Gestolen Laptop

Started by LexiconLogan, April 23, 2007, 15:11:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman

#25
Ik wil je niet nerveus maken, maar ik heb ook zoiets aan de hand gehad ooit met een videorecorder (wist ook niet dat tie gestolen was en had er de volle mep voor betaald zeg maar) en heb toen mooi moeten voorkomen ervoor! Overigens wel vrijgesproken wegens  gebrek aan bewijs dat ik wist dat tie gestolen was...

Klein verschil is alleen dat in mijn geval de politie hem kwam halen zeg maar (terwijl ik van niets wist)  ;D

garmtz

Zie je wel, had ik toch een beetje gelijk... ;)

LexiconLogan

hoop dat ik wifi heb in de cel...beetje verslaafd aan Ht forum namelijk...
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

VlisChris

Als je zelf al aangifte doet bij de politie omdat je pas na aankoop ontdekt dat die gestolen is, dan kan ik me niet voorstellen dat ze daar stappen tegen ondernemen.
Je onderneemt zelf al stappen om het recht te zetten toch?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LexiconLogan

Vanavond na 19.00 weet ik meer...heb er iig geen zin in
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

jowi

Ligt er een beetje aan wat de prijs is die je hebt betaald... als het een marktconforme 2e handsprijs is kunnen ze je niet veel maken. Maar een vrijwel nieuwe laptop voor bijv. 200 euro dan gaan ze er vanuit dat je zelf beter had moeten weten en dus willen en wetens geheeld hebt...

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

LexiconLogan

ga dus waarschijnlijk voor 900 euro de boot in ( in het landsbelang :-\)
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

spotmatic

Quote from: Kef-mania on April 23, 2007, 17:14:27
ga dus waarschijnlijk voor 900 euro de boot in ( in het landsbelang :-\)

Hoe duur was de laptop nieuw? En hoe oud is-ie?
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Davey

Quote from: Kef-mania on April 23, 2007, 17:14:27
ga dus waarschijnlijk voor 900 euro de boot in ( in het landsbelang :-\)
Volgende keer bij mij bestellen slome. Weet je toch?

mikeske

vind het wel mooi van je dat he hem terugbrengt.
veel succes vanavond  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

LexiconLogan

Quote from: Davey on April 23, 2007, 17:48:45
Volgende keer bij mij bestellen slome. Weet je toch?
HAHA weet ik toch..
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

LexiconLogan

daar gaan we.... :-\

ik laat het weten...(als ik vrij ben)
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Erik

#38
Ik zie het nergens maar kun je misschien nog je geld terug krijgen bij de verkoper? Of kun je de politie de dader aanwijzen zodat je nog wat genoegdoening krijgt? En waar moeten we nooit een apple kopen, marktplaats.nl  ;D

Sterkte in ieder geval en respect voor je keuze di je veel verliesoplevert.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

BOUBOU

Ik ben benieuwd naar je bevindingen bij de politie.

Kunnen we nog ergens doneren?  :)

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Driven2Shine

Quote from: Kef-mania on April 23, 2007, 18:19:54
daar gaan we.... :-\

ik laat het weten...(als ik vrij ben)
Ik wil eventueel wel een cake voor je bakken met een vijl erin :)
Succes ermee, ik hoop dat het allemaal goed komt voor je.

spotmatic

Ongetwijfeld komt hij straks weer terug MET laptop. Voor de vorige eigenaar zal het een verzekeringskwestie zijn, of de kosten worden verhaald op de dief (voorzover mogelijk). Het kan immers niet zo zijn dat je te goeder trouw handelt en vervolgens op hoge kosten wordt gejaagd. Wie gaat serienummers (laten) controleren als je iets tweedehands koopt voor een normaal marktconform bedrag?
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Davey

Quote from: Kef-mania on April 23, 2007, 18:19:54
daar gaan we.... :-\

ik laat het weten...(als ik vrij ben)
Het is het beste voor iedereen als ze je niet meeer vrij laten  ;D

Quote from: Kef-mania on April 23, 2007, 18:13:18
HAHA weet ik toch..
Maar je hebt het niet gedaan

blue-eyes

Quote from: spotmatic on April 23, 2007, 19:07:49
Ongetwijfeld komt hij straks weer terug MET laptop. Voor de vorige eigenaar zal het een verzekeringskwestie zijn, of de kosten worden verhaald op de dief (voorzover mogelijk). Het kan immers niet zo zijn dat je te goeder trouw handelt en vervolgens op hoge kosten wordt gejaagd. Wie gaat serienummers (laten) controleren als je iets tweedehands koopt voor een normaal marktconform bedrag?

Wat gevoelsmatig juist is wil niet altijd zeggen dat de wet ook zo in elkaar zit!

Heeft dit ook niet eigenaar en bezitter te maken? Daar zit verschil tussen. Jij als bezitter van de laptop hebt ook rechten. Maar wellicht dat ik er weer naast zit, de lessen recht zijn zeker 15 jaar geleden.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Erik

Als jij (aantoonbaar) ter goeder trouw een laptop koopt die later gestolen blijkt. Hoef jij die laptop niet aan de eigenaar terug te geven. Zo zit de wet in elkaar, jij hebt tenslotte ter goeder trouw gehandelt. Echter jij hoeft niet je onschuld te bewijzen maar de wetgever moet jouw slechte trouw bewijzen, zoals met alles.
Was pas nog op radar, iemand zag zijn gejatte brommer bij iemand anders maar die bleef stug volhouden dat hij hem eerlijk gekocht had 2e hands.  De politie kon hem niet zomaar ophalen en teruggeven. terwijl daar redelijk vaststond dat hij de dief was gezien zijn historie.

Dus als je echt kan aantonen dat je hem eerlijk hebt gekocht zit je zeker goed.

De vraag is wat de eerlijke koper wil, ik kan me ook voorstellen dat hij geen 900 euro verlies wil lijden en wettelijk gezien hoeft hij dat dus niet. De kans is nu wel aanwezig dat de verzekering hem in beslag neemt cq krijgt van politie en laptop weer verkoopt om schadeloos te worden gesteld voor een mogelijke uitkering aan slachtoffer van gestolen laptop. Wat dat betreft kan hij hem misschien beter wel houden. Eventueel wel het slachtoffer de kans geven zijn data te "redden". Of je moet zeker weten dat het slachtoffer geen uitkering heeft gehad natuurlijk, maar hoe kom je daarachter...
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

lampie1979

Grote kans dat de oorspronkelijke eigenaar niks geeft om de laptop, maar wel om de gegevens die erop staan, b.v. familie foto's en mailtjes...

Iig goede actie dat je contact met de politie zoekt.
|Onkyo TX-NR905B| |Monitor Audio GR60/20| |MC Systems| |Behringer FBD1124P| |SVS PC-Ultra| |QED 25th Anniversary| |Hitachi PJ-TX300| |Projecta 2m| |Xbox-360 incl stuur| |HTPC C2D| |5TB fileserver| |Hoepel 2.3a|

Davey

Quote from: mikeske on April 23, 2007, 21:15:42
zolang hij maar zijn zeepje niet laat vallen in de douche  ;D
Wie weet doet ie het daar allemaal wel om  ;D

Raphie

ben benieuwd hoe dit afloopt!  ;D
JBL PRX Power!

LexiconLogan

#48
Eerst driekwartier wachten met mijn 'onechte kind' op schoot. Dan komt oom agent met een uitgestreken kop en grapt dat het slecht getimed is ivm de nummer 14 uitzending van vanavond. Vervolgens beginnen met het formuliertje op een pc uit 1999. Ik grap nog dat hij die 'van mij' wel mag gebruiken. Niet gewaardeerd. Ik leg de man uit dat dit ding vanaf 1000 euro te koop is online en dat ik gezien het goede doel van de markt een prijs van 900 wel billijk achtte. Na 1,5 uur; Ik met de agent mee om gevisiteerd te worden..o nee.. na 1,5 uur met de laptop onder mijn arm naar buiten. De rechter beslist of dit ter goeder trouw was maar oom agent wekte de indruk dat dit wel goed zou komen. Meneer ***** U krijgt misschien een lintje..

Ik heb het serienummer en mijn GSM nummer achtergelaten en de eigenaar mag de files ophalen.

Eind goed al goed. Maar het beste nieuws: Ik kan rustig (pijnloos) zitten en ik pik mijn zeepje weer in een hotel op ;)
Dank voor de speculaties en vooral aan Davey..
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Driven2Shine

Goed om te horen dat het zover goed afloopt.
Nu alleen nog afwachten wat de rechter vind, al denk ik dat je wel een goede kans maakt.