Aankoop videocamera....

Started by Puff, April 25, 2007, 12:18:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Puff

Ik ben in de markt voor een videocamera.....(krijg je he met een kleine op komst) 

Ik heb de relevante topics doorgelezen maar die waren al een tijdje oud en volgens mij is er wel weer eea veranderd...


Maar ik zit zowieso te twijfelen tussen bandjes of een harde schijf uitgerust model....
Bandjes zijn volgens mij in theorie wel beter van kwaliteit maar dat verlies je toch als je het op DVD wilt gaan zetten.....toch?

Plus het feit dat ik op dit moment denk dat het gebruikgemak met bekijken makkelijker is het een harde schijf cam aangezien ieder filmpje geindexeerd wordt zodat je wat makkelijker kunt browsen tussen de filmpjes.....of heb ik dat verkeerd?

Het "issue" van de harde schijf vol denk ik te kunnen ondervangen door een hele kleine USB harde schijf die ik heb van 120 gig.

Enne tegenwoordig is op elke straathoek wel een internetcafe/pc te vinden waar ik de HD dan naar de usb harde schijf kan verplaatsen...

Ik denk zowieso dat dit alleen voor lange reizen gaat gelden waar je idd 5 uur filmt zonder "thuis" geweest te zijn....

Enne is het verschil van HD tov "normaal" echt zo groot?

Alvast bedankt voor het meedenken......

Dus tips,trucs en evt modellen zijn welkom......


Danny.
This is me taking off................you wanna see my landings??

VlisChris

Het nadeel van een harde schijf is a dat je altijd dus wel een externe los aansluitbare hd moet meezeulen, en b dat de kwaliteit minder is dan die van DV.
Afhankelijk waar je heen gaat is er ook niet overal een internetcafé te vinden. En als die er al is kan het nog lastig zijn om daar je HD aan te sluiten.
Persoonlijk zou ik het bij DV houden als ik jou was ;)
Wat is je budget overigens?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

planeet

Onlangs een camera van Panasonic gekocht, CCD en Leica lens ... en nog steeds een DV. Kwaliteit is momenteel nog altijd beter dan de harddisk versies ...

Puff

Budget is gelukkig niet niet echt een limiterende factor.

Ik probeer gewoon erachter te komen wat voor mijn wensen/gebruik de beste camera is en ik zie wel wat ie kost...

Mbt kwaliteit...
Ik snap heel goed dat DV betere kwaliteit geeft dan harde schijf ivm compressie etc etc en ik heb het ook niet uitgesloten.

Ik denk alleen dat als je het op DVD wilt/gaat zetten je dan toch echt met renderen kwaliteits verlies krijgt.......tenzij je 20 min film op 1 DVD gaat zetten.
Ik ben er nog niet uit of ik dat wel ga willen......

Verder lijkt met mij wat minder makkelijk als je ff snel iets opneemt om het daarna door te mailen of om op een site te zetten....

Terugkijken op de camera zelf of in combi met een snoertje voor de TV ben je makkelijker met een harde schijf imho ivm de indexering ervan....

Maar dit topic is bedoelt om erover te praten en meningen te deling zodat ik adh daarvan een beslissing kan nemen dus alle input wordt zeer op prijs gesteld en ook meegenomen....


Danny
This is me taking off................you wanna see my landings??

Joep

Als je budget het toelaat...:

Canon XL-H1..leuk in HD filmen voor een kleine 4000 euro... :)

Natuurlijk fantastisch beeld..taxi's

garmtz

#5
Dat is de XL-A1... Online prijzen vanaf zo'n 3500 Euro.

Puff

Hmmm,

Mooi ding....maar ik was niet van plan om Jackass 3 te gaan maken O0 ;D ;D

Het blijft wel een cam voor in ieder geval kinderen en andere leuke momenten.....kaarsjes uitblazen je kent het wel.....

Dus ik hoop dat jullie begrijpen in wat voor segment ik een beetje zoek.....

Danny...

Ps bijvoorbeeld zoiets....de JVC-GZ-HD7


This is me taking off................you wanna see my landings??

Puff

Of misschien in een iets anders....goedkoper segment..

De JVC GZ-MG575
This is me taking off................you wanna see my landings??

Puff

Ik begin toch wel een die HD7 een hele mooie machine te vinden....

