Bestelling cancellen als levering niet op tijd komt?

Started by Audiofiel, April 5, 2007, 21:36:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

vervelend verhaal aan het worden zo...  :-\
Ik begrijp Audiofiel wel, gaat niet zo zeer meer om de muntjes, als wel om het principe....
JBL PRX Power!

spotmatic

Om dit topic wat meer lading te geven zou ik de naam van de sponsor ook in de topictitel vermelden...
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Audiofiel

Quote from: spotmatic on April 18, 2007, 12:31:02
Om dit topic wat meer lading te geven zou ik de naam van de sponsor ook in de topictitel vermelden...

Ik kan me dat gevoel goed voorstellen, maar daar voel ik niet zo voor. Dan krijgt het zo'n hoog schandpaal-gehalte en dat was niet de opzet van het topic.  :P


Ik wilde graag zeker weten wat mijn rechten waren. Zoals zo vaak loopt het niet stuk op je recht hebben, maar op je recht krijgen. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

TheSpeedSkater

Jammer dat je een slechte ervaring hebt (gehad) met de Audiofabriek. Ik ben er ook een keer geweest voor Furutech stekkers en die hebben ze zelfs kosteloos aan mijn meegebrachte kabel bevestigd...

Succes met de afwikkeling.
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

spotmatic

Een goede ervaring zegt niet zoveel, helaas... Het is veelzeggender hoe een bedrijf met problemen omgaat. Een transactie goed laten verlopen is niet moeilijk, maar het is niet iedereen gegeven om een probleem op de juiste wijze op te lossen. En dat is waar Audiofiel nu helaas mee te maken heeft.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

TheSpeedSkater

Quote from: spotmatic on April 18, 2007, 13:31:52
Een goede ervaring zegt niet zoveel, helaas... Het is veelzeggender hoe een bedrijf met problemen omgaat. Een transactie goed laten verlopen is niet moeilijk, maar het is niet iedereen gegeven om een probleem op de juiste wijze op te lossen. En dat is waar Audiofiel nu helaas mee te maken heeft.
Dat snap ik en het is inderdaad erg vervelend. Ben benieuwd hoe dit zich gaat oplossen.
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Audiofiel

Quote from: spotmatic on April 18, 2007, 13:31:52
Een goede ervaring zegt niet zoveel, helaas... Het is veelzeggender hoe een bedrijf met problemen omgaat. Een transactie goed laten verlopen is niet moeilijk, maar het is niet iedereen gegeven om een probleem op de juiste wijze op te lossen. En dat is waar Audiofiel nu helaas mee te maken heeft.

Je slaat de spijker op zijn kop! ;)

Het oplossen van een probleem is precies waarin je kunt leren hoe goed de service van een bedrijf is. Sommige bedrijven gaan heel ver in hun service en dat werkt beter dan de duurste reclamecommercial. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Ik ben mijn 134,50 euro kwijt... :-[

Nog steeds geen reactie. Terwijl ze wel op het forum actief zijn:


Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

De ondertitel komt op mij ondertussen wat dubbelzinnig over:

The Art of Listening ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

#34
Quote from: TearS on April 19, 2007, 11:58:34
;D Hahaha, ik zag ze inderdaad gisteren online. Ze hebben ook je topic gelezen, dus ze zijn absoluut op de hoogt van de situatie.

Maar ze betalen niet... Misschien denken ze dat het niet uitmaakt wat er over je wordt gesproken, als er maar over je wordt gesproken? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

De Audiofabriek

#35
Beste Lezer,
Frank is zo vriendelijk geweest mij op de hoogte te stellen van dit topic. Ik kom hier niet zo vaak meer omdat ik het daarvoor gewoonweg te druk heb. Ik zal daarom ook mijn verhaal zo kort mogelijk houden en mijn visie op het geheel geven:

We gaan nooit zo met klanten om. Ook niet met deze klant. De kern van zijn verhaal klopt, ik was idd 1 dag te laat met versturen omdat hij zijn adres niet in 1 van van zijn vele voorafgaande mails had vermeld. Op de verzenddag zijn per email de adresgegevens alsnog gevraagd. Het antwoord hierop kwam ruim na sluitingstijd van TPG. Wanneer klanten 1 keer online bestellen, worden de NAW gegevens automatisch opgeslagen zodat wij deze altijd terug kunnen vinden. In dit geval is er per E-mail besteld, omdat er producten bij zaten die wij niet standaard in ons assortiment hebben, ook al beweerd deze klant anders.... Alle producten die wij standaard in ons assortiment hebben kunnen online besteld worden.  Deze producten zijn ook besteld:

12x Neutrik Tule.
Stretch speakerdoek zwart, voldoende voor twee electrostaten van 2,5m hoog en 1,2m omtrek. Dus eigenlijk 5 meter lang van 1 tot 1,5m breed.

Dit moet besteld worden. Een stukje extra service voor klanten die iets zoeken dat niet overal verkrijgbaar is. Dit vraagt geduld ivm levertijd.  Daarnaast waren we zo'n 10 dagen gesloten ivm onze verbouwing. Omdat ik graag snel communiceer lees ik uiteraard wel dagelijks, zeg maar non-stop, mijn E-mail. Zodoende genoeg E-mail verkeer, zoals je kunt lezen op het forum.

Jullie hebben kunnen lezen dat de levering 1 dag later was dan mijn belofte. Voor Arjen reden genoeg om de bestelling niet te accepteren. Naar mijn mening erg kinderachtig en ik ben dan ook erg benieuwd waar hij binnen 24 uur de bestelde Mundorf componenten, Vishay 1837 MKP, de Neutrick tulles en het op maat geknipte speakerdoek vandaan heeft gehaald?

Arjen beroept zich op de Wet Koop Op Afstand. Zijn goed recht, maar was dit nou echt nodig?

Ik heb na het ontvangen van het pakket, welke niet aangetekend geretourneerd is, en zijn aangetekende juridisch geformuleerde brief niet meer gereageerd. Waarom niet? Omdat ik als persoon zijnde geïrriteerd was over dit voor geval (ik ben immers ook een mens met gevoel). In mijn beleving heb ik een klant extra service verleend, door een aantal producten speciaal te bestellen. Dit zelfs terwijl De Audiofabriek gesloten was ivm een ingrijpende verbouwing. Op onze internetpagina stond dit ook duidelijk vermeld!

Uiteraard krijgt Arjen zijn geld terug gestort conform de Wet Koop Op Afstand. Jullie denken toch niet dat ik de goede reputatie van De Audiofabriek op het spel ga zetten voor ruim 100 Euro?

Ik hoop dat mijn kant van het verhaal een ander licht werpt op dit vervelende voorval.  Het is erg vervelend wanneer iemand je bedrijf in kwaad daglicht wil zetten op basis van het voorgaande. Had ik dit kunnen voorkomen? Natuurlijk! Maar dat is achteraf beredeneerd. Ik heb er een ieder geval weer veel van geleerd.

Vriendelijke groeten,

René Houthuyzen


EDIT: door garmtz, achternaam verwijderd

Wijx wondere wereld

#36
nou zeg. Je besteld wat moeilijks. De winkel besteld het speciaal voor je maar is 1 dag te laat en dan gelijk alles weigeren en gaan miepen. Simpel telefoontje had een hoop gezeur kunnen verkomen.

Gelukkig heb ik wel altijd hele goede ervaringen met de Audiofabriek en ik heb er al heel veel besteld in de afgelopen jaren.
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Audiofiel

#37
Alleereerst ben ik blij dat de radiostilte is gestopt. Problemen zijn er om op te lossen, niet om te laten liggen.

Ik zal niet op alle punten uit je verhaal ingaan, maar wil op enkele punten wel reageren.

Quote from: De Audiofabriek on April 19, 2007, 13:32:04
We gaan nooit zo met klanten om. Ook niet met deze klant. De kern van zijn verhaal klopt, ik was idd 1 dag te laat met versturen omdat hij zijn adres niet in 1 van van zijn vele voorafgaande mails had vermeld. Op de verzenddag zijn per email de adresgegevens alsnog gevraagd. Het antwoord hierop kwam ruim na sluitingstijd van TPG. Wanneer klanten 1 keer online bestellen, worden de NAW gegevens automatisch opgeslagen zodat wij deze altijd terug kunnen vinden. In dit geval is er per E-mail besteld, omdat er producten bij zaten die wij niet standaard in ons assortiment hebben, ook al beweerd deze klant anders....

Dat je geen NAW gegevens hebt, dien je te checken op het moment dat je een bestelling aanneemt. Niet pas op de dag van verzenden. Daarnaast hadden jullie die gegevens van een eerdere bestelling in je systeem moeten hebben. En tenslotte was de dag die jij als de bedoeldeverzenddag noemt, feitelijk de beloofde afleverdag. Op dat moment had je dus niet alleen geen NAW, maar was je ook al te laat (op de uitloopdag na) om te verzenden.

Dat mijn antwoord-email met NAW naar jullie idee te laat binnen komt, doet niet ter zake. Ik zit die dag te wachten op een pakket, niet op een email...

Overigens hadden jullie de NAW gegevens simpelweg in de betaling kunnen zien. Zoals ik al eerder zei: die staan bij de postbank gewoon netjes in je overzicht vermeld, ten allen tijde direct te raadplegen. Waarom denk je dat ik de extra regels bij de betaling juist heb ingevuld? Dat is om te voorkomen dat de ontvanger niet weet waar de spullen naar toe moeten!

Ik ben van mening dat de ontbrekende NAW-gegevens een fout aan jullie kant is. Als ik jouw reactie lees, doe je het voorkomen alsof de fout juist bij mij ligt en dat is niet correct.

QuoteJullie hebben kunnen lezen dat de levering 1 dag later was dan mijn belofte. Voor Arjen reden genoeg om de bestelling niet te accepteren. Naar mijn mening erg kinderachtig...

Je slaat hier een stap over. Ik heb je email over de NAW-gegevens immers beantwoord met een email waarin ik aangeef dat je de spullen niet hoeft te gaan versturen als ze niet meer op tijd gaan komen, aangezien ik ze de volgende dag in huis moet hebben. Willens en wetens doe je ze toch – de volgende dag – op de bus met de normale verzending, alsof er niets aan de hand is. Wie is er dan kinderachtig bezig? ::)

Overigens is de term 'kinderachtig' er eentje die ik nooit zelf in de mond neem naar mijn eigen klanten. :-\

QuoteIk heb na het ontvangen van het pakket, welke niet aangetekend geretourneerd is, en zijn aangetekende juridisch geformuleerde brief niet meer gereageerd. Waarom niet? Omdat ik als persoon zijnde geïrriteerd was over dit voor geval (ik ben immers ook een mens met gevoel).

Dat je geïrriteerd was, kan ik me voorstellen. Dat was ik ook. Maar soms is het als ondernemer beter om zakelijk te blijven.

Ik begrijp overigens niet wat je bedoelt met het niet-aangetekend terugsturen van het pakket. IK heb het pakket helemaal niet teruggestuurd. Ik heb het aan de deur geweigerd. Hoe het dan terug naar jullie gaat is een zaak tussen jullie vervoerder en jullie zelf.

QuoteUiteraard krijgt Arjen zijn geld terug gestort conform de Wet Koop Op Afstand. Jullie denken toch niet dat ik de goede reputatie van De Audiofabriek op het spel ga zetten voor ruim 100 Euro?

Dat hoopte ik ook al. Maar de opmerking van jou hierboven dat je niet meer hebt gereageerd omdat je geïrriteerd was, geeft bij mij vraagtekens over de verdere afloop. Jullie hebben spullen in huis en het geld. En er wordt niets teruggestort. Dat vind ik een kwalijke zaak. Ik vraag me dan af of je zonder dit topic ook terugbetaald zou hebben... ::)

QuoteIk hoop dat mijn kant van het verhaal een ander licht werpt op dit vervelende voorval.  Het is erg vervelend wanneer iemand je bedrijf in kwaad daglicht wil zetten op basis van het voorgaande. Had ik dit kunnen voorkomen? Natuurlijk! Maar dat is achteraf beredeneerd. Ik heb er een ieder geval weer veel van geleerd.

Je neemt deze zaak vooral persoonlijk op, en in veel mindere mate zakelijk. Ik vind bovenstaande opmerking beneden alle peil. Ik heb jullie alle gelegenheid gegeven om de zaak op een nette manier op te lossen.
- Eerst door je de mogelijkheid te geven alsnog het pakket op tijd te gaan leveren.
- Daarna door het bedrag terug te storten omdat de koop ontbonden is wegens de genoemde redenen.

Daarop onderneem je geen actie. Al die tijd houd ik de naam buiten het hele verhaal, zodat er van enige schade nooit sprake kan zijn. Pas na het laten verstrijken van alle termijnen tot terugbetalen, geef ik jullie naam prijs. Dat is 14 dagen later. En dan wil je nu de slachterofferrol aannemen dat iemand je in een kwaad daglicht zet? Niet echt een zakelijke insteek. :-X

Ik zie de overboeking graag zo spoedig mogelijk tegemoet, dan kunnen we dit hoofdstuk afsluiten.

Ook ik heb er van geleerd. Ik zal niet snel weer twee dagen vrijplannen om op een pakketje te wachten. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

bmateijsen

Arjen,

Ik denk dat het beter is om de Audiofabriek gewoon even te bellen en dit gewoon aan de telefoon op te lossen, ipv op het forum.
Zal een stuk sneller gaan en waarschijnlijk krijg je dan ook weer vertrouwen in de Audiofabriek, maar geeft ook deze zaak de gelegenheid het zoals hij zelf al zegt netjes op te lossen.

Groet,

Bjorn

Audiofiel

Quote from: bmateijsen on April 19, 2007, 14:30:32
Ik denk dat het beter is om de Audiofabriek gewoon even te bellen en dit gewoon aan de telefoon op te lossen, ipv op het forum.

Zal een stuk sneller gaan en waarschijnlijk krijg je dan ook weer vertrouwen in de Audiofabriek, maar geeft ook deze zaak de gelegenheid het zoals hij zelf al zegt netjes op te lossen.

Daar zie ik weinig nut in. De zaak is wat mij betreft afgedaan. Er dient alleen nog te worden terugbetaald. Ik denk niet dat het geld er aan mijn kant van de telefoon door gaat rollen. Dat zal giraal moeten. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

bmateijsen

De zaak lijkt mij vanuit jouw vorige antwoord nog niet volledig afgedaan, maar misschien beeld ik mij dat verkeerd in. Verder ben ik van mening dat we allemaal mensen zijn en fouten (kunnen) maken. Soms mag er ook best even over het hart gestreken worden ;).

Groet,

Bjorn

Quote from: Audiofiel on April 19, 2007, 14:32:54
Daar zie ik weinig nut in. De zaak is wat mij betreft afgedaan. Er dient alleen nog te worden terugbetaald. Ik denk niet dat het geld er aan mijn kant van de telefoon door gaat rollen. Dat zal giraal moeten. ;)

Audiofiel

Fouten kunnen gemaakt worden, Bjorn. Dat is menselijk en dus okee.
Maar om fouten toe te geven of problemen op te lossen, is er nog meer menselijkheid nodig. ;)

Helaas moest het op deze manier, via het forum. Ik heb tot het laatste moment de naam geheim gehouden. Maar na twee weken zonder centen, komt aan al die geheimzinnigheid een keer een eind. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

bmateijsen

Maar heb je zelf niet het idee dat als je gebeld had met De Audiofabriek, dat je er samen makkelijker en sneller was uitgekomen dan nu?

Groet,

Bjorn

Quote from: Audiofiel on April 19, 2007, 14:54:12
Helaas moest het op deze manier, via het forum. Ik heb tot het laatste moment de naam geheim gehouden. Maar na twee weken zonder centen, komt aan al die geheimzinnigheid een keer een eind. ::)

Rody

Wat dacht je ervan als de Audiofabriek zelf Arjen even had opgebeld ;)

VlisChris

Het is niet Arjen die een fout maakt.
Ik zou er persoonlijk ook meer in zien als de Audiofabriek even in de telefoon gedoken was.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Hanky Panky

#45
Voordat er weer een ader bij iemand knapt: de termijn die geldt voor het terugstorten van het geld als je gebruik maakt van de afkoelingsperiode/retourtermijn van zeven dagen, is 30 dagen.

Je kunt derhalve sommeren en eisen wat je wilt, de verkoper staat volledig in zijn recht als hij het geld binnen die termijn overmaakt.

De wet werkt wel 2 kanten op Audiofiel, jouw sommatie tot terugbetaling is dan ook niet in rechte gedaan. Misschien jezelf wat beter informeren de volgende keer (dit heb je met Google binnen een minuutje achterhaald, zelfs op een Mac  ;D)

Edit: was misschien wel handig geweest als Jan-Kees je niet alleen op jouw plichten maar ook op de rechten van een ander had gewezen om misverstanden te voorkomen.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Raphie

gelukkig is het nu opgelost, Ik begrijp Audiofiel wel, ook staat hij in z'n recht, hij heeft de zaak alleen wel erg scherp gesteld.
Persoonlijk zou ik, indien ik voor 100 euro spullen laat bestellen het niet op 1 dag laten schieten.

Daarnaast is mijn online bestelervaring dat je of een logincode hebt, waar al je bestel gegevens aanhangen, of als je dit niet hebt of je besteld handmatig, dan moet je niks "aannemen" maar gewoon met de order alles volledig aandragen.
De audiofabriek dient dit natuurlijk ook weer tijdig te controleren.

zakelijk gezien blijft uiteindelijk de leverancier door wederzijdse miscommunicatie (of zal ik het non communicatie noemen) met deze speciaal bestelde spullen zitten.  :-\

JBL PRX Power!

bmateijsen

Ik vind dat het van beide kanten moet komen, dus dat geldt dan zowel voor Arjen als voor de Audiofabriek.
Persoonlijk bel ik dan in dat soort gevallen zelf gewoon de betrokken partij op, zeker als ik snel ergens actie op wil zien.

Groet,

Bjorn

Quote from: Rody on April 19, 2007, 15:08:28
Wat dacht je ervan als de Audiofabriek zelf Arjen even had opgebeld ;)

Audiofiel

#48
Tsja, we kunnen een hele discussie gaan voeren over het bellen, maar ik vind het niet nodig om de hele boel weer opnieuw op te gaan rakelen. Ik wacht gewoon op mijn geld.

Quote from: bmateijsen on April 19, 2007, 16:45:12
Ik vind dat het van beide kanten moet komen, dus dat geldt dan zowel voor Arjen als voor de Audiofabriek.
Persoonlijk bel ik dan in dat soort gevallen zelf gewoon de betrokken partij op, zeker als ik snel ergens actie op wil zien.

Voor mij was bellen onmogelijk op het bewuste moment (NAW-email), want toen was De Audiofabriek al dicht. Daarom heb ik een email gestuurd dat ze het NIET moesten opsturen met de normale pakketdienst omdat het dan te laat zou komen en dat ze het alleen moesten uitleveren als ze het daadwerkelijk de volgende dag bij mij konden hebben (zelf langsbrengen, koerier). Die email sturen is dan een snellere handeling dan een telefoonbeantwoorder inspreken (als ze die al hebben).

Quote from: Hanky Panky on April 19, 2007, 15:42:46
De wet werkt wel 2 kanten op Audiofiel, jouw sommatie tot terugbetaling is dan ook niet in rechte gedaan.

Mijn aangetekende brief was dat zeer zeker wel. ;)

Quote from: Raphie on April 19, 2007, 16:10:47
Persoonlijk zou ik, indien ik voor 100 euro spullen laat bestellen het niet op 1 dag laten schieten.

Ik hoor dat vaker in dit topic zeggen. Wat is nu 1 dag? Wel, ik vraag er niet voor neits specifiek om het op een bepaalde dag in huis te hebben. Ik heb er twee vrije dagen voor genomen.

En ik vraag me af hoe mensen reageren als ze bijvoorbeeld een bruidstaart een dag te laat krijgen. Of een krans voor een begrafenis... ;)



(edit: quote tekentjes stonden fout)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

MartinT

Audiofiel, ik vind dat je dit keurig netjes hebt geprobeerd te regelen, je hebt idd de verkoper alle kansen gegeven,
niet slim van hem om pas na dwang van dit forum (via interventie van Bmathijssen, anders had de verkoper ongetwijfeld nog steeds gedaan of zijn neus bloedde!) te reageren.

Dus al met al een hoop negatieve reclame voor het desbetreffende bedrijf.

Jammer, gemiste kans voor ze

Groeten,
M.