Goede tip voor Pronto gebruikers.

Started by J.A.F._Doorhof, January 13, 2002, 09:06:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Als je makkelijk je HT wilt bedienen zonder steeds van scherm naar scherm te springen, doe dan het volgende.

Maak
één scherm waarop je de volgende opties hebt staan.

* Cursor van DVD
* Play
* Volume (hardkeys)
* Chapter vooruit/acheruit (Hardkeys)
* Doorspoelen DVD (Hardkeys)
* Mode van je Pre-amp (BV DPL/STEREO etc)
* Channel up/down (sat receiver/TV)
etc.

Op deze manier kun je je hele HT bedienen met één enkel scherm, ipv steeds naar elk apparaat te moeten scrollen.

We doen dit tegenwoordig standaard voor alle klanten en het werkt echt fantastisch. Vooral klanten die net alles nieuw hebben staan, die duizeld het vaak van de verschillende apparaten die ze hebben, op deze manier worden ze kipsimpel langzaam vertrouwd met de apparatuur en wat het doet. Willen ze wel wat verder in de materie duiken kunnen ze alsnog in de apparaten gaan scrollen.

(makkelijk idee, moet het alleen ook nog bij mij zelf uitvoeren  ;D).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

#1
En als je iets verder bent dan maak je gebruik van tabbladen dan hoeft je niet door al die verschillende schermen te scrollen (heb ik van Frank ;)). En het werkt heel prettig en snel. Kijk op www.remotecentral.com voor tabbladen of vraag Frank of mij.


MvrGr.
Robert

J.A.F._Doorhof

#2
Je kunt natuurlijk ook in deze opzet tabbladen gebruiken, maar waar het me voornamelijk omgaat zijn DIE knoppen die continue gebruikt worden onder één scherm te krijgen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

#3
Frank,

Heel handig voor de beginnende Ht'er of als je allemaal nieuw apparatuur krijgt in een keer. Maar als alles al wat wendt dan moet je wel gaan verdelen over meerdere schermen, want het lukt niemand om zijn hele setup op een scherm te krijgen en dan moet je dus scrollen of via de tabbladen door de schermen, dit vind ik de beste manier als je zit met 4 tot 10 schermen per apparaat, anders blijf je scrollen en scrollen terwijl je met de tabbladen al bij de goede scherm bent aangekomen. Als iemand tabbladen wilt hebben en dit niet snapt dan wil ik dit wel doen, ik snapte het in het begin ook niet maar er is nu een wereld voor me open gegaan :o.


MvrGr.
Robert

J.A.F._Doorhof

#4
Dan snap je niet helemaal wat ik bedoel.

Kijk naar welke knoppen je eigenlijk altijd gebruikt.
Voor mij zijn dat de volgende:

* DVDspeler PLAY/Chapter/Spoelen/Cursor en Menu.
* Versterker Volume en input + mode
* SAT receiver CHup/CHdown
* Projector 4:3 of 16:9
* EX setup (tijdelijk extern) aan/uit

Als van TV naar film wil schakelen zal ik dus 5 apparaten langs moeten gaan, als ik gewoon deze knoppen op 1 scherm plaats dan hoef ik dat niet.

Het heeft niets te maken met beginner of gevorderd, het is gewoon heel handig om niet steeds te hoeven wisselen van scherm of tabbladen.

Als ik meer wil, dan duik ik gewoon alsnog de apparaten zelf in.

Je moet het zo zien, de hardkeys volume + - gebruik ik ook op ALLE apparaten voor hetzelfde. Anders moet je elke keer om het volume te veranderen naar je apparaat PRE-AMP. Dit is gewoon een vervolg daarop.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

#5
Frank,

Ik gebruik de macro functie voor de verschillende apparaten. Kijk, als ik een film wil kijken dan klik ik WATCH DVD aan en ik hoef niks anders meer te doen en als de macro klaar is dan jumpt ie naar het eerste dvd scherm waarmee je voor -en achteruit kunt spoelen, stoppen, menu + cursor. Dit vind ik nog makkelijker dan dat je alles op een scherm hebt want dan moet je nog alles zelf aanklikken. Ik begrijp wat je bedoelt want de knoppen die je noemt die gebruik je ook het vaakst (ik ook) en dat is handiger dan door schermen te scrollen of het gebruik van tabbladen. Het is maar net wat je prettiger vind voor jouw setup.


MvrGr.
Robert

J.A.F._Doorhof

#6
Macro's gebruik ik ook (natuurlijk  ;D).

Maar het blijft een geswitch als je bv in een film ineens beslist om de EX of DPL stand aan te zetten.
Maar goed, iedereen kan gelukkig de Pronto zo instellen zoals hij dat wil, dat maakt het apparaat ook zo uniek.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"