FTP op de MB200

Started by MrG, April 13, 2007, 16:15:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MrG

Hallo heren,

Kan iemand mij helpen met deze nieuwe feature op de MB. Ik krijg helaas geen toegang tot de netwerkspeler. Wat doe ik verkeerd.

Ik start de MB op en ga naar de setup. Hier selecteer ik FTP. In het popup scherm doe ik niets(deze kun je volgens mij alleen maar afsluiten).
Ik noteer het ip adres wat hier vernoemd wordt (192.168.2.29)
Nu ga ik naar mijn pc. In IE type ik ftp://192.168.2.29

Hierna krijg ik de melding:

Windows cannot acces this folder. Make sure you typed the file name correctly and that you have permission to acces the folder.

Details:
220-Setting memory limit to 1024+1024kbytes
220-Local time is now 17:07 and the load is 2.10
220 You wil be disconnected after 1800 seconds of inactivity.
421 unable to set up secure anonymous FTP

Wat doe ik niet goed?
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

Raphie

je hebt een ftp client nodig waarbij je username en password kan invullen (bijv fileZilla) dit is dan mbftp o.i.d.

lukt mij oo knog niet, ik krijg wel verbinding maar m'n directory blijft leeg?
JBL PRX Power!

spotmatic

Overigens kun je wel degelijk een inlognaam en wachtwoord via IE doorgeven:

ftp://naam:wachtwoord@192.168.2.29
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Raphie

JBL PRX Power!

MrG

Ik heb eindelijk een connectie via flasFXP en kan ook de mappen bekijken.
files verwijderen en kleine bestanden overzetten lukt ook. Het probleem begint als ik grote files (meer dan 600MB) wil overzetten. Ik krijg dan na ongeveer 30 sec. de volgende melding:

[R] PASV
[R] 227 Passive mode OK (192,168,2,30,4,34)
[R] Opening data connection IP: 192.168.2.30 PORT: 1058
[R] STOR HDVIDZ-1080i-COUPLE.wmv
[R] 150 Accepted data connection from 192.168.2.27:2871
[R] 426-ABRT is the only legal command while uploading
[R] 426-Transfer aborted
[R] 426 HDVIDZ-1080i-COUPLE.wmv removed
[R] Transfer Failed!


Kan iemand me hier mee helpen!!

iemand op het MB forum adviseerd me om de HD van de MD opnieuw te formateren in een ext3 formaat. Wat is dit en hoe kan ik dat doen?
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

MrG

Is er niemand van ITC die me hiermee verder kan helpen? Frank of zo. Dit is nl net de feature waar ik al bijna een jaar op wacht.
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

J.A.F._Doorhof

Ik zou het niet weten om eerlijk te zijn.
Ik gebruik zelf geen FTP via de MB200 omdat ik via de Netcenter draai.
Wat zegt het PMS forum hierover, daar word het geloof ik wel veel gebruikt.
Ik kan het deze week niet testen omdat ik helemaal vol geboekt zit jammer genoeg.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MrG

PMS adviseerd om de HD van de MB als ext3 te formateren. Dit is geen standaard in XP en ik weet dus ook niet hoe ik dit kan doen. Tevens vraag ik e af of windows de schijf dan nog wel ziet als ik hem via USB aansluit op de pc. Alle hulp is dus welkom.
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

Raphie

Ik ben zelf met exact hetzelfde probleem bezig, na dit weekend weet ik meer.........
JBL PRX Power!

MrG

Heb net met partition magic de HD opnieuw geformateerd in EXT3.

Deze wordt nu echter niet meer herkend door windows en het FTP verhaal werkt ook niet. We gaan dus weer even verder.
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

MrG

Ik ben al weer iets verder.
ik heb hier http://www.fs-driver.org/index.html een progje gevonden dat er voor zorgt dat je onder windows toch je ext3 schijven kunt zien maar ook kunt benaderen en dus deleten en copieren. Op deze manier kun je je MB toch via USB aan je pc hangen en er op die manier het een en ander op zetten. Nadat je dit progje hebt geïnstalleerd wel even de interne HD van de MB opnieuw formateren via partition Magic op ext3.

Nu nog even checken of hij ook via de FTP te benaderen is.
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

MrG

Nu ben ik er bijna.

