LittleNinja meets Nautilus & Classé

Started by LittleNinja, April 1, 2007, 10:35:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LittleNinja

Morgen heren ( en die ene dame natuurlijk!  :D )...

Afgelopen donderdagavond had ik een afspraak met een ( nieuwe ) kennis die een erg dikke opstelling heeft. Voor de hoofdkanalen staat er een stel B&W Nautilus 802's en voor de aandrijving wordt gebruik gemaakt van een respectabel stapeltje Classé.  8)

Het is ongeveer een uurtje rijden dus ik had de tijd om een beetje door mijn stapeltje cd's heen te wandelen. Ik had ongeveer 15 cd's bij me om mezelf eens te laten trakteren op muzikaal genot. Met zo'n setup kan het ook niet anders.  ;)

Aangekomen parkeerde ik mijn auto ( de oudste in de straat op dat moment  :-\ ) en pakte mijn spullen in een tas. Ik wandelde naar de fraaie woning en drukte op de bel.... De waakhond begon meteen haar routine!! *slik* Er werd opengedaan en ik stond oog-in-oog met een zeer enthousiaste viervoeter die alleen maar duidelijk wilde maken dat ze niet kon wachten tot de visite binnen zou komen. De zoon des huizes verwelkomde me en ik werd binnen gelaten.

In de huiskamer zouden de audiofiele meubelstukken niet eens echt opvallen ( voor het niet-audiofiele oog danwel ). Dit komt door zowel de omvang van de ruimte als door de inrichting die er voor zorgt dat de speakers opgenomen worden in het geheel.

We stelden elkaar even voor en we tastten elkaar wat af.  De electronica stond al aan en "ready to go". Ze merkten aan me dat ik niet kan wachten en vroegen dus al snel wat ik wilde horen..  ;D  Ik koos voor één van mijn cd's van Live. De cd ging de speler in en begon te draaien.
We zappten door naar het welbekende "Overcome".. De speakers kwamen in beweging en de welbekende klanken kwamen in beeld. Het gevoel wat mij op dit moment bekroop is tweeledig.

Enerzijds merkte ik dat de muziek heel strak werd weergegeven, zonder enige vorm van ruis of bijgeluiden. Iets wat meteen opviel was de rust van het geheel... Het viel op dat het geen "wirwar" van klanken was maar dat alles heel zuiver en netjes werd afgebakend. Ieder instrument kreeg de volledige aandacht van de speakers en het leek er gewoon op dat er zoveel speakers stonden als dat er instrumenten te horen waren.  8)

Anderzijds viel het me tegen.... Ik had niet lang geleden nog 805's en 801's gehoord en ik merkte een groot verschil. Ik kon alleen mijn vinger er nog niet op leggen. We zochten dus verder. Een andere cd ging in de Classé.. Kane kwam ten tonele. Hier hetzelfde verhaal! Wat gebeurde er toch? Dit zijn cd's waar ik veel van verwachtte....  ???

Onze gastheer pakte een demo cd van B&W. Het geluid vulde de ruimte... met de nadruk op vullen!! Dit was het geluid wat ik verwachtte.. zelfs meer dan dat!! Gewenst of ongewenst, iedereen werd opgenomen in een veld van prachtig geluid!! De muziek werd veel opener en ruimtelijker de ruimte in geschoten. Vol warmte & passie!! W :oW!!! Wat een gigantische geluidsbeleving!!!
De muzieksoort maakt niet uit, het was gewoon heerlijk en je werd er helemaal in meegenomen.

Toen maar weer een cd van mij. Dit keer gingen de Dire Straits in de speler met het verzoek om "private investigations" op te zetten. Hehe... deze cd deed ( bijna ) hetzelfde als de demo cd! Een prachtige weergave van een prachtig stuk muziek! Heerlijk... zo had ik het nummer niet eerder gehoord. Met één woord: genieten.

Uiteraard volgde er nog meer input van onze gastheer. Een muziekstuk met Allen Taylor klonk echt bizar... de man met nagenoeg dezelfde stem als Dire Straits zanger Marc Knoffler ( We vroegen ons af of het niet dezelfde man is.. ) bracht spectakel de ruimte in, bedankt Allen!!  ;D

Ook een muziek dvd passeerde de revu. De electronische klanken van Jean-Michel Jarre kwamen vanuit alle kanten de ruimte in om ons te doen geloven dat we zelf bij het concert in China aanwezig waren!! Hoe is het toch mogelijk dat eletronica in staat is ons zo te emotioneren en ons te betrekken in willekeurige muziek. Of je de muziek nu wel of niet mooi vond... je bleef luisteren met volle bewondering!

We liepen verder door de meegenomen cd's. Er waren grote verschillen te horen in de diverse cd's. Dit is ook meteen de conclussie van het verhaal!! Deze set is in staat "wonderen te verrichten". Maar... het maakt het verschil tussen wonder en normaal erg groot!! Normale cd's ( normale kwaliteit ) worden naar een groots nivo getild maar goede cd's worden tot hemelse sferen gebracht!!!

Een set als deze is dus een keuze. Stel je koopt een Ferrari Enzo.. een machtige machine die tot gigantische prestaties in staat is. Dergelijke prestaties kennen ook een keerzijde. Bijvoorbeeld comfort en zuinigheid zijn ver te zoeken in een Enzo. Eén verschil met de set... Deze set doet alles goed en een aantal dingen doet hij miraculeus!!!!!!!!!!!!! Wat een beleving!!!  8)

We hebben veel gesproken over onze hobby en het was heel gezellig...

Bedankt voor de enorme ervaring!!

Sayonara!!
LittleNinja
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

WickedGame

Het was een erg gezellige avond, en ook nog eens een late avond. En beschrijft erg goed hoe cd's in de set tot hemelse niveau's gebracht word. En dat sommige cd's wel verbeteren, maar het door de opname kwaliteit toch erg laten afweten in die zin dat ze niet het hemelse bereiken als andere cd's doen.

Het zijn altijd leerzame ervaringen, en het geeft ook heel goed aan dat een set in dergelijke klasse onverbiddelijk en rigoreus is met muziek.

Om even aan te vullen de dvd werd aangestuurd door:

- Marantz SR9300 (Gold)
- Marantz DV8300 Van Medevoort
- Interlink naar Classe set MIT Magnum.

En moet zeggen dat ik het super gezellig vond, en zeker voor herhaling vatbaar. Dat vonden de ouwuh lui in iedergeval ook. En zal zeer spoedig bij jou langskomen met een setje kimber 8TC :D

LittleNinja

Quote from: WickedGame on April  1, 2007, 11:22:24
Het was een erg gezellige avond, en ook nog eens een late avond. En beschrijft erg goed hoe cd's in de set tot hemelse niveau's gebracht word. En dat sommige cd's wel verbeteren, maar het door de opname kwaliteit toch erg laten afweten in die zin dat ze niet het hemelse bereiken als andere cd's doen.

Het zijn altijd leerzame ervaringen, en het geeft ook heel goed aan dat een set in dergelijke klasse onverbiddelijk en rigoreus is met muziek.

Om even aan te vullen de dvd werd aangestuurd door:

- Marantz SR9300 (Gold)
- Marantz DV8300 Van Medevoort
- Interlink naar Classe set MIT Magnum.

En moet zeggen dat ik het super gezellig vond, en zeker voor herhaling vatbaar. Dat vonden de ouwuh lui in iedergeval ook. En zal zeer spoedig bij jou langskomen met een setje kimber 8TC :D

Hi Wicked!!

Hahaha... Het was inderdaad een latertje.. De afgelopen drie dagen geen dag voor 2.30 am mijn bed in gegaan... met dank aan jou, Reza en een goede vriend van me. Maar het waren een stel hele gezellige avonden!  ;)

Doe je ouders en je zusje de groeten van me!

Ik zie je wel verschijnen met de Kimbers... ben benieuwd wat het verschil zal zijn....  8)
Wordt wel lastig aansluiten aangezien alles "blind" geschroefd moet worden..  :-\

Je moet er wat voor over hebben!  ;D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

reza

Leuk verslag. het zal indd wel een gezellige avond geweest zijn ;D
leuk die Meets&greets.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

LittleNinja

Quote from: reza on April  2, 2007, 19:30:06
Leuk verslag. het zal indd wel een gezellige avond geweest zijn ;D
leuk die Meets&greets.

Het is inderdaad erg leuk...
Grappig ook hoe compleet verschillende mensen binnen zeer korte tijd vrienden kunnen worden.

;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

WickedGame

Quote from: LittleNinja on April  2, 2007, 20:28:59
Het is inderdaad erg leuk...
Grappig ook hoe compleet verschillende mensen binnen zeer korte tijd vrienden kunnen worden.

;)

hobby's maken altijd snel vrienden :) Deed gisteren een cd van R. Kelly in de Classe en ook ik moest huilen... kwam er niet echt best vanaf. Daar en tegen een oude 2 pac cd kwam weer erg los. Fijn zo'n "ENZO" set hehehe

LittleNinja

Quote from: WickedGame on April  3, 2007, 09:48:53
hobby's maken altijd snel vrienden :) Deed gisteren een cd van R. Kelly in de Classe en ook ik moest huilen... kwam er niet echt best vanaf. Daar en tegen een oude 2 pac cd kwam weer erg los. Fijn zo'n "ENZO" set hehehe

;D
Ach ja....  Het hele leven is een compromis....  ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"