Pronto en Pronto Pro (Robert)

Started by J.A.F._Doorhof, September 21, 2001, 17:23:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

#50
Schrap dat van die software maar  >:(, da's alleen voor de US 2MB versie  >:(.

Verder is hij inderdaad EXACT hetzelfde, heb nu alleen wat meer ruimte  ;D.

Het blijft DE remote.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

#51
Frank,

Als mijn batterij bijna leeg is (als het batterijtekentje begint te knipperen) dan leg ik de Pronto kort daarna (een paar uur later) op de oplader en ik laat hem daar totdat hij vol is, ik gebruik hem niet tijdens het opladen. Het gebeurt mij aldoor dat de batterij bijna leeg is als ik hem nodig heb en dan moet ik dus de standaard afstandsdiening weer uit het stof halen en die gebruiken totdat de Pronto weer opgeladen is. Nu is mijn vraag: Weet je of de Pronto oplader ook een stopoplaadfunctie heeft, dus stopt met opladen als de batterij vol is? Want dan kan ik hem 's nachts op de oplader leggen ;D. Zonder dat mijn Pronto naar de filistijnen gaat.

J.A.F._Doorhof

#52
Ik laat hem altijd een nacht op de oplader liggen, en dan kan hij er weer 3-4 weken tegen aan.

Dit soort apparatuur is daar volgens mij voor ontwikkeld.
Overladen lijkt me geen probleem.
Tussen door opladen trouwens ook niet, het zijn lithiumion packs, die hebben geen geheugen effect.

Gewoon een nachtje laten slapen op de oplader, en hij is weer helemaal opgeladen  ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

#53
Frank,

Dan leg ik hem 's nachts ook op de oplader als het weer zover is. Kan ik met een gerust hart gaan slapen ;). En de Pronto ook ;D.

Robert

#54
Frank,

Ik heb nu eindelijk de tabbladen in mijn Pronto. Ik snapte het opeens. Nieuw jaar, nieuwe kansen ;). Wat een vooruitgang, veel sneller en makkelijker.

MvrGr.
Robert

Joep Hogenhout

Hoi Robert,

Kun je mij het ook even uitleggen van die tabbladen?

Ik heb gisteren een 1mb versie van de Pronto te leen gehad, om hem eventueel later over te kopen.

----Een vraag in het algemeen----

Wat zou ik doen, deze is tweedehands, dus gebruikt. Ik kan hem overkopen voor de helft van wat hij in de winkel kost.

Ik kan ook een nieuwe kopen maar dan de 2 mb versie.

Denk je dat ik de 1 mb snel overschrijdt?

---------

Bedankt

Joep

J.A.F._Doorhof

Hi,

Ik heb de 1 MB versie gehad, en zelfs met mijn grote verzameling apparaten was dat eigenlijk meer dan genoeg.

De tabbladen werken heel simpel, maar je moet het een keer gezien hebben, download van remotecentral een paar voorbeeld tabbladen CCF's en bekijk die, dat gaat het snelst.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

Sabre,

1 MB is voldoende. Ik zelf heb het 2 MB model en ik heb de voorgeprogrammeerde RC5 en RC6 codes verwijderd en toen mijn eigen configuratie in de Pronto geladen en nu zit ik op 93% (maar ik moet nog discrete codes invoegen dus zal wel rond de 90% uitkomen).
Als je er maar op let dan de 2e hande Pronto in goede staat is dan is er niks aan de hand.

En over de tabbladen: op www.remotecentral.com kun je tabbladen downloaden en dan kun je er naar kijken hoe ze in elkaar zitten.
Het is eigenlijk vrij simpel, onder de tabbladen maak je de 'jump' naar het volgende Panel.
Als je de tabbladen niet snap dan kan ik je mijn configuratie mailen en dan wordt het al een stuk makkelijker omdat ze al in de configuratie zijn opgenomen.


MvrGr.
Robert

PM

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 27, 2001, 15:58:00...
Wist je dat er een Tetris game in verstopt is ?
Makkelijk om te spelen als je vrouw het bier haalt  ;D
..

Ik weet niet waar bij jullie het bier staat.. maar dat spelletje is wel heel erg simpel.. in de tijd dat een spelletje duurt kan je een heel krat leegzuipen volgens mij... LOL  ;D
Groeten, Peter

Erik van Voorst (in memoriam)

Hallo,

Ik heb bijna alles over de pronto op het forum gelezen.
Als ik me niet vergis is een ieder het erover eens dat het grote verschil tusen de pro en de "gewone" de gekleurde
beeldjes zijn.

Wat ik echter een ander ENORM verschil vind is dat alleen de Pro RF heeft. Nu dim ik mijn verlichting met een eenvoudige phillips afstandbediening met deze bediening schakel ik ook 2 stopkontakten zodat mijn wooferamp en mijn projector aan/uit gaan. (kan ik normaal moeilijk bijkomen)

Uiteraard wil ik dat ook in mijn (toekomstige) Pronto kunnen (anders loop ik er nog met 2 rond)...lossen jullie dit soms anders op zodat jullie dit niet als een probleem ervaren.

Er is nu wel een nieuwe Marantz RC5200 die IR en RF heeft maar die kost nog steeds DE WERELD.  >:(

Graag jullie mening/advies  ???
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

J.A.F._Doorhof

Dure oplossing voor alleen het licht.
TEVENS vraag ik me af of die RF connector wel in Nederland gevoerd wordt, voor de normale pronto's zijn ze er namelijk ook maar niet in Europa.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

PM

tja.. ik heb een normale pronto en een IR->X10 convertor.. daarmee bedien ik alles werkt heel ok..
Groeten, Peter

Erik van Voorst (in memoriam)

PM,

Jij bediend dus RF...... middels je pronto welke een IR zend naar een X10....welke RF zend naar een "stopkontaktontvanger".

Mijn verhaal lezende zal dit dus ook voor mij werken.  ???

Frank, zo duur is mijn oplossing niet voor 100 ouwerwetse guldens dim ik het licht op afstand dwz 5 spots dus bioscoopillusie compleet...alleen wil ik niet meer in het donker de juiste afstandbediening zoeken om het licht  weer langzaam op te laten komen.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

PM

oh nee.. ik gebruik geen RF, maar dat kan misschien ook wel... er zijn RF ontvangers voor X10 (rf->X10) maar ik weet  niet of ze er ook andersom zijn x10->rf ...

Jouw oplossing is in ieder geval goedkoper dan de IR met X10 oplossing...
Groeten, Peter

J.A.F._Doorhof

Erik,

Ik bedoelde meer dat als je RF met een pronto wilt doen dat je veel geld kwijt bent.
Ik gebruik ook X-10 via de Pronto en dat gaat perfect.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

#65
Ja, je kunt met X10 apparaat modules krijgen. Dat is eignelijk een relais, dus aan of uit. De kunnen 16 ampere schakelen. Kan dus ook je subwoofer op.

Ik ben nu bezig een Lutron Grafixeye te installeren. Die kan nog wat meer dan een X10 systeem (met betrekking tot licht dimmen dan), maar is wel wat duurder. Het hebben van 16 licht scenario's over 6 groepen lokte me toch wel, dus de stap maar genomen. (kan vanaf 599 Ex btw)
Is met de proto te bedienen middels IR.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Erik van Voorst (in memoriam)

Jongens,

Dit is ZEER waardevolle info, ik zie nu weer licht aan de horizon.

Wie weet het goedkoopste adresje voor een "pronto normale" ;)

En een site waar ik de X-10 kan bestuderen want dit is voor mij nog onbekend terrein.

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

PM

x10 kan je op www.marmitek.nl bestuderen en natuurlijk bij Frank zijn webshop bestellen :)
Groeten, Peter

Erik van Voorst (in memoriam)

okay,

uitdraaitjes gemaakt en in mijn koffertje gegooid, ga ik vanavond lezen.

Ik heb een setje van 5 spots (halogeen) te dimmen
Situatie nu: dus knop aantikken op de AB is aan/uit en knop vasthouden is langzaam opkomen/doven. Dit moet de X10 kunnen althans de pronto in combinatie met de Z10.

Lukt dit dan heb ik mijn kerstkado voor dit jaar verzonnen.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

PM

Ik heb om moment een muurschakelaar (marmitek) met x10... dat is 1 knop boven of onderkant kort indrukken is verlichting aan, nog eens drukken is verlichting uit (komt langzaam op en dooft langzaam uit). verder kan je als de verlichting aan is hem eller maken door de bovenkant ingedrukt te houden en dimmen met de onderkant van de knop.

Verder kan ik dit met mijn pronto bedienen met de volgende functies:
AAN (meteen of langzaam)
UIT (meteen of langzaam)
DIMMEN
FELLER

Da's alles wat je wilt toch? verder kan je ook kiezen om met de pronto alle aangesloten x10 ontvangers binnen de huiscode in 1x aan te zetten.
Daarnaast heb ik nog een module die via een serieele verbinding met de computer te bedienen is om op bepaalde tijden bepaalde acties te vervullen. verder is het hiermee ook mogelijk om rechtstreeks met de computer de spullen te bedienen..

Daarnaast heb ik nog 2 doorsteekmodules (1xapp schakelaar 1x verlichting schakelaar/dimmer)

Ik denk dat je met een inbouwdimmer en een IR->X10 kastje je wensen kan vervullen
Groeten, Peter

Erik van Voorst (in memoriam)

Inderdaad,

Peter, de helft is door jou al opgelost nl het verlichtingspakketje
is perfect (x10/pronto)

Nu las ik (in de baas zijn tijd) dat het aan/uitschakelen van stopkontakten alleen via HET LICHTNET mogelijk is.

Dit wordt zeer moeilijk ik moet dus 220V gaan aanleggen van de X10 naar het te schakelen stopkontakt of apparaat. Dit is pech, ik had gedacht dat ik een learnfuncitie zou krijgen met de X10/pronto voor mijn RF wat inhoud al mijn 3 bestaande schakelbare stopkontakten houden en alleen de RF afstanbediening tegen de x10 of pronto houden en voila. Nu moet ik dus alles wat ik heb dumpen. Nieuw kopen en 220V maken van de x10 naar de schakelpunten.
Da's jammer en ga ik over nadenken.

Of zijn er simpelere oplossingen ???
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

PM

Je kan met deze spullen alleen X10 schakelen.. en dus niet je huidige spullen helaas.

Verder hoef je geen 220 aan te leggen.. die ligt er toch al?
Je kan gewoon je bestaande 220V net gebruiken.. daar worden de X10 signalen over verstuurd.. geen probleem toch?
Je hebt wel een doorsteekstekker o.i.d. nodig als je ook je apparaten wil schakelen..

Tja als je het met X10 wil doen is er een oplossing.. je huidige spullen weg, een pronto, een IR7243 Controller (IR->X10) en de benodige licht/apparaatschakelaars kopen. Dan heb je een mooi uitbreidbaar systeem.
Groeten, Peter

jaco

#72
Je koopt inderdaad een apparaat module voor zeg maar je sub versterker. Die plug je gewoon in een contactdoos, en in de X10 module stop je dan je power kabel van de sub.
Voor verlichting kun je inderdaad het makkelijkste de muurschakelaar vervangen door een X10 muurschakelaar.
Eventueel hotelschakelingen kun je nu ook maken door de micro switches. Die kun je weg bouwen achter je normale schakelmateriaal, en dan een andere X10 schakelaar bedienen.
Ik heb er 1 die werkte prima, maar opeens niet meer. Is nu vervangen. Kun je in 2 of 4 voud krijgen, dus met 2 dubbele schakelaars kun je 4 X10 adressen bedienen. Je kan dan alleen niet dimmen.

Je kunt zover als ik zie inderdaad met een pronto pr wel RF kunnen uitsturen. De uitbreiding die erbij zit (in de USA) doet dat voor je. Er is voor de pronto software wel een goede web site: www.remotecentral.com Er zit daar ook een forum aan vast. Daar staan wel heel veel oplossingen en tips op voor de meest voorkomende zaken.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Erik van Voorst (in memoriam)

Hai,

gisteren alles gelezen van de x10 site en er werd mij veel duidelijk.
bedankt voor nuttige tips deze zijn vaak nog duidelijker dan het leesvoer.

ik ga mij verder orienteren en hou jullie op de hoogte

groetjes
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Hoi,

Afgelopen zaterdag de Controller IR 7243 en een doorsteek lschakelmodule
van de X10 besteld. Zou deze week binnen komen.
Heb ik in ieder geval een beginnetje gemaakt.

Heb ik misschien weer een nieuwe hobby ondekt (electronica) ;D

Wat een mogelijkheden met die X10 (met pronto) ENORM
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!