Bennie's Marantz pm80 verzameling + CD10

Started by Bennievanhal, May 1, 2007, 09:43:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bennievanhal

Altijd leuk om op een vrije maandag met mooi weer je verzamelinkje versterkers en cdspeler open te schroeven.
Zie foto's via dit linkje!

http://www.ll0ll.com/marantz-pm80/


Rob Eric Blank

Worden ze ook nog gebruikt voor hun eigenlijke doel?....Geluid reproduceren?

Bennievanhal

#2
Quote from: Rob Eric Blank on May  1, 2007, 10:01:09
Worden ze ook nog gebruikt voor hun eigenlijke doel?....Geluid reproduceren?

Jazeker wel, 1 in ieder geval.

De MKII SE staat normaal gesproken gewoon aangesloten en is de versterker waar ik dagelijks naar luister. De MKII is een backup voor het geval de MKII SE ooit zal uitvallen en de MKI SE gaat tzt in de verkoop. :)

Hanky Panky

Waar is het koper in je CD 10 gebleven ? Kan me herinneren dat die van mij toch het nodige koper aan de binnenzijde heeft.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Bennievanhal

Quote from: Hanky Panky on May  1, 2007, 10:25:07
Waar is het koper in je CD 10 gebleven ? Kan me herinneren dat die van mij toch het nodige koper aan de binnenzijde heeft.

Weet je dat zeker? Als ik bv de cd10 op deze site bekijk zie ik hetzelfde als ik bij mijn cd10 zie:
http://www.audionautes.com/Altriprodotti/LCAudio/zap/marantzcd10_zap2.htm

Bennievanhal

Quote from: Hanky Panky on May  1, 2007, 10:25:07
Waar is het koper in je CD 10 gebleven ? Kan me herinneren dat die van mij toch het nodige koper aan de binnenzijde heeft.

Volgens mij ben je in de war met de cd11 ;)

Hanky Panky

Quote from: Bennievanhal on May  2, 2007, 07:31:17
Volgens mij ben je in de war met de cd11 ;)

Denk het niet, maar mijn CD10 staat nu lekker ingebouwd en aangesloten dus ik ga hem niet openschroeven om te zien of mijn geheugen me op mijn 36e al in de steek begint te laten  ;D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Bennievanhal

Quote from: Hanky Panky on May  2, 2007, 12:37:57
Denk het niet, maar mijn CD10 staat nu lekker ingebouwd en aangesloten dus ik ga hem niet openschroeven om te zien of mijn geheugen me op mijn 36e al in de steek begint te laten  ;D

Ik weet niet hoor, hier heb je nog een site met foto's van het binnenwerk van een cd10, ook geen koper te bekennen ;)



http://www.rock-grotto.co.uk/audiogeddon/Marantz%20CD-10%20Trichord%20mod/target0.html

PaulSQ

Koper is denk ik een eventuele KI signature of een ander model met de onder een koperen kapje geplaatste HDAM modules...
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

Bennievanhal

Volgens mij bestaat er geen Marantz CD10 KI of CD10 Special Edition. Ik weet bijna wel zeker dat hij de CD11 bedoelt, omdat de CD10 een goedkopere versie van die CD11 is, waarbij het verschil is dat er in de CD10 oa geen ringkerntrafo en koperen chassis zit... Helaas ;)

Vampire

Je kunt ook lekker multichannel gaan zo  8)

Of is dit vloeken in de kerk?  :-X
Pro-ject Debut II met Grado Gold | Cambridge Audio Evo 75 |  KEF LS50
Epson EH TW-650
Grado SR80

Minimalism: it's the least you can do.