Harman Kardon AVR 445 via HDMI aansluiten op LG LCD 37LC2R

Started by WoutL, April 8, 2007, 12:10:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WoutL

Beste,

Ik kocht onlangs een AVR 445 van Harman Kardon.
Ik heb een LG tv LCD en de AVR 445.

Ik wil die aansluiten via HDMI aangezien ze beide HDMI ondersteunen.

Na veel proberen slaag ik er vooralsnog niet in om dit te doen.

Ik las over OSD (on screen display), moet ik HDMI eerst activeren op de AVR 445 vooraleer dit werkt? Hoe doe ik dat dan best?

Een plaatje van de achterkant van mijn AVR 445: http://www.harman-kardon.cz/harman-kardon-avr445-back.jpg

Alvast bedankt!

Wouter L.
+32495211204
woutl@pandora.be

In de handleiding van de AVR 445 staat het volgende:

HDMI™ staat voor High-Definition Multimedia Interface wat snel de standaard wordt tussen hoogwaardige audio/video apparatuur en de monitor, vooral bij high-definition videosignalen.
HDMI is een digitale verbinding zodat het niet nodig is signalen van digitaal naar analoog en weer terug te converteren.

Sommige bronnen of beeldschermen in uw systeem maken wellicht gebruik van DVI (Digital Video Interface) voor de digitale videoverbindingen.
DVI voert dezelfde digitale signalen als HDMI maar maakt gebruik van een grotere connector en voert geen audio- en stuursignalen.
In de meeste gevallen kunnen DVI en HDMI digitale videoverbindingen door elkaar worden gebruikt, eventueel met de nodige verlooppluggen.
Denk er echter wel aan dat sommige van DVI voorziene beeldschermen niet geschikt zijn voor de HDCP kopieerbeveiliging die steeds vaker aanwezig is in signalen die via HDMI zijn verbonden. Bij gebruik van een HDMI bron en een DVI beeldscherm kan soms het beeld wegvallen wanneer het beeldscherm geen HDCP ontvangt. Dat is geen fout van de AVR of de bron, maar het geeft aan dat het beeldscherm niet geschikt is.

De AVR is uitgerust met HDMI-omschakeling wat betekent dat direct gekozen kan worden uit één van beide HDMI-ingangen als bron voor het beeldscherm van uw systeem. Zo wordt het digitale signaal in zijn oorspronkelijke vorm behouden en direct van de bron naar het beeldscherm gevoerd. Dat betekent echter ook dat de AVR geen toegang tot het signaal heeft en geen menu's of in-beeld aanwijzingen aan het HDMI signaal kan toevoegen, noch het audiosignaal kan bewerken dat deel uitmaakt van de HDMI verbinding.

Daarom zijn de volgende verbindingen noodzakelijk wanneer de AVR 445 wordt gebruikt met HDMI-bronnen:

• Verbind de HDMI-uitgang van een bron met een HDMI-Ingang". 33
• Verbind de HDMI-Uitgang¬ van de AVR met een HDMI-ingang van uw beeldscherm. 28
• Verbind de bron via een optische of coax digitale audio-uitgang met de AVR. De standaardverbinding is Optisch 3 31 voor een bron verbonden met HDMI 1 33 of Coax 3 32 voor een bron verbonden met HDMI 2 33.
U kunt elke analoge of digitale audiobron gebruiken in combinatie met een HDMI-ingang maar als het afwijkt van de standaard combinatie, dient u ook de instelling van de ingang te wijzigen, als aangegeven op pagina 24.
• Ook bij gebruik van HDMI-ingangen is het belangrijk dat een component, S-video of composietvideoverbinding wordt gemaakt tussen de AVR en uw beeldscherm. Dat is nodig om zowel de setup menu's
als de in-beeld aanwijzingen te kunnen zien, alsmede andere (niet-HDMI) videobronnen. DE AVR 445 zet analoge videosignalen niet om naar HDMI.

Domino

Zoals ik het lees, kan het niet.

QuoteOok bij gebruik van HDMI-ingangen is het belangrijk dat een component, S-video of composietvideoverbinding wordt gemaakt tussen de AVR en uw beeldscherm. Dat is nodig om zowel de setup menu's
als de in-beeld aanwijzingen te kunnen zien, alsmede andere (niet-HDMI) videobronnen. DE AVR 445 zet analoge videosignalen niet om naar HDMI

Ik lees hier, geen OSD via HDMI.
En geen analoge (composiet/s-video/component) via HDMI. Dus geen A/D conversie voor de video signalen.
Denon AVR 2807 - Denon DVD 2930 - Mission M73/M72i - Qed Silver Aniversary XT. Pioneer 5080XA - Humax 5000c - Popcornhour A110 - Harmony One.