AV8 van Arcam

Started by Spacebass, February 6, 2003, 22:39:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Spacebass

Heeft iemand deze Pre/Pro al getest of gehoord, en wat is de verkoopprijs...

Garmt ???  ;D  ;D

Heb ik jouw review ergens gemist of komt deze nog?

anton

Deze vraag heb ik Garmt via PM enkele weken geleden ook al gesteld en hij antwoordde dat hij nog geen ingespeeld duo had kunnen bemachtigen. Effe geduld dus.
De prijs is niet mals, tel op ong. 5500 engelse ponden, maar volgens de tests  8) moet het duo geweldig zijn :P

PM

What hifi is er heel positief over... 'een top set'.
En t ziet er ook nog heel gelikt uit... (op de prijs na dan..)
Groeten, Peter

Spacebass

De tests heb ik gelezen maar, het gaat mij eigenlijk alleen maar om de Pre/Pro AV8 (dus niet de combi met de P7) ,

In Nederland zal de AV8 zo rond de 3000 euro zijn (heb ik geinformeerd bij mijn dealer).

Maar ja wat gaan wij nou doen...een PJ + toebehoren of een AV8 + DVD-A uitbreiding voor mijn DV27... AARGGGH  >:(

MrPink

Als je nu (redelijk) tevreden bent over je audio zou ik voor de PJ + toebehoren gaan, aangezien film toch ook voor een groot gedeelte beeld betreft. ;)

Groetjes,
Oscar

patrick_vdb

 ;D Dit is iets waar ik ook over zit te dubben, eerst het beeld aanpakken of toch het audio-gebeuren verder upgraden....uiteindelijk maakt het niets uit aangezien beide aangepakt gaan worden ;)

3000 euro voor de pre/pro van Arcam vind ik zelf niet te veel geld, ben dan ook enorm benieuwd naar de kwaliteit (muzikaal zal wel goed zitten Arcam kennende ;))

Mvrgr

Patrick

Spacebass

Quoteuiteindelijk maakt het niets uit aangezien beide aangepakt gaan worden

Dat is zo waar als een koe!

Ok ok let's stick to the plan!  een PJ dus.....

garmtz

Ik heb de AV8 bij de importeur gehoord, bij Multifoon, bij mij thuis (een niet perfect ingespeeld apparaat), op de VAD... In alle gevallen hoorde ik een zeer goede performance. Vloeiend, homogeen, ruimtelijk, muzikaal, krachtig... Typisch Arcam eigenlijk. De AV8 klinkt wel een stuk voller en warmer dan de P7 eindversterkers, dus zorg voor een niet al te warm klinkende eindbak partner voor de AV8.

Maar ik wou dat ik wat meer "hands-on" ervaring had met de combo, dan zou ik er meer over kunnen vertellen.

Spacebass

Thanks Garmt  :)
Hoe zou jij Parasound in die zin omschrijven..
Te warm?

Ik probeer een optelsom te maken  ;D

Infinity Analitisch ( ;) )
AV8 warm
Parasound warm

Klinkt als een goeie combi dan.
Tenminste ik met hem natuurlijk eerst thuis zelf  beluisteren, maar jouw mening voor deze setting lijkt mij behoorlijk interessant...

Spacebass

Gisteren mijn Parasound weggebracht, bleek de dealer een "klein" foutje gemaakt te hebben....

hij kost slechts 4995 euro advies..... :P

Zei hem meteen dat ik dan net zo goed voor Meridian kon gaan (nog iets duuder maar wel meer gimmicks en modulair + softwarematige bediening mogelijk)

einde AV8 wat mij betreft....

garmtz

Quote from: Spacebass on February  9, 2003, 15:43:20
hij kost slechts 4995 euro advies..... :P
Ik had je dat gelijk kunnen vertellen, sorrie...
QuoteZei hem meteen dat ik dan net zo goed voor Meridian kon gaan (nog iets duuder maar wel meer gimmicks en modulair + softwarematige bediening mogelijk)
"Ga" niet zomaar voor Meridian. Ga eerst luisteren. Ik heb niet voor Meridian gekozen en had daar zo mijn redenen voor, ondanks alle gimmicks, softwaremogelijkheden etc...

