Verkoopcijfers Blu-ray en HD DVD nog erg laag!!!

Started by my-key, April 11, 2007, 19:53:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

my-key

Gelukkig is het een uitzendnorm waar we niet meer omheen kunnen anders was het een hopeloos project geworden. 

http://www.channelweb.nl/nieuws.jsp?id=1936447&WT.mc_id=nb

Groet
Mike

-Freek-

Het schiet echt voor geen meter op >:(. Ik denk dat veel mensen (net zoals ik) afwachten welk formaat er gaat winnen, maar met een verkoopverschil van net 100.000 dvd's is de overwinning voor 1 van de 2 nog lang niet in zicht. En daar baal ik van, want ik wil graag HD kijken. Maar als middelbare scholier kan ik het me niet veroorloven een speler van het 'verliezende formaat' te kopen die dalijk niets meer waard is...

baltar

Quote from: JKI on April 11, 2007, 20:03:30
Het schiet echt voor geen meter op >:(. Ik denk dat veel mensen (net zoals ik) afwachten welk formaat er gaat winnen, maar met een verkoopverschil van net 100.000 dvd's is de overwinning voor 1 van de 2 nog lang niet in zicht. En daar baal ik van, want ik wil graag HD kijken. Maar als middelbare scholier kan ik het me niet veroorloven een speler van het 'verliezende formaat' te kopen die dalijk niets meer waard is...

Dat moet je anders bekijken. De toshiba E1 koop je voor ongeveer 400 euro. Daarvoor krijg je een HD-DVD speler die ook nog eens uitstekende upscale eigenschappen heeft voor SD-DVD's. Je koopt dus eigenlijk een goede kwaliteit DVD-speler die daarnaast de mogelijkheid heeft om HD-DVD af te spelen.

Paul Landsmeer

#3
Quote from: baltar on April 12, 2007, 00:24:21
Dat moet je anders bekijken. De toshiba E1 koop je voor ongeveer 400 euro. Daarvoor krijg je een HD-DVD speler die ook nog eens uitstekende upscale eigenschappen heeft voor SD-DVD's. Je koopt dus eigenlijk een goede kwaliteit DVD-speler die daarnaast de mogelijkheid heeft om HD-DVD af te spelen.

Maar dan helaas wel een goede kwaliteit DVD-speler die vooralsnog niet regiovrij te maken valt, waardoor ik er de helft van mijn collectie niet op kan afspelen. Aangezien veel early adopters belang hechten aan regiovrijheid, vermoed ik dat jouw suggestie van HD-DVD speler als DVD speler voor hen geen alternatief vormt. Dat is althans wel voor mij het geval.

De lage verkoopcijfers verbazen me overigens niet, dit is precies wat je kunt verwachten in een 'format war' die ook nog eens gebaseerd is op een 'technology push' en maar in zeer beperkte mate op marktvraag. Persoonlijk pas ik er in ieder geval voor om flink in de buidel te tasten voor een HD-DVD of BD speler en diverse titels, om er later achter te komen dat dit het zoveelste dure equivalent is geworden van mijn voormalige LaserDisc collectie.

Jinsu

Quote from: baltar on April 12, 2007, 00:24:21
Dat moet je anders bekijken. De toshiba E1 koop je voor ongeveer 400 euro. Daarvoor krijg je een HD-DVD speler die ook nog eens uitstekende upscale eigenschappen heeft voor SD-DVD's. Je koopt dus eigenlijk een goede kwaliteit DVD-speler die daarnaast de mogelijkheid heeft om HD-DVD af te spelen.

Hoi,

Ik vind de upscale kwaliteiten maar zeer mager, dat is één van de redenen waarom ik hem de deur uit heb gedaan ;) . Het beeld met SD-DVD's is op mijn Denon 2900 stukken beter.

MvGr,

Jens
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Robbo

Zelfs op dit forum, waar toch de echte freaks zitten,  nemen de meeste nog een afwachtende houding aan.  En dan verwacht 'de industrie'  dat dit nog iets wordt.......

Nee, de tijd dat we naar de videotheek of een winkel gingen om een schijfje te halen is voorbij.


Del member

Quote from: Robbo on April 12, 2007, 10:21:36
Zelfs op dit forum, waar toch de echte freaks zitten,  nemen de meeste nog een afwachtende houding aan.  En dan verwacht 'de industrie'  dat dit nog iets wordt.......

Nee, de tijd dat we naar de videotheek of een winkel gingen om een schijfje te halen is voorbij.



usenet backbone 4 belgium :)

spotmatic

Quote
Nee, de tijd dat we naar de videotheek of een winkel gingen om een schijfje te halen is voorbij.