Zijn er hier mensen die hem hebben of evt voor en nadelen ervan weten?

Danny.
This is me taking off................you wanna see my landings??

Puff

Niemand? ::)

Ik hoop dat iemand nog de moeite wil/kan nemen om zich te mengen in dit gesprek aangezien mijn vriendin een tikkende tijdbom is.... O0

En die camera moet wel mee als het kind beboren wordt....

Alhoewel.......volledige ontsluiting in HD... O0.........Nee dank je. ;D


Danny.
This is me taking off................you wanna see my landings??

chulin

Quote from: Puff on April 28, 2007, 10:18:04
Niemand? ::)

Alhoewel.......volledige ontsluiting in HD... O0.........Nee dank je. ;D


:D :D
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Vincent

Goedemorgen,

Als het goed is moet ik hem volgende week binnenkrijgen. Ben laatst een beetje aan het
spelen geweest met een aantal van die camera's en moet zeggen dat in vergelijk met Sony
HDD camera's ik de JVC toch een flink stuk beter vind. Vooral op het gebied van Pans en dergelijke
is de JVC een stuk vloeiender dan de Sony.. De 575 heb ik wel in de winkel staan. De HD7 verwacht ik
dus volgende week binnen te krijgen. De vergelijkbare camera's van Sony heb ik ook gewoon demoklaar
staan.

Grtz

Vincent

Puff

Moet ik goddomme weer naar Arnhem....... ;D

Heb al een Pio van je hangen....heb je nu ook verstand van camera's? ;D ;D

Nee is goed Vincent ik probeer wel ff langs te rijden maar for the moment probeer ik zoveel mogenlijk info bij elkaar te krijgen dus al er nog do's en don'ts zijn hoor ik het graag....


Danny
This is me taking off................you wanna see my landings??

Puff

Vincent......of iemand anders natuurlijk....

Kwam ook op een van mijn tochtjes de JVC GZ-MG505 tegen.....

Lijkt veel op de MG575 alleen heeft een 3 CCD chip.....de 575 heeft 1 grote CCD.

Is de 505 een voorloper van de 575 of gewoon een andere camera?

Enne vincent....de HD7 al binnen?

Danny.
This is me taking off................you wanna see my landings??

Joep

Ik weet niet of je een Apple computer hebt en straks de video's met iMovie wilt gaan bewerken/opslaan, dan zou ik even opletten met JVC. Mijn vriendin probeerde het onlangs op mijn computer (Apple MacBook, JVC GRD serie DV-camera) en het programma sloeg elke keer af. Dit scheen te komen doordat JVC zich niet aan de dv-protocollen houdt bij het overzetten van DV-materiaal via FireWire (antwoord van diverse fora).

M.a.w.: kijk of de camera ook de juiste keus is voor het traject NA het filmen! ;) :)

J.A.F._Doorhof

Nadeel van de HC7 en HC5 is dat je erg moeilijk de films kunt bewerken.
Ik heb nog snel een HC3 gekocht en moet zeggen dat ik die kwaliteit absoluut fantastisch vind.
Ook pans zijn gewoon verschrikkelijk smooth, weet niet wat er in de HC5 veranderd is maar de HC3 is smooth.

Wel moet je met een HD camera het liefst vanaf een statief schieten, de pixels zijn VEEL kleiner en dus zie je sneller wat beweging.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Puff

Nou het is de GZ-HD7 van JVC geworden......

Mooie strakke camera en ligt heel lekker in de hand...
Ergonomie is heel goed...je kunt tijdens het filmen overal makkelijk bij zonder beweging te zien in de film omdat je aan het &$&$ bent om een knopje te vinden..

Ben nu druk bezig om de camera te leren kennen en heb ook wat proefversies van videobewerkings software gedownload ;D

Ik had van verschillende fora al begrepen dat je de bestanden van JVC eerst moest renamen voordat je kunt importeren in bijv Pinnacle of Vegas...

Ik ben de komende tijd wel even zoet......

Maar voor de bevalling en de standaard babyfilmpjes zit er een hele goede dummy proof Automatic mode op.

Handmatige instelling zal wel even duren voordat ik de camera tot zijn volle potentie kan gebruiken....

@Frank....wat bedoelde jij met HC7 en HC5....was dat een typvoutje of zijn dat andere camera's?



Danny
This is me taking off................you wanna see my landings??