Spacebass

Heb je helemaal gelijk in Garmt,
Maar ja, ik had eigenlijk een verwachtingspatroon zoals bij de DVD speler, goed spul voor een voor mij betaalbare prijs...
Maar als ik dan toch zoveel geld uit moet geven, zal ik het zeker niet laten om naar de nieuwe Lexicon en Meridian te luisteren...maar je hebt zeker gelijk om toch even een peek te nemen naar de Arcam....voor de zekerheid....misschien steelt hij toch mijn hart zoals de FMJ dvd speler gedaan heeft  :)

MrPink

Jammer SB... Maar misschien wel beter voor de PJ plannen? ;)

Groetjes,
Oscar

Spacebass

Ach ik maak al een paar maanden excuses om het gespaarde niet aan iets anders te besteden  ;D

Maar nou ik gezien heb dat een Barco Cine8 redelijk betaalbaar kan zijn (Garmt de mazelpik) ben ik er wel over aan het nadenken mijn aankoop met nog een jaar te uit te stellen, dus meer dan 2 x het geplande budget  ;D

Aan de andere kant ben ik een impuls koper en de kans dat ik dan toch een Pre/Pro koop is wel een stuk groter  :P

Dus hopelijk kom ik een barco 808 of zo tegen, die tegen de zomer binnen het geraamde budget (incl ISF/scherm/ophanging + hushbox en bekabeling) en in goede staat blijkt.

Zo niet dan sparen we ff door...heb een italiaanse Cine7 te koop gezien voor 7000 euro  ;D

MrPink

Een jaar is natuurlijk wel erg lang... Wat is je geraamde zomerbudget?

Groetjes,
Oscar

Spacebass

Ik heb je een PM gestuurd ;D

patrick_vdb

Nu maak je ons helemaal nieuwsgierig ;D ;)

Mvrgr

Patrick

Spacebass

Quote from: patrick_vdb on February 12, 2003, 23:28:27
Nu maak je ons helemaal nieuwsgierig ;D ;)

Mvrgr

Patrick

Waarover dan?  ;D

patrick_vdb

Quote from: Spacebass on February 12, 2003, 23:59:22Waarover dan?  ;D

Ik zou het niet weten ::) ;D

Nee, ik herken de wispelturigheid en de term "impulskoper (niet te verwarren met ondoordacht kopen ;))". Budgeteren, sparen en kijken wat je op je weg tegenkomt aan mooie spullen wetende dat alles er ooit toch wel komt ;)

Mvrgr

Patrick

Spacebass


azzaro

Gramt,


De Arcam av8 klinkt juist uiterst neutraal waar de P7 dan een warme kleuring aan het geluid toevoegd ;)

"I initially thought that the AV8's profile leaned more toward forwardness and dynamics. Once I switched over to the P7, though, the system's sound clearly shifted to a more-laid-back, warmer profile. Where Pink Floyd's "Another Brick in the Wall" (second Burmester collection) was clean and big but occasionally biting with the LX-7, it was more subdued and warmer, although slightly less open, with the P7. These differences indicate that the AV8 is relatively neutral (always a good thing for a preamp), with only a slight tendency toward the dynamic side. A more-mellow amp like the P7 will easily shift this pre/pro into a less-aggressive and more-delicate profile. This isn't to say that the AV8/P7 combination will lull you to sleep, though. The big pipe organ of "Lindenkirche Berlin" was living proof that this pair will rattle your cage if you want it to, even in two channels."

bron:http://www.hometheatermag.com/printarchives.cgi?145

Ciao

garmtz

Ik zeg niks... :)  Iedereen moet voor zichzelf luisteren en ik wil EEN INGESPEELD PAAR!!!  >:(