2de hands of zelfbouw?

Started by Krivas, March 28, 2007, 21:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Krivas

Zit momenteel aan een aantal speakers te denken, om tweedehands
aan te kopen. Ik denk aan; Tannoy D500 of Dynaudio contour 1.8MKII.

Welke speaker zou ik moeten bouwen om deze te OVERTREFFEN??
Ik denk aan Vifa Carat of Vifa Primium 33.

Wie helpt me in deze tweestrijd?  :)

Interficior

Tja, luisteren is de enige echte manier om er voor jou achter te komen welke het beste is. En met winkels als Speaker en Co kan dat dus ook bij de ontwerpen die jij aangeeft. :)
Take it or lease it

mikekiwi

Hoi Krivas,

Ik ken wellicht iemand die van zijn setje Premium 33 af zou willen. Is dus al afgebouwd, maar niet zo mooi als die je op het forum net hebt gezien (als ik me goed kan herinneren een blauwachtige afwerking). Maar goed, units eruit, schuurmachine erover en je kunt er weer mee doen wat je wilt ;)

Ik hoor wel als er interesse is, ik wilde de set overnemen om de onderdelen te gaan gebruiken voor een nieuw projectje, maar ik zou ook helemaal overnieuw kunnen beginnen... Maar daar moet ik nog even over nadenken.

Groet,
Michael

Quote from: Krivas on March 28, 2007, 21:02:16
Zit momenteel aan een aantal speakers te denken, om tweedehands
aan te kopen. Ik denk aan; Tannoy D500 of Dynaudio contour 1.8MKII.

Welke speaker zou ik moeten bouwen om deze te OVERTREFFEN??
Ik denk aan Vifa Carat of Vifa Primium 33.

Wie helpt me in deze tweestrijd?  :)

dre73

ik zou in je luister verhaal ook de nieuwe reference monitor meenemen,hij zal je verbazen.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

yorkie13

en vergeet de oude reference monitor niet van scanspeak
al een tijdje op de markt, maar nog steeds erg goed

dre73

die mogen we inderdaad niet vergeten 8)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

FFF

Quote from: Krivas on March 28, 2007, 21:02:16
Zit momenteel aan een aantal speakers te denken, om tweedehands
aan te kopen. Ik denk aan; Tannoy D500 of Dynaudio contour 1.8MKII.

Welke speaker zou ik moeten bouwen om deze te OVERTREFFEN??
Ik denk aan Vifa Carat of Vifa Primium 33.

Wie helpt me in deze tweestrijd?  :)

De Carat vindt ik niets (wel voor zijn prijs...).

Ik zou het een stappie hoger zoeken als je die tannoy wil overtreffen...
De Dynaudio en de premium nog nooit gehoord.

Zelfbouw kan je iets veel mooiers weg zetten voor deze prijs. de D500 kosten volgens mij nog een eurotje of 800.

De reference monitor is wel mooi, alleen totaal niet te vergelijken met de D500 (hoog en mid is denk ik beter, laag minder).

Maar er zijn genoeg mooie zelfsbouw ontwerpen te vinden, en luisteren is het beste wat je kan doen, ook al is dat vaak moeilijk.

yorkie13

dus een keertje langs bij Speaker & co of speakerland, staan genoeg opgebouwde ontwerpen

Gydotron

Krivas:

Eerst en vooral kan zelfbouw mooi zijn en het veiligste is een pakket kopen, deze kan je nml eerst beluisteren.
Maak voor jezelf volgende bedenking: wil ik later nog doorgroeien? Ik bedoel, een zelfbouwspeaker is erg moeilijk te verkopen, een speaker als Dynaudio is zeker een goede investering want die speaker houden steeds een mooie waarde. Nu vind ik zelf de door jou opgenoemde 1.8 een erg mooie speaker die volgens mij kwalitatief een stuk boven de Vifa Carat ligt. Nu het belangrijkste is gewoon gaan luisteren en dat moet je keuze begeleiden. Je kan trouwens erg mooie 2de hands spullen kopen bij www.wenwaudio.nl . Je mag daar zelfs eerst de spullen thuis rustig uitproberen.
Veel sukses,

Grtn  Guido