"Denon lijkt laat met 1 april grap"

Started by JCL, April 3, 2007, 19:29:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JCL

Denon verblijdt ons met de Denon Link, een kabel die, zo stelt men, moet zorgen voor een perfecte overdracht van digitale audiosignalen van een Denon DVD-speler die voorzien is van een Denon Link digitale uitgang. De in fietspompslang-vermomming verpakte UTP kabel gaat door het leven als AK-DL1 HighEnd Denon Link kabel.

Het huidige Denon assortiment kent 3 modellen DVD-spelers met een Denon Link uitgang: DVD-A1XVA (€3.899,-), DVD-3930 (€1.599,-) en DVD-2930 (€949,-). Daarnaast zijn er 2 modellen A/V-versterkers en 2 modellen A/V-receivers met een Denon Link ingang: AVC-A1XVA (€7.299,-), AVC-A11XVA (€4.099,-), AVR-4306 (€2.099,-) en AVR-3806 (€1.499,-).



De Denon Link moet zorgen voor een digitale geluidsoverdracht van CD, DVD-Video, DVD-Audio én Super Audio CD signalen. Het signaal blijft van DVD-speler tot en met A/V-receiver/versterker zo lang mogelijk digitaal, aldus Denon. Wij vragen ons daarbij meteen af of Denon digitaal geluid ooit spontaan in analoog heeft zien veranderen, maar dat terzijde.

Door gebruik te maken van fluorpolymeren en geleiders van zeer zuiver koper claimt het bedrijf verder een ultrasnelle overdracht met hoge bandbreedte te kunnen garanderen. De impedantie (100 Ohm) en capaciteit (40pF bij 1kHz) moeten daarbij zorgen voor de beste signaaloverdracht. Voor een optimale signaalstroom is bovendien de signaalrichting gemarkeerd. Het zou je ook maar gebeuren dat het geluid terug opgezogen wordt door je DVD-speler, nietwaar?

RJ-45 stekkers moeten de kabel perfect op zijn plaats houden en zorgen voor optimaal contact, wauwelt Denons perschef voort. De blauw/zwarte stekkers en de buitenmantel gemaakt van blauw/zwart weefsel moeten de AK-DL1 ook nog eens voorzien van een chique uiterlijk.

De AK-DL1 UTP kabel mét jasje heeft een lengte van 1,5 meter en heb je al voor €499,-. De prijzen op rol (305 meter) waren bij het plaatsen van dit bericht nog niet bekend.

link: http://www.hardware.info/nl-NL/news/ym%2BclJqWwpaa/Denon_lijkt_laat_met_1_april_grap/


Beetje typisch bericht natuurlijk, maar ergens ook wel met een kern van waarheid. Hoe denken we hier eigelijk over I-link?


Raphie

is toch helemaal niet zo dik? lijkt mij gewoon UTP met Techflex.....  ;D
JBL PRX Power!

PeterPan

#2
Ik ken het Denon link protocol niet maar hier gaat volgens mij hetzelfde op als bij HDMI; als het werkt zonder storing dan werkt het.
Als je een DVD speler van Denon koopt zit er gewoon een kabeltje bij dat erg lijkt op een standaard (S)FTP netwerk kabeltje van 30 Eurocent en die werkt prima.
Ik vind het bijzonder jammer dat een fabrikant als Denon nu met zo'n kabeltje richting de Voodoo kant gaat.
Denon DVD-3930, OPPO BDP-83, PS3, Xbox 360 HD DVD, Popcorn Hour C-200, Pro-Ject Debut III, Humax iHDR-5050c.
DVDO iScan Duo, Panasonic 42PZ80, Epson EH-TW2900, Arcam AVR350, Kef XQ30 :wub:

PeterPan

#3
JCL@gelinkte site:
QuoteBen vooral benieuwd naar wat er gebeurd als je dit op dvd.nl post of nog leuker op htforum.nl  dat laatste zal ik eens proberen.

grapjas ;)
Denon DVD-3930, OPPO BDP-83, PS3, Xbox 360 HD DVD, Popcorn Hour C-200, Pro-Ject Debut III, Humax iHDR-5050c.
DVDO iScan Duo, Panasonic 42PZ80, Epson EH-TW2900, Arcam AVR350, Kef XQ30 :wub:

JCL

haha

Het is toch altijd wel grappig. De techneuten hebben altijd een totaal andere mening over de digitale kant van audio dan de audiofielen. Zo zijn er ook mensen die beweren dat gekopieerde CD's anders klinken dan orginele. Er staat toch echt dezelfde binaire code op. Een andere 1 of 0 zou een compleet ander resultaat moeten geven.

blue-eyes

Quote from: JCL on April  3, 2007, 21:03:36
haha

Het is toch altijd wel grappig. De techneuten hebben altijd een totaal andere mening over de digitale kant van audio dan de audiofielen. Zo zijn er ook mensen die beweren dat gekopieerde CD's anders klinken dan orginele. Er staat toch echt dezelfde binaire code op. Een andere 1 of 0 zou een compleet ander resultaat moeten geven.

Het gaat om miljarden 0'en en 1'tjes. Een enkele verkeerde 1 of 0 zal je niet zo stellig horen als jij stelt. In ieder geval niet compleet anders. Er komt veel meer bij kijken.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

JCL

Wat ik dan alleen niet begrijp, waarom treden dit soort dingen niet op in computers? Als je bestanden van de ene naar de andere HDD schrijft gaat er toch ook geen data verloren?

DA BoSS

#7
Quote from: JCL on April  4, 2007, 08:01:28
Wat ik dan alleen niet begrijp, waarom treden dit soort dingen niet op in computers? Als je bestanden van de ene naar de andere HDD schrijft gaat er toch ook geen data verloren?

muziek afspelen gebeurt eigenlijk altijd realtime, een computer niet. Een computer kan zijn data dus bufferen en met CRC nagaan of alles correct is aangekomen+ nogmaals versturen?
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Eric

Quote from: DA BoSS on April  4, 2007, 08:19:29
muziek afspelen gebeurt eigenlijk altijd realtime, een computer niet. Een computer kan zijn data dus bufferen en met CRC nagaan of alles correct is aangekomen+ nogmaals versturen?
Een CD-speler werkt net zo min realtime als een CD-ROM drive, ook bij een CD-speler wordt er absoluut gebufferd voordat de data verwerkt wordt. De foutcorrectie bij CD-Audio is weliswaar minder rigoreus dan bij CD-ROM's, maar nog altijd meer dan voldoende.

Ik heb dit bericht zelf overigens expres niet op DVD.nl geplaatst omdat je er alleen maar eindeloze discussies mee uitlokt waar je toch niet gaat uitkomen: Er zijn gewoon mensen waarbij het niet uitmaakt wat voor wetenschappelijke data en onderbouwing van protocollen en foutcorrectie je neerlegt, ze blijven beweren verschillen te zien en horen. Dat is prima, en als je gelukkiger bent met een dure kabel moet je die vooral kopen, maar vooral bij nieuwe standaarden zoals HDMI en volgens mij ook het Denon-link protocol maakt het gewoon geen moer uit.

Ik ken mensen die honderden euro's uitgeven voor een HDMI kabel waar ze vervolgens beeld in 720p of 1080p formaat doorheen gooien. Hier op onze redactie hebben wij proeven gedaan met een dual-link DVI monitor (zelfde protocol als HDMI) en met de goedkoopste DVI kabel die we konden vinden werkte dat perfect op 1600p (2560x1600), waarbij de bandbreedte tweemaal zo hoog ligt als bij 1080p. Toch zijn er mensen die op een non-full HD televisie het verschil menen te zien tussen HDMI kabel A en kabel B....

dvd-fan

Als je een lengte van 10 m hebt merk je wel verschil tussen de hdmi kabels. Alles <1 m maakt het merk niet uit.
Ik heb zel het i-link systeem van Pioneer en moet zeggen klinkt stukken beter dan alle analoge en digitale verbindingen. Gebruik gewoon de bijgeleverde dropveter.
robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

eazyQ

Die Denon I-Link kabel is volgens mij niets nieuws, afgezien van het feit dat hij ineens in een hele dure versie verkrijgbaar is. I-link is imho gewoon de eigen Denon voorloper van HDMI.
Over het testen van kabels voor digitale doorvoer, zoals dvd-fan al zegt, pas bij langere lengtes kun je verschil gaan merken. dus als je met kabels van max 1 meter gaat testen zul je inderdaad weinig verschil merken ;) .Derhalve kun je niet concluderen dat het niets uitmaakt wat voor kabel je gebruikt, zonder daarbij de lengte te vermelden.
QuoteIk heb dit bericht zelf overigens expres niet op DVD.nl geplaatst omdat je er alleen maar eindeloze discussies mee uitlokt waar je toch niet gaat uitkomen: Er zijn gewoon mensen waarbij het niet uitmaakt wat voor wetenschappelijke data en onderbouwing van protocollen en foutcorrectie je neerlegt, ze blijven beweren verschillen te zien en horen.
volgens mij is JCL de TS hier of heb je 2 inlognamen (last van MPD)?
Daarnaast zijn en blijven dergelijke discussies bestaan, ook hier is nog niet zo lang geleden een 13 pagina's tellende discussie geweest, die overigens verdraaid netjes is verlopen maar helaas is doodgebloed.

