15 inchje

Started by dre73, April 2, 2007, 21:45:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dre73

ik ben aan het kijken voor een 15 inch subwoofer,die ik alleen voor muziek ga gebruiken en absoluut in een gesloten kast.
eerst ben ik bezig geweest om een dipool te nemen,maar deze schijnen onder de 40hz weinig meer te doen dus die valt af.
voorkeur rond de 60 liter,liever nog minder,wie heeft een idee?
een goede 12 inch zal toch ook prima z`n werk doen?
gaat aangestuurd worden met een hypex ds 4.0(210w rms 8 ohm)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Interficior

Jeps, maar een 15"-er lijkt me ook erg mooi. De aankoppeling is erg mooi met grote membranen.

Is een Peerless SLS 400 niets voor je? Volgens mij kunnen die in kleine kasten. Desnoods nog een linkwitz-transform erop gooien.
Take it or lease it

dre73

ik zit net te lezen dat deze peerles het meest geschikt is voor br,als ik het goed doe gaat ie in een gesloten kast niet als te laag +/- 40hz -6 db.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

yorkie13

leuke 12 inch
http://www.bkelec.com/HiFi/Drive_Units/BSB/monolith_du.htm

160 euro inclusief verzending, zit orgineel in 95 liter basreflex, kan ook prima in gesloten kast of kleinere basreflex

fgroen

Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

fgroen

Nog vergeten: ook Volt loudspeakers, Flex units (de audio fabriek levert dat) en vergeet Aqua blue's speciale versie van een beyma unit niet, met hele lage fs.
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

dre73

dat gaat goed 8)
ga zo door ;D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

dre73

sodejuu :o de flex units beginnen bij 680 euro!!!!!!! da`s niet te weinig zeg,dat is ff te gek.

op naar volt...
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

PaulSQ

Is de serious sub van Geenius niets voor je? Wel wat groter dan 60L, maar ik heb onlangs een set met 2 maal 18 inch subs gehoord en dat gaat wel zo vanzelfsprekend allemaal O0 O0
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

fgroen

Quote from: dre73 on April  3, 2007, 19:36:58
sodejuu :o de flex units beginnen bij 680 euro!!!!!!! da`s niet te weinig zeg,dat is ff te gek.

op naar volt...

Tjah... Ik heb het idee dat een goede 15" unit een beetje geld kost... Volt zal ook niet zo heel goedkoop zijn.

Oh. Ik heb een prijs gevonden voor de RV3853 in de UK: £306,--. Zie hier.

Datasheet

Je kan hem zo in je boodschappenmandje gooien.  8) ;D

Audiodome in Amsterdam distribueert Volt in Nederland. Hun site is nog een beetje een shambles.... Gewoon ff bellen lijkt me...
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.