haibane renmei (maker van lain)

Started by simsatit, April 22, 2007, 22:39:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

simsatit

Kwam laatst bij de lokale dvd boer deze anime serie tegen, toch maar gekocht (3 dvd box 30 euri) zeker geen spijt van , ik vond het een mooie serie.
Mysterieus gegeven, mooie sound, vond het wel een apparte serie van de maker van Lain. (Lain vond ik redelijk, maar vond deze beter)

Deze serie gaat over een meisje dat in een cocon geboren word in een soort klooster nabij een dorp.
Zij blijkt niet het enige kind die daar geboren is op deze ongebruikelijke manier en bovendien groeit er iets op haar rug.. vleugeltjes (te veel red bull gedronken zeker..)
Deze kinderen hebben ook een auriool maar weten niet wie ze zijn of waar ze vandaan komen.
De kinderen mogen de dorps muur dat om het gebied ligt nooit verlaten en moeten zich verdienstelijk maken aan de inwoners van het dorp die volgens eeuwenoude traditie het klooster met de kinderen weer beschermd.
Je moet wel een beetje houden van deze sfeer, redelijk minimalistisch vergeleken bij veel andere anime.
Ach ja en er zit altijd wel wat tienerleed etc. in dit soort series.

Kun je dit soort anime wel waarderen (gebeurt eigenlijk weinig en is toch mooi)
dan is dit zeker een aanrader.

Groet
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemĂȘleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Erik

Ik wist niet eens dat er nog anime werd gemaakt cq hier utkwam. Keek er vroeger graag naar (Akira, Ghost in a shell). Maar de laatste tijd kan het me helaas niet meer boeien.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill