aanschaf home theater receiver

Started by william, February 11, 2003, 11:00:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

william

Ik wil graag nieuwe home theater receiver gaan aanschaffen nu heb ik gehoord dat de sony strb1080 goed moet zijn is dit een goede keus of zijn er betere alternatieven ? Ik hoor graag reacties van jullie alvast bedankt.

MOHTFAN

Ik heb de 1080 niet gehoord. ???  Ik heb zelf wel een voorganger gehad de 930. Het zal me niet verbazen dat het similair zou zijn kwa geluid. Geen slechte instap model. Redelijk veel bass tot veel hoog  ;), alleen zijn de geluiden niet al te strak  :(, en zal je veel moeite moeten doen om deze strak te krijgen (ook speaker afhankelijk). Veel power had de 930 ook,  ;D iets wat ik raar genoeg niet van mijn marantz 9200 kan zeggen (terwijl deze kwa specs veel meer zou moeten hebben). Zoek je een goede (relatief goedkope) versterker om grotendeels dvd mee te kijken denk ik niet dat je erg fout kunt zitten. Puur voor muziek is hij ok, maar hij is geschikter voor dvd. Als ik het geluid nu vergelijk met mijn marantz dan moet ik ook zeggen dat het geluid van de sony electronischer  :-\  klinkt en de marantz natuurlijker   ;D . De tuner kwaliteit was marginaal  :P, en heb ik ook deels daarom nauwelijks benut. Het produkt was ook van top tot teen goed afgewerkt, ziet er dus gelikt uit  :D, dus daar verwacht ik dan ook geen problemen mee met de 1080. Wanneer je meer te besteden hebt zou ik zeggen ga wat hoger op kijken denon 3803 bv. Ik heb mijn Sony na 2.5 jaar vervangen, en niet zo zeer vanwege de 930 alleen 5.1 was met alleen dd en DTS, maar puur omdat ik toch niet helemaal blij was met het geluid anders had ik er makkelijk nog wel 2 jaar mee kunnen doen. oftewel nu een paar euro besparen kan toch duurder uitvallen, ja ik weet het je kunt uiteindig naar boven gaan maar dat bedoel ik niet.


Groetjes en eventuel veel plezier met je sony
Mohtfan
Marantz av8801 | Marantz sr9300 | Sony s4100 | BDP-S5000ES |  panasonic 424 | Anthem Statement a2 | B&W n803 | B&W htm1 | B&W cwm663 | Velodyne SPL-1200 Ultra | Naca 5 | Blue heaven | Audioquest carbon & Vodka| Monster 1000HD | Klotz m5n10 | Seec | Sony HW10 | 82Nu8000 | GIK

Lid45678

Ik denk dat MOHTFAN gelijk heeft dat de Sony wat minder natuurlijk klinkt. Je kan dit ook omschrijven als minder musikaal.
Als ik het niet verkeerd heb ligt de prijs van deze Sony rond de € 550 á € 600,- Je zou dan ook eens kunnen kijken voor een:
- Denon AVR-1803 en AVR-2802
- Marantz SR-4300 en SR-5300
- Harman Kardon AVR-3550 en AVR-4500
- Yamaha RX-V730 RDS
Deze klinken denk ik wat muzikaler.

Je kan ook nog de:
- Pioneer VSX-D711 en VSX-D811
- Kenwood KRF-X7060D, KRF-X8060D en KRF-X9060D
meenemen in je keuze.

Nu denk je misschien va pffff... das een waslijst. Maar het is verstandiger om goed te gaan luisteren wat jij het beste vind klinken. Verder spelen de instelmogelijkheden (features/specificaties) en het uiterlijk ook nog een rol.
Alleen zo maak je een goede keuze waarover je tevreden bent en kom je niet een maand na je aankoop een receiver voor hetzelfde geld tegen die je beter vind klinken.

Succes met je keuze.

Groetjes,

Marc