[DIY] Madison's tv meubel

Started by -madison-, March 30, 2007, 02:31:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-madison-

Ik was eerst van plan m'n bestaande tv meubel aan te passen, maar heb toch besloten vanaf niets beginnen en zelf wat te bouwen.  ;D
M'n meubel is geïnspireerd op het volgende meubel:


Dit kastje is helaas behoorlijk duur, en ik wil hem iets anders hebben:


Zo wil ik er geen deurtjes in, wil ik pootjes onder het meubel hebben ipv doorlopende zijkanten en zijn de afmetingen iets anders. In mijn schets zit er alleen in het middelste "vak" een plank, maar waarschijnlijk komen er ook planken in de andere "Vakken". De plank in het middelste vak komt vast in het kastje, aangezien daar waarschijnlijk de cd speler komt te staan en die wil niet blootstellen aan eventuele trillingen. ;D De andere planken zullen wel verwijderbaar zijn, ivm eventuele upgrades..
Het meubel zal 151cm breed worden, 46cm hoog(Incl. pootjes van 4 cm) en 40cm diep. De dikte van het hout zal 4cm zijn, wat het meubel dan een "Massive" look zou moeten geven.. Materiaal keuze ben ik nog niet over uit, aangezien ik het meubel in donker noten zou willen. Dus óf ik zal meubel panelen kopen die reeds gefineerd zijn, of ik koop ander hout en zal het zelf moeten fineren :-\ Het eerste lijkt me het meest makkelijk, maar ben ik geen panelen van 4 cm dik tegengekomen. :-\
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

only1nékes

waar is dit meubel en te koop ? vind ik wel erg mooi
ik volg je werkzaamheden  (met de nodige foto's aub ) :)
vrgr nékes
sorry weinig aan de pc en brievenbus vol, gelieve te mailen en ik zal zo snel mogelijk antwoorden :-)

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

-madison-

#3
Na een tijdje zoeken heb ik besloten te gaan werken met plakplastic. :D Ik kan helaas niet de kleur krijgen die ik in eerste instantie wilde(Donker noten), en ga het meubel nu waarschijnlijk afwerken met walnoot ;D

(Mocht iemand weten waar ik eventueel wél donker noten plakplastic zou kunnen krijgen, ik hou me aanbevolen ::))

Ik heb net het eerste MDF gehaald, 18 en 22mm. Vanavond ga ik de verticale delen maken, dus de delen van 18 en 22mm aan elkaar maken. Ik zou het eerst lijmen zodat ik er verder niets meer aan zou hoeven te doen(Behalve schuren), maar ik ga het nu toch met schroeven doen. De oneffenheden ga ik uiteraard netjes opvullen met plamuur.

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

-madison-

Heb inmiddels de zijkanten in elkaar geschroeft en  geschuurd. :o Mijn god wat is dat glad!! Goed gezaagd door de meneer bij de karwei ;D morgen ga ik iig de gaatjes vullen en plat schuren. Misschien dat ik het materiaal voor de boven en onderkant nog op ga halen, en anders haal ik dat woensdag.

Nou zit ik nog met een beetje een probleem.. Hoe krijg ik die plank(en) in het midden van het kastje zo stevig mogelijk vast? Ik kan er natuurlijk een paar schroeven doorheen boren. ::) maar zou er niet een meer elegante oplossing zijn?
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

BuSpu

als je niet wilt schroeven kan je natuurlijk deuvels gebruiken alleen maakt dat het niet echt gemakkelijk. Schroeven zie je toch niets van? Er gaat trouwens wel iets mis met de plaatjes. Volgens 'mijn album' bestaan ze niet meer...