twijfel Subwoofer

Started by the limp man, May 2, 2007, 09:22:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

evilniek

hallo limp man die subwoofer die jij bedoelt heb ik nooit gehoord maar ik heb zelf pas de D-12 van sunfire gehoord en die gaat ook heel laag
jammer genoeg nog geen ervaring met films maar ik neem aan dat dit ook wel goed gaat en de prijs ok ik weet dat prijzen noemen op dit forum niet echt de bedoeling is
maar is misschien ook wel aardig om te weten hij kost 999 euro dus ook niet heel erg onbetaalbaar wat mij betreft volgens de dealer de beste sub die ze hadden duurder en grotere subs moesten het wat hem betreft afleggen hij rade deze sub aan boven alle andere modellen zelfs de wat duurdere sympathieke kerel hoor geen dombo ala mediamarkt ja goed voor wat twaard is
misschien dat je hier wat aan hebt groet Evilniek
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

MarkD

Evilniek, ben je op de hoogte van het feit dat er ook leestekens op je toetsenbord zitten? ;) De punt en komma zitten voor het gemak zelfs naast elkaar... Het zal aan mijn leeftijd liggen (ik ben al 34 :'(), maar ik vind dit soort lappen tekst op deze wijze erg vermoeiend om te lezen. 
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

the limp man

#27
Nou €999 is mij te duur.  maar ik had even een vraag over de Frequentie van de subwoofer. Mijn JVC Sub Heeft een Frequentie van 30-200htz, terwijl de CUB2 een frequentie heeft van 40-150. in hoeverre gaat dat verschil maken?


Quote from: MarkD on May  3, 2007, 22:40:55
Evilniek, ben je op de hoogte van het feit dat er ook leestekens op je toetsenbord zitten? ;) De punt en komma zitten voor het gemak zelfs naast elkaar... Het zal aan mijn leeftijd liggen (ik ben al 34 :'(), maar ik vind dit soort lappen tekst op deze wijze erg vermoeiend om te lezen. 

Nee ligt helemaal niet aan jou, ik vind het ook niet prettig lezen

Ejorne

#28
Quote from: the limp man on May  4, 2007, 08:21:26
maar ik had even een vraag over de Frequentie van de subwoofer. Mijn JVC Sub Heeft een Frequentie van 30-200htz, terwijl de CUB2 een frequentie heeft van 40-150. in hoeverre gaat dat verschil maken?

Dat ligt eraan hoe de opgegeven waarden gemeten zijn. Sommige fabrikanten geven dergelijke specs op bij een afval van -6dB, sommige zelfs op -10dB maar gangbaar is -3dB. (mogelijk komt dus in werkelijkheid die 40 van de cub2 dieper dan de 30 van de jvc)

Maar dan weet je dus alleen hoe diep de sub werkelijk komt, je weet nog niet hoe die dat weergeeft. In hoeverre blijft er bijvoorbeeld het detail aanwezig...

Je kunt er een beetje vanuit gaan dat een duurdere sub een goedkopere overtreft in kwaliteit van de weergave en veelal ook in het bereik. Maar dit is natuurlijk een vuistregel, er zullen altijd uitzonderingen en overlappingen zijn.

Je moet zelf toch echt oordelen of iets aan jouw eisen en wensen voldoet.

Nog wat "vuistregels":
- Voor muziek heb je doorgaans geen sub nodig die heel diep kan komen. (of je moet electronische of klassieke muziek luisteren waarin veel sublaag verwerkt is...) Maar de sub moet wel snel zijn.
- Voor filmweergave is het wel weer fijn als de sub heel diep kan komen, de snelheid is van iets minder belang. Maar prettig is het natuurlijk wel als de sub ook lekker snel is.

Ejorne

<ahum>

Misschien is dit wat voor je?

the limp man

het feit blijft dat ik maar een bepaalt budget heb, en dan roept iedereen wel:"geef dan €100 meer  uit". maar ik moet ergens een grens stellen, want het geld groeit niet op mijn rug. Hier is iemand erg positief over deze Woofer:

Quote from: Stefan S. on June  5, 2005, 11:36:50
De jmlab chorus s serie (de 714s) is zeker mooi en dan met de jmlab(focal) Cub2 subwoofer, deze subwoofer kost 350 euro. Deze heb ik zelf ook en ben er erg tevreden over, hele muzikale sub die ook nog eens goed presteert bij films.




Ejorne

Quote from: the limp man on May  4, 2007, 08:59:51
het feit blijft dat ik maar een bepaalt budget heb, en dan roept iedereen wel:"geef dan €100 meer  uit". maar ik moet ergens een grens stellen, want het geld groeit niet op mijn rug. Hier is iemand erg positief over deze Woofer:

Je moet je niet zo druk maken om wat andere zeggen... Jij vraagt advies of informatie, neem dan alleen die informatie in je op waar jij zelf wat aan denkt te hebben...

Ik vraag me trouwens af of je de Klipsch RW10 ergens bij jou in de buurt al hebt beluisterd?
Dit is mijns inziens namelijk een zeer fijn woofertje.
En je zit met je budget zeg je, en zit te zoeken naar een sub rond de 350 euro...
---- nou, voor 50 euro rijdt je echt wel van den bos naar amersfoort op en neer hoor... -----

the limp man

#32
nou ik heb alles bestelt, maar nog niet betaalt.  ik heb ook naar de Quake mk2 geluisterd maar dat is niet echt mijn ding, ik ga toch even proberen of dat ik die sub ook in Den Bosch kunnen beluisteren. ik heb net wat gelezen over de  Klipsch RW10 en ze zeggen dat hij absoluut niet geschikt is voor muziek en films, de meningen zijn erg verdeeld. wat is dit moeilijk zeg.

Ejorne

Quote from: the limp man on May  4, 2007, 09:21:29
nou ik heb alles bestelt, maar nog niet betaalt.  ik heb ook naar de Quake mk2 geluisterd maar dat is niet echt mijn ding, ik ga toch even proberen of dat ik die sub ook in Den Bosch kunnen beluisteren. ik heb net wat gelezen over de  Klipsch RW10 en ze zeggen dat hij absoluut niet geschikt is voor muziek en films, de meningen zijn erg verdeeld. wat is dit moeilijk zeg.

Daarom kom je er ook niet met info vragen en zoeken op internet. Elk product heeft zo zijn voor- en tegenstanders. Ik vind de Klipsch KSW10 (de goedkopere variant van de RW10) weer wel geschikt voor muziek. Zeker in die betreffende prijsklasse. Zet deze sub inderdaad niet naast een Velodyne ofzo...  :P

Misschien heb je info gevonden over de meningen van mensen over deze sub met als achtergrond de 799 euro adviesprijs... Wellicht zijn er in dat budget inderdaad andere woofers die het beter doen... Maar vergeet niet dat je deze nu voor 300 kunt kopen en dus ook moet vergelijken met andere subs die rond datzelfde bedrag liggen...

Maar dan nog moet je toch echt zelf oordelen. Adviezen en indormatie van ons kun je natuurlijk meenemen als richtlijnen, maar staar je er niet op blind...

luisteren, luisteren, luisteren, luisteren, luisteren, luisteren, luisteren, luisteren, luisteren, luisteren, luisteren, luisteren, luisteren, luisteren, luisteren, luisteren, luisteren, luisteren, luisteren, luisteren, luisteren, luisteren,

en nog eens luisteren.... (en tussendoor eventueel ook eens vragen op fora om je richtlijnen en zoekrichtingen mogelijk wat aan te passen)  8)

Stefan S.

Quote from: the limp man on May  4, 2007, 08:59:51
het feit blijft dat ik maar een bepaalt budget heb, en dan roept iedereen wel:"geef dan €100 meer  uit". maar ik moet ergens een grens stellen, want het geld groeit niet op mijn rug. Hier is iemand erg positief over deze Woofer:



Deze reactie was van mij en als je even kijkt op bladzijde 1 van je topic, dan zie je een hele andere bevinding: nl

- "Ik heb de Focal Cub2 gehad en ik was er niet echt van onder de indruk. Voor film voldoet deze aan zijn prijsklasse, echter bij muziek komt deze echt veel te kort. Hij is alles behalve muzikaal om het zo maar even te noemen. Het is gewoon een leuke boomkist voor 350 euro  ;D"

Na het horen van diverse subwoofers van een andere merk heeft mijn mening dratisch doen veranderen. Zo zie je maar weer wat een reactie eigenlijk voorstelt en dat jouw mening en gevoel bij een subwoofer tig keer belangrijker is  ;)  ;D

the limp man

net even naar de winkel gebelt, en ik mocht er een mee nemen naar thuis om te proberen in mijn kamer. dat is natuurlijk helemaal mooi.

evilniek

jaja ik weet dat mijn scrhijfstijl niet de schoonheids prijs verdiend maar daar gaat het hier ook nie echt om he?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

the limp man

Quote from: evilniek on May  4, 2007, 13:57:41
Jaja ik weet dat mijn schrijfstijl niet de schoonheids prijs verdiend, maar daar gaat het hier ook nie echt om he?


Probeer er wat aan te doen, want dit is geen  lezen zo.

evilniek

christ wat een gelul zeg het is nou ook weer geen chinees ofzo.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

evilniek

een subwoofer kopen op basis van reviews is wat mij betreft onzinnig toegegeven ik zoek zelf ook wel reviews hoor maar meer als lei draad dan

om naar te gaan kijk/luisteren een review zegt opzich wel iets maar niet veel het beste kun je gewoon even een hifi zaak binnenstappen denk ik

een een goeie verkoper zal je ook nog van goed advies kunnen dienen maar even zonder gekheid Sunfire moet je echt is checken ok niet de goedkoopste maar

kwaliteit is toch belangrijker dus misschien nog ff doorsparen loont de moeite wellicht met vriendelijk groet Niek
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

El Penumbra

Het lijkt toch echt meer op Chinees zo zonder leestekens.... ???

evilniek

ja maar mn leestekens zijn kapot
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

evilniek

hebben jullie de inhoud ook nog gelezen misschien?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Ejorne

Quote from: evilniek on May  4, 2007, 16:41:26
hebben jullie de inhoud ook nog gelezen misschien?

ikhebwelgetrachtdeinhouddoortenemenmaarhetisinderdaadeenbeetjevermoeiend.
nuisdatnietzoheelergnatuurlijkwantikbennietverplichtjouberichtentelezen.
maarjahetzoutochmakkelijkerzijnalsjeerwatextraaandachtaanzoubesteden.

:P

evilniek

neem me nog even niet kwalijk zeg maar niemand in dit topic schrijft echt grammaticaal correct hoor dus wat mij betreft heeft niemand hier recht van spreken sorry hoor dit is gewoon zwaar kinderachtig
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

evilniek

prima te lezen hoor Ejorn.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

garmtz

Quote from: evilniek on May  4, 2007, 16:55:48
neem me nog even niet kwalijk zeg maar niemand in dit topic schrijft echt grammaticaal correct hoor dus wat mij betreft heeft niemand hier recht van spreken sorry hoor dit is gewoon zwaar kinderachtig

Het is kinderachtig het kinderachtig te noemen... ;)  Je zou ook gewoon je best kunnen proberen te doen om werkelijk een zin te maken met interpunctie, hoofdletters, leestekens etc. Ik denk dat er in dit topic zat voorbeelden zijn van grammaticaal correcte zinnen.

evilniek

ik vind het een beetje raar dat dit nu zomaar uit het niets een groot probleem is. ik heb heus wel vaker iets gepost hier hoor nog nooit van iemand gehoord dat het onleesbaar was ofzoiets. tot nu dan
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

evilniek

Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

yorkie13

je hebt je leestekens gevonden ;D