Er is inderdaad een hoop mis met het business model van filmmaatschappijen. Ik kan makkelijker en sneller een HD film downloaden dan dat ik de mogelijkheid heb om hem online (of in de winkel) te kopen. Ze laten zo wel een hoop omzet liggen. Er zal wel geen maatschappij voor te porren zijn om zelf een newsserver in te richten met films, waarbij je per GB betaalt voor de content. Jammer. Dan is het niet raar dat ze door de werkelijkheid worden ingehaald.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

lampie1979

De PC speelt beide af :) Ik geniet ondertusen lekker door van Blu-ray ALS Hd-dvd. :)
|Onkyo TX-NR905B| |Monitor Audio GR60/20| |MC Systems| |Behringer FBD1124P| |SVS PC-Ultra| |QED 25th Anniversary| |Hitachi PJ-TX300| |Projecta 2m| |Xbox-360 incl stuur| |HTPC C2D| |5TB fileserver| |Hoepel 2.3a|

Del member

Quote from: spotmatic on April 12, 2007, 10:48:46
Ik kan makkelijker en sneller een HD film downloaden dan dat ik de mogelijkheid heb om hem online (of in de winkel) te kopen. Ze laten zo wel een hoop omzet liggen.

Je kan hem niet eens kijken met een recente PC tenzij je zo'n DRM enabled grafische kaart hebt. Heb ny Syriana gekocht + de xbox 360 drive en kan nog steeds niet kijken. Alle usenet shit die kan ik wel zien off course.

AMD (ATI) gaat trouwens kaarten op de markt brengen waarbij je als gewone user geen access meer hebt tot de framebuffer
Kortom hardware gaat meer en meer restricted (defective by design) worden, lees dit en huiver :

http://www.infoworld.com/article/07/03/28/14OPcurve_1.html


frenkelh

e cijfers in dat artikel zijn niet de cijfers voor de wereldwijde verkoop zoals in het artikel beweerd wordt, maar aleen de verkoopcijfers voor de US markt.
Daarnaast zijn niet alle verkopen megerekend,...zo maakt Wal Mart (die toch een behoorlijk aandeel heeft in de markt) nooit verkoopcijfers bekend en is deze winkelketen ook niet in dit onderzoek meegenomen.

waarschijnlijk gaat het, dacht ik gelezen te hebben, om ongeveer 60% van de totale verkoop op de US markt, en dus zeker niet de wereldwijde verkoop.
Toch zullen de verkopen flink lijden onder de formaten oorlog, en zijn ze tegenvallend te noemen


Bron waar channelweb zich op heeft gebaseerd. http://www.highdefdigest.com/news/show/Sony/Disc_Sales/Sony_Report_Reveals_First_Look_at_Absolute_Blu-ray_and_HD_DVD_Disc_Sales_Figures/564

Marcel W

Het aanbod hier in de winkels (in Utrecht in elk geval) valt me tot op heden ook nog vies tegen. FRS een stuk of 15 titels ergens achterin verscholen in een hoekje, Mediamarkt idem. V&D niks, van Leest niks... logisch dat er weinig wordt verkocht. Online bestellen is eigenlijk bijna de enige mogelijkheid.

baltar

Quote from: Jinsu on April 12, 2007, 09:53:49
Hoi,

Ik vind de upscale kwaliteiten maar zeer mager, dat is één van de redenen waarom ik hem de deur uit heb gedaan ;) . Het beeld met SD-DVD's is op mijn Denon 2900 stukken beter.

MvGr,

Jens

Ik kan niet oordelen over de E1 (alhoewel men daar ook positief over was maar goed) maar wel over de XE-1 want die heb ik zelf en die heeft dezelfde scaler (Silicon Optix Reon) als de Denon 2930.

Ze zijn ongeveer even duur maar je krijgt er wel dus HD-DVD bij.

Ettepet

Quote from: Marcel W on April 20, 2007, 17:25:53
Het aanbod hier in de winkels (in Utrecht in elk geval) valt me tot op heden ook nog vies tegen. FRS een stuk of 15 titels ergens achterin verscholen in een hoekje, Mediamarkt idem. V&D niks, van Leest niks...

Toen ik de medewerker van van Leest bij mij in de buurt vroeg naar HD-films liep ie naar een rek en pakte alle 4 (!) de doosjes uit de schappen om te laten zien.  Daarna bleken ze nog bijna 40 euro per stuk ook. ::)

Het zou me weinig verbazen als de stap naar Blu-Ray / HD-DVD uiteindelijk door de massa domweg over wordt geslagen en alles (muziek/ films/ spelletjes) de iTunes weg gaat.  Dan krijg je goedkope HD-spelertjes voor diegenen die bijvoorbeeld geen internettoegang hebben.

Robbo

Dit soort verhalen doen mij erg denken aan SACD en DVD-Audio.

redfox001

Het probleem is volgens mij inderdaad dat je geen software kunt krijgen voor HD-DVD en Blu-ray. De verhuurders hebben geen enkel belang om drie varianten van een film te moeten kopen gezien de erg hoge prijzen die zij per schijf betalen.

