voor 200 euro de ideale audiosysteem?

Started by citac, April 29, 2007, 21:20:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

citac

Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

citac

De kosten zijn zo laag, dat men het gewoon voor de gein eens kan uitproberen
:)
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

astrobart

#2
die  goedkoop gefotoshopte sunflareLENSFLARE!! maakt het af ;D

Ach ik vind het er geeneens raar uit zien :)

Deleted member

#3
Quote from: TearS on April 29, 2007, 21:26:15
Wist niet dat zo'n Playstation 1 zo muzikaal is.  :o

Zijn zelfs speciale sites voor gemaakt!  :D

http://www.playfidelity.com/
http://dogbreath.de/PS1/
http://www.audio-tuning-tools.de/Playstation.htm

Hier de PS1 met buizenuitgang!  ;D


The Foundation

Quote from: citac on April 29, 2007, 21:25:07
De kosten zijn zo laag, dat men het gewoon voor de gein eens kan uitproberen
:)


idd

Deleted member

#5
Quote from: TearS on April 29, 2007, 22:27:50
Haha, dat is echt geinig! Leer ik ook weer eens wat.  ;)

haha, maar of het echt zo is...zelf nooit gehoord dus ik weet het niet!  ;)

Audiotwin

Quote from: Antoine on April 29, 2007, 22:30:15
haha, maar of het echt zo is...zelf nooit gehoord dus ik weet het niet!  ;)

Ik zal het binnenkort eens uitproberen,heb hier nog een Playstation1 SCPH-1002 uitvoering :)
Tevredenheid!!!

Shorty

#7
Ik vind ze wel mooi, die ZigmaHornets. Jammer dat je ze niet in de zon kunt zetten  ;D

astrobart


citac

En Audiotwin??
Heb je de  Sony al uitgeprobeerd?
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

Joep

Quote from: Audiotwin on April 30, 2007, 10:07:59
Ik zal het binnenkort eens uitproberen,heb hier nog een Playstation1 SCPH-1002 uitvoering :)

Quote from: citac on May  6, 2007, 02:05:14
En Audiotwin??
Heb je de  Sony al uitgeprobeerd?

En Audiotwin, hoe staat het ermee?

Ik heb op mijn zolder gekeken en heb ook een 1002 uitvoering, yes!  ;D (andere typenummers klinken nergens naar volgens 6moons). De laser weigerde dienst bij de eerste check, maar staat nu heerlijk warm te draaien op m'n stereo. Volgens 6moons klinkt de PS1 pas na een weekje zo goed als zij zeggen, dus ik wacht rustig af. Ik kan wel al zeggen dat het niet verkeerd speelt, zelfs in absolute zin gezien. Want over prijs-kwaliteit kun je het niet meer hebben bij een afgeschreven apparaat! ;)

I'll keep you posted (misschien in een nieuw topic, misschien gewoon hier)! :)

qinq

#11
Ik heb nog een staan. Hij heeft alleen een soort Av-out ding. De moeite waard om te proberen?

Het is een SCPH-102

Joep

Volgens 6moons is alleen de allereerste serie PS1 (SCPH-1002) gezegend met audiofiele kwaliteiten! ;)
Zelf kan ik er weinig tot niks over zeggen.

Zie ook: 6moons.

qinq

Quote from: Proprius on November  7, 2007, 14:14:31
Volgens 6moons is alleen de allereerste serie PS1 (SCPH-1002) gezegend met audiofiele kwaliteiten! ;)
Zelf kan ik er weinig tot niks over zeggen.

Zie ook: 6moons.
En om nou 2e hands weer zo'n lelijk ding binnen te halen. Dan koop ik liever gewoon een cd speler.

Joep

Een mooi of lelijk uiterlijk is het uitgangspunt niet in deze.  ;)

Het gaat er puur om hoeveel muziekkwaliteit er uit een apparaat kan komen wat oorspronkelijk bedoeld was als kinderspeelgoed die volgens  6moons zelfs gelijk staat aan cd-spelers met een prijskaartje van 6000 dollar.

En, hoe lelijk vind iemand de PS1 nog, als hij 5975 euro in z'n zak kan houden.. ;) ;D

qinq

Quote from: Proprius on November  7, 2007, 14:48:15
Een mooi of lelijk uiterlijk is het uitgangspunt niet in deze.  ;)

Het gaat er puur om hoeveel muziekkwaliteit er uit een apparaat kan komen wat oorspronkelijk bedoeld was als kinderspeelgoed die volgens  6moons zelfs gelijk staat aan cd-spelers met een prijskaartje van 6000 dollar.

En, hoe lelijk vind iemand de PS1 nog, als hij 5975 euro in z'n zak kan houden.. ;) ;D
Ik denk dat je dit alles met een behoorlijk korreltje zout moet nemen.

garmtz

De PS1 kan aardig meekomen op bepaalde punten met spelers tot 2000 Euro. Maar 6000 Euro??

Joep

Let op: IK heb niks gezegd over de vermeende kwaliteiten van de PS1. Ik ga alleen het artikel van 6moons na, omdat ik zo'n PS1 op zolder had liggen. Gewoon een leuk en gratis experiment!  :D

Het bespreken van de audio-kwaliteiten doe ik over een goed weekje wel. Nu vind ik het alleen maar leuk dat dit "afgedankte" apparaat op mijn stereo-set is aangesloten en niet verkeerd klinkt. Het korreltje zout ligt er trouwens vlak naast. ;)

En op welk prijsniveau de PS1 speelt, is mij helemaal niks waard. Die 6000 dollar was enkel een inschatting van de 6moons schrijver Jeff Day. Dat staat gewoon in het artikel.

Garmt, heb jij dit experiment ook gedaan? En op welke set?

Joep