twijfel Subwoofer

Started by the limp man, May 2, 2007, 09:22:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

the limp man

hallo,

ik vraag mezelf af waarom er zo weinig reviews/tests te lezen zijn over de Focal JMLAB Cub2 subwoofer? is het echt zo'n slecht sub? moet ik van de koop afzien en iets anders kopen?

El Penumbra

Er zijn genoeg alternatieven in ieder geval.

Wat is je budget?

the limp man

#2
350euro. maar volgensmij is er voor dat geld niet veel beters te koop. of wel?

El Penumbra

Je kunt tweedehands kijken.

Anders naar Rel Quake wellicht of een BK bestellen via het net (super prijs/kwaliteitverhouding).

Paul1967

2de hands REL of Velodyne, moet te doen zijn voor 350.

Nieuw voor onder de 350 euro en zeer goed:
-Wharfedale SW150.
-Mordaunt Short 309i.

the limp man

#5
de rel quake heeft minder vermogen (100watt vs 150watt) maar heeft wel een groter bereik, ik zie net dat hij bui8ten mijn budget valt. hmm, lastig. iemand toevallig evaring met de CUB2?

El Penumbra

Ik zou niet voor die Cub2 gaan. Ooit kort een keer gehoord maar te kort om een goed oordeel te vellen. Wel is zeker dat er merken zijn die beter zijn in het bouwen van subs in dat segment.

Klipsch is op verschillende plaatsen nu ook goedkoop te krijgen.

the limp man

#7
muziek klonk ie erg goed, film was te kort om er een oordeel over te vellen, maar hij komt erg goed uit de reviews. en de rest van de Kipisch subs,waar jij mij op wees, hebben minder bereik en/of vermogen en vallen buiten mijn budget.

El Penumbra


the limp man

#9
da's allemaal erg leuk, maar ik heb een budget van 350euro...en daar stijgt deze ver boven uit, want via internet kopen doen ik niet. dus ik denk dat ik dan toch maar voor de CUB2 ga....

Automaat

Je hoeft niet per internet te kopen: ze hebben ook een 'echte winkel'.
Reading the HTForum is learning every day!!

the limp man

jammer dat ik in den bosch woon...en niet in amersfoort..

El Penumbra

Dat is 1 keer op en neer rijden voor een heel groot prijsvoordeel.  ???

Maar het blijft natuurlijk jouw keuze.  ;)

Paul1967

ga dan voor de Wharfedale SW150 die valt nieuw wel in je budget.
Deze sub klinkt zowel met film als muziek goed.

Mvg, Paul

the limp man

daar heb ik dan even een vraag over. de Wharfedale SW150 heeft vrijwel dezelfde specificaties als de Focal Cub2, kan dat echt zo veel verschil maken?

gast_001

staar je niet blind op specs. Gewoon effe naast mekaar zetten en beslissen wat jij beter vind.............
Specs zijn leuk en aardig maar het zijn vaak slechts gegevens op papier  ;D

Stefan S.

Ik heb de Focal Cub2 gehad en ik was er niet echt van onder de indruk. Voor film voldoet deze aan zijn prijsklasse, echter bij muziek komt deze echt veel te kort. Hij is alles behalve muzikaal om het zo maar even te noemen. Het is gewoon een leuke boomkist voor 350 euro  ;D

yorkie13

zelfde ervaring heb ik met de RW12 van klipsch, ook voor 349 euro verkrijgbaar, voor HT kan deze sub de nodige effecten toevoegen bij films, maar voor muziek is de 12 inch sub niet mijn eerste keus en moet het tegen een rel stadium of MJ sub echt afleggen, laag is dan te bonkerig

Paul1967

Toch maar de SW150 ;) Heb hem gehad in het verleden en klonk goed met zowel film als muziek.
De SW150 is geen trage slome boomende sub. Gewoon een lekker klinkende en goed gemaakte sub voor je geld.

Nadeel is alleen dat je hem weinig tegenkomt in winkels m.b.t. luisteren en bekijken voor def. aankoop.

the limp man

#19
maar ik wil eigenlijk de sub kopen in de zelfde als waar ik ook mijn andere spullen koop. dus ik kan voor een Rel Quake gaan. en ik had juist het idee dat de Cub 2 bij muziek erg goed presteerde, maar goed, ik kom van een jvc tha 25 af dus ik denk dat alles wat ik koop wel vooruitgang is zit.

El Penumbra

Quote from: the limp man on May  3, 2007, 09:01:08
maar ik wil eigenlijk de sub kopen in de zelfde als waar ik ook mijn andere spullen koop. dus ik kan voor een Rel Quake gaan. en ik had juist het idee dat de Cub 2 bij muziek erg goed presteerde, maar goed, ik kom van een jvc tha 25 af dus ik denk dat alles wat ik koop wel vooruitgang is zit.

Het belangrijkste is dat jij tevreden bent, jij gaat er immers naar luisteren.  ;)

the limp man

dat klopt, maar ik ben nogal een twijfelaar ik ga €1600 uitgeven aan een cinema set. dus ik wil 200% zeker weten dat het goed zit :)

El Penumbra

#22
Quote from: the limp man on May  3, 2007, 09:49:07
dat klopt, maar ik ben nogal een twijfelaar ik ga €1600 uitgeven aan een cinema set. dus ik wil 200% zeker weten dat het goed zit :)

Het zit goed als jij het goed vindt klinken, dat kun je helaas niet koppelen aan een bedrag omdat dat voor iedereen anders is. Liever nu € 100,- meer uitgeven (als dat kan) als het verschil hoort en dus een verbetering hebt dan nu iets kopen waarover je net niet tevreden bent.  ;)

Dus neem vooral je tijd voor je geld begint uit te geven!  :)

the limp man

#23
 ik ga denk ik zaterdag als de speakers opgehaald worden, nog even luisteren naar de Quake. maar ik denk toch dat ik voor de Cub2 Ga, want die klonk goed bij muziek. en heeft een mooier design. het komt er op neer dat of de Quake  word, of de Cub2 nu lees ik erg veel dat je de Quake niet voet. iemand hier ervaring mee?

Stadium III

de quake zul je niet gouw gaan voelen maar daar is ie ook te klein voor
Dat ie aardig laag gaat dat wel

Iig pakken wat jezelf mooi vindt

Stadium III
5.2.4 Marantz Klipsch setup