder de indruk. Voor film voldoet deze aan zijn prijsklasse, echter bij muziek komt deze echt veel te kort. Hij is alles behalve muzikaal om het zo maar even te noemen. Het is gewoon een leuke boomkist voor 350 euro  ;D"

Na het horen van diverse subwoofers van een andere merk heeft mijn mening dratisch doen veranderen. Zo zie je maar weer wat een reactie eigenlijk voorstelt en dat jouw mening en gevoel bij een subwoofer tig keer belangrijker is  ;)  ;D

Ik vond deze sub muziekaal wel erg goed. Maar zoals jij al zei: smaken verschillen. het schijnt ook zo te zijn dat de yamaha subs erg goed zijn, maar ik heb een Yamaha sub (ik weet niet welk type het was) bij een vriend van mij beluisterd en dat klonk goed, alleen was dat een beetje moeilijk te beoordelen omdat ik zelf de overige set niets vind.

hifiman

Er staat toevallig sinds vandaag ook een leuke 3 maanden oude MJ Acoustics te koop op dit forum  ;D

yorkie13

mooie sub die mj pro50 mkII
en dat voor voor minder dan een rel quake II

the limp man

Waar kan ik het verkoop gedeelte van dit forum vinden?

yorkie13

#73

El Penumbra

Quote from: yorkie13 on May  6, 2007, 11:43:22
mooie sub die mj pro50 mkII
en dat voor voor minder dan een rel quake II

(Veel) meer voor minder dus.

Zeker een aanrader!