Rotel rsx-1055?

Started by Erik, February 9, 2003, 17:55:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Deze reciever zag er wel erg leuk uit en schijnt ook nog eens erg goed te klinken met zowel AV als stereo. Maar 2000 euro is voor mij onbetaalbaar. Nu wordt hij in USA voor 1299 verkocht wat al beter klinkt, ongelooflijk verschil btw.
Maar is deze receiver nou echt zo geweldig als ze zeggen. En vooral wat is de goedkoopste prijs die jullie hebben gezien in NL of DL

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

-V-

Ik heb vorige week bij miepkniep de beste prijs gevraagd voor de rsx-1055, en dat was 1285 ofzo ... Zeer mooie prijs denk ik ...

Als ik dat had geweten 2 maand terug had ik mijn mijn keus voor de denon 3802 wel naar de Rotel RSX-1055 laten verschuiven ... Nu is het te laat natuurlijk ...  :(
Jammer ...
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

Erik

#2
Nou die 3802 is wel een verdomd mooie versterker/receiver. Is op het forum hier tijden de topper geweest die iedereen perse wilde hebben.
Dus denk niet dat je daar een slechte keus aan hebt gedaan, die 55 is misschien ietje beter maar ook een stuk duurder. Voor dat geld wat je bespaarde kun je nu betere interlinks en luidsprekersnoer kopen.
Maar 1285 is idd een betere prijs, thanks. Nu nog iemand die hem voor €1000 aanbied en het begint leuk te worden :) maar dat zal nog wel een paar jaar duren ben ik bang.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

-V-

Prijs van W.G Agenturen 1220 €  8)

Das wel grijze import ofzo ...
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

bmateijsen

Heb je een linkje??

Groet Bjorn

-V-

www.wgagenturen.nl ...

Wel alles op bestelling denk ik en een levertijd van 3-4 weken ...
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

Scarp

http://www.rotel.com/dealers/notice.htm

Hetzelfde doet B&W ook (zelfde eigenaar dacht ik). Geen online verkoop en geen garantie als je bij niet officiele dealers koopt. Wees jezelf daarvan bewust als je een apparaat van 1300 euro koopt bij "niet officiele" dealers. Gaat ie kapot zal je zelf reparatie moeten betalen (uiteraard gaat ie niet kapot van het is een goed merk :))

Erik

Thanks wel iets om rekening mee te houden.
Toch vind ik het wel een onbeschofte opstelling van de heren.
Op deze manier kunnen ze de prijs kunstmatig opdrijven, 1300 of 2000 scheelt wel erg veel. Ik vraag me af of ze binnen het nieuwe europa met dit soort truken weg kunnen komen. Ze zijn volgens mij toch verplicht om twee jaar garantie te geven op hun producten of ze het nou leuk vinden of niet.
Of was het nou de winkel die garantie moet leveren?
Ik ben het even kwijt geloof ik :(
Andere optie is natuurlijk om in DL te kopen, als het stuk gaat moet je hem naar DL sturen, maar dan heb je toch nog officieele garantie.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

patrick_vdb

Quote from: Erik on February 11, 2003, 22:07:29Toch vind ik het wel een onbeschofte opstelling van de heren.

De heren zien het meer als een kwaliteitswaarborg voor hun producten, het is immers geen pakje boter ;)

Door verkoop via het internet blijft deskundig advies, het zelf beluisteren ed achterwege waardoor de klant niet altijd de juiste keuze kan maken. Een goede audio-zaak is hiertoe beter in staat, vandaar de keuze van merken als B&W om geen online sales te doen.

Mvrgr

Patrick

-V-

En dat maakt een verschil van 65 % met de states goed ??
In de states krijgen ze net dezelfde service !! En de extra kosten van het invoeren is bijna te verwaarlozen in grote hoeveelheden moest Rotel in europa een eigen verdeelcentrum hebben...

Zolang die prijzen kunstmatig hoog gehouden worden, zoek ik alle mogelijke achterpoortjes !!

Die klanten Service is 10 %, max 20 % waard ... Maar bij god geen 65 % !!

Just my idea ... 8)
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

patrick_vdb

Je kunt de consumentenmarkt van Nederland moeilijk met die van de States vergelijken (wat bv te denken van een veelvoudige afzetmarkt ;)). Maar goed, deze discussie is al vaker gevoerd en alhoewel ik best kan begrijpen dat men achterdeurtjes zoekt om een bepaalde aankoop goedkoper te houden zie ik niet in elke verkoopstrategie een addertje onder het gras (oftewel kunstmatig prijzen hoog houden).

Mvrgr

Patrick

Davey

Wat betreft de garantie is het simpel. Altijd 1 jaar met uitzondering van levering aan de consument, dan moet er verplicht twee jaar worden gegeven door de partij die verkoopt aan de consument (kan dus ook de fabriek zijn in sommige gevallen). Dit alles om de consument te beschermen.

Daarnaast is er ook nog eens zoiets als een te verwachten economische levensduur. Koop je een tv, dan mag je ervan uitgaan dat deze minimaal 4 tot 5 jaar meegaat (eigenlijk nog wel langer, maar ja :(). Is dit niet het geval de tv gaat na 3 jaar kapot dan kan je altijd nog bij de fabrikant aankloppen. Kan uiteindelijk wel een rechtbankverhaal worden maar er zijn genoeg instanties die je hierbij kunnen en willen helpen (volgens mij kan je hier zelfs van je rechtsbijstand gebruik maken).

Groeten, Dave

Scarp

#12
Quote from: Davey on February 11, 2003, 23:03:29
Wat betreft de garantie is het simpel. Altijd 1 jaar met uitzondering van levering aan de consument, dan moet er verplicht twee jaar worden gegeven door de partij die verkoopt aan de consument (kan dus ook de fabriek zijn in sommige gevallen). Dit alles om de consument te beschermen.

Daarnaast is er ook nog eens zoiets als een te verwachten economische levensduur. Koop je een tv, dan mag je ervan uitgaan dat deze minimaal 4 tot 5 jaar meegaat (eigenlijk nog wel langer, maar ja :(). Is dit niet het geval de tv gaat na 3 jaar kapot dan kan je altijd nog bij de fabrikant aankloppen. Kan uiteindelijk wel een rechtbankverhaal worden maar er zijn genoeg instanties die je hierbij kunnen en willen helpen (volgens mij kan je hier zelfs van je rechtsbijstand gebruik maken).

Groeten, Dave

Je recht hebben is iets anders dan je recht krijgen. Dat verhaal van levensduur klopt allemaal wel, maar in de praktijk werkt het niet.
Rotel en B&W kunnen zelf kiezen welke winkels hun product verkopen. Als dan iemand anders hun product koopt via een niet officiele dealer dan kunnen ze als fabrikant niet de kwaliteit garanderen. Volgens mij staan ze daar best sterk is.

Maar goed, de winkel waar je uiteindelijk je Rotel koopt is het eerste aanspreekpunt mbt garantie zaken. Dus de winkel geeft de garantie, daar moet je terug als je een probleem hebt. Normaal ga je sowieso niet gelijk via de fabrikant. Voor 500 euro goedkoper kan je altijd het risico nemen. Stel hij gaat kapot binnen 2 jaar dan moet je 'm zelf laten repareren, zijn die kosten groter dan 500 euro dan heb je pech, zijn ze minder dan 500 dan heb je geluk :)

Ik heb zelf een dvd speler gekocht bij eurohopper, volgens mij ook geen officiele dealer van dat merk (Onkyo in dit geval), maar het scheelde wel ff ruim 500 euro. Maar die leverancier zelf zegt dat je gewoon via hem garantie hebt.

Maar goed, iedereen weet nu dat je er ff rekening mee moet houden bij aanschaf van rotel of b&w, dus niemand piepen als het mis gaat (wat niet te verwachten is)

Erik

Zou trouwens wel waardeloos zijn als zo'n duur apparaat (relatief gezien dan) al binnen een jaar stuk zou gaan. Zou niet pleiten voor de kwalitiet van Rotel.
btw ik kreeg net een prijsje binnen van euroshopper €2700 het kan dus nog erger ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

beetle99

gelukkig biedt Rotel 5 jaar garantie (mits gekocht bij erkende dealer)

gr
Stefan

Davey

Hoi,

Nog even voor de duidelijkheid over de garantie.

Er wordt constant een fabrikant bijgehaald maar dat is NIET de partij die aan jouw verkoopt. De partij is de winkel of online-shop waar je zaken mee hebt gedaan. Deze partij moet jou twee jaar garantie geven. Of deze partij dan officieel of niet-officieel dealer is van het merk dat je aanschaft doet helemaal niet terzake.

Ik ben het met je eens dat dit de zaak wel versneld mocht er wat aan de hand zijn. De niet officiele dealer zal het uiteindelijk ook via het officiele kanaal moeten werken wat meer tijd (extra schakel) met zich mee zal brengen.

Deze regel is van kracht voor alle Europese lidstaten. Of je nu in Duitsland, Nederland of welke lidstaat dan ook als consument wat aanschaft, de twee jaar heb je. Je moet jezelf dus alleen afvragen, mocht je problemen gaan krijgen, of je het er voor over hebt een wat langere weg in te slaan.


Groeten, Dave

Erik

#16
Je hebt helemaal gelijk en als het iets duurder is in NL moet je ook niet al te moeilijk doen. Voor dat beetje extra, kun je tensminste nopg eens terugkomen.
Maar als het verschil 50% is, dat gaat zelfs mij te ver.
Maar goed garantie is dus zaak van de verkoper en niet de fabrikant, dus het is zaak een en zaak te vinden die wat langer bestaat, anders wordt het wel lastig aangezien je dan alsnog naar de fabrikant moet.

Wat ik trouwens niet snap, hoe die niet erkende dealers dan aan die rotels gekomen zijn. Die komen toch echt van de fabrikant en als dat zo is heeft de fabrikant wel boter op zijn hoofd.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Davey

Vaak laten fabrikanten dit ook toe.

Ik werk voor een grote distributeur van computer hardware. Onlangs hebben wij op Europees niveau een gesprek gehad met Intel over de zogenaamde grijze markt. Probleem met deze verkopende partijen is de prijs. Intel weet dit, weet wie het zijn en kan dit in 1 klap de kop indrukken. Echter doen ze dit niet omdat ze een strijd aan het voeren zijn met AMD. Schakelen zij het grijze circuit uit dan verliezen ze een enorm groot marktaandeel. Wel een nadeel voor de officiele distri's.

Zo zal dit ook met Rotel zijn. Ik verwacht dat zij netjes garantie verlenen mocht je er niet uitkomen met de verkopende partij die niet als officieel verkooppunt verkoopt. Maar ja, dan praat je toch over het willen meewerken van Rotel. Hoe belangrijk vinden ze hun naam gekoppelt aan kwaliteit en service.

Groeten, Dave

Erik

Quote from: patrick_vdb on February 11, 2003, 22:18:34
Quote from: Erik on February 11, 2003, 22:07:29Toch vind ik het wel een onbeschofte opstelling van de heren.

De heren zien het meer als een kwaliteitswaarborg voor hun producten, het is immers geen pakje boter ;)

Door verkoop via het internet blijft deskundig advies, het zelf beluisteren ed achterwege waardoor de klant niet altijd de juiste keuze kan maken. Een goede audio-zaak is hiertoe beter in staat, vandaar de keuze van merken als B&W om geen online sales te doen.

Mvrgr

Patrick
Nou, ik was vandaag even bij zo'n officieele en deskundige zaak (Hobo in Adam) luisteren. Wat een *$* zaak. Luisteren ging niet want de kamer was bezet. Vragen beantwoorden kon er nog net met moeite af en dan waren het nog standaard antwoorden. Om zo snel mogelijk uit beeld te verdwijnen. Dus ben teleurgesteld de winkel uitgewandeld. En voor die beroerde service mag ik €700 extra op tafel neerleggen? Dacht het niet.

Ze zullen wel gedacht hebben dat ik het niet kon betalen, dus was ik de moeite niet waard, jammer.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Scarp

Quote from: Erik on February 15, 2003, 17:27:23
Quote from: patrick_vdb on February 11, 2003, 22:18:34
Quote from: Erik on February 11, 2003, 22:07:29Toch vind ik het wel een onbeschofte opstelling van de heren.

De heren zien het meer als een kwaliteitswaarborg voor hun producten, het is immers geen pakje boter ;)

Door verkoop via het internet blijft deskundig advies, het zelf beluisteren ed achterwege waardoor de klant niet altijd de juiste keuze kan maken. Een goede audio-zaak is hiertoe beter in staat, vandaar de keuze van merken als B&W om geen online sales te doen.

Mvrgr

Patrick
Nou, ik was vandaag even bij zo'n officieele en deskundige zaak (Hobo in Adam) luisteren. Wat een *$* zaak. Luisteren ging niet want de kamer was bezet. Vragen beantwoorden kon er nog net met moeite af en dan waren het nog standaard antwoorden. Om zo snel mogelijk uit beeld te verdwijnen. Dus ben teleurgesteld de winkel uitgewandeld. En voor die beroerde service mag ik €700 extra op tafel neerleggen? Dacht het niet.

Ze zullen wel gedacht hebben dat ik het niet kon betalen, dus was ik de moeite niet waard, jammer.
Ik ken die zaak niet, maar dat je niet gelijk kon luisteren is niet raar. Bij veel zaken is het handiger ff te bellen om een luisterafspraak te maken. Dan heb je een uurtje waarin je rustig kan luisteren en een verkoper er voor jou zou moeten zijn.
Maar dat ze je niet echt netjes te woord stonden is niet goed. Ze hadden wel ff moeten luisteren en moeten aanbieden om een afspraak voor luisteren te maken.

Roland

QuoteZe zullen wel gedacht hebben dat ik het niet kon betalen, dus was ik de moeite niet waard, jammer.
Komt me wel bekend voor ... vooral als je als simpele student daar binnen komt dribbelen ::)