nieuwe configuratie voor mijn Pronto

Started by olav, February 22, 2002, 08:13:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

olav

Hallo,

na een week verhuisdozen uitpakken doet het merendeel van de video en audio het weer. Ik kan weer tv kijken, sky en nokia satellietdecoders (geen kabelaansluiting) en weer naar mijn eigen cd-s luisteren ipv sky-radio.
Maar ik zit nog met al die afstandsbedieningen omdat de pronto het niet meer doet nu ik een nieuwe sony av receiver, de DB 940 SQ, heb gekocht.
En omdat ik heel graag nu precies wil leren hoe ik de Pronto kan laten doen wat ik wil en er ook voor wil zorgen dat mijn vriendin de pronto gaat waarderen zou ik graag hulp willen bij het leren opbouwen van een nieuwe configuratie. Ik heb veel gelezen op remotecentral en ben ook benieuwd naar de standaard oplossing die Frank in een eerdere post op dit forum naar voren bracht, evenals de tabbladenstructuur.
Ik ben geen programmeur en heb mijn huidige ccf opgebouwd uit op het www gevonden ccf's die ik aan elkaar heb geplakt en gewijzigd. Maar het moet veel mooier kunnen, Een power on/off scherm heb ik nog nooit gehad evenals een macro als ik een dvd wilde bekijken.
Wat ik graag wil leren is hoe ik via de receiver de twee decoders kan besturen, zodat het beeld en geluid tegelijkertijd wijzigen en kan zappen tussen de twee.
Al mijn apparatuur is op dit moment aangesloten op de Sony, een philips 711 dvd,een philips vr1100 vcr, een nokia 9500 mediamaster, een amstrad skybox en de onkyo integra 6800 cd speler. het beeld wordt verzorgd door een philips 32 inch breedbeeld (als ik eenmaal een goed projectiescherm heb gekocht moet dat een toshiba b2 projector worden).
Alvast dank voor alle tips.
met vriendelijke groet,
olav

Robert

#1
Olav,

Ik wil je met alle plezier helpen met je configuratie. Maar eerst moet ik nog wat weten. Wat kun je nu al bedienen met de Pronto en wat moet er volgens jou er nog bijkomen? De tabbladen die kan ik je zo uitleggen en de de power on/off panel die kan ook zo wel. Je weet dus al wel hoe dat je de codes in de Pronto moet krijgen (aanleren)? Maar als ik het goed begrijp weet je nog niet hoe dat je een macro moet maken? Vragen, vragen...... :) Waar woon je, anders kan ik een keer langs komen om het uit te leggen. Dat is heel wat makkelijker :). Als het te ver is dan moet het maar vanaf afstand, ook geen probleem ;).


MvrGr.
Robert

J.A.F._Doorhof

#2
Je kunt een toets gewoon als macro programmeren en 2 dingen tegelijkertijd laten switchen.

Als dit is wat je bedoelt.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

olav

#3
Robert, dank voor je aanbod, ik woon in amsterdam.. altijd ver weg!
ik kan nu de sky box en de nokia bedienen maar ik heb verschillende ccf's opgehaald van remotecentral met daarin de sony 940. probleem is nu om ervoor te zorgen dat in het source scherm daarvan nu de sky box en de nokia komen en indien mogelijk er een harde button is waarmee ik in het sky scherm naar het nokiascherm ga en vv en dat dan via de sony. zo ook voor de dvd het apparaat zit in de pronto maar ervoor te zorgen dat ik een beginscherm heb waarop een button zit die de dvd aanzet de amp op dvd-input zet dat lukt nog niet.
alvast hartelijk dank
olav

frank,

kun je een voorbeeld van jouw overzichtelijke hoofdscherm laten zien of de ccf ergens posten,
alvast dank
olav

J.A.F._Doorhof

#4
Heb even niets bij de hand, maar maak binnenkort wel even een dump en dan mail ik je die.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

olav

#5
ik schiet al een eind op met mijn nieuwe ccf. maar nu is opeens de mode button verdwenen onderin het scherm en kan ik geen knoppen meer direct viua ir leren.
hoe krijg ik die mode button terug?
via pronto-edit krijg ik ook geen directe ir geleerd, (learning failed (timeout)
ik houd de te leren knop op de pronto ingedrukt en druk dan de knop op de afstandsbediening in.
alvast dank
olav

jeroen_B

#6

Quotemaar nu is opeens de mode button verdwenen onderin het scherm en kan ik geen knoppen meer direct viua ir leren.
hoe krijg ik die mode button terug?

Hoi olav,
Zet op het 2e tabblad van je pronto setup je mode menu weer aan en je hebt de mode buttons weer terug.

grtz jeroen

olav

jeroen,

het mode menu is ook verdwenen. misschien door het ccf dat ik heb gedownload.
in mijn oude ccf zit het mode menu nog wel.
ik zal eens zien of ik de ene ccf met de andere kan mixen.
hartelijk dank,
olav

ps. ik vond dat het in de write protection zat. nog nooit eerder naar gekeken. sorry!

Robert

#8
Olav,

Het is inderdaad ver weg. Jij in Amsterdam en ik in Veendam (provincie Groningen). Dan moet het maar via dit forum :-). Ik leg nu even de harde button uit naar de Nokia. Je moet dit doen met Pronto Edit. Je wilt van de Sky naar de Nokia dat doe je door in de Sky te gaan en dan klik je op Properties en dan selecteer je de Linker of Rechterknop (tabblad Left Of Right genaamd) en bij jump kies je voor de Nokia (bv. Nokia settings) of een andere panel van de Nokia.

De macro voor in het het beginscherm (ik denk dat je hiermee het HOME panel mee bedoelt): Je gaat in Pronto Edit naar Macro en daar kies je een panel en daar maak je een macro. Je selecteer de knoppen en je plakt er delays tussen. Dat is de macro. Nu selecteer je de macro met de rechtermuisknop en kies voor Copy en ga naar het Home panel en rechtermuisknop voor paste nu heb je de knop in het Home panel staan. Als het niet wil dan moet je de configuratie maar hier op het forum zetten en dan maak ik het voor je in orde en dan maak ik schermafdrukken zodat je het ook kunt begrijpen van wat ik doe :). Hopelijk is dit wat je bedoelt :).


MvrGr.
Robert