X10 Marmitek

Started by Jan-Remco, February 22, 2002, 06:20:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jan-Remco

We zijn bezig het hele huis een beetje te automatiseren met Marmitek, maar ik kom nog wel wat tegen.
Wie heeft er ervaringen met storingen door halogeenlampen, tv's, aquariumpompen etc? En zijn deze alleen op te lossen met zo'n marmitek filterding, of zijn er andere goedkopere oplossingen?

Hoe gevoelig is eea? Ik heb van lampmodules 2 keer een zekering moeten vervangen, en de TM13 fm-rreceiver is bij mij ook al twee keer vervangen wegens defect.

Verder werkt alles heel leuk, zeker als we homeseer goed aan de praat hebben! Iemand ervaring met homeseer hier?

jaco

#1
Ik ben denk ik een van de weinigen op dit forum met enige ervaring met X10. Alleen als ik zo lees wat jij doet ben ik ook maar een beginner.
Ik doe alleen X10 in mijn home cinema ruimte. Dus ik blijf op 1 groep, en dus 1 fase.
In mijn nieuwe huis moet ik het nog aansluiten, maar daar wordt het weer op 1 groep. In mijn oude huis was het licht van mijn Home Cinema ook op een aparte groep aangesloten.

Ik heb een LD10 en een LD11 dimmer, en die functioneren prima, nooit storing. Alleen problemen gehad met mijn IR naar X10 kastje, maar die doet het 99% van de tijd goed.
Ben nu bezig met een ADI ocelot om IR naar X10 om te zetten. Wil nog niet echt zo als ik wil, maar zal wel komen.

Dus geen ervaringen met de problemen die jij noemt.
Je kunt wel op www.remotecentral.com kijken, die hebben een redelijk uitgebreid forum over X10. Mar ja die hebben een 120 volt systeem, en misschien nadere problemen.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Jan-Remco

#2
Die IR naar X10 problemen zouden wel eens dezelfde kunnen zijn, ik heb FM naar X10 problemen, als de TV aanstaat. In jou geval is dat natuurlijk altijd!

Misschien zou zo'n Stekkerfilter FM10 voor jou ook een oplossing zijn, maar ik ben dus benieuwd of iemand er al ervaring mee heeft.



J.A.F._Doorhof

#3
Hi,

En welkom op ons forum.

Jaco HEEFT geen TV, (staat nu wel naast me  ;), Jaco dan).

Gezien de prijs van die onstoringsfilters is het mischien een beetje duur om uit te proberen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Jan-Remco

#4
Mwoah, dat valt nog wel mee. Zo'n Marmitek ontstoringsfilter is ca € 65 uit m'n hoofd, maar misschien zijn er goedkopere of betere alternatieven waarmee al ervaring is. Maar ik geloof dat ik zelf maar voor proefkonijn moet spelen  ;D

Mail je me nog even over die titel die je zocht?

jaco

#5
De problemen die ik gehad heb liggen aan de IR ontvanger van marmitek. Enkele keren gestopt met werken. Power off/on en dan doet hij het weer. Slechts 3 keer gebeurd of zo.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm