WELK PS DVD SYSTEEM

Started by hter, February 11, 2003, 04:29:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hter

Hallo, ik ben in het bezit van een Cineultra Progressive Scan dvd speler.Deze wil ik nu vervangen door een andere speler.Mijn keuze wordt:

1:Kiss/Revoy speler met Divx en Progressive scan
2:Philips 963 SA met DCDI Progressive Scan
3:Standaard speler met PSM 1 modificatie

Het gaat mij hoofdzakelijk om het beeld, en minder om het geluid en functies.

Scarp

Waar wil je 'm voor gebruiken? Voor aan een tv? Of aan een projector? Wat is je budget? Wil je zowel PAL als NTSC progressive?
Je kan een ook TagMclaren dvd speler kopen, heeft ook progressive scan (pal en ntsc), maar kost wel een beetje veel.
Van wat ik heb gehoord hier is een PSM-1 niet zo geschikt voor PAL dvd's.
Als je echt goed een projector wilt aansturen is een dvd speler met SDI en een aparte HTPC met H3D kaart de beste (qua prijs/prestatie) oplossing. Voor een TV heeft progressive weinig nut (behalve voor een klein aantal progressive scan tv's, maar daar zijn er maar een paar van).

hter

Ik gebruik een Sony 1252 CRT projector.Mijn budget ligt rond de 1000 Euro.Ik hoor heel veel goede berichten over die Philips 963 SA.Maar kan volgens mij maar een resolutie uitsturen.Die PSM 1 en Revoy/Kiss kunnen meer resoluties uitsuren.Heeft iemand die Philips en Revoy/Kiss wel eens gezien op Progressive Scan?

Roland

Kiss/Revoy: Ondersteunt nogal wat resoluties (http://www.dvd.nl/hwreviews.php?id=19&page=9). Je moet wel een SCART--> RGBHV kabel maken/kopen of je speler (laten) modificeren met 5 BNC-outputs.
Onder 'DVD/LD/D-VHS/DVD-A/SACD software & hardware vragen etc.' kan je ervaringen vinden van een aantal mensen met de Kiss, in combinatie met een CRT-projector.

Philips: 480p en 576p. Je hebt een convertor nodig om van het componentsignaal dat uit de Philips komt een RGBHV signaal te maken (of je 1252 moet een component ingang hebben .... ). Dit kan je doen met een Key Digital, bijvoorbeeld te krijgen in de webshop.

PSM-1 speler: Alleen een PSM-1 inbouwen kost al 750, dus wat dat betreft zou je budget wat te beperkt zijn. Er staat echter een Sony PSM-1 speler onder 2e hands (€ 600,=); misschien dat dat iets voor je is.

Voor een 1252 is een Philips 963SA erg mooi denk ik, icm Key Digital comp --> RGBHV convertor. Heb je ook nog eens SACD-ondersteuning en CD umsampling. Pal PS en regiovrij is via afstandsbediening te hacken.

RubenP

Interessant,

Ik ben ook aan het rondkijken hoe ik m'n projector het beste kan aansturen.
Alleen heb ik geen sony maar een Barco Data 800.

Deze heeft niet zo'n enorme bandbreedte. ???
Volgens mij gaat 1024 * 768 bij 75 Hz hier al overheen.
Bij 60 Hz zou het net gaan, maar ik kijk veel Pal titels.
Zou dus bv de revoy een goede keus zijn?
Wel voor het budget, ook belangrijk ;D

Wie schijnt wat licht in deze duisternis?

Groet
Ruben
Dali Blue serie 6006 SE + C1000 + R1000 / Rotel RSP1066 & RB985MkII  /  SVS 20-39PCi sub

Scarp

Quote from: Roland on February 11, 2003, 17:02:31

Philips: 480p en 576p. Je hebt een convertor nodig om van het componentsignaal dat uit de Philips komt een RGBHV signaal te maken (of je 1252 moet een component ingang hebben .... ). Dit kan je doen met een Key Digital, bijvoorbeeld te krijgen in de webshop.


"Toevallig" is een "Te koop" onderwerp gebumped door Frank voor die Key Digital dingen. 220 euro :)

hter

Is die PSM 1 minder bij PAL titels dan de 963 SA?
(heb namelijk alleen maar pal titels). ???