Pronto en Pronto Pro (Robert)

Started by J.A.F._Doorhof, September 21, 2001, 17:23:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

#25
Een oplaadstation kost behoorlijk wat meer dan F 125,00 ik dacht ergens in de of net onder de F 200,00.

Met de oplaadbare batterij doet de Pronto als hij GLOEDNIEUW is, inderdaad een maand of 2 met mij gebruik, gunstig gezien zou dat dus best 6 maanden kunnen zijn.

Moest mijn laadstation in iedergeval gaan zoeken toen mijn pack de eerste keer leeg was, op dit moment doet mijn pack ongeveer een week of 4. Gezien het feit dat de Pronto bij mij DAGELIJKS bijna 10 uur per dag wel gebruikt wordt is dat inderdaad ZEER lang.

Gewone batterijen heb ik nooit geprobeerd, had al genoeg ellende met de Marantz MK-5000II gehad (3 dagen !!!!).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

#26
Frank,

Ik heb toch besloten om de herlaadeenheid voor de Pronto te nemen. Ik heb hem vanmiddig besteld. Prijs wat niet bekend bij de winkel, hoor ik nog.

J.A.F._Doorhof

#27
Hele verstandige keus. Heb je er binnen een jaar uit.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

#28
Frank,

Ik was al aan het rekenen gegaan en je hebt het er inderdaad binnen een jaar weer uit. Ik heb mijn menu's alweer veranderd, want ik komt aldoor achter meer functies. Neem nu eens vandaag, ik heb een macro aangemaakt als watching a dvd. Hierdoor gebeurt er het volgende: Dvd speler aan, receiver op dvd, video uit en subwoofer op de film stand. En tussen iedere uitvoering 2 sec delay. Kan het nog mooier ;D.

J.A.F._Doorhof

#29
JA ZEKER,

Je scrolt vast nog van scherm naar scherm ?
Je kunt met de nieuwe pronto software TABBLADEN aanmaken,
Scheelt enorm veel tijd.

MvrGr.
Frank

Welkom in de wereld die PRONTO heet  8)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

#30
Frank,

Sorry dat ik het vraag maar wat bedoel je met van scherm naar scherm scrollen en hoe zit het met die tabbladen?

J.A.F._Doorhof

#31
Laat zeggen je hebt een DVD speler geselecteerd.

Die bestaat dan bv uit 4 velden:
Transport
Numbers
Regionfree
Cursor

Normaal moet je dan van veld naar veld scrollen dus als je op Transport staat, dan moet je alle velden langs om op Cursor te komen (ja of één terug, dat weet ik ook wel, maar het gaat om het idee  ::)).

Als je nu gebruik maakt van TABBLADEN, dan krijg je net als in windows boven in een serie tabbladen, als je dan op een tabblad drukt dan springt de Pronto direct naar dat veld.

Kijk op www.remotecentral.com voor voorbeelden hiervan, dit is echt een INMENSE vooruitgang.

MvrGr.
Frank

PS.
Makkelijk zelf te maken, maar let wel op de constantheid van de tabbladen (maw op ALLE velden op de gelijke plek) anders wordt het heel lelijk.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

#32
Frank,

Ik heb een bestandje gevonden met tabbladen op www.remotecentral.com. Goed voor het gebruikersgemak ;). Ik zal proberen om het in mijn menu's te verwerken ;). Weet je nog meer van die handige dingen.

J.A.F._Doorhof

#33
Tja,

Ik ben niet zo een wonder met de Pronto  ???
Maar ik kan er ondertussen mee wat ik wil.

Wist je dat er een Tetris game in verstopt is ?
Makkelijk om te spelen als je vrouw het bier haalt  ;D

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

#34
Frank,

Ik heb op www.remotecentral.com Tetris gezien, leuk maar gaat ten koste van de batterijen (nog wel totdat de oplader er is ;D). Voor de correctie ik heb geen vrouw ook geen vriendin en ik ben nog jong, 17 jaar om precies te zijn (en dan al een Pronto ;D).

J.A.F._Doorhof

#35
Zo jong en dan al verpest.
Als je maar niet dezelfde eisen aan je vrouw stelt als aan je AB, want niet iedereen heeft zoveel geluk als ik  ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

#36
Frank,

Ik zei dat ik zou proberen om de tabs in mijn menu's  in te voegen, maar dit lukt me niet. Als attachment heb ik het tabs bestand. Kun je kijken hoe het werkt.

J.A.F._Doorhof

#37
Ok,

Je moet een nieuw apparaat aanmaken.
En daar via gewoon copy & paste de gallery van je keuze heen kopieëren.

Dan ga je op één van de tabbladen staan en selecteer JUMP to. Da's alles.

Ik heb even een voorbeeld bijgevoegd.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

#38
Frank,

Ik heb het nog niet helemaal door, maar dat komt nog wel (denk ik). Trouwens, hoe heb jij je configuratie op dit moment in je Pronto. Ik heb als attachment die van mij. Als jij die van jou doet dan kunnen we elkaars configuratie bekijken. Geef je mening.

J.A.F._Doorhof

#39
Als jij die van jou laat zien, dan laat ik die van mij zien  ;D. Komt me bekend voor, maar dat komt nog wel  8).

Ik heb mijn pronto bestandje bijgevoegd, zal morgen even naar de jouwe kijken.

Dat jumpen is echt super simpel, maar zorg wel dat zowel je pronto als de software de nieuwste versie is.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

#40
Frank,

Ik heb jouw configuratie eens bekeken. Wat een groot bestand, 344 kb :o. Die van mij is MAAR 62 kb :'(. De menu's zijn goed uitgewerkt en zijn makkelijk te gebruiken. Ik wou dat ik zulke menu's kon maken. Kom nog wel. Alles op zijn tijd ;).
Mijn software is in ieder geval up to date. Pronto Edit Versie 1.05 en in de Pronto Sys 4.8, App 4.86 en Ru 940 1.0. Dus dat zit wel goed ;D.

J.A.F._Doorhof

#41
Gebruik die van mij gewoon als voorbeeld, knippen plakken etc. Ik heb de Pronto nu al een jaar of 3 dus je mag er wel vanuit gaan dat ik nu een beetje er mee om kan gaan  ;D.

Ik heb toen echt de allereerste gekocht die in Amerika op de markt kwam, koste me een arm en een been. Maar tot nu toe ben ik ZEER tevreden. In het begin is de software inderdaad wat ingewikkeld, teveel mogelijkheden, maar als je gewoon eens kijkt hoe mijn tabs in elkaar zitten dan zul je merken dat het helemaal niets voorstelt.

MvrGr.
Frank

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

#42
Frank,

Als ik het goed heb is de Pronto die jij uit Amerika hebt de TS-1000. In de kleur zwart. Dat is namelijk het Amerikaanse 1 MB model.

J.A.F._Doorhof

#43
Inderdaad.
Wat dan ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

#44
Frank,

Niks, ik wou even kijken of ik ook op de hoogte ben van alle Pronto modellen.
Ik heb het oplaadstation vandaag ook opgehaald en inderdaad, de prijs was rond de 200 gulden namelijk 189,-. Gelijk opgeladen natuurlijk (na wat problemen om het dekseltje los te krijgen uit het batterijenvakje) en de batterij is helemaal vol. (Op internet las ik dat de battery indicator niet helemaal goed werkte met de oplaadbare batterij) Maar daar had ik geen last van, anders is daar wel een oplossing voor te lezen op www.prontoedit.com De Pronto werd wel warm aan de achterkant waar het batterijvakje zit. Heb jij hier ook last van met jouw Pronto?

J.A.F._Doorhof

#45
Da's redelijk normaal met oplaadbare batterijen. Zoals je weet race ik als hobby met NITRO RC auto's, soms stap ik echter ook even over naar electrisch (mini-z 1/24, very cool en fast) deze gebruiken Nimh batterijen. Normaal laden duurt 22 uur, maar met mijn lader inclusief conditioning binnen een half uur, en JA dan worden de batterijen ZEER heet  :o. (niet te vaak doen dus).

De Pronto laad zelf ook behoorlijk snel, dus een beetje warmte mag geen probleem zijn, ik weet eigenlijk niet beter. Tenzij je zo een GAMMA oplader gebruikt (duurt lang & batterijen blijven koud), maar die mollen je batterijen en maken ze zeer lui.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

#46
Frank,

Heb jij de 2 MB Pronto al binnen? In een ander berichtje zei je dat je de 2 MB besteld had.

J.A.F._Doorhof

#47
Moet elk moment binnen komen, heb mijn Pronto verkocht aan een kennis en hij en ik zitten ons nu samen heel erg te concentreren om het ding hierheen te stralen, maar het wil nog niet echt lukken......... Ik wil de nieuwe en hij wil de mijne.

Ik denk volgende week.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

#48
Frank,

Laat het me weten als je hem binnen hebt. Vertel dan ook even of je de 2 mb versie beter vindt of niet. Software, hardware dat soort dingen.

J.A.F._Doorhof

#49
Komt voor elkaar, maar ik denk dat er weinig verschil is hoor. Ben al verslingerd aan deze versie.

Volgens mij is alleen het geheugen groter.
Heb alleen wel een andere software versie van ProntoEdit gevonden die alleen voor de 2MB versie is.

Laat het wel weten.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"