J.A.F._Doorhof

Dat zijn de nieuwe Sony's
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Fico

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 16, 2007, 08:25:18
Nadeel van de HC7 en HC5 is dat je erg moeilijk de films kunt bewerken.
Ik heb nog snel een HC3 gekocht en moet zeggen dat ik die kwaliteit absoluut fantastisch vind.
Ook pans zijn gewoon verschrikkelijk smooth, weet niet wat er in de HC5 veranderd is maar de HC3 is smooth.

Wel moet je met een HD camera het liefst vanaf een statief schieten, de pixels zijn VEEL kleiner en dus zie je sneller wat beweging.

Waarom zou je met een HC7 of HC5 minder gemakkelijk de films kunnen bewerken dan met een HC3 ???

Mijn vader heeft zopas 2 camcorders op test gehad, nl. de semi-professionele HVR-A1 en de HDR-HC7E, en heeft uiteindelijk gekozen voor de HC7 omdat die een mooier plaatje kon weergeven op mijn Pioneer PDP-427XA en bovendien maar de helft zo duur was ;)

Echt een fantastische camera die HC7, ook een capture via FireWire werkte als een fluitje van een cent. Net zoals met de HVR-A1 trouwens :)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

J.A.F._Doorhof

Er zijn nog bijna geen programma's zoals Adobe Premiere die met de HC5/HC7 bestanden overweg kunnen.
En ik gebruik voornamelijk Adobe Premiere Pro.
De codering op de HC3 is gewoon HDV of wel MPEG2, de HC5/7 gebruiken VC1 of H264 dat is me even ontschoten.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Fico

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 23, 2007, 17:34:38
Er zijn nog bijna geen programma's zoals Adobe Premiere die met de HC5/HC7 bestanden overweg kunnen.
En ik gebruik voornamelijk Adobe Premiere Pro.
De codering op de HC3 is gewoon HDV of wel MPEG2, de HC5/7 gebruiken VC1 of H264 dat is me even ontschoten.

Mijn vader zijn HDR-HC7E werkt gewoon met MiniDV casettes en dus gewoon met de HDV standaard hoor.

Adobe Premiere Pro 2.0 doet de capture perfect en vandaag zijn we erin geslaagd om een mooie export te maken naar het WMV-HD formaat.
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

J.A.F._Doorhof

Vreemd, zie het inderdaad staan.
Was mij via het sony forum verteld dat de HC7 en HC5 naar V1 of H264 toe zouden gaan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Fico

Het nieuwe aan de HC7 is die nieuwe "Clearvid CMOS" chip. Hierop hebben ze de pixels hier 45° gedraaid zodat ze dichter bij mekaar komen te liggen en er dus meer op dezelfde oppervlakte gaan. (2.280.000 op
een chip van 6,3mm in 16/9 formaat en 2.848 X 2.136 pixels 6,1MB dus in fotomodus). Sony heeft ook het aantal groen capterende pixels verhoogt omdat het menselijk oog gevoelig is voor groen en alzo worden meer groenschakeringen bekomen.

Het voordeel van CMOS tov CCD is het veel lager stroomverbruik en de snelheid. Hierdoor is het bv mogelijk om 3 sec op te nemen aan 100 fps om daarna vertraagd af te spelen.

De camera kan ook ingesteld worden op de nieuwe xv-YCC kleurenstandaard die in combinatie met een geschikt TV toestel een breder kleurenpalet aankan.
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Joep

@ Puff: is dit je nieuwe camera? Zoja, gefeliciteerd en veel plezier ermee, mooie aankoop!  8)


Puff

Ja dat is hem idd....

Ben er ook zeer blij mee...
Heb al wat uurtjes zitten pielen ermee en ik ben elke keer verbaasd over wat je ermee in kunt stellen.....

De automatische stand vind ik ook erg goed en werkt voor 95% van de gevallen...

2e accu erbij inmiddels en een externe lader dus ik kan aan de slag.....

Nu moet ik vandaag of morgen alleen voor het eerst met een videobewerkingsprogramma aan de slag ::) ;D (help)

Ik heb de meeste programma's wel in mijn bezit O0....

Maar zit te twijfelen met welke ik zal beginnen.....

-Vegas
-Adobe
-Pinnacle

Danny.
This is me taking off................you wanna see my landings??