JCL

Erik is denk ik Erik van Ballegoie, hoofdredacteur van dvd.nl (of van heel de HW.I groep?). Met andere woorden, hij gaat over de beide website waar over werd gepsroken. Daar zal hij dan ook op gedoeld hebben.

eazyQ

#12
Quote from: JCL on April  4, 2007, 13:21:30
Erik is denk ik Erik van Ballegoie, hoofdredacteur van dvd.nl (of van heel de HW.I groep?). Met andere woorden, hij gaat over de beide website waar over werd gepsroken. Daar zal hij dan ook op gedoeld hebben.
In die context is de opmerking van niet plaatsne op dvd.nl ineens een stuk duidelijker ja.
Overigens heeft Eric geen zeggenschap over htforum.nl volgens mij, wel over hardwareinfo dacht ik.

Eric

Quote from: eazyQ on April  4, 2007, 13:27:44
In die context is de opmerking van niet plaatsne op dvd.nl ineens een stuk duidelijker ja.
Overigens heeft Eric geen zeggenschap over htforum.nl volgens mij, wel over hardwareinfo dacht ik.

Ik ben op dit forum inderdaad gewoon een normale gastgebruiker, HWI en DVD.nl zijn sites van ons bedrijf.

FrankB

Quote from: JCL on April  3, 2007, 21:03:36
haha

Het is toch altijd wel grappig. De techneuten hebben altijd een totaal andere mening over de digitale kant van audio dan de audiofielen. Zo zijn er ook mensen die beweren dat gekopieerde CD's anders klinken dan orginele. Er staat toch echt dezelfde binaire code op. Een andere 1 of 0 zou een compleet ander resultaat moeten geven.

Je hebt ook nog te maken met jitter, timingsverschillen tussen de 1en en 0en. Daar heeft een computer geen last van, een dac wel.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

DA BoSS

#15
Quote from: Eric on April  4, 2007, 10:35:02
Een CD-speler werkt net zo min realtime als een CD-ROM drive, ook bij een CD-speler wordt er absoluut gebufferd voordat de data verwerkt wordt. De foutcorrectie bij CD-Audio is weliswaar minder rigoreus dan bij CD-ROM's, maar nog altijd meer dan voldoende.

Ik heb dit bericht zelf overigens expres niet op DVD.nl geplaatst omdat je er alleen maar eindeloze discussies mee uitlokt waar je toch niet gaat uitkomen: Er zijn gewoon mensen waarbij het niet uitmaakt wat voor wetenschappelijke data en onderbouwing van protocollen en foutcorrectie je neerlegt, ze blijven beweren verschillen te zien en horen. Dat is prima, en als je gelukkiger bent met een dure kabel moet je die vooral kopen, maar vooral bij nieuwe standaarden zoals HDMI en volgens mij ook het Denon-link protocol maakt het gewoon geen moer uit.

Ik ken mensen die honderden euro's uitgeven voor een HDMI kabel waar ze vervolgens beeld in 720p of 1080p formaat doorheen gooien. Hier op onze redactie hebben wij proeven gedaan met een dual-link DVI monitor (zelfde protocol als HDMI) en met de goedkoopste DVI kabel die we konden vinden werkte dat perfect op 1600p (2560x1600), waarbij de bandbreedte tweemaal zo hoog ligt als bij 1080p. Toch zijn er mensen die op een non-full HD televisie het verschil menen te zien tussen HDMI kabel A en kabel B....

hmmmmm.....volgens mij kan je beter door naar hififorum.nl :P

hier horen mensen vaak weldegelijk verschil in merken kabels, ook als het niet 100% wetenschappelijk onderbouwd kan worden ::).
en de foutcorrectie van cd spelers gelijk stellen met foutcorrectie op computer van databestanden is onzin, maar gelukkig beweer je dat ook niet ;D

HDMI is qua kabels een ander verhaal, dat wel.
Maar ben benieuwd of je ook het geluid van HDMI kabels hebt vergeleken, of heb je alleen gekeken/beeld?
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...