rundll.32 probleem

Started by jeroen_B, February 9, 2003, 15:23:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jeroen_B

Ik draai hier op win 98 en hiervoor op ME en heb incredimail draaien. ALs mijn pc is opgestart moet ik eerst een ctrl-alt-del geven en 1 van de 2 run32.dll eruit beeindigen.
Doe ik dit niet dat loopt incredimail vast.

Heb al 2 versies van incredimail erop gehad

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?


grtz jeroen

Robert

#1
Jeroen,

De dll problemen ;D

Als het lukt om 1 van de 2 uit te zetten (zonder dat het uitmaakt welke van de 2) dan kun je dit eens proberen (misschien heb je het ook al geprobeerd).

Start -> Uitvoeren -> msconfig -> tabblad Opstarten en vinkt daar 1 van de 2 rundll32.exe af (als het goed is moeten ze erbij staan).

In het vervolg start Windows op en laad maar 1 van de 2 rundll32.exe i.p.v. beide.

Als er maar 1 rundll32.exe in de lijst staat zou ik het niet proberen, omdat anders Windows waarschijnlijk niet meer wil starten. Alleen proberen als het echt niet uitmaakt welke rundll32.exe je uitzet.


MvrGr.
Robert

jeroen_B

Ik heb 3 rundll32 die willen inladen in msconfig

nview rundll32.exe,nviewloadhook
nvcpldaemon runkll32.exe c:\widows\system\nvcpl.dll,nvstartup

Beiden denk ik voor mijn dual head gforce die 2 monitors aansturen

loadpowerprofile rundll32.exe powrproff.dll load current pwrscheme

Die laatste had ik al weggehaald maar die word gewoon opnieuw aangemaakt na de startup.


welke zou ik nu weghalen, kan ik het terugdraaien via veilige modus opstarten als het niet goed gaat ?

grtz jeroen


Fijn een nieuwe PC zeg, vorige week mijn oude systeem totaal kapot door een stroom stooring!

Robert

#3
Jeroen,

Ik heb Windows XP Professional en ik heb alleen NvCpl RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll, NvStartup aanstaan, die zou ik onder geen beding uitzetten.

nview rundll32.exe, nviewloadhook zou in principe uitkunnen gezien de naam: nView is voor de Nvidia kaarten de mogelijkheid om 2 monitoren aan te kunnen sluiten en instellen.

Alleen ik snap niet waarom de nView rundll32.exe de NvCpl Rundll32.exe dwars zou kunnen zitten. Het zijn beide compleet andere dll's.

Of het via de veilige modus ongedaan kan worden gemaakt zou ik niet met 100% zekerheid kunnen zeggen.
Normaal wordt in de Veilige Modus alleen de broodnodige drivers geladen, maar als rundll32.exe ontbreekt (als ie de rundll32.exe pakt uit de Normale Modus) dan werkt de Veilige Modus ook niet lijkt mij.
Tenzij de Veilige Modus andere drivers pakt en dus ook Rundll32.exe, maar dat weet ik niet zeker.

Ik zou nview rundll32.exe, nviewloadhook uitzetten en dan opnieuw opstarten.
Als daarna het probleem nog niet is opgelost maak dan een screenshot van het msconfig tabblad Opstarten venster en post die hier of stuur mij die via de mail (graag in .jpg formaat ;D).


MvrGr.
Robert

jeroen_B

BEdankt robert,
Het lijkt te werken als ik die weghaal in ms config


grtz jeroen

Spacebass

He Robert!

Weet je wat die Rundll32.exe precies is?

SiR-ROUND

Net zoiets als Klara32?

Maar dan algemeen voor runderen?

Spacebass

 ;D

Nou kan ik natuurlijk zeggen: je bent helemaal ingeburgerd in Groningen ;D
of
Eigenschuld...dat krijg je als je naar noordbroek verhuist, je laat de realiteit van de moderne wereld achter je ;D...

maar als een HT gabber zeg ik zulke dingen natuurlijk niet...(ik denk ze alleen ;D )

Hoe is het inmiddels met jouw ht...

Ik krijg geen meldingen van de noordbroek thread meer?
Of heb ik weer iets foutgedaan?

Zal wel komen door de drukte van een dorp als Den Haag ;D

SiR-ROUND

Tja.... ;D

Ik kom net van m'n zolder af en heb de nieuwe TT 1.5 upgrade getest op de Barco...

Beeld was heerlijk!!!

Nu zit ik weer ff met een kopje warme choco het gevoel in tenen en vingers terug te krijgen. Volgens mij vriest het een beetje buiten (en dus ook binnen).

Eh, NB topic? Was nog wel wat in gepost, maar verder gebeurd er weinig spectaculairs...

Komt wel weer...

Verder alles goed in het Haagse hoop ik?

Spacebass

Ja op die brom na (had ik al toen je langskwam trouwens) van de parasound gaat het redelijk goed.

Echt veel spannends is er niet gebeurd nee.
Tenminste, het tapijt in de woonkamer heeft de acoustiek behoorlijk verbeterd.

Nou ja, zoals je beloofd hebt....als ik idd een pj koop, komen jij en Robert toch langs om de boel te installeren? ;D

MrPink

Als je nog iemand nodig hebt om bijdehante opmerkingen te maken, dan stel ik me wel beschikbaar! ;D

Groetjes,
Oscar

SiR-ROUND

Eh, heb ik dat beloofd?

;D

Ach, en Robert komt alleen maar je cola opdrinken denk ik... Waar is de vrijbuiter eigenlijk de laaste tijd?

:-* Vriendin gevonden ofzo? :-*

Oscar mag een serenade komen brengen...

Hmmm, die brom? Staat me niet echt wat van bij... Had je daar een topic over geopend?




MrPink

Ja joh...hoe heette dat topic ook alweer? Het Parasound Drama? Van Parasound naar Projector? Brommer van Parasound? ;D

Over brommer gesproken: kennen jullie deze van John O'Mill?

Death of a bromfly
The fly fell in the butter,
and said: "It is strange that I,
who was born a brommer,
should die a butterfly!".

Groetjes,
Oscar

SiR-ROUND

Nou, dan val inderdaad met je neus in de boter...

;D

Robert

#14
Quote from: jeroen_B on February 11, 2003, 20:38:23
BEdankt robert,
Het lijkt te werken als ik die weghaal in ms config


grtz jeroen

Glad I could help.


MvrGr.
Robert

Robert

#15
Quote from: Spacebass on February 11, 2003, 22:00:56
He Robert!

Weet je wat die Rundll32.exe precies is?

Uiteraard ;D

Om ten eerste de naam (Rundll32.exe) te ontcijferen ;D

- Rundll32.exe staat voor het uitvoeren van toepassingen.
- Rundll32.exe staat voor de Dynamic Link Library, de bibliotheek waar in staat welke functies aangeroepen kunnen worden door toepassingen.
- Rundll32.exe omdat het gaat om een 32-bits bestand (Windows is een 32-bits platform).
- Rundll32.exe is een uitvoerbaar bestand.

Zie het maar als jij als werknemer binnen een bedrijf wat moet bestellen dat je dat eerst aan je baas vraagt.


Interessant leesvoer:

http://www.khbo.be/~calu/cpp/cpp/cpp10.html


MvrGr.
Robert

Spacebass

 ;D

Kijk Robert, dat zie ik graag...je leeft er helemaal van op.... ;D