perfume

Started by squeek, April 17, 2007, 21:54:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

squeek

net gekeken en ben erg onder de indruk. aparte film en apart einde, verfillming van een boek. ikzelf lees niet maar ik veronderstel dat degenen die het wel doen het boek wel weer beter zullen vinden?!! :D

erg knap gefilmd trouwens en de sfeer zit er diep in. ff om bij weg te dromen.


greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

paul groot

Quote from: squeek on April 17, 2007, 21:54:58
net gekeken en ben erg onder de indruk. aparte film en apart einde, verfillming van een boek. ikzelf lees niet maar ik veronderstel dat degenen die het wel doen het boek wel weer beter zullen vinden?!! :D

erg knap gefilmd trouwens en de sfeer zit er diep in. ff om bij weg te dromen.


greetz
Dromerig....op den duur inderdaad. In het begin dacht ik, omdat ik ook het boek niet ken: Waar gaat dit naartoe? Hoe verder nu? Het verhaal pakt je daardoor. Nieuwsgierig geworden.
Boeiend ook omdat het zich afspeelt in de 18de eeuw. Zeer aantrekkelijke scènes, realistische decors, kostuums en onrealistische wendingen welke het verhaal uiteindelijk een mix maakt tussen een "werkelijk gebeurde droom"....... en een legende.  ??? Een film met een aparte stijl en verhaal dat je wel even "meeneemt" na afloop. Een hele vreemde "gekke" film ook.
"Prachtig anders".

Volgens videoland als volgt;
Geboren op de stinkende vismarkt ontwikkelt onze jonge hoofdpersoon een superieur reukvermogen. Mede hierdoor belandt hij in het Zuid-Franse Grasse, nadat hij in Parijs van de beroemde parfumeur Baldini de fijne kneepjes van het vak heeft geleerd. Grenouille ontdekt dat het meest onweerstaanbare aroma gevormd wordt door de geur van jonge vrouwen. In zijn drang zijn eigen perfecte parfum te ontwikkelen en de hand te leggen op dat ultieme ingrediënt, gaat hij voorbij aan alles wat toegestaan is tot er niets meer aan realiteitszin overblijft!

Regie
Tom Tykwer

Cast
Dustin Hoffman
Rachel Hurd-Wood
Alan Rickman
Ben Whishaw


Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

fca

Het boek heb ik altijd fascinerend gevonden en de film was top!
Het boek  had ik al tig jaren geleden gelezen en toen was ik al onder de indruk van het bizarre verhaal.
Deze film is een echte aanrader voor mensen die iets aparts willen zien.

Joris1971

Quote from: squeek on April 17, 2007, 21:54:58
net gekeken en ben erg onder de indruk. aparte film en apart einde, verfillming van een boek. ikzelf lees niet maar ik veronderstel dat degenen die het wel doen het boek wel weer beter zullen vinden?!! :D

erg knap gefilmd trouwens en de sfeer zit er diep in. ff om bij weg te dromen.


greetz

Boek is zonder twijfel veel beter dan de verfilming.

fca

Meen je dat echt Joris.
Er was niet echt afgeweken vh boek afgezien van de grotscene dan.
Maareh het is ook lang geleden dat ik het boek heb gelezhen.

squeek

daarom lees ik niet  ;D, geniet ik meer van de film  ;)

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

fca

Daar zit wat in, het boek Cum Fiesta was niet echt top maar de film was zeer onderhoudend. ;)

squeek

Quote from: fca on April 21, 2007, 10:56:17
Daar zit wat in, het boek Cum Fiesta was niet echt top maar de film was zeer onderhoudend. ;)

LOL  ;D
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

e-lektron

Ik moet deze dringend eens binnen halen, dan weet ik ook hoe deze eindigt...
(heb het boek ooit half gelezen  ;D)

denada

Ik heb het boek nooit gelezen, maar ik was echt niet onder de indruk van deze film.

Mooi gefilmd, maar daar houd het ook mee op. De hoofdrolspeler komt over als iemand uit een inrichting, en het einde van de film gaat echt helememaal nergens over. Ik vond het meer lachwekkend eigenlijk.

Dit verhaal heeft toch geen enkele diepgang, ik vond het echt een van de slechtste films van de afgelopen tijd, en dan kijk ik toch wel gemiddeld 3 films per week.


)p(

Quote from: e-lektron on April 21, 2007, 20:35:28
Ik moet deze dringend eens binnen halen, dan weet ik ook hoe deze eindigt...
(heb het boek ooit half gelezen  ;D)

Download dan de hd versie die ziet er super scherp uit, nog beter dan de al erg goede kopie die ik in de bios heb gezien. Dit is een film over geur, maar dat gevoel wordt tot leven gewekt door de werkelijk prachtige beelden van Tykwer en Griebe.

De film zelf volgt het boek vrij precies. Ikzelf had bij het lezen van het boek jaren geleden wel een wat lelijker en groezeliger type voorgesteld voor Gernouille dan Ben Whishaw...

peter

FrankB

Quote from: denada on June  3, 2007, 12:36:52
Ik heb het boek nooit gelezen, maar ik was echt niet onder de indruk van deze film.

Mooi gefilmd, maar daar houd het ook mee op. De hoofdrolspeler komt over als iemand uit een inrichting, en het einde van de film gaat echt helememaal nergens over. Ik vond het meer lachwekkend eigenlijk.

Dit verhaal heeft toch geen enkele diepgang, ik vond het echt een van de slechtste films van de afgelopen tijd, en dan kijk ik toch wel gemiddeld 3 films per week.

Zonde, dan heb je het niet begrepen. De film heeft bij mij zeker wel indruk gemaakt, en dat doen maar erg weinig films. Alhoewel het boek toch echt vele malen beter moet zijn...
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

PjotrrrNL

Bijzonder sfeervol gefilmde vertelling van iemand die tot het uiterste gaat om zijn doel te bereiken...

Xstream

Erg originele, apparte en sfeervolle film. Als je niet tegen dat dromige / fictie / fantasy kan dan kan ik me voorstellen dat hij niet verloopt zoals je in het begin nog zou denken :)

Ik vond het een erg interessante film iig :D
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub