Help ik heb een pronto

Started by thjong, March 5, 2002, 15:51:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

thjong

Hallo Forum,

ik heb een Pronto, maar het programmeren van JVC en Sony, wil bij mij niet lukken.

Ik heb al wat mailtjes gestuurd naar JVC, heel veel hulp gehad, je kent dat wel kastje en muur.

Wie heeft voor wat tips of ccf.

bedankt Theo

jeroen_B

#1
Hoi tjong,
Op www.projectorcentral.com zijn wel ccf files te vinden van veel apparaten.Als je de originele AB van je apperatuur nog hebt laat je die de pronto gewoon leren.
Maak dan eerst een mooi knoppen ontwerp of download een ontwerp en zet dan onder die knoppen de IR codes (via leerfunctie.
Ik geloof dat de meesten hier wel een pronto hebben dus dit moet wel gaan lukken

jeroen

jaco

#2
Ik denk dat je //www.remotecentral.com bedoeld.

Daar kun je vrij gemakkelijk de meeste devices vinden. Je download dan de ccf files waar je apparatuur inzit. Meestal krijg je dan ook andere apparaten mee. Die delete je gewoon in prontoedit, en vervolgens save je de ccf met alleen de device erin die je wilt houden.
Als je dit doet voor al je apparaten, kun je vervolgens alles achter elkaar inladen (merge ofwel toevoegen) en dan heb je alle devices.
Dan blijft nog over dat je waarschijnlijk de complete layout niet mooi vindt. Je zou dan een layout kunnen nemen van iemand die je wel mooi vindt, en deze gebruiken om je codes onder te hangen. Dit is redelijk makkelijk te doen. Ik heb al de devices onder aan de macro kant zitten, met enige afwijkende knoppen layouts.
Aan de device kant heb ik schermpjes met tabbladen, en een knop is dan door middel van een alias verbonden met een "echte" knop onder de macro sectie. Zo kun je ook eens makklijk een andere DVD speler gebruiken: gewoon de alias naar een andere knop laten wijzen.

Alles zelf maken is veel meer werk, maar lukt meestal de 1e paar keer niet zo goed. Het overnemen van zaken van andere mensen helpt wel om het een en ander te leren.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

jeroen_B

#3
remote bedoel ik ja. stom van me

jeroen