Misschien is dit een voordeel voor HD-DVD als ze nu eens met die dubbele schijven op de markt komen die aan één kant dvd en aan de andere kant hd-dvd zijn?

Overigens denk ik wel dat de dvd gaat verdwijnen alleen is nog niet duidelijk hoe.

RRK

Het klopt dat het aantal verkooppunten in NL bedroevend laag is, maar dat komt omdat de spelers nog veel te duur zijn en dus nog niet aantrekkelijk voor de gemiddelde consument. Bovendien is het prijsniveau van de schijven nog erg hoog. Soms moet je voor een film € 45,-- neertellen. Absurd gewoon. Maar er zijn altijd mensen die zo'n apparaat in huis halen.
Ik moet zeggen dat HD-films, indien goed op schijf gezet, inderdaad kwalitatief beter zijn dan normale dvd's. In de grote steden zijn er speciaalzaken die deze hd-films verkopen. Ik heb nu 9 HD-dvd's. Ik heb me echter niet beperkt tot dit medium. Onlangs heb ik een PS3 aangeschaft. Nu heb ik 7 Blu-rays in huis. Helaas vind ik het aantal HD-films wat ze uitbrengen nog aan de lage kant. Daarnaast moeten de filmmaatschappijen nieuwere films uitbrengen.  :)

Bengbeng

#17
Quote from: Robbo on April 22, 2007, 11:34:15
Dit soort verhalen doen mij erg denken aan SACD en DVD-Audio.

Bij SACD en DVD-A was het de vraag of het eigenlijk wel beter klonk dan CD (het meerkanaalsaspect buiten beschouwing latende), HD-DVD/BR daarentegen ziet er echt een stuk beter uit dan gewone DVD, daar hoef je
geen freak voor te zijn om dat verschil te kunnen zien. Ik zie dus niet een totale SACD/DVD-A dêja vu.

Voor de doorbraak van BR/HD-DVD moet er echter één van de twee dingen gebeuren; of er moeten betaalbare hybride spelers komen of één v/d formaten moet het onderspit delven.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

erwinh

Quote from: Bengbeng on June  3, 2007, 20:24:56
Bij SACD en DVD-A was het de vraag of het eigenlijk wel beter klonk dan CD (het meerkanaalsaspect buiten beschouwing latende), HD-DVD/BR daarentegen ziet er echt een stuk beter uit dan gewone DVD, daar hoef je
geen freak voor te zijn om dat verschil te kunnen zien. Ik zie dus niet een totale SACD/DVD-A dêja vu.

Voor de doorbraak van BR/HD-DVD moet er echter één van de twee dingen gebeuren; of er moeten betaalbare hybride spelers komen of één v/d formaten moet het onderspit delven.
En ten derde moet je ook nog een fatsoenlijke weergever hebben ;D Jan met de pet heeft of een oude CRT bak, of een hopeloos LCD'tje van 32 inch!! Niet iedereen is zo gek als wij. Gaat dus nog wel effe duren denk ik!!  ;)
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

El Penumbra

Quote from: erwinh on June  3, 2007, 21:35:01
of een hopeloos LCD'tje van 32 inch!!

??? Dan zijn er ook veel 'hopeloze' hier op het forum..... :-\

erwinh

Quote from: El Penumbra on June  4, 2007, 10:12:07
??? Dan zijn er ook veel 'hopeloze' hier op het forum..... :-\
Zijn die echt op dit forum te vinden??? Met een 32 inch LCD??? Nou ja, mag hoor geen probleem, maarre wat heeft 32 inch met HT te maken??



Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Akosoft

#21
Quote from: Jinsu on April 12, 2007, 09:53:49
Hoi,

Ik vind de upscale kwaliteiten maar zeer mager, dat is één van de redenen waarom ik hem de deur uit heb gedaan ;) . Het beeld met SD-DVD's is op mijn Denon 2900 stukken beter.

MvGr,

Jens

Man, zelfs een 3910 legt het af bij een e1, laat staan xe1 met sd. Daarom is mijn 3910 al lang exit...   :)

Driven2Shine

Quote from: erwinh on June  4, 2007, 19:11:34
Zijn die echt op dit forum te vinden??? Met een 32 inch LCD??? Nou ja, mag hoor geen probleem, maarre wat heeft 32 inch met HT te maken??
Misschien heeft niet iedereen het geld voor een mega plasma/lcd scherm of projector.
Neemt natuurlijk niet weg dat ze dat geen HT mogen noemen.
Elke tv met speakers eromheen zou je in principe een HT kunnen noemen ongeacht de groote of prijs van het geheel.

Akosoft


PG

Ik dacht, ha eindelijk, met HD altijd films op normaal 16:9 formaat. Bij het kijken naar de beschikbaarheid van HD films kwam ik echter weer 2.35:1 tegen  ??? .
Heeft dit er mee te maken dat veel films zijn omgezet naar HD of gaat de grote formatenbrei gewoon door?

PG