Verkoopcijfers Blu-ray en HD DVD nog erg laag!!!

Started by my-key, April 11, 2007, 19:53:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

borkaenjo@work

En wie gaat dat onderzoek uiteindelijk betalen???
Hebben ze nu echt niets beters te doen?  ::)

Teejoo

Quote from: PG on June 13, 2007, 16:33:13
Ik vind 16:9 een normaal formaat, mijn LCD/TV, en met mij miljoenen anderen, is een toestel voor de nederlandse markt en die heeft een beeldformaat van 16:9, daarom. De regisseur mag kiezen wat hij wil, alleen vind ik dat de mensen die DVD's en HD schijfjes op de nederlandse markt pleuren gewoon moeten zorgen dat die 16:9 zijn. Als ik 2.35:1 of what ever wil zien ga ik wel naar de bioscoop.

PG

Wellicht een interessante link: http://www.highdefdigest.com/news/show/High-Def_FAQ/Joshua_Zyber/High-Def_FAQ:_Why_Dont_the_Black_Bars_Go_Away/764

Marcel_T.

Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

MovieMax

Ach, ik vind het allemaal niet zo gek. Ik zag nog eens een oude advertentie voor een van de eerste harde schijven van 10 mb voor $ 2000. De allereerste cd spelers waren ook loeiduur. Ik heb nog duizend harde guldens betaald voor m'n eerste cd speler. De eerste generatie dvd spelers waren ook iets van 1700 gulden. De eerste dvd recorder van Philips was 2000 euro. Wat wijzer geworden wacht ik maar totdat de rook is opgetrokken. Ik heb een xbox hd-dvd drive voor de aardigheid. Hieraan kun je geen dikke buil vallen.

De hele format war is puur ingegeven doordat de fabrikanten niet willen dokken voor elkaars patenten. JVC is indertijd slapend rijk geworden door de VHS licenties.

De spelers zijn echt op de markt gepleurd zonder dat de technologie is uitgerijpt. Met alle gevolgen van dien. Maar veel keus hebben de fabrikanten niet. De meeste winst haal je aan het begin van de product life cycle. In het begin is het aanbod schaars en kun je de early adopters uitknijpen. Een dvd speler of recorder ligt nu voor bijna kostprijs tussen de luiers bij 't kruidvat.

Meer ergerlijk dat sommige film titels niet in een bepaald formaat zijn te krijgen. Domweg omdat de film wordt uitgebracht door Sony entertainment en dat is blueray. Wordt je bijna gedwongen om die titel te downloaden.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701