Gestolen Laptop

Started by LexiconLogan, April 23, 2007, 15:11:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LexiconLogan

Heren, Ik ben er zojuist achter gekomen dat ik een Laptop heb gekocht die gestolen blijkt te zijn. >:( Wat is jullie advies? Naar de politie en inleveren? Eigenlijk wil ik hem meteen vekopen maar...mag dat? (bij Ohra wel zeker  :-\ )
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Driven2Shine

Hmm dat is lastig.
Als je naar de politie gaat ben je en je geld en je laptop kwijt.
Ik zou even de verkoper vragen hoe en wat en als je zijn gegevens hebt kan je altijd nog naar de politie gaan.

Blijft moeilijk maar ik denk dat de originele eigenaar dolblij zal zijn als hij zijn/haar laptop weer terug heeft.

LexiconLogan

Quote from: [SV] on April 23, 2007, 15:41:31

Blijft moeilijk maar ik denk dat de originele eigenaar dolblij zal zijn als hij zijn/haar laptop weer terug heeft.
Precies maar gezien de prijs die ik betaald heb kon ik het ook niet weten. Tref alleen veel persoonlijke dingen aan van de vorige eigenaar.. :-\
Geen adres zover..
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

ChrisV

Quote from: Kef-mania on April 23, 2007, 15:11:43
Heren, Ik ben er zojuist achter gekomen dat ik een Laptop heb gekocht die gestolen blijkt te zijn. >:( Wat is jullie advies? Naar de politie en inleveren? Eigenlijk wil ik hem meteen vekopen maar...mag dat? (bij Ohra wel zeker  :-\ )

Doorverkopen met de kennis dat deze gestolen is, maakt jou nog meer strafbaar vrees ik....

Driven2Shine

Quote from: Kef-mania on April 23, 2007, 15:49:22
Precies maar gezien de prijs die ik betaald heb kon ik het ook niet weten. Tref alleen veel persoonlijke dingen aan van de vorige eigenaar.. :-\
Geen adres zover..
Je weet toch wel van wie je de laptop gekocht hebt ?

spotmatic

Aangezien je de laptop te goeder trouw hebt gekocht, heb je m.i. niets te vrezen.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Hanky Panky

Nou SV, zo werkt dat niet. Als Kef de laptop te goeder trouw heeft gekocht (bijvoorbeeld in een tweedehands winkel) of als hij de laptop gekocht heeft voor een normale prijs van een particulier die hij kan aanwijzen (dus niet uit de kofferbak op een parkeerplaats of in het café voor 100 euro) dan hoeft hij niet vrijwillig afstand te doen van de laptop.

Is hij te kwader trouw dan zal hij de sigaar zijn. Maar dan nog moet hij vrijwillig afstand doen van de laptop.

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

vtuinen

Als jij een gestolen laptop moedwillig verkoopt (en dat doe je want je weet dat ie gestolen is) maak je je schuldig aan heling.  Strafbaar dus :( Ik zou eens een goede babbel maken met diegene die jou de laptop heeft verkocht. Alhoewel ik snap dat je je geld graag terug zou willen betwijfel ik of de verkoper dat ook gaat doen.


Aangifte doen bij de politie en laptop inleveren. Anders ben wellicht jij niet alleen het haasje.

EK
Equipment check my avatar

LexiconLogan

tja ik ga zoeken naar een aanwijzing van de vorige eigenaar en dan contact zoeken denk ik..al met al erg lullig dit..Verkoper is helaas slecht te traceren daar ik de pc op een markt ten behoeve van de kinderopvang heb gekocht. Iedereen mocht daar zijn waar verkopen.
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Raphie

#9
Sowieso mee naar de Politie gaan en verkoper aangeven van heling. Daarnaast vorige eigenaar mischien contacteren (email?)

zijn email staat vast wel ergens in z'n verzonden items ;)

JBL PRX Power!

Driven2Shine

Quote from: Hanky Panky on April 23, 2007, 15:52:23
Nou SV, zo werkt dat niet. Als Kef de laptop te goeder trouw heeft gekocht (bijvoorbeeld in een tweedehands winkel) of als hij de laptop gekocht heeft voor een normale prijs van een particulier die hij kan aanwijzen (dus niet uit de kofferbak op een parkeerplaats of in het café voor 100 euro) dan hoeft hij niet vrijwillig afstand te doen van de laptop.

Is hij te kwader trouw dan zal hij de sigaar zijn. Maar dan nog moet hij vrijwillig afstand doen van de laptop.


Dat begrijp ik maar als hij gegevens heeft van de verkoper heeft de politie al 1 stap gemaakt om dichterbij de dief te komen.
Zo bedoelde ik het eigenlijk.

jowi

Hoe weet je zo zeker dat ie gestolen is? Omdat er nog prive dingen van iemand opstaan? Dat zie je wel vaker bij 2e hands computers, niet iedereen is even zorgvuldig met het verwijderen van zaken.

Als er prive dingen opstaan die duidelijk niet van de verkoper zijn zou je wellicht iets van een adres ofzo in de bestanden kunnen vinden? Of namen/telefoonnummers van anderen?

spotmatic

#12
Waarop baseer je eigenlijk je constatering dat de laptop gestolen is? Niet iedereen is immers slim genoeg om te beseffen dat een laptop beter eerst schoongemaakt kan worden voordat deze verkocht wordt. Het aantreffen van persoonlijke bestanden is niet genoeg bewijs.

Edit: ik haat Johan  ;D
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

LexiconLogan

Nee ik heb even gebeld met Apple daar ik mijn twijfels had. Hij is gestolen en ik wil wel naar de politie gaan maar vrees dat ik dan 4 uur kwijt ben en een hoop gezeur aan mijn kop heb. Daar heb ik geen zin in eigenlijk maar goed...misschien toch maar doen.
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Nahpets

Quote from: Kef-mania on April 23, 2007, 15:57:56
Daar heb ik geen zin in eigenlijk maar goed...misschien toch maar doen.

Om de volgende redenen:
a) het is hetgeen je volgens de wet en fatsoen hoort te doen
b) als het jouw laptop was die gestolen is hoop je ook dat iemand hem terugbrengt
c) je hebt informatie die wellicht verwijst naar de dief
d) het is hetgeen je volgens de wet en fatsoen hoort te doen
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

LexiconLogan

Quote from: Enno on April 23, 2007, 16:10:49
Om de volgende redenen:
a) het is hetgeen je volgens de wet en fatsoen hoort te doen EENS
b) als het jouw laptop was die gestolen is hoop je ook dat iemand hem terugbrengt EENS
c) je hebt informatie die wellicht verwijst naar de dief EENS
d) het is hetgeen je volgens de wet en fatsoen hoort te doen is A?
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

VlisChris

D = A om aan te geven dat het zo belangrijk is volgens mij ;)
Ik ben het met Enno eens.
Wellicht krijg je nog een deel van je geld terug als "vinders"loon. En wellicht is de verkoper nog te traceren en kun je daar nog een deel van je geld mee terughalen.
Hoe dan ook: het is gewoon absoluut zuur dat het je overkomt natuulijk.
Maar ik zou er ondanks het gezanik van lang bezig zijn mee naar de politie gaan...
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LexiconLogan

Heb de afspraak zojuist gemaakt met Politie..
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Nahpets

Quote from: Kef-mania on April 23, 2007, 16:23:53
Heb de afspraak zojuist gemaakt met Politie..

Ik ben trots op je!
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Raphie

JBL PRX Power!

garmtz

Als je een gestolen laptop koopt ben je aan het helen en volgens mij net zo strafbaar als de verkoper... Ik zou dus voorzichtig zijn met de politie... :-\

Kan er ook naast zitten natuurlijk...

Raphie

Nee, heling is als je wéét (of kan weten) dat je een gestolen product koopt. Nu kom je er achteraf achter.
JBL PRX Power!

garmtz