Bestelling cancellen als levering niet op tijd komt?

Started by Audiofiel, April 5, 2007, 21:36:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bmateijsen

Quote from: MartinT on April 19, 2007, 17:15:22
Audiofiel, ik vind dat je dit keurig netjes hebt geprobeerd te regelen, je hebt idd de verkoper alle kansen gegeven,
niet slim van hem om pas na dwang van dit forum (via interventie van Bmathijssen, anders had de verkoper ongetwijfeld nog steeds gedaan of zijn neus bloedde!) te reageren.

We hebben als moderators de sponsor op de hoogte gesteld. Dit ben ik overigens niet geweest, maar Frank.

Groet,

Bjorn

J.A.F._Doorhof

Ik zit zelf ook in het bootje van leverancier en kan me voor een groot (heel groot) gedeelte vinden in het betoog van de audiofabriek.

1 dag te laat versturen is natuurlijk zoals door hun uitgelegt geen reden om meteen maar te annuleren.
Mensen denken soms dat bedrijven niets anders doen dan alleen HUN pakketje in orde maken.
Wil niet zeggen dat het goed is dat een bedrijf te laat verstuurd.

Ik vind om heel eerlijk te zijn dat als je SPECIALE dingen besteld en dingen op MAAT laat maken je niet moeilijk moet doen en het spul gewoon moet afnemen.

ZELF had ik ook met de klant gebeld, maar kan me hun reactie ook voorstellen, NAW gegevens niet invullen is soms erg lastig te achterhalen, wij krijgen regelmatig orders via de webshop binnen waar mensen notabene hun mail adres verkeerd invullen en ook het adres waar het wegkomt krijgt geen response (foutje in outlook ???) we gaan dan vaak met de telefoon proberen te achterhalen waar de klant woont om een nummer te vinden maar dat is natuurlijk eigenlijk gekken werk.

Klanten zelf moeten denk ik ook eens de hand in eigen boezem steken.
Als er een GOED contact is tussen bedrijf en klant mag 1 dag te laat versturen NOOIT tot dit leiden, daarbij vind ik toch echt dat audiofiel overdrijft (met alle respect), de audiofabriek had het NOOIT zo hoog mogen laten oplopen.

Aan de andere kant, als ik zomaar iets terug krijg wat ik op special order heb staan dan zou ik ook neidig worden.
Vergeet niet dat hoewel je het bij bv de audiofabriek besteld, deze OOK afhankelijk is van ZIJN leverancier en als die te laat is, kan hij er weinig aan doen, behalve goed communiceren.

Ik zou zeggen, ok 1 dag te laat maar ik heb het tenminste.
Je kan ook je poot stijf houden en het hoog op laten lopen.
Ooit kom je echter jezelf tegen.

Bij ITC kun je ver gaan maar soms te ver, ik denk dat dit voor meer bedrijven geldt, en op een gegeven moment loop je gewoon schade op als klant en dat is iets wat in de toekomst ben ik bang meer en meer zal gaan gebeuren met het huidige gedrag van sommige mensen/klanten.

Simpel voorbeeld van nog geen maand geleden.
Klant heeft na 2.5 jaar zijn PC defect, zover wij kunnen zien alleen het Mainboard, klant heeft op MB 3 jaar garantie en op de PC 2 jaar. Dus wij bieden aan het MB te wisselen voor een nieuwer board, echter omdat er geen socket meer was voor zijn CPU en zijn geheugen bieden wij aan om het geheel te upgraden naar een 2x sneller systeem gratis, enige nadeel was dat de videokaart nu een onboard versie werd, en met 45,00 bijbetalen kon hij een nieuwe videokaart krijgen (de onboard was ongeveer sneller als zijn oude budget kaart).

De klant (net als audiofiel hier ben ik bang) gaat op zijn strepen staan en claimt 3 jaar garantie te hebben en wil een zelfde product terug, ZONDER bijbetaling. Normaal is met ons te praten, maar als je je poot op deze manier stijf zet is het voor ons ook gedaan en gaan wij (net als hier de audiofabriek) ook alles volgens de letter der wet doen.

Het is opgelopen tot een aangetekende brief waarin we gedreigt worden met rechtzaken, verlies van inkomen door missen PC (terwijl de klant een leenpc van ons heeft gekregen maar goed...) en dreigen met kassa/radar etc.
We hebben de klant netjes gebeld en gezegt dat we hem veel succes wensen en wederom een brief gestuurd met ons aanbod.

Vorige week is de klant bij ons gekomen en heeft 45,00 betaald voor zijn videokaart, volgens zijn advocaat was het een aanbod dat geen enkel ander bedrijf zou doen.

Soms moeten particulieren niet TE hoog van de toren blazen en ook een beetje meeleven met de ondernemer.
Er word iets te vaak geklaagd en gedreigt omdat er KLEINE dingen fout gaan, en KLEINE dingen kunnen fout gaan. 1 dag te laat leveren waar praten we over, kop op er zijn ergere dingen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Fransvis


Audiofiel

Ik had van Frank eigenlijk geen reactie verwacht, aangezien hij natuurlijk ook zelf partij is (De Audiofabriek is sponsor), maar ik stel een reactie zeker op prijs.

Quote from: J.A.F._Doorhof on April 19, 2007, 18:31:59
Ik zit zelf ook in het bootje van leverancier en kan me voor een groot (heel groot) gedeelte vinden in het betoog van de audiofabriek.

1 dag te laat versturen is natuurlijk zoals door hun uitgelegt geen reden om meteen maar te annuleren.
Mensen denken soms dat bedrijven niets anders doen dan alleen HUN pakketje in orde maken.
Wil niet zeggen dat het goed is dat een bedrijf te laat verstuurd.

TE LAAT versturen is hier niet het probleem. Wel het feit dat ik SPECIFIEK vraag of ik het pakket op die speciale dag in huis kan hebben, omdat ik het nodig heb. Ik heb zelf die situatie ook wel eens aan de hand (ben ook ondernemer) en dan heb je simpelweg de keuze: ofwel je doet een belofte en komt die ook na, ofwel je zegt dat je dat niet kunt beloven en laat verder de keuze aan de klant wat hij wil doen. ::)

Met beide keuzes kan ik prima leven. In het eerste geval heb ik als klant de spullen op tijd en zijn mijn vrije dagen niet weggegooid. In het tweede geval weet ik dat de leverancier het niet gaat halen en kan ik mijn eigen plan trekken: ofwel mijn planning zó aanpassen dat ik geen probleem heb met 1 dag later, ofwel mijn spullen elders betrekken. ;)

In dit geval is er een toezegging gedaan, omdat ik daar specifiek om vroeg. Vervolgens wordt de belofte niet nagekomen. Ik zeg: 1 dag te laat is normaliter niet zo erg, maar wel als dat een bepalende factor was en iemand daarvoor 2 dagen vrijneemt en het specifiek van te voren als eis stelt. Mijn tip als mede-ondernemer: maak nooit beloftes die je niet kunt waarmaken. Het zal zich altijd tegen je keren. En een klant heeft meer respect voor een "nee, dat kan niet" dan een "ja, dat lukt" als je het niet waar kunt maken. 8)

QuoteIk vind om heel eerlijk te zijn dat als je SPECIALE dingen besteld en dingen op MAAT laat maken je niet moeilijk moet doen en het spul gewoon moet afnemen.

Hier wil ik toch nog even op ingaan, aangezien dit 'Op Maat' een eigen leven lijkt te gaan leiden. Ik heb telefonisch gevraagd om een aantal spullen die ik eerder ook had besteld en die niet in de webshop staan. Het antwoord van De Audiofabriek was dat de website simpelweg niet alle spullen bevat en dat ik beter een mailtje kon sturen met de gewenste artikelen. In de reactie op dat mailtje wordt vervolgens nooit enig voorbehoud gemaakt over 'speciaal bestellen' of 'op maat'.

In zowel de reactie van De Audiofabriek als die van jou lees ik toch weer het 'op maat' verhaal. Ik heb niets op maat besteld. Ik heb 5 meter luidsprekerdoek besteld, die verder niet op maat zal worden versneden. De breedtemaat staat vast, enkel de lengtemaat varieert. Iedere DHZ-luidsprekershop levert dit (zwarte) doek en allen hebben simpelweg een decimeterprijs. Het is niets anders dan een stuk kabel bestellen. Ik wil 5 meter kabel, dat wordt afgeknipt... sorry, maar dat is (zeker in juridische zin) geen maatwerk. ::)

QuoteZELF had ik ook met de klant gebeld, maar kan me hun reactie ook voorstellen, NAW gegevens niet invullen is soms erg lastig te achterhalen, wij krijgen regelmatig orders via de webshop binnen waar mensen notabene hun mail adres verkeerd invullen en ook het adres waar het wegkomt krijgt geen response (foutje in outlook ???) we gaan dan vaak met de telefoon proberen te achterhalen waar de klant woont om een nummer te vinden maar dat is natuurlijk eigenlijk gekken werk.

In dit topic heb je al twee keer kunnen lezen dat de adresgegevens speciaal zijn ingevuld bij de overboeking. Om geen privacy-gevoelige informatie in dit topic te plaatsen heb ik de screendump niet geplaatst, maar ik wil hem je graag toemailen. De volledige NAW stonden er in. Het is dus niet alleen perfect duidelijk wie het geld heeft gestort, maar ook waar het naar toe moet worden gestuurd. Dat de leverancier die gegevens niet leest, is als consument niet mijn fout... :-X

QuoteIk zou zeggen, ok 1 dag te laat maar ik heb het tenminste.
Je kan ook je poot stijf houden en het hoog op laten lopen.
Ooit kom je echter jezelf tegen.

Bij ITC kun je ver gaan maar soms te ver, ik denk dat dit voor meer bedrijven geldt, en op een gegeven moment loop je gewoon schade op als klant en dat is iets wat in de toekomst ben ik bang meer en meer zal gaan gebeuren met het huidige gedrag van sommige mensen/klanten.

Simpel voorbeeld van nog geen maand geleden.
Klant heeft na 2.5 jaar zijn PC defect, zover wij kunnen zien alleen het Mainboard, klant heeft op MB 3 jaar garantie en op de PC 2 jaar. Dus wij bieden aan het MB te wisselen voor een nieuwer board, echter omdat er geen socket meer was voor zijn CPU en zijn geheugen bieden wij aan om het geheel te upgraden naar een 2x sneller systeem gratis, enige nadeel was dat de videokaart nu een onboard versie werd, en met 45,00 bijbetalen kon hij een nieuwe videokaart krijgen (de onboard was ongeveer sneller als zijn oude budget kaart).

Ik zie niet in wat dit voorbeeld met mijn verhaal te maken heeft... Ik denk niet dat ik 'te ver' ben gegaan als klant. Ik vraag alleen maar dat de belofte waar ik specifiek om vroeg (levering op tijd) wordt waargemaakt.

QuoteDe klant (net als audiofiel hier ben ik bang) gaat op zijn strepen staan en claimt 3 jaar garantie te hebben en wil een zelfde product terug, ZONDER bijbetaling. Normaal is met ons te praten, maar als je je poot op deze manier stijf zet is het voor ons ook gedaan en gaan wij (net als hier de audiofabriek) ook alles volgens de letter der wet doen.

Wederom: heel vervelende zaak voor je, maar het heeft niets met mijn verhaal te maken... :-\

Overigens had ik liever de bestelde spullen bij jou besteld, Frank, want ik weet heel zeker dat het dan nooit zo ver was gekomen. Service is voor jou een stukje handelsmerk en dat is de beste reclame. ;)

Ik vind de hele commotie rondom deze zaak een beetje hoog gehalte krokodillentranen hebben. De Audiofabriek heeft 2 weken de tijd gehad om de boel netjes op te lossen. Er werd totaal geen reactie terug gegeven, er was absolute radiostilte vanuit Haarlem. En pas wanneer de naam bekend wordt gemaakt in een publiekelijk toegankelijke plek, wordt er actie ondernomen en wordt het bedrag terugbetaald (althans, dat hoop ik dan). Ik vind het sneu dat het zo ver moet komen, ik had liever niet de naam bekend gemaakt. :-\
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Rody

Ik ben het volledig met je eens Arjen.
Niet om the bashen, maar elke manier van het 'goedpraten' van de acties e.d. van de A.F. vind ik totaal onterecht en dat heb je prima beargumenteerd.

J.A.F._Doorhof

Ik ben geen partij in deze, gelukkig niet zeg :D
Als ik partij zou zijn in alles wat onze sponsoren zouden doen zou het een zooitje worden :D

Ik geef alleen wel mijn mening, en vind gewoon dat het wat op de spits word gedreven dat is alles.
Als de post 1 dag vertraging zou hebben (wat regelmatig gebeurt) dan heb je hetzelfde probleem.
Niemand heeft het zo op voorraad liggen dus je moet dan toch weer langer wachten, ik zou denken, jammer een dag te laat maar nu heb ik het tenminste.

Maar misschien ben ik wel een simpele ziel :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Audiofiel

#56
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, uiteraard, en dat respecteer ik. ;)

Maar waar het hier om draait is dat er uiteindelijk – als ik het even heel simpel maak – twee fouten die zijn gemaakt door de leverancier. Dat is NAW en dat is versturen tegen beter weten in. Beide zijn fouten van de leverancier. En in essentie draait het alleen om deze twee punten.

Het NAW-verhaal is een domme fout. De leverancier checkt dit pas op de beloofde dag van levering (niet de beloofde dag van verzending). De NAW-gegevens zijn al in het bezit (enerzijds door de eerdere bestelling en dus factuur), anderzijds doordat ze volledig in de betalingsomschrijving staan. Zelfs als je als leverancier je administratie niet genoeg op orde hebt dat je die gegevens op die twee manieren boven water krijgt, heb je nog de mogelijkheid om het te vragen. Maar dat doe je natuurlijk niet op een moment dat het al te laat is om nog aan je beloftes te kunnen voldoen. Dat check je gewoon netjes als je de bestelling binnenkrijgt. En dat was maar liefst 6 dagen vóór die bewuste verzenddag.

Dan het punt van versturen tegen beter weten in. In de emailwisseling over de zogenaamde ontbrekende NAW-gegevens stel ik duidelijk dat het geen zin heeft om het pakket nog op de 'normale' wijze te versturen omdat ik het dan niet op tijd binnen heb. Ik zeg letterlijk dat anders de koop niet doorgaat. Willens en wetens stuurt de leverancier hierna toch de spullen op, terwijl hij weet dat ze te laat zullen aankomen. Hiermee neem je je klant totaal niet serieus. Gewoon versturen onder het motto "het geld is al binnen, pech gehad". Dat schiet bij mij zeker niet in het juiste keelgat. Dit is het moment dat de leverancier zijn fout had moeten erkennen en een oplossing had moeten zoeken. En dit is ook het moment van de bekende gemiste kans. Een moment waarop andere ondernemers soms heel andere keuzes maken om een klant te behouden. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

J.A.F._Doorhof

Nogmaals, er werken bij een bedrijf meerdere mensen.
Als een betaling bij ons bv binnen is word de order op vrij gezet, dit betekend dat zodra de order compleet is deze AUTOMATISCH word verzonden als hij op vrij staat.

Niet iedereen heeft bij ons toegang tot het bankboek, maar goed ook :D dus als je je NAW gegevens via de bank doorgeeft komt dat niet automatisch bij de verzendafdeling, de administratie checked alleen maar of de betalingen binnen zijn, zo ja word een order op vrij gegeven.
De verzendafdeling ziet een order op vrij staan en als hij compleet is word hij ingepakt, op dat moment blijken er geen NAW gegevens te zijn maar bv wel een mail adres dan gaan ze mailen.

Bij ITC is alles redelijk bij elkaar, er zijn echter zat bedrijven die de bankzaken extern laten doen, en dan zie je dus niet die gegevens.
Ik weet niet hoe hun het doen maar daar kan een fout zitten.

