Nieuwe ITC Computer Systems website on-line

Started by J.A.F._Doorhof, February 10, 2003, 17:15:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Lang verwacht eindelijk gekomen.
De nieuwe ITC Computer Systems website is on-line.

Surf en laat aub je mening weten.
Je vindt hem op www.itccomp.nl

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Scarp

Eerlijk gezegd vindt ik 'm erg simpel en niet super professioneel uitziend.
Ik ben geen fan van flash en dat soort slome spul, dus op zich is het simpel zijn niet erg.
Er zijn naar mijn mening teveel kleuren gebruikt. Kleuren palet is niet erg handig. Gele bovenbalk, blauwe achtergrond met witte tekst in het midden en zwarte balk links maar daar weer een vaag werkend menu.

Als je een hoofd item selecteerd in het menu links (bv "producten") dan staat het hoofditem zelf op dezelfde manier er als de subitems. Beetje vaag is dat. Een stukje inspringen of iets dergelijks maakt dat al gauw duidelijk.

Dat roterende back/home logo'tje leid ook teveel af.

Maar dit is mijn mening, verder is de website niet onaardig maar het kan veel beter.

J.A.F._Doorhof

Probleem is inderdaad dat we het zo simpel mogelijk willen houden, en zo snel mogelijk.
De kleuren Geel en Blauw zijn onze bedrijfskleuren, vandaar.

De keuze van het menu is express zwart genomen om dit duidelijk af te scheiden van de rest.

De bedoeling is een site neer te zetten waar iemand in één keer alles kan vinden.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Scarp

Quote from: J.A.F._Doorhof on February 10, 2003, 21:02:17
Probleem is inderdaad dat we het zo simpel mogelijk willen houden, en zo snel mogelijk.
De kleuren Geel en Blauw zijn onze bedrijfskleuren, vandaar.

De keuze van het menu is express zwart genomen om dit duidelijk af te scheiden van de rest.

De bedoeling is een site neer te zetten waar iemand in één keer alles kan vinden.

MvrGr.
Frank
Ja, simpel en effectief ... daar ben ik een voorstander van. Een website zoals die van Philips vindt ik een gruwel. Maar dat menu zou ik veranderen als ik jullie was, De hoofdgroepen zijn een beetje onduidelijk zodra je er op geklikt hebt.

J.A.F._Doorhof

Er blijft een lampje branden op de actieve groep.
Ik zal wel eens kijken wat ik daar aan kan doen om het duidelijker te maken.

Voorlopig laat ik het even zo als test.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MrPink

Ziet er prima uit. Inderdaad simpel. dat van de menu-items links ben ik wel met Scarp eens, dat kan verwarrend werken. Persoonlijk hou ik ook niet zo van het moeten downloaden van prijslijsten, maar ik neem aan dat dat makkelijker werkt.

Groetjes,
Oscar

PM

Ziet er leuk uit.. strak en simpel inderdaad belangrijk..

nog een dingetje.. als je b.v. eerst specialties opent, en dan op de banner bovenaan klikt.... dan werkt het menu niet meer....... Misschien iets om nog ff naar te kijken...
Verder .... het menu is inderdaad wat onduidelijk.. bij mij (IE 5.0) wordt ook geen menu-item gehighlight ofzo.. dus is het vrij onduidelijk waar je nu precies mee bezig bent...
Tja.. commentaar is goed toch ?  ;D
Groeten, Peter

SiR-ROUND

Nou, de index deed er erg lang over om te laden via m'n analoge prutverbinding. Als die er staat gaat het snel zat met uitzondering van de plaatjes die wel groot zijn.

De highlights in het menu zijn inderdaad slecht te zien, maar daar kan je de kleur/intensiteit nog van aanpassen?

De puldown van het menu vind IK wel duidelijk, maar dat verschilt dus per gebruiker. Ik zie dat een item geopend is en dat meerdere subopties heeft aaneengesloten zit aan dat eerste item, het blauw wordt 1 blok zeg maar...

Verder vind ik die picsbrowser wel geinig. Maar de banner bovenin en de backbutton leiden inderdaad af.

De kleuren heb ik geen problemen mee, maar misschien kan het "strakker" ogen door wat verloop etc. ein te brengen, zeg maar greyscale?  ;)

Inhoud zoals bv van de PC's is jammie, het verhaal over zwarte en stille pc's is erg lekkel...

Maar laten we even eerlijk zijn... Verbetering tov de oude site is het zeker en volgens mij dendert het de goede kant op!

Groeten,

Manfred



Phantone

Ziet er op zich wel netjes uit maar,

Ik zie dat het logo van itc een andere kleur blauw gebruikt als de background van het main frame. De kleur va het logo is wat minder fel. Ik denk dat zal je ff de kleure code opzoekt voor die kleur dat de pagina een stuk rustiger over komt.

Verder zou ik nog ff wat van die logo's photosoepen om de background transparant te maken (maak er .gif van). Enkele voorbeelden zijn:
de gele knoppen in je menu daar zie je net een witte rand en het isf en hha logo hebben een zwarte achtergrond :-X.

Een andere tip is om de plaatjes niet te resizen in je html code maar om ze met photosoep te resizen naar het gewenste formaat. Hiermee voorkom je aliasing, neem bijvoorbeeld dat adobe plaatje in je prijslijsten scherm.

De highlights van het menu vind ik niet echt storend. Wat je kan doen is ook de text color laten veranderen in de highlight.

J.A.F._Doorhof

Het menu werkt hier wel goed na specialities, weird ?

De achtergrond kleur is inderdaad donkerder omdat anders het logo verdwijnt en ik vondt het blauw van het logo heel moeilijk voor de leesbaarheid.

Ik zal wel gaan kijken om een ander menu te maken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Phantone

Mischien kan je beter de achtergrond van het main frame de zelfde kleur geven als je webshop. Dat is rustiger voor de ogen ;D en het komt wat professioneler over denk ik.

Oracle

#11
Beste Frank,

Hierbij mijn opmerkingen:

1) Titel van de pagina in de window-title is niet juist. (staat nu "New Page 1" )
2) plaatsing van de plaatjes op de pagina's vind ik over het algemeen niet zo geslaagd. Probeer de plaatjes in het geval van bijvoorbeeld de voorpagina te centreren, met een paar spacers ertussen (zodat je wat ruimte ertussen hebt).
3) ik zou de kleur van de header-balk (geel) en de hoofdpagina (blauw) omwisselen. Tevens dan de tekstkleur uiteraard aanpassen (zie ook mijn voorbeeld..).
4) Ik zou animated gifs zo veel mogelijk vermijden. Deze kosten tijd om te laden, en werken eigenlijk alleen maar afleidend van hetgeen echt belangrijk is.
5) De buttons in het menu hebben een witte rand eromheen. Bij de zwarte achtergrond van de menu-frame komt dit wat storend over. Oplossing is de achtergrond van de buttons transparant te maken met PSP of Photoshop.
6) Om de overgang van het menu-frame naar de hoofdpagina iets minder drastisch te maken zou je ervoor kunnen kiezen om het zwart te laten overlopen in geel (zeg de rechter 10% van het frame). Hiermee wordt het meer een geheel.
7) Test ook eens op andere resoluties dan je eigen. Volgens mij draai je zelf met een resolutie van 1280x1024. Ik zelf draai lager (op mijn werk 1152x
864, thuis 1024x768). De pagina ziet er op die resoluties heel raar uit (balken langs het menu, e.d.). Ik zou kiezen voor de grootste gemene deler: 1024x768 om alles op te calibreren   ;)
8) Het flash-appje op de hoofdpagina is een beetje klein, en komt een beetje verloren over. Het ziet er dan wel grappig uit, als losstaand iets, maar op deze pagina vind ik het niet zo goed passen.
9) Wanneer je start vanaf www.itccomp.nl, kun je kiezen tussen een aantal pagina's. Wanneer je eenmaal een keuze hebt gemaakt, is het niet zo eenvoudig om je keuze te herzien. Je moet dan gebruik maken van de 'Back'-knop van je browser. Handiger zou zijn om ook in het menu een paar links toe te voegen, zodat je heel snel en makkelijk naar de andere sites van ITC kunt.
10) Ik zou proberen 1 stijl voor het menu te hanteren. Nu heb je er twee: een gif/html en een flash. Combineer beide. Tevens zou ik de volgorde van het menu veranderen. Ik zou kiezen voor:
-Producten
-Diensten
-Prijslijst
-Webshop
-Specialities
-Over ons
Sponsoring zou ik bij het kopje "Over Ons" zetten.
11) als je in de header op de banner klikt, opent de startpagina in de header. Lijkt me ook niet goed...  :)

Ik heb een voorbeeldje gemaakt (gewoon in PaintShop...) van hoe het er wellicht uit zou kunnen zien...

Iedereen is uiteraard vrij om hier lekker op te schieten..  ;D

Ik zal nu maar stoppen, de lijst is lang genoeg...  :)

Ik besef dat het een hoop is, maar allemaal goed bedoeld!

Groet & succes!
Mark

J.A.F._Doorhof

Ok,

Dat omwisselen kan ik inderdaad makkelijk doen.
Er komt nog een ander menu.
Ik zit alleen een beetje met tijd nood, dus dat duurt nog even.

De omwisseling zal ik wel direct uitvoeren, dat ziet er goed uit.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SiR-ROUND

QuoteDe kleuren heb ik geen problemen mee, maar misschien kan het "strakker" ogen door wat verloop etc. ein te brengen, zeg maar greyscale?

Wow Mark... Zoiets bedoelde ik ook...

Ziet er goed uit en ja wat een waslijst!

;)

Oracle

#15
Bedankt! ;D

Zoals gezegd, een lijst opmerkingen, maar op zich allemaal niet zo zwaarwegend. Eerder een aantal details die het geheel net even wat polijsten...

Voor wie overigens zelf een leuk/handig menu op zijn pagina wil, heb ik nog een leuke site. Even inloggen/registreren, en binnen no-time heb je een proffesioneel uiztiend menu, zonder een letter te programmeren:

http://www.softcomplex.com/cgi-bin/builder/mgr.pl?class=default_page&action=view

Om te zien wat het precies doet kun je ook mijn eigen site terecht... heb er dankbaar gebruik van gemaakt. Ik had het dan wel ook zelf kunnen programmeren, echter dit was gewoon een stuk sneller... 8)

Mijn site: http://home.tiscali.nl/~mlemmens/

Het menu vind je na de hoofdpagina linksbovenin. Je kunt dit uiteraard ook aanpassen (al dan niet met behulp van bovenstaande site...). Dit is gewoon zoals ik zelf het leuk vind...

Frank: ik begrijp je tijdnood :) Zit ik zelf ook altijd mee. Het bouwen kost altijd meer tijd dan je denkt... Goede stelregel is: schat de tijd in, en vermenigvuldig dit met 3. Dan heb je de tijd die het echt kost ;D

Overigens zie ik dat je plaatjes op de homepage inmiddels al gecentreerd hebt. ook de aangepaste kleuren zijn OK. Ziet er goed uit. Net even wat netter...

Ik hoop dat je ook wat kunt met de rest van de opmerkingen! (wat overigens niet wil zeggen dat je dat ook allemaal moet doen! Het blijven immers suggesties!).

Groet,
Mark

J.A.F._Doorhof

De 3 extra buttons zijn voor de mensen die altijd lopen te roepen dat ze de prijslijsten niet kunnen vinden, zelfde geld voor de webshop.
Vandaar dat die even extra onder de aandacht staan.

Ik ben al bezig met een ander menu, hoop dat volgende week helemaal klaar te hebben, vindt het tigra verhaal niet echt mooi (sorry).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Oracle

Geeft niet... Iedereen heeft zijn eigen smaak, en dat is maar goed ook!

Het is alleen wel makkelijk & snel... Maar inderdaad, als je wat meer grafisch wil, zijn er andere (betere?) mogelijkheden.

Als je overigens wat hulp nodig hebt, wil ik je daar best bij helpen... Uiteraard onder jouw regie ;)

Ik snap nu wel waarom je die extra knoppen hebt. Wellicht kun je dan twee menu's maken? (die er dan wel hetzelfde uitzien). Ik ben nl. zelf voorstander van eenheid in een pagina. Maakt het net even wat rustiger om naar te kijken. Ik kan me echter wel voorstellen dat je ze er een beetje wil laten uitspringen...

Groet,
Mark

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

maxtrash

Ik wil ook aanraden een paar d-t fouten van de website te halen. Hier op het forum valt het me ook erg op, maar op een officiële website staat het wel erg slordig.

bijv. pagina 'onze kracht': functioneert ipv functioneerd
'ons bedrijf': uitgebreid ipv uitgebreidt
'reparaties'  reparatie ipv reperatie
'scholen/onderwijsinstellingen': verandert ipv veranderd
'digitale fotografie': aangeboden ipv aangebode
vind je ipv vindt je

J.A.F._Doorhof

Aangepast.
Bedankt voor je hulp.

Het moet allemaal nog een keer gechecked worden maar de tijd is een probleem.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SiR-ROUND

Hmmm, spellchek zou die kleinigehden toch al flink moeten verminderen?

MrPink


SiR-ROUND

 ;D

Voor het forum ook wel handig... Gewoon automatisch als je wilt posten de check in...

Wat zullen we dan lang bezig zijn om ook maar 1 post te plaatsen...

;)

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview