Dave's set

Started by Davey, April 1, 2007, 14:00:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Davey

Zo, eindelijk staan ze te pronken, mijn "nieuwe" Acoustats die Arjen vanmorgen naar mij toe heeft gebracht. Na het monteren hebben we ze netjes op hun plek gezet en gekeken. Spelen kan nog niet, ze moeten eerst "vollopen" en een uur of vier is daar goed voor vertelde Arjen. Dat was om 11.00 uur vanmorgen en moet nu nog een uur wachten  :P. Om 15.00 uur mogen ze aan en me van m'n voeten spelen. Ben zo vreselijk benieuwd.

Er zullen nog wel wat aanpassingen moeten gebeuren. De interlinks van Madrigal die Arjen er gisteren tussen heeft gezet hebben mij verrast in positieve zin. Veel meer emotie en detail dan mijn huidige Taralabs. Zo zal ik straks nog wel wat dingen horen maar dat zien we dan wel.

Hierbij alvast wat foto's van de opstelling. Na 15.00 uur wordt dat misschien toch wat anders  >:D.

Ik zal snel een verslag plaatsen van mijn ervaring maar ja, daar moet ook ik nog even op wachten.

Groeten, Dave

LexiconLogan

SCHITTEREND! van harte, goed bezig hoor!! ;)
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

PjotrrrNL

Tjonge, jonge...
Lijkt wel een portable Tvtje!  ;D

LexiconLogan

ja lullig NAD setje opeens... ;)
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Davey

Thanks. Arjen vertelde dat ik ze nu gerust kon aanzetten maar we wachten nog 50 minuutjes voor alle zekerheid. De indrukken gisteren waren zeer spectaculair. Echt een muur met geluid  O0

Audiofiel

Het ziet er allemaal heel strak uit zo. Ik ben reuze benieuwd naar je ervaringen. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Davey

Quote from: Kef-mania on April  1, 2007, 14:07:23
ja lullig NAD setje opeens... ;)
;D Klopt ja. Die Classé was grote klasse. De Nad's deden het ook niet slecht hoor. Is wat voor de volgende ronde.

LexiconLogan

Quote from: Davey on April  1, 2007, 14:07:44
Thanks. Arjen vertelde dat ik ze nu gerust kon aanzetten maar we wachten nog 50 minuutjes voor alle zekerheid. De indrukken gisteren waren zeer spectaculair. Echt een muur met geluid  O0
50 minuten? Spring ik nu in de auto..45 minuten rijden namelijk..
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Davey

Quote from: Kef-mania on April  1, 2007, 14:09:53
50 minuten? Spring ik nu in de auto..45 minuten rijden namelijk..
Je bent van harte welkom

LexiconLogan

Quote from: Davey on April  1, 2007, 14:12:26
Je bent van harte welkom

Nee, je huwelijksnacht moet je ook niet delen met vrienden ;D
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Audiotwin

Mooie speakers,ik heb ook nog lopen twijfelen maar het zou toch te krap worden hier.Bij jou staan ze prima!
Tevredenheid!!!

Davey

Wou niet lullig overkomen  >:D. Bedankt voor je begrip  :D

Als het allemaal een beetje naar mijn zin is zal ik eens kijken of er interesse is voor een sessie.

Automaat

Inderdaad, bij jou staan ze prima, meer dan voldoende ruimte lijkt me. Gefeliciteerd!
Reading the HTForum is learning every day!!

Davey

Quote from: Audiotwin on April  1, 2007, 14:14:30
Mooie speakers,ik heb ook nog lopen twijfelen maar het zou toch te krap worden hier.Bij jou staan ze prima!

Dank je wel. Ben er heel blij mee en ook heel blij dat je ze hebt laten schieten  ;)

Ruimte is zeker een verhaal met deze speakers. Zo op het eerste gezicht zou ik de rechter ook wat meer van de zijmuur willen maar dat wordt hier niet echt gewaardeerd. Eerst maar eens spelen dadelijk.

Audiofiel

Quote from: Davey on April  1, 2007, 14:19:54
Eerst maar eens spelen dadelijk.

Nog 33 minuten wachten. :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Davey

Quote from: Audiofiel on April  1, 2007, 14:26:44
Nog 33 minuten wachten. :P
Jij ben slecht  :D. Ik vind dat we maar tussen 14.00 en 15.00 moeten zitten. Ik ga ze nu "aansteken". Ben effe offline voor een paar dagen. Ik heb trouwens een lekkere spanning in m'n buik  ;D

Jean Pierre

Mooie set hoor! maarre wat ik me wel afvraag, wat bedoel je precies met "vol laten lopen"?  moeten ze eerst vol lopen met stroom oid ???


Arno P

half uur is genoeg hoor... ;D >:D ^-^ ;)

Davey

Quote from: Arno P on April  1, 2007, 15:05:03
half uur is genoeg hoor... ;D >:D ^-^ ;)
Oei, die is het meest slecht!!!

Davey

Quote from: Jean Pierre on April  1, 2007, 14:35:03
Mooie set hoor! maarre wat ik me wel afvraag, wat bedoel je precies met "vol laten lopen"?  moeten ze eerst vol lopen met stroom oid ???


Yep, soort van opladen geloof ik

reza

Quote from: Davey on April  1, 2007, 16:25:36
Yep, soort van opladen geloof ik


Is dat altijd of 1 maalig?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PjotrrrNL

Morgen weer vier uur wachten voordat de eerste CD op mag...  >:D

Davey

#22
De eerste twee uurtjes zitten erop  O0 O0 O0

Ben er wel achter dat de NAD het net voor elkaar krijgt (heb je toch gelijk Kefmania ;)). De M25 schoot 1 keer in de beveiliging op het rechterkanaal en wat opvalt is dat ik het volume verder moet openschroeven. Het nummer dat Arjen gisteren afspeelde (weet de naam van de artiest niet meer  :-[) is mijn referentienummer geworden. Iets met "beat hotel" in de tekst. Zelfs mijn dochters vroegen om dat nummer  :P. Het was het eerste nummer wat op de speakers gedraaid heeft hier. Met het volume op maximaal +12dB klonk het echt niet hard. Met de PMC's begon ik op -30dB en schroefde 'm dan langzaam op tot maximaal -10dB en dan stond ie echt zo hard dat je de deurbel verwacht.

Natuurlijk veel van onze favoriete muziek-dvd's uit de kast gehaald en dat was toch wel een bijzondere ervaring. Gary Moore's "one night in Dublin" was super. Het nummer met Eric Bell, "whiskey in the jar", was ongekend mooi. Nog nooit zo gehoord. Zat tussentijds wel te denken aan de Madrigal's die gisteren tussen de twee Nads gezet werden. Bij het eerste nummer (beat hotel) is gewoon dat lekkere rauwe randje er niet bij. Begrijp me goed dat het nu al fantastisch klonk met de Taralabs maar met de Madrigals was het net even lekkerder. Ik heb niet het idee dat het in de speakerkabel zit omdat de ervaring hetzelfde is als die van gisteren.

Daarna nog even met de PMC-sub aan de gang geweest. Kreeg deze niet aan de gang totdat ik de "enhanced bass-functie" van off naar on had gezet. Vond er irritant veel laag bijkomen  ???. Moet daar nog maar even verder mee experimenteren. Misschien nog niet helemaal de juiste instellingen gezien. Advies van Arjen was om bij film, voor de allerdiepste tonen, toch de sub te gebruiken omdat dat soms wel heel laag wil gaan. We hebben nog geen film gekeken maar zal er één dezer dagen eens een U-571-achtige film in doen.

Verder viel op dat het soms net is of er een center mee staat te draaien. Dat is echt ongelofelijk gaaf. Weet niet of een center nu nog wel wat toe zal voegen. Wel altijd leuk om te proberen natuurlijk. Maar wat een beeld voor twee speakers. 5.1 wil ik zeker proberen van de week. Ben daar wel benieuwd naar.

Lekker zo'n middag. Heb die cd van Arjen rustig (-6dB) draaien en da's toch wel lekker. Had een week geleden niet gedacht rustig te luisteren naar een hele cd maar heb daar nu absoluut geen moeite mee  :D.


Davey

Quote from: reza on April  1, 2007, 16:28:03
Is dat altijd of 1 maalig?
Quote from: PjotrrrNL on April  1, 2007, 16:58:39
Morgen weer vier uur wachten voordat de eerste CD op mag...  >:D

Hahaha, nee gelukkig niet. Zolang de stekker in het stopcontact blijft is dat niet nodig. En die gaan er voorlopig niet uit  :D

PjotrrrNL

Flink genieten daar dus (zoals te verwachten viel)!
Blue Hotel van Chris Isaak???