Ik zeg niet dat iemand niet fout is, begrijp me goed.
Maar wat ik steeds meer bespeur is dat veel particulieren (niet jij in het bijzonder) maar denken dat bedrijven 1 man in dienst hebben die alwetend is, in de praktijk werkt alles in fases.

In simpele termen zoals het meestal gaat.

1. je besteld via een webshop
2. je order komt binnen bij de order afdeling en je krijgt een ordernr.
3. je krijgt een betalingsverzoek of dit gaat automatisch
4. de administratie krijgt een betaling binnen met een order, en geeft door aan de verzendingen dat ordernr. xxxxxxx verstuurd kan worden.
5. de order afdeling pakt in en verstuurd.

Als je dus bij 1 een fout maakt als klant, komt dit in 99% van de gevallen pas bij stap 5 aan het licht.

En NOGMAALS ik speel geen zwarte pieten toe, maar onze maatschappij verhard de laatste paar jaar enorm en om eerlijk te zijn als zelfstandige is het soms niet echt leuk meer. Overal worden fouten gemaakt, zonder twijfel maar de manier waarop is soms dubieus qua reacties.

Ik snap heel goed dat je iets op een bepaalde dag wilt hebben, en als het te laat is akkoord dat is fout.
Maar het mailtje ik hoef het niet meer, en de verzendingen kunnen ook elkaar kruizen, het is niet zo dat er dus maar 1 persoon ergens werkt die elke 2 minuten de mail checked.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Audiofiel

Quote from: J.A.F._Doorhof on April 20, 2007, 11:16:36
Maar het mailtje ik hoef het niet meer, en de verzendingen kunnen ook elkaar kruizen, het is niet zo dat er dus maar 1 persoon ergens werkt die elke 2 minuten de mail checked.

Nee, dat kan dus niet. Dat mailtje moest ik immers sturen om de NAW-gegevens door te geven, die zij claimden niet te hebben. Datzelfde mailtje van mij bevat de tekst 'niet opsturen als je het niet kunt halen'. Eén en hetzelfde mailtje. ;)


Als ze het mailtje over het hoofd hadden moeten zien, zou het pakket dus juist nooit verstuurd zijn. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Guido

Arjen, ik wil even ingaan op je punt "als ik de naam niet bekend had gemaakt dan...."

Ik vind dat je dit absoluut niet mag beweren. Hoe kan je dat nou weten? dan had je maar geen naam bekend moeten maken en over 2 weken hetzelfde topic moeten openen met namen erbij. Ik geloof dat je het een stuk erger afbeeld dan dat het werkelijk is. 2 dagen vrijnemen voor een pakketje vind ik persoonlijk ook zwaar overtrokken. Een briefje met "indien afwezig, ga naar buren" is ook zo geschreven.

Begrijp me goed, ik kan mezelf prima in je situatie verplaatsen en misschien had het nooit zover moeten komen, maar een beetje schipperen vind ik kan absoluut geen kwaad.

(en misschien had ik erover heen gelezen maar met die aangetekende brief vind ik ook nogal kinderachtig, had je niet gewoon kunnen bellen?)

Audiofiel

#60
Quote from: Guido on April 23, 2007, 00:45:44
Arjen, ik wil even ingaan op je punt "als ik de naam niet bekend had gemaakt dan...."

Ik vind dat je dit absoluut niet mag beweren. Hoe kan je dat nou weten? dan had je maar geen naam bekend moeten maken en over 2 weken hetzelfde topic moeten openen met namen erbij.

Dat is toch ook min of meer het geval? Het pakket is verstuurd op 4 april, de laatste dat men het nog af zou kunnen leveren. Het uitdrukkelijke verzoek om het niet later te bezorgen dan die datum is genegeerd, ook toen al bij hen bekend was dat de koop anders ontbonden zou worden. Een dag later open ik het topic, zonder namen.

Pas op 18 april, dat is dus twee weken later, maak ik de naam bekend.

En dat is pas nadat voor mij alle opties zijn afgelopen: per mail vragen om terugbetaling en per aangetekende brief. Geen reacties op welke manier dan ook. Waarom zou ik dan nog langer moeten wachten? Neemt de kans op een reactie of overboeking daar mee toe?

Wat betreft de opmerking over een 'kinderachtige' aangetekende brief: afgezien van de contradictio in terminis (een juridische brief is verre van kinderachtig), vraag ik mij welke partij nu kinderachtig is. Als bedrijf gewoon twee weken niet meer reageert na een ontstaan probleem... hoe zou je dat dan willen noemen? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

spotmatic

Quote from: Audiofiel on April 23, 2007, 08:23:50
Als bedrijf gewoon twee weken niet meer reageert na een ontstaan probleem... hoe zou je dat dan willen noemen? ::)

Selectieve leesblindheid?  :)
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

eazyQ

Als ik dit zo lees vallen mij 2 dingen op:

->De enorme standvastigheid van audiofiel en de radiostilte van de audiofabriek.

Ik krijg een beetje de indruk van twee kemphanen die beiden vinden dat zij gelijk hebben.
Beide standpunten hebben hun begrijpelijkheden en onbegrijpelijkheden. Ik zou zeggen dat een van de twee partijen gewoon in de telefoon klimt en het terstond oplost.

Ook jack's verhaal kan ik me overigens zeer goed in vinden, ik heb ook regelmatig te maken met klanten die ooit een klok hebben horen luiden maar werkelijk geen idee hebben waar de klepel hangt maar ondertussen wel menen recht te hebben op van alles en nog wat, zelfs als dat niet zo is.

Audiofiel

Wat betreft de aanhoudende, maar goedbedoelde, opmerkingen over in de telefoon klimmen: jongens, dat stadium is toch allang voorbij? Er is een koop ontbonden, dat is al toegezegd door de leverancier. Dus klaar, finito, zand er over.

Enige wat nog moet gebeuren is het daadwerkelijk terugstorten van het geld... ::)


Quote from: eazyQ on April 23, 2007, 12:09:22
Ook jack's verhaal kan ik me overigens zeer goed in vinden, ik heb ook regelmatig te maken met klanten die ooit een klok hebben horen luiden maar werkelijk geen idee hebben waar de klepel hangt maar ondertussen wel menen recht te hebben op van alles en nog wat, zelfs als dat niet zo is.

Wie is Jack? ???
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

eazyQ

Quote from: Audiofiel on April 23, 2007, 12:14:27
Wat betreft de aanhoudende, maar goedbedoelde, opmerkingen over in de telefoon klimmen: jongens, dat stadium is toch allang voorbij? Er is een koop ontbonden, dat is al toegezegd door de leverancier. Dus klaar, finito, zand er over.

Enige wat nog moet gebeuren is het daadwerkelijk terugstorten van het geld... ::)


Wie is Jack? ???
Jack = Frank, om een of andere reden heb steeds de neiging om Frank Jack te noemen, geen idee waarom, sorry Frank.

Raphie

Zit hier nou nog geen slotje op?!? ....  ::)
JBL PRX Power!

BOUBOU

Quote from: Raphie on April 23, 2007, 14:20:51
Zit hier nou nog geen slotje op?!? ....  ::)

Niet iedereen zet overal meteen een slotje op  >:D
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Raphie

Nou, dacht toch dat hier wel echt alles gezegd was?
JBL PRX Power!

eazyQ

Quote from: Raphie on April 23, 2007, 15:13:04
Nou, dacht toch dat hier wel echt alles gezegd was?
volgens mij wacht audiofiel met een slotje tot hij zijn geld heeft?

Raphie

JBL PRX Power!

Hanky Panky

Quote from: Audiofiel on April 23, 2007, 12:14:27

Enige wat nog moet gebeuren is het daadwerkelijk terugstorten van het geld... ::)

Waarvoor hij dus 30 dagen de tijd heeft in tegenstelling tot de door jouw gestelde termijn en waarbij ik me derhalve maar even aansluit bij EazyQ's opmerking:

Quote from: eazyQ on April 23, 2007, 12:09:22
Ook jack's verhaal kan ik me overigens zeer goed in vinden, ik heb ook regelmatig te maken met klanten die ooit een klok hebben horen luiden maar werkelijk geen idee hebben waar de klepel hangt maar ondertussen wel menen recht te hebben op van alles en nog wat, zelfs als dat niet zo is.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Audiofiel

Quote from: Raphie on April 23, 2007, 14:20:51
Zit hier nou nog geen slotje op?!? ....  ::)

Het antwoord lijkt mij duidelijk:

Quote from: eazyQ on April 23, 2007, 15:24:41
volgens mij wacht audiofiel met een slotje tot hij zijn geld heeft?

Quote from: Hanky Panky on April 23, 2007, 15:57:02
Waarvoor hij dus 30 dagen de tijd heeft in tegenstelling tot de door jouw gestelde termijn en waarbij ik me derhalve maar even aansluit bij EazyQ's opmerking:

Denkfout jouwerzijds... Ik heb nergens jouw opmerking weersproken over de 30 dagen, HP... ;)


Ik constateer alleen dat er een toezegging is gedaan, maar geen betaling. Ik zou het op een bepaalde manier wel grappig vinden als de leverancier inderdaad 30 dagen over de terugbetaling gaat doen... ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Hanky Panky

Quote from: Audiofiel on April 23, 2007, 18:43:57
Het antwoord lijkt mij duidelijk:

Denkfout jouwerzijds... Ik heb nergens jouw opmerking weersproken over de 30 dagen, HP... ;)



Ik constateer alleen dat er een toezegging is gedaan, maar geen betaling. Ik zou het op een bepaalde manier wel grappig vinden als de leverancier inderdaad 30 dagen over de terugbetaling gaat doen... ;D

Misschien wordt je een beetje vergeetachtig maar in je mail van 18 april zeg je toch echt zelf het volgende:


Quote from: Audiofiel on April 18, 2007, 11:33:07
De winkel heeft totaal niet meer gereageerd. :-\

- Niet op mijn laatste email met het verzoek tot terugbetalen.

- Niet op mijn aangetekende brief van vorige week woensdag waarin nogmaals de koop is ontbonden wegens bekoeling (koop op afstand) en toerekenbare tekortkoming.

- Niet op de termijn tot terugbetalen uit de aangetekende brief, die gisteren afliep.

Ondertussen hebben zij zowel mijn centen als de spullen. Dit verdient geen prijs voor netjes handelen. Ik doorbreek hiermee dan ook het stilzwijgen en zal de naam gewoon in dit topic zetten. Ze hebben nu lang genoeg de tijd gehad om de boel netjes op te lossen.

De winkel waar het om gaat is: De Audiofabriek in Haarlem. Nota bene een sponsor!  :-X

Wat mij betreft komen ze in aanmerking voor een hele koude douche. Ik ga me beraden op verdere juridische stappen tegen dit bedrijf om mijn centen terug te krijgen. Of zal ik eerst Kassa, Radar en de Consumentenbond inschakelen? ::)

Dus geen denkfout van mij maar selectieve dementie van jouw kant  ;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

SpeedyAndré

Quote from: Hanky Panky on April 23, 2007, 19:17:00
Misschien wordt je een beetje vergeetachtig maar in je mail van 18 april zeg je toch echt zelf het volgende:

Dus geen denkfout van mij maar selectieve dementie van jouw kant  ;)

;D ;D ;D

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Audiofiel

Quote from: Hanky Panky on April 23, 2007, 19:17:00
Misschien wordt je een beetje vergeetachtig maar in je mail van 18 april zeg je toch echt zelf het volgende:

Dus geen denkfout van mij maar selectieve dementie van jouw kant  ;)

Selectieve agenda van jouw kant denk ik. Jouw opmerking is van 19 april. En dan verwacht je kennelijk dat ik terug-in-de-tijd mijn mailtje van 18 april had kunnen veranderen... ::)

Zoals ik al zei:
Quote from: Audiofiel on April 23, 2007, 18:43:57
Ik heb nergens jouw opmerking weersproken over de 30 dagen, HP... ;)

Selectieve dementie noemde je het zelf toch... of ben je het alweer vergeten? >:D


Ik vraag me onderhand wel af of er niet meer mensen dan alleen de leverancier last hebben om een goed onderscheid te maken tussen voor en na en tussen oorzaak en gevolg... :-\
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.