Eindelijk... Twin Peaks Seizoen 2!!

Started by jasjenl, April 1, 2007, 22:46:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jasjenl

Er zijn maar weinig dingen waar ik echt naar uitkijk, maar na jaren wachten is het deze week dan eindelijk zover: Twin Peaks seizoen 2 komt hier uit op dvd! 5 april is de officiële release datum voor Nederland, bij bol.com kun je 'm al pre-orderen voor €49,99 (6 dvd's). Naar ik begrepen heb krijgen we hier één box met alle afleveringen, in tegenstelling tot Duitsland (waar ze 'm in twee boxen gesplitst hebben). Na jaren van uitstel had ik de hoop op deze release al bijna opgegeven, maar blijkbaar zijn de wonderen de wereld nog niet uit  ;D.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Paul Landsmeer

Dit was al een tijd bekend, maar desondanks deel ik je vreugde.

Wel even een kanttekening voor de fans van deze serie: als onderdeel van de remastering van S2 (onder supervisie van David Lynch himself) is ook de oorspronkelijke pilot geremastered. Deze pilot is in de VS nooit verschenen als onderdeel van de S1 box, en zit alleen in een kwalitatief inferieure versie bij de EU box van S1.   In de VS wordt dan ook verondersteld dat later dit jaar een S1+S2 box zal verschijnen (oftewel, de complete serie) met daarbij inbegrepen de geremasterde pilot.

Aangezien nog niet duidelijk is of de pilot ook los verkrijgbaar zal zijn, of als onderdeel van een heruitgave van S1, is het voor echte fans wellicht raadzaam nog even te wachten met de aanschaf van S2.

This Game

Ik vind de euro-pilot best te pruimen, tis kwalitatief vergelijkbaar met een doorsnee-film van die periode. Denk dat ik zelf de gok maar waag met S2, want om S1 nog een keer te kopen (heb de hele serie ook al eens op VHS gekocht en die grijs gedraaid..., eigenlijk zou ik nu korting moeten krijgen  >:D )

Hopelijk komt er nu ook een FWWM in een vergelijkbare kwaliteit uit met 5.1 en een LH (is alleen stereo of met slechte sync te krijgen in R2).
LG CX65/XSX/Onkyo NR7100/MA RS6-1-C(5G)/Rel Q150e

jasjenl

Ik vind de pilot versie die bij mijn seizoen 1 box zit ook best te doen. Ok, de kwaliteit is niet hetzelfde als de rest van de afleveringen, maar ik zou daar niet weer een hele nieuwe box voor gaan aanschaffen. Ben wel benieuwd naar de kwaliteit van seizoen 2!
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Paul Landsmeer

Quote from: This Game on April  2, 2007, 19:42:36
Ik vind de euro-pilot best te pruimen, tis kwalitatief vergelijkbaar met een doorsnee-film van die periode. Denk dat ik zelf de gok maar waag met S2, want om S1 nog een keer te kopen (heb de hele serie ook al eens op VHS gekocht en die grijs gedraaid..., eigenlijk zou ik nu korting moeten krijgen  >:D )

Het is maar wat je kwaliteit noemt... Ik heb in elk geval liever een door Lynch zelf gemaakte remaster in DD5.1 dan een digitale VHS kopie vol MPEG artifacts in 2.0. stereo. En ja, dat vind ik een dubbel dip voor S1 waard (maar ja, ik heb dan ook de US S1).

Quote
Hopelijk komt er nu ook een FWWM in een vergelijkbare kwaliteit uit met 5.1 en een LH (is alleen stereo of met slechte sync te krijgen in R2).

De R1 van FWWM is van prima kwaliteit en kan ik zeker aanraden.

denada

S1 europees is dus eigenlijk een slechte kopie van een VHS band met weinig bijzonder geluid? S1 US is dus een kwalitatief veel betere transfer?

Enne domme vraag waarschijnlijk maar wat is een FWWM ? :)

Paul Landsmeer

Quote from: denada on April  3, 2007, 11:45:41
S1 europees is dus eigenlijk een slechte kopie van een VHS band met weinig bijzonder geluid? S1 US is dus een kwalitatief veel betere transfer?

Alleen voor wat betreft de pilot:Om juridische redenen kon die destijds niet bij de S1 box worden gevoegd en om die reden is de pilot toen ook niet geremastered. Voor R2 speelden die juridische problemen niet, maar bij gebreke aan een goede (re)master heeft men toen een kopie van inferieure kwaliteit toegevoegd. De gewone afleveringen zijn uiteraard zowel in R1 als in R2 allemaal in piekfijne staat geremastered, op dat vlak is er geen verschil in kwaliteit tussen R1 en R2.

Quote
Enne domme vraag waarschijnlijk maar wat is een FWWM ? :)

FWWM = Fire Walk With Me, aka the Twin Peaks film (of 'prequel') die na de reeks is uitgebracht en die gaat over de laatste dagen van Laura Palmer.

denada

Is het leuk om FWWM eerst te kijken voordat je met S1 begint? Het is denk ik al 10 jaar geleden ofzo dat ik die serie heb gezien, en mn vriendin heeft de serie nog nooit gezien..

Paul Landsmeer

Quote from: denada on April  3, 2007, 13:14:45
Is het leuk om FWWM eerst te kijken voordat je met S1 begint? Het is denk ik al 10 jaar geleden ofzo dat ik die serie heb gezien, en mn vriendin heeft de serie nog nooit gezien..

Voor de eerste viewing zou ik het niet aanbevelen. De serie is een stuk mysterieuzer en spannender als je FWWM nog niet hebt gezien, terwijl de film meer indruk maakt wanneer je de serie al kent. Je weet dan wat er gaat gebeuren en dat helpt de spanning op te bouwen. Ik zou dus de volgorde aanraden waarin het is gemaakt: eerst de serie, dan de film.

Mocht je alles nog een tweede keer gaan kijken (of vierde, zoals ik), dan kun je dan altijd nog starten met FWWM.

This Game

Alternatief is om FWWM na de 1e serie/ep8 te kijken (zeg maar net na dé climax in de serie). Wat alleen een beetje storend is, is dat in de film een andere actrice Donna speelt (zij had eigenlijk ook in de serie moeten zitten geloof ik).
LG CX65/XSX/Onkyo NR7100/MA RS6-1-C(5G)/Rel Q150e