Pronto en Pronto Pro (Robert)

Started by J.A.F._Doorhof, September 21, 2001, 17:23:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Robert from PC & Home Theater forum  
Pronto en Pronto Pro  Posted 9-11-2001 12:18  

--------------------------------------------------------------------------------
Wat ik allemaal hoor over de Pronto is eigenlijk alleen maar positief en nu denk ik er ook over na om een Pronto (Pro)te kopen, alleen wat zijn de prijzen van de Pronto en de Pro versie?
Ik heb ook op het forum gelezen dat er ook een plan is om een grote inkoop van Pronto's te doen en wat wordt de prijs dan ongeveer?
 
moderator from PC & Home Theater forum  
Re: Pronto en Pronto Pro  Posted 9-18-2001 09:23  

--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb het ding in mijn handen gehad (net teveel bewaking voor de binnenzak :-)), en het is inderdaad een zeer leuk ding.

Prijzen liggen in Amerika zo rond de US 990.00, ik weet nog geen prijzen voor Nederland.

Maar ik blijf voorlopig nog even bij mijn oude pronto.
Kleur is leuk, maar voor dat geld kun je veel leukere dingen doen.

MvrGr.
Frank
 
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

#1
De kleuren bij de pronto pro geven het wel erg veel meer qua kwaliteit. Jammer dat hij zo duur lijkt te worden.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

cinepaulis

#2
Weet iemand of je van handheld (of PDA's of Persponal Data Assistant) dingetjes ook een soort Pronto kunt maken ?

Ik dacht dat je met die Palm III ook infrarood commando's kon versturen, maar ik weet niet of je daar ook je HT spul mee kunt bedienen, of dat het alleen data transfer is (waarbij de snelheid veel te hoog is voor normale HT apparatuur).

Paul ???
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

J.A.F._Doorhof

#3
Het schijnt inderdaad te kunnen, is zelfs software voor.

Maar naar ik heb gehoord is het resultaat niet echt bruikbaar, daar de IR sterkte niet sterk genoeg is en erg richtingsgevoelig.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

#4
De Pronto Pro wordt me te duur, het grootste verschil is het kleurendisplay en het grotere geheugen en om daar nu zoveel meer voor neer te tellen.
Dus ik heb besloten om de gewone Pronto te bestellen:), ik ben benieuwd wat dit geweldig apparaatje allemaal kan.
Toen ik hem bestelt heb werd er mij vertelt dat er 2 weken levertijd op zit.
Nu is er al 1 1/2 week van om, dus ik verwacht hem komende week. Zodra ik hem heb laat ik mijn mening weten.

J.A.F._Doorhof

#5
Zorg ervoor dat je goed veel tijd neemt om met Prontoedit te spelen (de software), en kijk voor voorbeelden op www.remotecentral.com en www.prontoedit.com.

Heb je vragen kun je die hier altijd kwijt.
Ik weet zeker dat je zeer onder de indruk zult zijn, ik verslond AB's en sinds ik de Pronto heb ben ik ervan overtuigd dat deze zijn hele leven hier zal slijten.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rick-DTS

#6
Frank,

De software welke bij de Pronto zit.....kun je dat ook met een echte computer doen....een MAC dus ;D ;D ;D ;D ?

Rick 8)

J.A.F._Doorhof

#7
Ik dacht dat het alleen PC software is, maar kijk eens op de site www.prontoedit.com.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

cinepaulis

#8
Wellicht kun je het ook m.b.v. "Virtual PC" dit is een PC-emulator voor de Mac.

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

Rick-DTS

#9
Hoi Cinepaulis,

Bedankt voor je reactie. Virtual PC is inderdaad een mogelijkheid alleen dan wordt de Pront helemaal duur. :(
Ik denk dat ik maar eens bij iemand een paar avonden achter zijn/haar pc moet kruipen. Ook kan ik nog een kant en klare pronto of Pronto Pro ;D bestellen waar alles van mijn EAD al inzit. ( hoewel natuurlijk voor mijn andere apparatuur niet ideaal.

Rick 8)

Robert

#10
HET is binnen. De Pronto. Ik moet zeggen dat dit de beste afstandsbediening is in de prijsklasse rond de 1000 gulden.
Bedieningsgemak is echt super.
Makkelijk in te stellen, wat wil je nog meer! En niet te vergeten dat bij de knoppen Vol -, Vol +, Chan - en Chan + ook het gevoel mee telt.
Bij - is de knop hol en bij + bol, dit zijn van die kleine dingetjes die een goede afstandsbediening nog beter maken.
Nu ben ik al aan het uitproberen geweest met ProntoEdit en op Internet zie ik allemaal van die te gekke knoppen, nu vraag ik me af hoe kun je die knoppen zelf ontwerpen en invoeren in ProntoEdit? ???


MvrGr.
Robert

J.A.F._Doorhof

#11
Kijk op www.remotecentral.com daar vindt je een schat aan informatie en handige utilities voor de Pronto.

Meestal download ik gewoon een "art" gallerie en ga daar mee aan het stoeien. Eigen ontwerp hoeft van mij niet zo nodig, er is zoveel te krijgen  ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

#12
Nu heb ik een probleem met het up- en downloaden. Dit werkt niet. ProntoEdit zegt: Pronto not connected. Ik denk dat de seriele poort in gebruik is, maar hoe krijg ik die poort vrij ???

J.A.F._Doorhof

#13
Kijk even op je goede poort heb gekozen  ::) (zal wel).

Probeer je pronto even aan te zetten, door op de display te drukken, dit wil vaak helpen, een pronto in ruststand werkt bij mij ook niet met uploaden.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

#14
Frank,

Ik heb geprobeerd om te uploaden door de Pronto aan te zetten, maar dan lukt het ook niet.
Ik weet niet of ik wel de goede poort heb.
Hoe zet ik hem op de goede poort.
In Systeem, tabblad Apparaatbeheer heb ik COM4 staan.
Na proberen te uploaden staat er opeens COM3 dus ik denk dat dat de seriele poort is maar hoe weet ik dat zo zeker want hij pakt hem niet.
Bij de Poortinstellingen moet de bits per seconde op 115200 staan, dat heb ik goed.
Hoe heb jij trouwens je instellingen van de seriele poort staan, zoals Pariteit en Databits.
Na proberen te uploaden staat er bij details niks (het hele venster is leeg).

J.A.F._Doorhof

#15
Als het goed is scant Pronto-Edit zelf de poorten af.

Even op een rijtje:

Je hebt in je PC gewoon 2 compoorten neem ik aan.
Heb je een intern ANALOOG modem ? zo ja op welke com staat die.

Check of je poorten werken door er een seriele muis aan te hangen.

Als alle poorten gewoon werken dan moet de Pronto herkend worden, de instellingen onder windows kun je gewoon laten staan.

Probeer de Pronto anders ook eens op je andere compoort.

Laat even weten hoe het gaat.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

#16
Frank,

De interne modem die zit op COM2. Ik kan niet uitproberen of mijn poorten goed werken want ik heb een muis met een andere aansluiting dan de 9 pins van de seriele aansluiting (Compaq he ;)). Ik heb maar een seriele poort, dat is die 9 pins aansluiting. Dus bij opstarten staat er COM4 en na proberen staat er COM3 in Apparaatbeheer.

J.A.F._Doorhof

#17
Dat spoort niet helemaal, als je modem op COM2 staat dan zou de andere poort poort 1 moeten zijn (normaal).

Kijk eens naar het poortadres in de BIOS van je onboard serial port. En kijk of er niet bij toeval nog 2 poorten aktief zijn in de BIOS ipv 1. Als er 2 aktief zijn, check dan de poortadressen, en zorg dat deze niet met elkaar (bv met het modem) conflicteren.

Als je in de mogelijkheid bent, trek dan even je modem eruit en test dan of je bij het aanzetten van je machine onder je eerste opstart scherm, dat is het schermpje waarbij je ziet wat voor CPU je hebt, hoeveel geheugen etc, ziet hoeveel compoorten er zijn.

gebruik even een bootflop hiervoor, windows drukt dit scherm meteen weg met zijn splashscreen.

De bedoeling is dat je compoorten netjes op 3F8 IRQ4 en 2F8 IRQ3 staan, 3E8 en 2E8 zouden respectievelijk COM 3 & 4 moeten zijn.

Ik weet niet welk model compaq met welke BIOS werkt, dus probeer dit zelf even uit te vogelen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

#18
Frank,

Wat je zegt dat klopt, als je modem op COM2 zit dan is de seriele poort COM1. Ik heb in het Compaq BIOS gekeken en daar is er maar 1 seriele poort en die stond op uitgeschakeld! Nu heb ik gebruik gemaakt van de mogelijkheid om de standaardwaarden te herstellen en nu sprong de seriele poort op 3F8 IRQ 4 en wat gebeurt er: Het werkt. ProntoEdit pakt de seriele poort (COM1) en zoekt naar de Pronto. Het uploaden werkt en het downloaden ook, nu nog de goede configuratie downloaden ;).

J.A.F._Doorhof

#19
Hiephoi voor compaq NOT  ???.

Laten we hopen dat iemand anders die BIOS fout had ingesteld, anders is het wel een heel slechte beurt van Compaq.

Maar ja, blij dat alles werkt.
Kijk op www.remotecentral.com voor verschrikkelijk veel CCF's daar vindt je vast wel wat voor je setup.

Hou ons op de hoogte.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

#20
Ik heb mijn eigen gemaakte menu's gedownload naar mijn Pronto en nu bevalt de Pronto me nog beter. Geen overbodige menu's maar (Geen Tuner, geen CDR, geen CD, daarvoor is er de dvd speler he ;D). Nu heb ik 95% vrij aan geheugen (wat kan er dan nog veel in ;D). Dankzij jullie enthousiasme ben ik ook tot aanschaf over gegaan, bedankt hiervoor.

J.A.F._Doorhof

#21
Zelf gemaakt menu's zijn inderdaad een hele coole functie van de Pronto.

Ik heb hem nu al een paar jaartjes en elke keer als ik uitgekeken raak op de Pronto, programmeer ik weer wat opnieuw en voila een nieuwe AB  8).

Ook handig is dit IK nu bepaal hoe de AB functies uitgelegd worden op de remote, geen geklungel met een verkeerde of onlogische labeling, gewoon je eigen keuze en totale vrijheid.

Alleen het scherm had voor mij wat groter gemogen, en ik mis een cursor vierkant, verder 100% tevreden.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

#22
Frank,

Ik ben het helemaal met je eens. Met het aanpassen van de Pronto raak je er nooit op uitgekeken. Het scherm had misschien iets groter kunnen zijn. Harde cursor was ook handig geweest, maar niet dat ik klaag. Trouwens toen ik vandaag op de Pronto site van Philips was kwam ik daar de Pronto Neo tegen. Weer een nieuw model toegevoegd aan de Pronto serie. Nu wel met een door jouw verlangde groter scherm en een cursor. Hoe heb jij trouwens je instellingen van de Pronto (backlight op hoeveel seconden?). Ik heb hier alvast een attachment van de Pronto Neo.

J.A.F._Doorhof

#23
Plaatje werkt niet, ben zelf even gaan zoeken.

Ziet er inderdaad leuk uit, maar voor mijn setup iets te beperkt (ben ik bang). Voorlopig blijft het de Pronto.

Heb net een nieuwe 2MB versie besteld, want ik heb mijn 1MB versie vol  ???.
Tja heb een jaar geleden geroepen dat ik hem zou opeten als ik hem vol zou krijgen, maar heb nog geen honger  ;D, en het onverwachte is toch gebeurt.

Rot Hobby ook.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

#24
Frank,

Ik heb de 2 mb versie en ik heb na alle menu's en knoppen nog 95% vrij (ik heb wel alle verborgen devices verwijderd ;D).
Nu ben ik nog van plan om het oplaadstation te kopen voor de Pronto want hij vreet batterijen. Ben benieuwd hoe duur dat ding kost (circa 150 gulden, schat ik). Na 2 weken kon ik de meegeleverde batterijen al vervangen, vreemd he ???. Vraag me niet hoe dit kan, want in de handleiding staat dat de levensduur van de batterij ongeveer 6 maanden is. Dat komt niet in de buurt van mijn 2 weken.