Iriver T10 of Iaudio U3?

Started by hulskof, April 24, 2007, 14:16:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hulskof

Welke zou je nemen en waarom?

Ik vind zelf het volgende erg belangrijk:

- geluidskwaliteit (ligt ook aan koptelefoon, ik ben van plan een Senheiser PX100 erop aan te sluiten)
- degelijkheid (kan hij tegen een stootje)
- bedieningsgemak (zowel laden van mp3's als het afspelen e.d.)
- batterijduur (om de Iaudio in het stopcontact te kunnen opladen is weer een oplader nodig, de Iriver maakt gebruik van een gewone AA)
- draaggemak (Iaudio kan enkel in een broekzak? Iriver kun je ook nog om je nek hangen)

Iemand ervaring met beide spelers? Waar nog meer op te letten?
Alvast dank

Gizz

trust me ga voor de iaudio xl5. kost wel wat maar dan ben je ook echt klaar.

Roksan

Quotetrust me ga voor de iaudio xl5. kost wel wat maar dan ben je ook echt klaar.

Dat kan ik alleen maar beamen. Speelt heel lang (>30 uur) op de akku. Klinkt super en is robuust. En nog een voordeel. Het is geen Ipod  ;D ;)
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

hulskof

Nee, dank je. Geen HD player voor mij.

NeoPhix

Ik vind persoonlijk de F2 van iAudio een erg mooi spelertje... kijk anders even rond in de database / het forum van www.dapreview.net daar staat ook genoeg informatie over de spelers.
Maar volgens mij zijn beide spelers een goede keus... Dacht wel dat die iRiver een MTP speler is, dus alleen te gebruiken i.c.m. windows media player voor het laden van je mp3's terwijl iAudio spelers UMS zijn, en dus gewoon als extern geheugen te gebruiken zijn. Dat is dan weer een plus voor de iAudio.

BigBadWolf

Ik heb al bijna een jaar een iaudio U3 1GB, icm Sennheiser CX300 IEMs.

Hij bevalt me uitermate.

Het is een UMS device dus files en muziek eropzetten gaat gewoon met Windows Explorer zonder extra software. Cowon komt regelmatig met firmware updates die eenvoudig te installeren zijn. Hij is voorzien van een oogje voor een lanyard dus je kan hem ook om je hals hangen. Zelf laat ik hem altijd via USB laden.

Het bedieningsgemak is OK na een tijdje wennen, maar zeker niet zo intuitief als een iPod.
Geluidskwaliteit is altijd subjectief, maar ik ben er zeker tevreden van. De versterker is krachtig en zowel op laag als hoog volume levert hij een dynamisch en onvervormd geluid. Ik heb getest met de bijgeleverde dopjes, een Sennheiser MX500 en zoals gezegd gebruik ik nu een Senn CX300.

Zelf gebruik ik geen enkele van de digitale geluidsgadgets (mp3enhance, 3D, mach3bass, equalizer...) maar ze zijn er wel als je daar behoefte aan hebt. Itt de iPod zorgt de equalizer niet voor een vervormd geluid omdat de versterker genoeg reserves heeft.

Dit gezegd zijnde, heb ik na een langere tijd min of meer intensief gebruik drie minpunten gevonden:

-Hij speelt mp3's niet helemaal gapless af. Als je veel naar mix cd's met in elkaar overvloeiende nummers luistert kan dit een nadeel zijn. Mogelijk wordt dit wel opgelost in een volgende firmware versie.
-In pauzestand is er een heel lichte achtergrondruis aanwezig. Dit hoor je m.i. beter met IEM's dan met dopjes of headphones.
-De radio is ondermaats.

Ik heb te weinig ervaring met Iriver toestellen om hier een gefundeerd oordeel over te vellen.

Hope this helps...

hulskof

Yep, kwam erachter dat de T10 vrijwel nergens te krijgen is. Dan is keuze snel gemaakt.  ;D

Douma

Quotegeluidskwaliteit (ligt ook aan koptelefoon, ik ben van plan een Senheiser PX100 erop aan te sluiten)

Heb je al eens op www.headphone.com gekeken? Een website boordevol informatie over koptelefoons.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Gizz

Ik heb ook een hele goeie site voor je. Kijk maar eens naar www.head-fi.org
Daar heb je genoeg forums met gebruikers ervaringen over alle soorten koptelefoons.
Mijn voorkeur is de shure e4c.