DPL vs DPL II

Started by 427, February 12, 2003, 08:49:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

427

Wie kan mij vertellen wat de grootste verschillen tussen Dolby Prologic en Dolby Prologic II zijn.

Persoonlijk vind ik DPL waardeloos, is DPL II stukken beter?

427

Hier veel info vandaan :

http://www.dolby.com/tech/l.wh.0007.PLIIops.html

Maar vinden jullie DPL II een hele grote vooruitgang of blijft het toch erg behelpen?

Jo Kumpen

Dolby Pro Logic is mono achteraan en Pro Logic II is stereo. Dat is al één. Je hebt dan nog DPL II Music & DPL II Movie. Ik vind het een hele verbetering tegen het oude systeem. Meer scheiding dan vroeger. Vroeger was het meer een gegalm. We've come a long way baby, wie weet waar we gaan uitkomen :P

Ga maar eens luisteren zou 'k zeggen

Groeten
Keep your eyes on the stars and your feet on the ground.

MrPink

Ook het verschil dat de extra kanalen bij DPL slechts tot 7kHz gaan is een groot verschil. Voor mij maakt het enorm veel uit. DPLII is veeeel beter!

Groetjes,
Oscar

Oracle

DPLII was voor mij een van de belangrijkste redenenen om een nieuwe receiver aan te schaffen.

Door DPLII komen oude DPL opnamen nu in de buurt van DD. Natuurlijk niet 100% gelijk, maar een forse sprong voorwaarts.

Ik spreek hiebij m.n. over DPLII in de Movie-stand.

DPLII Music gebruik ik eerlijk gezegd nooit; ik wil muziek niet ge-dsp-ed hebben.. ;D

Groet,
Mark

garmtz


HJ

ik vind het echt heel goed met oude vhs banden en tv uitzendingen.verder vind ik de music stand ook best goed alleen duurde het bij mij even voordat ik alles goed had afgesteld.