Alles werkt met de volgende setting

-FTP client is FileZilla (flashFXP weigerde grote bestanden over te zetten)

-HD van de MB is geformateerd als EXT2/3

-ik heb "Ext2 Installable File System for Windows" software geïnstalleerd zodat ik de MB disk ook kan benaderen als hij via USB is aangesloten op de pc

Het enige probleem wat ik heb is dat ik alleen files kan uploaden naar de root. De HD heeft twee mappen (SD en HD) maar ik kan de files niet daarin krijgen. Ik krijg dan de volgende melding
553 can't open file permission denied

Kan iemand me hiermee helpen
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

spotmatic

Ik kan me zo voorstellen dat je de nieuwe mappen in Windows hebt gemaakt, maar dat deze mappen niet toegankelijk zijn met het FTP account van de MB200 omdat je niet expliciet rechten hebt toegekend aan de twee mappen. Oplossing: geef rechten voor het FTP account aan deze twee mappen?

(Ik heb geen MB200 maar dit lijkt me wel logisch).
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

J.A.F._Doorhof

Je moet inderdaad even experimenteren met verschillende FTP clients.
WSFTP werkt bij mij ook maar HEEL matig terwijl bv FTPcommander wel goed werkt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Wat toch raar dat er zo'n verschil in clients is, als je bedenkt dat de FTP standaard al iets van 20 jaar oud is..
Of zou het aan de PMS doos liggen  ;)

MrG

Quote from: spotmatic on April 19, 2007, 15:42:40
Ik kan me zo voorstellen dat je de nieuwe mappen in Windows hebt gemaakt, maar dat deze mappen niet toegankelijk zijn met het FTP account van de MB200 omdat je niet expliciet rechten hebt toegekend aan de twee mappen. Oplossing: geef rechten voor het FTP account aan deze twee mappen?

(Ik heb geen MB200 maar dit lijkt me wel logisch).

Hoe doe ik dit. Want ik heb de mappen wel al op sharen via netwerk gezet?
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

MrG

kom op jongens

Kan niemand hier me op weg helpen. Alles werkt behalve het tranferren naar de mappen. Bestanden overzetten naar de root gaat wel en ook nog redelijk snel (4MB/s). Zou natuurlijk nog veel sneller moeten kunnen maar volgens de PMS site is dit een goede score.

Ik wil het alleen wel overzichtelijk houden en moet de HD van de MB dus wel kunnen beheren. Anders wordt het natuurlijk vrij onoverzichtelijk.

Greetz G
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

MrG

 :) probleem opgelost :)

Ik kon met geen mogelijkheid files transferen naar een bestaande map op de HD van de MB. Na heel lang allerlei dingen te hebben geprobeerd ben ik tot de volgende vrij simpele oplossing gekomen.

Ik heb via filezilla 2 nieuwe mappen (SD en HD) aangemaakt. Op deze manier werkt het wel en kun je dus files meteen in de goede map plaatsen.
Het werkt dus niet als je de mappen aanmaakt als de MB via USB is aangesloten(dit zou volgens mij ook gewoon moeten werken, maar dat doet het dus niet)

Wel is de maximaal haalbare snelheid 4.3 MB/s. Dit is natuurlijk niet erg veel voor een 100Mbit lijn. Volgens mij zou dat 12.5 MB/s moeten zijn, of maak ik nu een denkfout?
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

jaco

Quote from: MrG on April 24, 2007, 00:29:35
Wel is de maximaal haalbare snelheid 4.3 MB/s. Dit is natuurlijk niet erg veel voor een 100Mbit lijn. Volgens mij zou dat 12.5 MB/s moeten zijn, of maak ik nu een denkfout?
Het zou wel een wonder zijn als je 12.5 Mbyte/sec over 100 mbit/sec netwerk kan sturen. Dan zou je elke bit in de draad moeten benutten, en is er niets meer voor overhead etc.
9 a 10 Mbyte/sec is wel ongeveer de limiet in de praktijk.

Hier komt het er op neer dat het chipje in de Mediabox niet echt een kracht patser is, en dat je waarschijnlijk daardoor niet op meer dan 4.3 Mbyte/sec haalt.

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview